Resultat 1 till 4 av 4
Ämne: kompressions prov
-
2019-09-15, 09:43 #1
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- per pudas
- Ort
- växjö
- Inlägg
- 829
kompressions prov
Någon som vet om det räcker att bara ta loss tändstift/tändspole när man ska ta en komp test på moderna motorer på senare årsmodeller? Eller bör det kompletteras med att dra någon säkring också, så att inget skadas i processen?
-
2019-09-15, 09:55 #2
- Reg.datum
- jun 2010
- Namn
- Andreas
- Ort
- Nättraby socken
- Inlägg
- 2 371
Man kan även ta bort säkringen för bränslepumpen när motorn går på tomgång, (F27 inne i kupén för 1,4 Tsi) men även f14 om man är överambitiös
-
2019-09-15, 10:17 #3
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- per pudas
- Ort
- växjö
- Inlägg
- 829
Tack för snabbt svar! Vad avsäkrar "f14" för krets?
-
2019-09-15, 10:27 #4
- Reg.datum
- jun 2010
- Namn
- Andreas
- Ort
- Nättraby socken
- Inlägg
- 2 371
Den går till tändspolarna
Liknande ämnen
-
Kompressions-skillnader mellan 2E (2L 8v) och Golf/Jetta mk2 1,8L Gti 8v motorer?
Av Janne.M i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34