Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: TDI mk1

  1. #1
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 015

    TDI mk1

    Jag satto funderade lite härom dan, går det att lösa så man kan bestiktiga en mk1 med en TDI 110hk motor från typ en mk3?

    Vad behöver man göra för att lyckas med det?
    Bromsar? Vilka?
    Avgasrening?
    Ombyggt fordon? Regbes? Amatörbyggt??
    Nån i sverige som gjort det?

    Är det omöjligt kanke?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Jag satto funderade lite härom dan, går det att lösa så man kan bestiktiga en mk1 med en TDI 110hk motor från typ en mk3?

    Vad behöver man göra för att lyckas med det?
    Bromsar? Vilka?
    Avgasrening?
    Ombyggt fordon? Regbes? Amatörbyggt??
    Nån i sverige som gjort det?

    Är det omöjligt kanke?
    Hej, kanske står lite i denna tråden, jag frågade lite om det för ett tag sedan. http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...hlight=mt4base

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 015
    Citat Ursprungligen postat av mt4base Visa inlägg
    Hej, kanske står lite i denna tråden, jag frågade lite om det för ett tag sedan. http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...hlight=mt4base
    åååh! najs! Perfekt info!

    Tyvärr verkar det vara lite väl mycket jobb för det, med tanke på snack om förstärkningar etc. Och att motorn måste va -00 eller nyare...d et blir dyrt med.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Manny det går att fuska med det mesta= mk1a td med nyare motor dom ser inte skilnaden så du kan ju regga med en 1,6td och byta till en 1,9 efter reggningen med lagom uppställd pump och laddtryck.
    Men det är ju samma sak där för det kostar tyvär en del med en extra motor som man får avyttra efter bes.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av mt4base Visa inlägg
    Hej, kanske står lite i denna tråden, jag frågade lite om det för ett tag sedan. http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...hlight=mt4base
    Mattias vilken SFRO besiktningsman ställde du dina frågor till?

  6. #6
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 015
    Vi spimmer vidare lite på ämnet, Är det samma Maskin i mk2 gtd/TD som i mk1?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin