Resultat 141 till 160 av 212
-
2016-03-11, 17:37 #141
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Sitter och slipar fälgar just nu, medan dem andra fixar tak över huvudet, eller var det golv under fötterna :P ?
Aja nu är det inte så mycket kvar på loftet, massa lampor, el och dylikt kvar i lilla verkstan bara
-
2016-03-29, 19:24 #142
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Hallå allihopa
Sorry för att det inte hänt något, men tappade ork och lusten att bygga bilen då jag inte visste ifall jag skulle få vart med och ställt ut bilen på elmia eller inte. Motivationen tvärdog och så gjorde även uppdateringsflödet
Har dock varit på elmia och snackat med gött folk, även vart och tittat på alla fina bilar, min favorithall var ju lätt Hall X men det fanns klart ett par underbara byggen lite här o var. var även förbi och pratade med dem som skulle haft in mig och dem undrade varför jag inte var med och ställde ut och beklagade missförståndet då även dem har haft mycket att göra inför mässan så dem glömde säga till helt enkelt.
Blev väl inga jätteköp på elmia, Köpte en Oijoij Snapback, Schmidt Glanswax och en riktig medelstor polertrissa, ville köpa 3,5" högtalare men det fanns ej på plats så skall dra iväg till BRL någon dag och hämta upp dem.
Kollade lite på ljudprocessorer och lite annat men det får vänta tills efter lack helt enkelt, vill inte slösa min budget innan lacken.
Har fått ett paket som gav mig en motivation om att fortsätta på bygget igen, visst är det litet och säkerligen obetydligt för er men detta gör så att jag kan fortsätta på fälgarna
Bestälde 120x M7 Muttrar, Fick 148st vilket var roligt, skönt o ha lite extra ifall någonting skulle hända
Istabild från mitt flödeSe till att följa mig där
!
Näst på listan är våtslipning utav fälgar och sen lackas dem
Det bör komma en uppdatering imorrnSenast redigerad av veniib den 2016-04-04 klockan 20:34.
-
2016-03-29, 19:45 #143
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
-
2016-04-01, 14:25 #144
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
-
2016-04-01, 14:38 #145
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Har hunnit jobba lite mer med fälgarna nu
!
Jag o brorsan satte oss och våtslipadeslipade fälgarna, så nu är dem äntligen färdiga inför lack.
Jag får väl sätta mig och blanda om den föregående färgen så att den blir lite mer ockerfärgad sen blir jag nog skitnöjd med hur det kommer bli (Y)
Lägger upp lite bilder så ni får se på arbetet hittils.
Vi körde mipas 1200 grit för er som kanske frågar
Maskerade anläggningsytorna inför lack!
Imorrn blir det uppdatering på hur det blev!
-
2016-04-02, 13:11 #146
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Hallå
!
vart i verkstan och fått lackat fälgarna, gick upp och skulle blandat färgen, jag utgick från mitt gamla recept men multiplicerade alltihopa till den nya större mängden färg men någonting blev fel och den blev alldeles för beige :/
Aja, nåväl, har ju en bra grund iaf, men här ser ni iaf hur det blev
efter många om och men så valde vi att tillslut hänga fälgarna för att komma åt överallt, annars hade jag fått lacka och maskerat i två omgångar...vilket det ändå blir nu i princip ändå
dem tillfälliga centrumlocken körde vi såhär
Första lagret
Färdiglackade med bas, och det var verkligen här.... We knew... ...fucked up :lol:
Denna bilden visar färgen bäst.
Insta godis:
Kan säga som såhär, diggade färgen men det matchade inte skininredningen :/
För väl bli att lack om fälgarna imorrn ! Yippie !
Nu fan skall jag få till det perfekt
over and out!
Ses imörrn !Senast redigerad av veniib den 2016-04-02 klockan 19:26.
