Resultat 261 till 280 av 1577
Ämne: Golf generation 8
-
2020-03-03, 20:15 #261
-
2020-03-03, 21:11 #262
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 483
Vill minnas att dessa RENAULT dimljus är tillval.
-
2020-03-04, 06:39 #263
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
-
2020-03-04, 07:17 #264
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
Dimljus får man väl ha dagtid om man inte kombinerar med halvljus eller DRL/varselljus.
-
2020-03-04, 08:33 #265
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
-
2020-03-08, 15:15 #266
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Peter Elvingson
- Ort
- Herrljunga
- Inlägg
- 213
Var o tittade på Golf 8 igår.
Första visuella intrycket: Har de ställt en asiatisk bil hos VW.....
Ingen höjdare enligt mig, för slätstruken och utsmetad design.
Fronten....nej.
Knepig.
Sidoprofil...klumpig oharmonisk.
Bakifrån...ganska ok ändå.
Insidan..panelen helt ok enligt mig, kvalitetsintryck som Golf 7.
Ingen kylning av handskfack.
Stolar...lite smalare än standardstolarna i golf 7.
Små digitala instrument, mindre än på 7.an.
Baksäte o bagage likvärdiga med 7.an.
Bara pinne till den tunga motorhuven.
Som helhet, så var den vita standardgolf 8.an en liten besvikelse.
Jag hade hoppats på att den skulle vara bättre IRL än på bilderna...men..
Nu var detta en förseriebil vad jag förstod och utrustningen inte helt "svensk".
Men jag fick inget köpbegär som när 7.an kom.
-
2020-03-08, 19:25 #267
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Intressant!
. Ja synd att de verkar ha tagit bort lite premium i vissa detaljer ( inget skydd över batteriet, huvpinne, ingen kylning handsfack) mm, men ändå gjort bilen ca 50k dyrare.
Sen hur upplevde du typsnittet i displayerna?, läst många kommentarer att den är så färgglad och "B" upplägg. Som gör att de ser lite plåjigt ut jämfört med Mk7an....
-
2020-03-08, 22:10 #268
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Peter Elvingson
- Ort
- Herrljunga
- Inlägg
- 213
Hej.
Typsnittet, tja. Jag reagerade mest på hur små de var...uppskattningsvis ca 7 cm....golf 7 är väl en 10 cm i alla fall. Aldrig mätt dem men synintrycket är sådant.
Lika små som mätarna i Golf 3 var typ.
Min känsla är att visst är pixeltätheten större...men på bekostnad av storleken. Budget.
Sedan det där men knappast några knappar..... Jag gillar känslan i knappar...man märker att man trycker in nåt.
Som det nu är så måste man ju titta nånstans för att se om man tryckt.
Är väl gammalmodig men... :-)
-
2020-03-09, 06:46 #269
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Ok
. Ska bli intressant att själv se den live framöver..
Nej håller med riktiga knappar är överlägset i bil. Man kan tycka att det funkar bra när man bilen står stilla. Men när man kör och skumpar runt, så blir det fan ibland trafikfarligt att träffa rätt med touch...
-
2020-03-09, 07:46 #270
Håller helt med om knapparna. Det är direkt trafikfarligt. Med riktiga knappar kan man känna sig fram till var man trycker. Med tryckkänslig skärm så måste man fokusera blicken på skärmen för att ö.h.t. se vad man trycker på. Det betyder att man tar bort blicken från körningen på ett mer påtagligt sätt än med knappar.
Funkar nog bra så länge man står stilla, men inte under körning. Och en del saker behöver man justera under körning...Golf GTI Edition 30 Nr.19
Polo TDI90 -12
-
2020-03-09, 09:28 #271
Touch är ett otyg just för att man måste rikta om blicken. Blir intressant att se om svepgester verkligen är bättre. Blev positivt överraskad av skärmen ändå. Inte riktigt så illa som jag befarade, men det kommer ändå bli dammigt "bakom" (framför?) den.
