Resultat 21 till 40 av 52
Ämne: Polo 2.0 16v projekt
-
2015-12-30, 22:18 #21
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
-
2015-12-31, 09:42 #22
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Blev inget plus chassi på Polon. Spindlarna var redan upptagna till ett annat projekt, så det blev länkarmar från CL och spindlar från Cupran. Blev alltså 4-bult i stället för 5-bult. Mätte länkarmarna på den andra projektbilen som har plus chassi och de har samma längd som dessa så bredden ser ut att bli samma på båda bilarna.
Plockade isär lyftarna för ombyggnad till mekaniska. De vassa kammarna tål inte hydraullyftare. Lite pyssel att shimsa in spelet men det kostar inget. Kan ju inte kosta på en folkrace hur mycket som helst
-
2015-12-31, 10:35 #23
-
2015-12-31, 10:56 #24
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Tack för erbjudandet, Mikael, men nu har jag allt monterat och fälgar som passar så jag behåller den uppsättningen
-
2016-01-01, 17:36 #25
- Reg.datum
- apr 2013
- Namn
- Pether
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 700
-
2016-01-01, 18:17 #26
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Finns iaf INGEN vinnarbil man bygger för 6000:-
Sedan minst 200hk är väl helt upp till bil och motorn.
Man behöver inte lika mycket pulver i en lätt bil.
Dock kan man ju undra lite över t.ex Nissan Micra med Saab 2,3 16V...eller valfri V6.
Finns många bastarder som pulas ihop.
Tror Polo med 2,0 16V kan bli ganska potent.
Kommer ni chipa som alla opelfanatiker gör?
-
2016-01-01, 19:36 #27
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Golfen som vi körde i NGK i år byggde jag för under 6500 kr. Polon blir lite dyrare. Räknar med närmare 9000 kr innan den är färdig. Kaross o bur kostar 2500 kr. Plastrutor o plåt ca 1000 kr. Div delar 1500 kr. Resten ligger på motorn, har ju mycket delar liggande i garaget från rallybilarna. Blir väl riktiga fjäderben på den också.
Motor specen blir:
2.0 ABF med nya lager o ringar, lättat svänghjul
Toppen portad, planad o mirafräst. Lyftarna ombyggda till mekaniska o hårdare ventilfjädrar. Vassa kammar från Ultra Motor
Original insug med ombyggda fästen för större spridare och nytt fuelrail.
Programmerbart sprut/tändning. Injustering rullande landsväg hos Trollspeed
02a låda bearbetade synkringar o svetsad diff.
Vad tror du Jocke, räcker den till?
-
2016-01-01, 20:01 #28
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Tror?
Jag är nog helt fel person att fråga.
Har ju bara kört nån enstaka tävling själv
Är ju mest funktionär.
Men ni har ju kört framhjulsdrivet länge så det räcker nog långt.
-
2016-01-01, 22:04 #29PassatGT16vGäst
Räcker vet man när man ser vad de andra kommer med
Nä då är det NGK som gäller är det inte fel med en lätt snabb lättkörd bil. Snabb bana .
Lite väl hightech sen jag körde haha
-
2016-01-09, 12:42 #30
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Nu blev det ändrade planer. Hade en fläns till webrar som JL fixade för länge sedan. Var hos KL Racing och hämtade en fläns till insuget. Det är till en Audi 5cyl, 20v, men passar om man skär bort en cylinder. Så nu blir det 4-spjäll på Polon
-
2016-01-11, 17:41 #31
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Nu är toppen färdigfilad och skall iväg för planing. Svänghjulet går iväg samtidigt
-
2016-01-14, 08:07 #32
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Insugningsröret klart. Kommer att använda dubbla weber 40 som spjäll
-
2016-01-14, 13:07 #33
-
2016-01-14, 18:55 #34
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Patrik Hagel
- Medlemsnr
- 391
- Ort
- Växjö
- Inlägg
- 1 408
Såg riktigt snyggt ut,tack för kaffet
-
2016-01-16, 17:51 #35
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Lådan isärtagen och diffen svetsad. bara att plocka ihop igen
-
2016-02-14, 11:00 #36
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Nu har jag fått tillbaka det planade topplocket och lättade svänghjulet. Svänghjulet väger 4,9 kg, kommer inte ihåg vad original väger. Nu skall toppen iväg för mirafräsning, sedan kan motorn göras färdig. Lådan är ju klar så det kan bli inpassning i karossen sedan.
-
2016-03-06, 14:40 #37
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Nu är motor och låda ihopsatta. Snart dags att få ner paketet i bilen
-
2016-03-21, 15:25 #38
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Nu är motor och låda på plats i Polon. Det blev till att använda skohorn och nya egentillverkade motorfästen. Dags att börja med skärmbreddarna nu
-
2016-03-23, 11:55 #39
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ulf Ericsson
- Ort
- Sollebrunn
- Inlägg
- 283
Nu täcker skärmbreddarna Golf 3:ans bredare axlar. Bara att få till höger sida likadan
-
2016-03-23, 12:48 #40
Liknande ämnen
-
Golf MK3 GTI 16V "projekt banbil påbörjat"
Av Haugeman i forum ProjektforumSvar: 101Senaste inlägg: 2012-07-16, 23:10 -
Golf GTI 16v -88 Turbo projekt
Av houk i forum ProjektforumSvar: 16Senaste inlägg: 2011-06-11, 00:45 -
Projekt VW Jetta GTX 16v Forsbergs Kammar
Av tommy79 i forum ProjektforumSvar: 30Senaste inlägg: 2010-08-26, 14:41 -
Golf Gti 16v -88 (Banbils Projekt)
Av werre i forum ProjektforumSvar: 6Senaste inlägg: 2008-08-29, 16:49