Resultat 181 till 200 av 276
-
2017-05-13, 01:33 #181
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Blev kul nu igen när du fick upp ångan.
Kör du orginalsprutet än?
-
2017-05-13, 09:19 #182
Ja, kör med Bosch M3.8.3 som är orginal till AGU. Jag tror att det blir byte till Bosch ME7.5 sedan från AUQ, men än så länge finns det inget behov av bättre sprut.
Närmaste planen för ECU är att avlöda immo-kretsen och deaktivera dess funktion så jag kan få bort instrumentklustret som hänger i passagerarsidans fotbrunn. Sedan har jag en liten lista på delar som ska införskaffas.
* K04-001 turboaggregat
* Eftermarknads högflödes grenrör
* Eftermarknads insugsslang i silikon
* VR6 MAF-hus
* 4-bar BTR
* 315cc spridare från AUQ
* Mjukvara från Boris ( https://www.facebook.com/svwat.eculogic.tuning/ )
Detta ska ge mig ca 255Hk och 350Nm. Tittar just nu på hur jag ska lösa bränslepump, 16v-pumpen ska i teorin räcka fint till den effekten (107L/h vid 5.5bar enligt denna kalkylatorn, http://www.raceworks.com.au/calculat...mp-calculator/ ). 16v-pumpen ska flöda 156L/h vid 5 bar. Annars verkar det som att bosch 040 kan monteras utan modifikation i catchtanken under bilen, köper jag en bosch orginal så ska den flöda 300L/h vid 5 bar och kommer nog aldrig behöva uppgraderas.
Så nu ska jag köpa på mig lite an-kopplingar, slang, nytt bränslefilter och ta bort k-jet ackumulatorn från catchtanken.
-
2017-05-13, 16:14 #183
- Reg.datum
- maj 2010
- Namn
- Niklas Jonsson
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 101
Grymt hur långt du kommit med bilen nu
Jag är fortfarande på "ska besikta snart"-stadiet ...
-
2017-05-13, 16:37 #184
-
2017-05-13, 16:41 #185
- Reg.datum
- maj 2010
- Namn
- Niklas Jonsson
- Ort
- Linköping
- Inlägg
- 101
Absolut, hoppas jag har tid att vara på sveistad nån gång denna sommar. Jobb och jobbpendlande har tagit all min tid senaste åren. Men vi har iaf två dagar som är på en helg som jag hoppas kunna åka på
-
2017-05-22, 21:00 #186
Nya dörren från vwheritage passar inte :S Gängar jag i övre gångjärnet så är hålet i det nedre gångjärnet för högt upp i förhållande till hålet i fäste i karossen. Handlar om 2-3mm. Några idéer om vad jag ska göra? Kul att märka detta på nylackad dörr som kostat 5 lakan totalt.
-
2017-05-24, 17:16 #187
Gjorde en immobilizer-defeat på ECUn igårkväll så jag ska slippa ha ett mk4-kombiinstrument hängandes i passagerarens fotbrunn.
Immo-chippet avlödat från ECU, fastlödat i EEPROM-programmeraren från ebay.
Ändrat några bytes. Immo off är 50 och sedan är det en checksum som behöver räknas om.
Chippet ditlödat igen. Har testat i bilen och allt funkar som det ska utan kombiinstrument, nyckelchipläsare och nyckelchip nu.
Bonusbild på nylackade dörrar.Senast redigerad av holyhatten den 2017-05-24 klockan 17:28.
-
2017-05-28, 11:36 #188
Nya dörrarna är monterade, orginalspeglar och orginalhandtag samt alla sidolister. Tycker det blev ett rejält lyft.. nu är bilen riktigt fin!
-
2017-05-28, 11:45 #189
Snyggt!
Golf GTI Edition 30 Nr.19
Polo TDI90 -12
-
2017-05-28, 20:19 #190
-
2017-05-29, 02:08 #191
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Man måste ju bara gilla att du fortsätter med bilen.