-
2016-04-02, 22:26 #147
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
-
2016-04-02, 23:23 #148
-
2016-04-02, 23:52 #149
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
Släpp sargen och kom in i matchen gubbar så ska pöjken lära er !
Oijoij Snapback = Keps av märket "Oijoij" , snapback brukar betyda att den är justerbar.
Använder själva uteslutande New Era 59FIFTY.
-
2016-04-03, 01:39 #150
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
Haha en jäkla reklamkepa med andra ord
En avklarat då av tre.
Glansblock?
Polerad grej?
Trissa måste ju ha med poleringen att göra eller något.
-
2016-04-04, 20:33 #151
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Amen herregud xD
Här är det jag köpt :P
Ursäktar att det inte blev en uppdatering igår men det blev verkligen sent, och jag tyckte det vart bättre och göra det ikväll istället
Fick som sagt till färgen ordentligt, som den jag testlackade med fast ljusare och lite mer ocker-aktig i nyans
Denna bilden på centrumlockn visar färgen bäst första lagret klarlack lagd.
Ett par lager klarlack till och dem blir
Färdiga och inväntar härdning.
När dem väl hade torkat i princip hela dagen så satte la jag föriktigt en fälgbana på fälgtunnan för att se hur det skulle bli, jag bjuder på potatisen i bild
Men det slutade inte där...
Blå locktite på bultarna
Splillans nya m7 muttrar
Korsdrog alla i 25mn och markereade efteråt.
Maaah goowd <3
Riktigt svårt att få med micropärlorna på bild, skimrar i regnbågens alla färgen, dock vääldigt diskret men en extra detalj för alla splitfälg-fantaster haha
Maskerade inför limning
Rutlim påstruken och maskering avdragen...kan fan inte bli bättre än så här
Får ju inte glömma ventilerna, spändes så mycket det går för hand +15grader med vanlig spärrskaft
Så jävla skönt att se detta, är hur jäkla nöjd som helst med hur det börjar bli!
Nu är det bara resten utav fälgarna som är kvar sen blir det att attackera karossen
Allt för denna gång
-
2016-04-05, 20:18 #152
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Hallåå !!!
Drog förbi verkstan en sväng...gick upp till vårt lilla kontor där en helt färdig fälg väntade på kläder...hade nya däck nere...tanken slog mig...jag kunde inte hålla mig....
Fick sloss i en halvtimme för att få i däcket, snacka om tight och hårt...
Sedan tog jag fram lite olika föremål för att space:a däcken i center så det sprängs på lättare...däckkritor gjorde susen !
Efter det så var det dags för ELD!!!!!
[youtube]http://youtu.be/6Ll0EGDx0-c[/youtube]
Är sketnöjd med hur det blev !
Lite bättre bilder med lite puts och centrumlock, dessa visar hur färgen verkligen ser ut
Sikken jävla tjockis :P
Lagom, nästan så som jag hade tänkt mig
hoppas ni gillade vad ni såg!
peace out !
-
2016-04-09, 18:28 #153
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Hallo alihopa
!
Dags för ett ny update och slutat på fälg kapitlet
Började fredagen med att Provmontera ett utav dem gamla klibborna, vet inte om jag riktigt vill ha dessa nu eller om jag vill gå på annat hmm...
Sen fortsattes det met montage utav fälgar, centrera fälgbanana med dubbla visitkort funkade som en dröm !
Lite petig får man ju vara :P
Sen kom jag ju på att jag köpte 2 flaskor G|C5 Wheel Nano Coating...Men dem såg ut så här
Båda korkarna hade expanderat och spruckit, ena flaskan hade krystalliserats och den andra klarade sig nästan förutom en del spill :/ segt, nästan 600kr i sjönHade ändå funderat att sälja dessa och köra på Ceramic Pro Strong då det är mycket bättre på alla sätt och vis.
När brorsan kom så hjälpte han mig limma fälgarna, efter det fick dem stå och torka med värmen påslagen över natten.
