Resultat 1 till 20 av 139
Ämne: Golf Mk2 Syncro projekt
-
2015-01-09, 17:58 #1
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
Golf Mk2 Syncro projekt
Hej hej, kom över en golf 2 årsmodell 90, syncro, besiktad, skattad & påställd billigt. Det finns lite små fel läcker lite olja & kylarn läcker oxå, små fix som jag tror går lösa rätt smidigt.
Men karossen är i mindre bra skick, nog byte på båda trösklarna, små hål i både fram & bakskärmar, lite buckor i huv & dörrar = mycket jobb...
Så frågan är vad man gör med en sån här klenod? ska jag bara laga det viktigaste så den går köra ett tag till, besiktningen går ut i mars sen skrota eller ska man lägga ner lite pengar & energi och göra i ordning??
har en pytteliten inköps lista tills på måndag då jag ska börja pilla med den:
*navkapslar
*torkarblad, saknas på bilen?
*glykol
*olja & filter
*ska beställa en packning som sitter på oljefilterhållaren, hoppas det är den, annars en ny hållare ( special då det är 1p motor i ) den kostade 1600:- & är det oljekylaren som sitter på oljefilterhållaren som ä kass så kostar den 1200:- jag hoppas ganska mycket på att det bara är packingen
kom gärna med förslag
Mvh VictorSenast redigerad av Virro den 2015-05-09 klockan 20:32.
-
2015-01-12, 18:01 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Syncro börjar vara värda lite numer.
Fungerar Viscodiffen så är det helt ok.
-
2015-01-12, 19:30 #3
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
Mmmm tänkte det med, kanske är värt att lägga ner lite tid & pengar...
idag hade vi hobby kväll på jobbet, så chansade & bytte packningen på oljefilterhållaren & det höll tätt
så nu är det ny bytt olja & filter, ny med glykol & kollat så värme funkar & att fläkten startade. satte dit torkarblad & navkapslar., bytte lite lampor, tror att den börjar blir klart,
så nu ska jag bara hitta några vinterhjul så kan man ut & köra lite sen =)
-
2015-01-16, 19:01 #4
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
Nu sitter fräscha dubbdäck på, har testkört den lite, bromsarna är litr trötta/rosta så får greja lite på måndag, men känner redan tyvärr att denna kommer jag nog inte sälja utan fixa iordning lite. Fixa rosten i trösklarna & skärmkanterna bak, sen på med lite färg.
Men motorn, det är visst 98 HP, men man vill ju alltid ha mer, vad passar? Kan man få i en vr6 utan mycket bök? Det hade varit lite coolt med syncro
-
2015-01-18, 20:39 #5
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Ja det går fint me VR6 Syncro i en Mk II syncro.
I princip samma grejer och massa är rakt på bult on.
Men det bästa är ju att ta hela drivlinan och chassiet från VR6:an.
Det är min plan iaf
Har både Mk II syncro och VR6 Syncro i bilparken.
Och sedan ganska mycket extradelar från en skrotad VR6 Syncro.
Du hade ju en 1990 års modell.
Då är det lättare med elen åxå eftersom säkringsdosan är av nyare modell.
Men man kan ju även sno hela härvan från VR6 om man vill det.
-
2015-01-19, 07:43 #6
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- Erik Milberg
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 74
Jag har det du söker
http://www.blocket.se/dalarna/Golf_G...7.htm?ca=6&w=1
Komplettera med en ny kompressor, bygg lite tryckrör (då dom är sålda) sen är den komplett.
Eller kör motorn som den är utan kompressor ett tag (den är ungefär lika trött som den du har utan kompressor)
och bygg sedan vidare.
-
2015-01-19, 12:12 #7
Det är en Autorotor 2076 du har Erik, inte en 2067...
-
2015-01-19, 12:44 #8
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
Lillen: det låter som ett intressant projekt det får man följa sen
Erik, tack för tipset får fundera lite
men just nu så blir det nog bara att svetsa lite rost i trösklar & skärmkanter till börja med. Så får vi se hur mycket det skenar iväg, har mailat på nya störfångare så den ser lite nyare ut
-
2015-01-19, 19:34 #9
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
Idag så påbörjade lite rostlagning, usch vad rostigt det va, och detta är bara början...
