Resultat 41 till 60 av 276
-
2015-04-01, 03:11 #41
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Så klart är det skillnad.
Om du kör boltongrejer så skulla jag tro att blir ganska liten skillnad på de olika.
Tänk på att båda motormoellerna härstammar från Audis turbofemma.
Finna mycket att finna med rätt grejer.
Bäst är svårt att vara.
Bygga och se om det fungerar är ju roligast.
-
2015-04-01, 08:36 #42
Hehe. Ska försöka bänka på bugrun i år med KR och nästa år kommer jag att försöka bänka med ABF. Så då får vi svart på vitt hur stor skillnaden blir.
-
2015-04-12, 20:47 #43
Har provat med elektrolys för rostborttagning på ett par spindlar från en seat som jag köpte på skroten. Har ju fasta okhållare på min bil orginal så behöver byta för att kunna skruva dit bromsoken som kommer från en tidig mk3 16v gti.
Såhär roliga såg dom ut när jag köpte dom.
Efter 24 timmar i elektrolysbad.
Efter stålborste.
Efter hammarlack.
Ska få hjälp av en kompis med att pressa i nya lager och få dit naven igen.
-
2015-04-16, 18:03 #44
Kom paket från tyskland idag, hjullager från SKF, bromsskivor och belägg runtom från brembo. Blir inget biltema här inte, nu kommer jag åka fint. Blev en tur direkt efter jobbet till min kompis verkstad för att pressa i lager i spindlar och lagerbanor i bakskivorna.
Färskpressat!
Mmm.. shiny!
Ska renovera bromsoken fram som jag har så dom ska få smaka lite elektrolysbad i helgen. Ska försöka montera spindlarna också. Har lagt undan bultarna som behövs för att montera bromsoken i spindlarna hos VAG. 50kr styck, jesus! Blir att snällt betala o hämta ut dom imorrn.
Tvekar lite på om jag ska måla bromsoken röda (ser snabbt ut) eller silverfärg (så slipper jag måla dom bakre för att matcha).
-
2015-04-17, 19:11 #45
Spindel på plats.
Skiva på plats.
Nytt mot gammalt.Senast redigerad av holyhatten den 2015-09-16 klockan 14:40.
-
2015-04-18, 18:19 #46
Votexvingen sitter med 4 plåtbleck som man klämmer in mellan list/ruta som är bockade 90 grader och hakar i kanten på glaset.
Volkswagen Club Sweden
Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018
-
2015-04-18, 19:24 #47
Grymt, har blecken så det ska väl bara vara att lyfta på gummilisten och trycka dit dom då.
-
2015-04-20, 20:16 #48
Min kusin har blästrat mina nya framok idag!
Har monterat skivor, lager och okhållare bak idag!
-
2015-04-21, 18:15 #49
Bakok ligger på tork. Blir ett sista lager imorgon.
Oken kommer från en golf mk3, finns det några handbromswire som funkar så jag kan montera dom åt rätt håll? Verkar fattas väldigt lite längd. Annars får jag montera dom "upponer".
-
2015-04-23, 19:00 #50
Kämpar vidare med bromsarna. Fick den här fina nyckelringen av min sambo idag
-
2015-04-24, 01:59 #51
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
-
2015-04-26, 18:52 #52
Nu sitter alla ok, skivor och belägg på plats. Behöver stryka på ett till lager färg på framoken eftersom det hamnade lite bromsvätska på dom när jag bytte dammskydd och o-ring. Supernöjd med resultatet iaf, fyller ut 15-tumsfälgarna riktigt fint. Ska bara byta ett par bromsrör så blir det luftning sen. Håller tummarna för att det blir bra!
-
2015-04-28, 15:36 #53
Ahopp, skulle clipsa fast bromsrör i karossen igår efter jobbet. Visade sig att vad jag trodde var kaross egentligen bara var ett poröst skal av rost. TRIST. Känns inte värt att lägga ner tid på att rostlaga den här karossen iomed att det är lite grann, men överallt och det här var nog spiken i kistan. Ska försöka hitta en bättre 16v KR kaross och flytta över delar till, samt ABF:en.