Gillade den när tidigare ägare hade och nu har du lagt sånt jobb på att göra den bättre.
Det är chef det.
-
2017-05-29, 22:12 #192
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- David Jovén
- Ort
- Kungsbacka
- Inlägg
- 425
Gryyymt jobb du gör! Det blir jättebra med de nya dörrarna med "vanliga" backspeglar. Jag instämmer med Lillen, bilen blir ännu bättre nu än när förra ägaren hade den
Lite mer originalstuk gör den gamle golfen rätt!
-
2017-05-30, 00:44 #193
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Håkan Sjöström
- Medlemsnr
- 351
- Ort
- Genarp, Skåne
- Inlägg
- 6
Har du möjligtvis någon bra guide / länkar till immobilizer-defeat ?
Planerar att göra det på en M3.8.3 till AGU Scirocco 1
Man saknar helt klart sin gamla MK2:a när man läser om din
-
2017-05-30, 07:58 #194
Hej,
Du lödar av b58258 från styrdonet, sitter ungefär i mitten framme vid kontaktstyckena. Jag fick med en tång för läsning/skrivning in-circuit med eepromprogrammeraren men det fungerade inte, och det verkar inte ha fungerat för andra att läsa in-circuit heller på m3.8.3. Sedan lödade jag fast chippet i min eeprom-programmerare och läste in det som atmel 24c02 samt sparade det som fanns på.
Den bilden förklarar sedan vad du ska ändra på innan du skriver över chippet.
Efter det var det bara att löda dit chippet igen och så funkade allt.Senast redigerad av holyhatten den 2017-05-30 klockan 08:10.
-
2017-05-30, 08:14 #195
-
2017-05-30, 09:58 #196
Håller med övriga, du gör ett bra jobb att förfina en redan fin bil!
-
2017-06-16, 20:08 #197
Håller på med uppgraderingar som ska göra bilen lite mera driftsäker. För bränslesystemet ska gamla rostiga bränslerör med banjokoppling och torra slangar med slangklämmor bytas mot stålomspunnet med AN-koppling. Har börjat med tankarmaturen som sitter under bilen.
Jag har plockat bort bränsleackumulatorn som är till för K-Jetronic som var orginalsprut till gamla motorn och ersatt den med en stålomspunnen slang som går raka vägen från pump till filter.
En blästring och lite hammarlack på fästet så kan det monteras tillbaka sen.
-
2017-07-31, 21:00 #198
Byggt om infästning för intercooler, oljekylare och motorkylning. Rätt nöjd med hur det blev, har hänt en hel del annat som hör draging av tryckrör till under huven också men berättar mer om det när allt är ihopskruvat igen.Följ @cookiemonza på instagram!
-
2017-08-06, 20:49 #199
Jobbar på med fläktkåpa, det är riktigt trångt mellan kylare och motor. Försöker placera ut fläktarna så det finns marginaler för att motorn rör sig framåt/bakåt, men vet inte riktigt hur många cm den rör sig med DLI-tekniks motorfästen.
-
2017-08-21, 21:10 #200
Nu har jag fått tryckrören svetsade och monterat ihop allt, tycker det blev en mycket snyggare dragning med spjällhuset på förarsidan och intercoolern i stötfångaren.
Liknande ämnen
-
Bränslepump golf mk2 gti -86
Av shortys_1 i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2010-08-19, 18:38 -
byta styrled på Golf mk2 86-
Av Dimmanz i forum VW-forumSvar: 11Senaste inlägg: 2010-05-21, 20:05 -
Golf Mk2 Gti 16v -86 Ryckig gång
Av Rauta i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2010-04-22, 10:17 -
VW Golf GTI 8v MK2 -86
Av shortys_1 i forum ProjektforumSvar: 2Senaste inlägg: 2010-02-22, 08:53 -
Golf gti -86 med 1.8t tagit fart igen.....
Av VWR18 i forum ProjektforumSvar: 15Senaste inlägg: 2008-02-11, 13:50