Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Eftersom biltema/clas ohlson dragarna som ska ta 270 Nm inte klarar av att släppa en bult som är handdragen med 200 Nm så vet jag inte var tillverkarna får sina uppgifter ifrån.

Satsa på ordentlig maskin ifrån början CP, IR eller liknande, kostar en slant men är ju en engångskostnad....

R.S
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Eftersom biltema/clas ohlson dragarna som ska ta 270 Nm inte klarar av att släppa en bult som är handdragen med 200 Nm så vet jag inte var tillverkarna får sina uppgifter ifrån.

Satsa på ordentlig maskin ifrån början CP, IR eller liknande, kostar en slant men är ju en engångskostnad....
    http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=133596
    kan det nog vara bra klipp i. Själv inväntar jag denna.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    ja, de funkar nog bra, köp och testa !
    Elmaskin har ju sina fördelar !

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg

Håller med...
    ...men dessa är luftmaskiner (Iof har IR batterimaskiner också men inte vad jag vet i Sverige).

Har du en vanlig skruvdragare så köp en mutterdragare av samma fabrikat så du använder batterierna ofta. Använder du dom bara två gånger om året är dom snart kass!

Själv kör jag med en hylsa på min vanliga skruvdragare och släpper och drar bultarna med spärrskaft...
    ...funkar kalas!
    mv. Patrik Jonasson

Caddylac

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Håller med Putte ang.Skruvdragare.

Annars så finns ju ampro´s batteridrivna mutterdragare.
    www.swedol.se

ops reklam............

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Är det nån som testat biltemas el mutter maskin ännu ?

http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=133596

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Citat Ursprungligen postat av Mr dOhC Visa inlägg
    Skulle skifta hjul på bilen igår och använde för första gången muttermaskinen jag köpte för ett tag sen. Min kompressor har inte gått många timmar heller sen den köptes.

Orkade inte dra loss en enda mutter....LOL....vart ingen större idè att dra åt heller för det hände inte mkt....

Kompressor : http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemD...emID@EQ=200031 Kan tillägga att den köptes när priset var sänkt med 1000kr ;-)

Muttermaskin : http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=80606

Ska det vara så med dom här sakerna ?

Är det bara att inse att det är 10hk kompressor och 1500:- kr mutterdragare som gäller ?
    Du har väl ställt in reduceringsventilen rätt, så att du har runt 6,5 bar ut ur kompressorn?
    Sen bör du helt klart ha en grövre slang också eftersom den vill ha ett jäkla flöde.

Jag kör med tryckluftsdrivna mutterknackare från Atlas Copco. Kostar en halv månadslön, men då får man loss precis allt.

Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Daniel Simmerfors
    Är det någon som har problem med sina muttrar så har jag en mutterknackare från atlas copco PRO W2219 som är rätt kraftig och som bara ligger.Bytes mkII delar/Bud

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Enligt mätaren så ligger jag på ca 7bar om ja inte minns fel, men som sagt jag ska skaffa en grövre slang

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin