Resultat 161 till 180 av 224
-
2016-10-08, 10:34 #161
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 239
okej, ja, helt rätt val för motorn ifråga, om du nu ändå skulle hålla ekonomin i schack å inte vräka pengar på ett efr och twinscroll =)
-
2016-11-01, 10:43 #162
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Turbon såld och hx52an återmonterad. Anledning, bättre spool i hx52an :P Bygger ett nytt twin scroll grenrör till den istället
Om någon skulle veta av dörrsidor och baksäte i svart skinn till 2dörr mk2 så är jag intresserad.
-
2016-12-20, 10:47 #163
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Jag har inte dött! Bilen går varje dag som brukis och jag planerar vad jag ska göra med bilen till sommaren.
*Kasta ut edition one inredningen och hitta en skinninredning istället. Tyg funkar verkligen inte när man använder bilen hela tiden så om någon vet om en inredning eller bara dörrsidor så är jag intresserad!
*Bygga ett nytt pulssplitt grenrör
*Byta sprut
*Montera ihop nya motorn
*Bygga nytt 2,5" avgas med kat, massor av dämpare och ett 3,5" cutout spjäll som öppnar på laddtryck.
Typ det stora hela plus lite kosmetiska saker som huven och gärna en hellackering om tid och ork finns.
Har beställt nya g60 breddare fram bland annat för att fräscha upp den utvändigt.
-
2016-12-22, 21:20 #164
http://www.ebay.de/itm/252687325777 såg den i en facebookgrupp
-
2016-12-23, 10:15 #165
- Reg.datum
- nov 2014
- Namn
- Silviano Berlusconi
- Ort
- Norrköping
- Inlägg
- 27
cutout är väll kanske det nya ja...
HUr gör du med storleken på downpipen då?
Behåller samma storlek på dp sen sätter cutoutet strax nedanför innan det smalnar av till 2,5"?
-
2016-12-27, 10:06 #166
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Ja jag budade på dom dörrsidorna, jag budade 315eur och vinnande blev 317eur
Downpipen blir densamma 3,5" som sitter nu sen delar det på sig och blir ett 2,5" rör och ett 3,5" rakt ut på
backen
-
2017-01-23, 13:42 #167
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Sökes, monzablå huv! Jag åker till Stockholm via E4 på fredag och sedan hem via Västerås/Falun på lördag.
-
2017-02-13, 12:10 #168
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Har inte gjort något med vr6an på ett tag förutom att använda den som brukis. Tyvärr så blir det ju aldrig vinter så det är inte speciellt kul att åka i den och kom då på att jag lika gärna kan skaffa en annan bil att åka i tills det blir vår.
Hade gått och sneglat på en vit mk2a som stått under ett träd i ca 7år och frågade ägaren om han ville göra sig av med den. Den var till skänks så det var bara att hämtaLaddat batteri och en tillfällig tank med fräsch soppa så vara det "bara" att köra den därifrån. Det blev en rejäl rengöring, en ny hjulcylinder bak och ny olja + filter. Idag rullade den igenom besiktningen med 1st bra att veta på låg strålkastarinställning vänster fram
Skattebefriad och går nu till 2019/02/28
-
2017-02-13, 21:32 #169
-
2017-02-13, 22:07 #170
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 1 359
Den va bra mossig
-
2017-02-20, 09:37 #171
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Någon som har tips på vart man kan hitta en 02m diff till vettigt pris?
-
2017-02-21, 10:03 #172
Finns flera att välja på:
Peloquin (torsen)
http://dli-teknik.se/index.php?secti...d=6544&lang=sv
Quaife (torsen)
http://dli-teknik.se/index.php?secti...d=2676&lang=sv
Wavetrac (torsen med lamellpaket för att minska risken för spinnande innerhjul vid förlorad friktion)
http://www.mts-motorsport.com/epages...s/10.309.191WK
SQS (ramp lamelldiff)
http://dli-teknik.se/index.php?secti...d=6266&lang=sv
Limited Slip Differential - with lamelle (plated type)
ramps with 2 versions of angel - SOFT / HARD
1-way - locked by acceleration / free by decelaration
for VW cars with gearbox 02M/02Q used in Mk4-Mk5-Mk6
2WD and 4WD versions !
MTS Motorsport (ramp lamelldiff)
http://www.mts-motorsport.com/epages...roducts/Per02M
Lamellnsperre für Audi, VW, Seat, Skoda Getriebe
Typ 02M 30/65° Rampvinkel med 70NM förspänning.
Torsendiffarna kräver inget underhåll, nackdelen är att effekten skickas till hjulet med lägst varvtal. Och förlorar man friktionen helt på ett hjul klarar diffen inte av att skicka effekten till det andra så då blir det som en vanlig bil.
En lösning på friktionsproblemet är wavetrac diffen.
Ramp lamelldiff gör att hjulen låser ihop sig när du gasar (pga att rampen gör att lamellpaketen blir ihoptryckta) och släpper för att det ska gå lättare att styra vid gasuppsläpp. sen tror jag att mts diffen är 1,5vägs så den bromsar lite även vid motorbroms.
Nackdelen med dessa är att de kräver olja med tillsats för LSD och dom kräver service.
Fördel fungerar bättre och mer konsekvent. (mitt val för en banbil).Senast redigerad av razer den 2017-02-21 klockan 10:09.
-
2017-02-24, 09:44 #173
- Reg.datum
- nov 2014
- Namn
- Silviano Berlusconi
- Ort
- Norrköping
- Inlägg
- 27
Man ska ju kunna beställa direkt ifrån ex peloquin, några hundringar billigare. Men USRT är ju bra och vana att skicka diffar till Sverige. Alternativet är ju att åka till USA och be dom skicka paketet till det hotell du stannar på i vilken stad som helst.
GJorde så med en kopplingssats. Fick den skickad till ett hotell i NewYork när jag visste att jag skulle vara där. Sen tog jag med den i ryggsäcken som handbagage bara. Ingen tull eller dyr frakt.
Dyrt men en bra orsak att ta med bruden till amerikat och turista lite.
-
2017-02-24, 10:21 #174
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 1 359
Lillebror brukar kunna fixa peloquin till rätt peng..
Han är väl utomlands nu men kommer väl hem till veckan typ.
-
2017-02-27, 10:05 #175
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Det lutar åt en Peloquin fram och en svetsad bak för bus
Det är ju en jävla skillnad på priser i
utlandet...typ ~4500:- skillnadHoppas nån man känner ska till staterna snart :P
-
2017-03-03, 03:07 #176
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 239
va gäller peloquins så går dom främre 02M 4-motion diffarna inte att få tag på förrän Gary(mr.pelikan) får in nya material och kan plocka ihop dom, vilket preliminärt blir den 15e mars.
priset är 850$ via Scott på USRT, som är garanterat lägsta pris, därtill tillkommer frakt på ~50$ och en smula tull vid smidig affär.
känner scotty bra och har gjort mycke affärer med både han och Gary genom åren, aldrig varit nått strul, handlat ~15 diffar bla.
-
2017-03-17, 12:29 #177
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
En liten update, nytt sprut, nya 2200cc spridare och ett tryckstyrt 3,5" spjäll
-
2017-03-21, 12:03 #178
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Mera pyssel. Bygger ny surgetank med dränkta 044 pumpar. Eftersom jag inte var sugen på att betala skitmycket pengar för 2st flänsar så fick det bli svarven
Samma sak med y-kors, alla jag hittade hade vinklade inlopp men jag ville ha raka så då fick det bli svets och rondell :P
För den som undrar över regulatorn så blir det returnless fram till motorn.
Det kommer inte heller bli någon sunkig an-slang eller an-kopplingar.
Riktig pressad slang blir det!
-
2017-04-18, 08:57 #179
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
dubbelpost
Senast redigerad av Plura den 2017-04-18 klockan 09:57.
-
2017-04-18, 09:29 #180
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Wallin
- Ort
- Östersund
- Inlägg
- 398
Nu har det hänt lite igen. Lämnade block och topp på planing, var inte direkt skevt men det är
alltid bra att dubbelkollaHar monterat ihop i princip allt förutom generatorfäste och lite andra småsaker som ska flyttas från gamla motorn. Fick göra en specialskruv till oljekyl adaptern för att den skulle styra i både originalet och adaptern.
Har dessutom hunnit bygga ett nytt insug...igen! Känns som att jag bygger ett nytt varje år
Sen drog jag in oljereturen i bröstkåpan istället för tråget av den enkla anledningen att det är snudd på omöjligt att få in den i tråget på ett bra sätt.
Igår byggde jag ihop ett fäste till spolarna också!
Tack som fan till Erik Milberg för snabb leverans av speedparts
Senast redigerad av Plura den 2017-04-18 klockan 12:14.
Liknande ämnen
-
Norsk Golf VR6 Turbo
Av Norsk-VR6 i forum ProjektforumSvar: 50Senaste inlägg: 2016-04-15, 15:57 -
J.J´s Golf 3 VR6 Turbo + Styling Tråd :)
Av VanDamage i forum ProjektforumSvar: 49Senaste inlägg: 2012-05-02, 09:18 -
Letar efter en vr turbo bygge,Mangnus persson tror jag han heter (grön vr6 turbo)
Av per32 i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2010-10-29, 10:50 -
jetta 2+VR6+Turbo??
Av eliason i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2009-10-03, 23:40 -
VR6 Turbo
Av ultimus i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2009-08-21, 18:17