Idag vart det däckmontage på listan, och då gick vi över till grannen som har en riktigt sjyst och bättre däckmaskin än den vi har och fick däcken påkrängda, visserligen blev det gratis men dem fick en låda kakor och bullar istället
Så nu vart alla däcken på, och jag har nästan lust att smacka ner golfen på marken för att se hur det ser ut men vi har ingen motor i fram ännu :/
Riktigt skönt och få det avklarat, skiter i o balansera dem just nu då dem stod på plus-minus 15g innersida och 10gram yttersida på samtliga fälgar
-
2016-04-10, 08:32 #154
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Matsola Ark Andersson
- Medlemsnr
- 395
Tvillingarnas Stancade Golf MKII RP Projekt:
[/QUOTE]Sen kom jag ju på att jag köpte 2 flaskor G|C5 Wheel Nano Coating...Men dem såg ut så här
Båda korkarna hade expanderat och spruckit, ena flaskan hade krystalliserats och den andra klarade sig nästan förutom en del spill :/ segt, nästan 600kr i sjönHade ändå funderat att sälja dessa och köra på Ceramic Pro Strong då det är mycket bättre på alla sätt och vis.
[img]http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/venhar_bara024/IMG_20160408_174013_zpsqyjznwsh.jpg[/QUOTE]]
Vad är den bra för? Limma ihop fälgarna eller?
-
2016-04-10, 16:07 #155
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Sen kom jag ju på att jag köpte 2 flaskor G|C5 Wheel Nano Coating...Men dem såg ut så här
[img]http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/venhar_bara024/IMG_20160408_174013_zpsqyjznwsh.jpg[/QUOTE]]
Vad är den bra för? Limma ihop fälgarna eller?[/QUOTE]
Keramiskt lackskydd, i detta fall Glasscoating.
-
2016-04-10, 18:19 #156
Medlem 25 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Per Trywall
- Medlemsnr
- 244
Fälgarna blev riktigt snygga tycker jsg
-
2016-04-10, 19:14 #157
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
-
2016-04-10, 19:27 #158
Riktigt läckert.
Lite bredare än cykelhjulen ni hade ifjol ;-)
-
2016-04-10, 20:50 #159
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
-
2016-04-16, 13:06 #160
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Venhar Bara
Goeftermidda Allihopa
Nu har det hänt lite kan jag intyga, äntligen fått lite fritid över så vi kan jobba på bilen någorlunda pigga och glada :P
Brorsan och jag tog tag och satte harryn på framskärmarna så vi kan få plats med fälgarna och breddarna med gött fitment
Först var det en massa mätande, och sen komm harry fram i full fart :/...nya skärmar "nästan"...but still thow
Blir nog lagom
Finslipat och klart!
Samma vända på högersidan
Ikväll skall det jobbas på dem bakre skärmarna är det tänkt, vi får se hur länge vi hinner då vi tänkt hänga lite med polare sen mot kvällens aktiviteter
när väl skärmarna är klarar så skall dörrar och bagagelucka bort, och då börjas det slipas och lackas
Liknande ämnen
-
koppla förbi bränsle ackumulator på golf mkII gti 16v?
Av Skoogh i forum VW-forumSvar: 2Senaste inlägg: 2011-03-04, 09:10 -
Vw Golf Cab 1,8 goes GTI (Ny bilder 27/2)
Av jollykent i forum ProjektforumSvar: 8Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:35 -
Bankörning med GTIklubben på Kinnekulle 27/9
Av Manny i forum TräffarSvar: 59Senaste inlägg: 2008-09-27, 07:10 -
Min och GTI:ns eländiga dag...
Av Mawe i forum VW-forumSvar: 11Senaste inlägg: 2008-04-07, 12:44 -
195/50/16 på golf mkII?
Av _Putte_ i forum VW-forumSvar: 10Senaste inlägg: 2007-09-17, 21:13