Det var en start iallafall, ska ge mig på trösklarna framöver tänkte jag, dom ser inte roliga ut
-
2015-01-19, 21:36 #10
-
2015-01-20, 11:15 #11
- Reg.datum
- nov 2013
- Namn
- tim timoni
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 7
roligt projekt
Senast redigerad av tim30 den 2015-01-20 klockan 11:23.
-
2015-01-20, 11:29 #12
- Reg.datum
- jul 2007
- Namn
- Erik Milberg
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 74
-
2015-01-20, 17:47 #13
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
J.L & tim30 tack
idag så började det skena iväg då. Har beställt två nya trösklar, blir 100gånger bättre än att jag står & lappar ihop det.
Sen på lördag ska jag till närmsta skroten där det står en golf 2, års 90, ska ta stötfångarna, en list & allt annat som känns behövligt
-
2015-01-20, 23:57 #14
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Små kofångare och utan breddare är 100% snyggare.
-
2015-01-21, 13:04 #15
- Reg.datum
- okt 2010
- Namn
- Jonas Ahlinder
- Ort
- Uppsala
- Inlägg
- 244
Även golf 3or kan råka illa ut. Rostangrepp och nån som hissat bilen i trösklarna och tryckt sönder totalt. Jeeevlar sån tid det tar att hålla på och rostlaga
-
2015-01-21, 13:13 #16
- Reg.datum
- okt 2010
- Namn
- Jonas Ahlinder
- Ort
- Uppsala
- Inlägg
- 244
Tröskel
-
2015-01-23, 17:07 #17
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
mmm, men bra jobbat Alle47, inte bara jag som lagar rost på gamla skönheter =)
Har Grundat mina tröslkar invändigt idag & i helgen ska dom lackas invändigt, så hoppas att jag ska hinna byta ena trösklen på måndag efter jobbet.
Har tjuvstartat & förberett för att lyfta av dörrarna så jag kan börja "demontera" bort den gamla tröskeln smidigt, känns som det borde gå hyfsat smidigt att byta, det ända tråkiga är att jag tittade på hur många punktsvetsar det var i fogen och det var ju typ var 3e cm, kommer ju gå åt lite tålamod att slipa ner dessa.kommer försöka ta några bilder med, det blir lite roligare i tråden då =)
-
2015-01-26, 13:15 #18
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
Fått tillbaka trösklarna ifrån lack, ska försöka byta höger idag efter jobbet
-
2015-01-26, 21:32 #19
- Reg.datum
- mar 2014
- Namn
- Victor Andersson
- Ort
- Huskvarna
- Inlägg
- 117
Efter ca 2 & halv timme så var den gamle tröskeln borta & primat.
sen var det fram med svetsen, mig lödning & punktsvets
tog ca 5timmar sammanlagt, ska slipa ner resten av svetsarna & spackla lite sen lägga lite grundfärg sen body på tröskeln sen färg, men bara en sida till nu då
-
2015-01-26, 22:24 #20
- Reg.datum
- okt 2010
- Namn
- Jonas Ahlinder
- Ort
- Uppsala
- Inlägg
- 244
Bra jobbat! Ja det är det värsta, att det finns 2 sidor av allt när man håller på
Liknande ämnen
-
Problem drivknutar och hjullager och Golf syncro mk2 Passar drivaxel från syncro mk3?
Av Kangan i forum VW-forumSvar: 5Senaste inlägg: 2016-01-09, 13:34 -
Projekt Golf syncro 1.8 16vT
Av Lyxpotatis i forum ProjektforumSvar: 6Senaste inlägg: 2010-09-08, 10:38 -
Projekt VW Golf MK2 Gti 8V
Av Fredrik.W i forum ProjektforumSvar: 5Senaste inlägg: 2009-09-15, 18:22 -
Stötdämpare Syncro - Golf II syncro & Golf III syncro
Av DANLAR i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2008-01-11, 22:08