Har eventuellt fått tag i en som enligt uppgift ska vara rostlagad på firma, men även nedslipad.. Så behöver ordna en lack till den, ser mörkt ut för bugrun i år :c Men förhoppningsvis så kommer jag ur det här med en riktigt grym mk2 16v gti vilket har varit målet hela tiden.
-
2015-04-28, 17:33 #54
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
mmm rost är tråkigt och tar massa tid att fixa, hoppas det löser sig!!
-
2015-04-28, 18:41 #55
Det hör väl till med dessa bilar, tråkiga är ju att jag trodde att jag hade bra koll på var rosten var någonstans. Blev lite chockad över hur dåligt det var. Det är ett stort hål i chassibenet under batterihyllan på förarsidan, batterihyllan rost under och runt vindrutan, rost runt bakrutorna, hål i reservhjulsbaljan, rost runt baklyktorna inne i bilen. Känns som att sammanlagt kanske det blir mer jobb om man ska få till det bra än att bara åka o hämta en bättre kaross och flytta över delarna.
-
2015-04-30, 15:41 #56
OK så det här hände..
Ser fram som fan mot att skruva med något som inte är ett lik Allt är inte färdigplanerat än men till en början blir det att färdigställa burbygget och växellådskonverteringen till 02a.
-
2015-04-30, 19:31 #57
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Helt rätt gjort.
Den där är ju redan banvan
Vad är det som fattas egentligen?
-
2015-05-01, 11:59 #58
- Reg.datum
- okt 2012
- Namn
- Tony Jensen
- Ort
- Strängnäs
- Inlägg
- 86
Den där med en ABF är ju inte mer än rätt! dvs om du har kvar motorn fortfarande. Monzablau är ju fruktansvärt snygg!
-
2015-05-01, 14:51 #59
Känns som helgerån att stoppa ner K-jet i den där fina bilen bara. Saknar lite delar men ska se över möjligheterna till att gömma undan megasquirt och köra med ABF, spridarna går ju inte att komma undan att dom ser annorlunda ut men vi får se. Ska jag regga om med ABF annars så blir jag ju tvungen att ha kat och ett komplett digifant för omreggningen. Dvs, jag måste skaffa en donator mk3 gti isf.
Är rätt sugen på 1.8t annars... choo choo
-
2015-05-01, 15:04 #60
Lillen, i korta drag så behövs buren göras klart, lite bitar av karossen som är urkapade för att göra plats för att göra klart buren ska svetsas på plats. Dörrar behövs göras iordning (dom som följer med bilen har använts som gjutmall för glasfiberdörrar, som inte följer med i köpet) så dom är rensade på all fönstermekanism och låsmekanism. Sido- och bakrutor behövs sättas in i bilen. All inredning är urtagen så instrumentpanel behövs sättas i. Stolar behövs sättas i. Ombyggnad till 02a-låda behövs göras klart.
Motor, sprut och växellåda behövs sättas i, el behövs dras för motor eftersom elsystemet är strippat. David hade ju planer på att bygga om till 1.8t så härvan är rensad på all K-jet el.
Har inte möjlighet (råd) att hämta bilen förrns nästa löning så har inte hundra koll på allt som behövs göras än. Men jag kommer försöka ta en sak i taget och börja med att göra klart karossbiten. Smällde dit en dragkrok på volvon idag så nu kan jag koppla på biltrailer när det är dags att hämta iaf!
Liknande ämnen
-
Bränslepump golf mk2 gti -86
Av shortys_1 i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2010-08-19, 18:38 -
byta styrled på Golf mk2 86-
Av Dimmanz i forum VW-forumSvar: 11Senaste inlägg: 2010-05-21, 20:05 -
Golf Mk2 Gti 16v -86 Ryckig gång
Av Rauta i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2010-04-22, 10:17 -
VW Golf GTI 8v MK2 -86
Av shortys_1 i forum ProjektforumSvar: 2Senaste inlägg: 2010-02-22, 08:53 -
Golf gti -86 med 1.8t tagit fart igen.....
Av VWR18 i forum ProjektforumSvar: 15Senaste inlägg: 2008-02-11, 13:50