Nu har jag knappt kört 7 med digitalt instrument men det lilla jag hann kolla på 8 så tyckte jag att den verkade skarp. Får förmodligen chansen att titta närmare i slutet av veckan.
-
2020-03-09, 09:30 #272
Finns inget tråkigare i bilar än en massa tryckskärmar. Det tar bort mycket av bilens karaktär. Ska dock bli spännande att se GTIn IRL.
Skickat från min iPhone med Tapatalk----------------------------------------------------
Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017
-
2020-03-09, 19:36 #273
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Peter Elvingson
- Ort
- Herrljunga
- Inlägg
- 213
Har i alla fall bestämt mig för att det inte blir en Golf 8.
Var o kollade på den idag med....intrycket förstärks.
Så det blev en...…..istället...
-
2020-03-10, 06:45 #274
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Lär väll bli tokrea på alla bilar? nu efter kaoset i världen och börser.. Ingen som kommer köpa bil i onödan nu..
Sjukt att ett virus kan sänka en värld så här snabbt... Men får hoppas att det går fort över.
Ska bli spännande att klämma på MK8an iallafall!
-
2020-03-12, 09:48 #275
Med tanke på hur mycket av en bil som tillverkas i Kina så lär det inte heller bli snabba leveranser på en ny bil...
Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21
-
2020-03-12, 10:12 #276
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Nej precis..har en bekant som beställt en RS6... Leverans tidigast Q1 2021
...
Det kommer bli pannkaka för alla bilföretag tyvärr...85% nedgång i Kina för nybilar..
Men nu hoppas vi detta reds ut snabbt!
Måste väl säga att nya A3an måste vara den grymmaste invändigt!!. Så häftigt att det kunnat står emot och inte kört på touch på allt som deras modell syskon har
-
2020-03-12, 13:01 #277
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
Det är väl bara utblåsen från ventilation på var sida om ratten som ser aningen malplacerade ut.
Har sett att nya Golf fått mycket kritik för avsaknaden av fysiska reglage, men alla testbilar har ju också varit utrustade med Discover pro, utan den så har stereon fysiska vred. Det är väl temperaturen som måste skötas med touch, men hur ofta ändrar man det?
Men visst, jag skulle inte ha något emot nya A3.
-
2020-03-12, 15:14 #278
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Nej, det är ju exakt som URUSEN. Skitläckert!
. Sen volymvred är inte det kört helt och hållet nu på alla modeller?
Men det är ju en jäkla massa knappar på kvar på A3an!. Som stolsvärmen som man blir tokig av när det är touch och man hoppar in med handskar och inte lyckas få på, även bakrutevärmare..mm..
Så här har det tänkt till!. Grymt bra av AUDI att våga...när alla andra går emot flott pekskärmar..
-
2020-03-13, 05:47 #279
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- per pudas
- Ort
- växjö
- Inlägg
- 828
-
2020-03-13, 08:36 #280
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Jo men Audi kör ju 99% touch i deras svindyra modeller!, så det stämmer ju inte. ocha tt det kör dyrare knappar i deras billigaste A3 modell
Ja VW har sparat pengar att bara gå över till touch...men till användarnas bekostnad...
Men snart kommer R och S3 ut!. det blir spännande
Liknande ämnen
-
ET frågor Golf generation 7
Av Marcus i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2017-03-12, 09:35 -
Bränsleförbrukning Golf R generation 7
Av Peter56 i forum VW-forumSvar: 10Senaste inlägg: 2016-12-31, 12:34 -
Generation VW Golf - kampanjen från lanseringen av Golf generation 4
Av Marcus i forum Bilder och VideosSvar: 0Senaste inlägg: 2016-09-21, 09:38 -
VW Golf - generation 8
Av Marcus i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2014-12-05, 11:44 -
Golf GTI generation 7 - modellvideo
Av Marcus i forum Bilder och VideosSvar: 0Senaste inlägg: 2013-07-20, 08:23