Resultat 1 till 2 av 2
-
2014-10-09, 17:11 #1
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Jetta Syncro 1,8l K-jet 9Xhk - Slirande hoppande generatorrem ALLTID.
Hallå.
Min Jetta slirar generatorrem.
Varje start i nån minut innan den blir varm.
Sedan OM man åker en längre stund kalvar remmen och vrider sig.
Dvs den lägger sig uppåned och slirar så klart ännu mer.
Eller så hoppar den helt av när den töjt sig.
VARFÖR?
Generatorn sitter rätt.
OK lite kasst remhjul är det.
Men inte värre än nån annan av mina VW:s,
Vad för grejer behövs för att få dit multiremmen?
Passar de hjulen direkt på från t.ex nyare motorer?
Spännare?
Ja kom med tips och dumma idéer eller dumförklara mig
Hade tänkt bruka i vinter men inte med hoppande remmar.
-
2019-01-01, 20:18 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Blev iaf multirem.
Lessnade ur totalt på kilremsdyngan
Resultat återkommer jag med.
Liknande ämnen
-
Frågor ang K-jet på en Jetta -88
Av sphincter i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2012-12-17, 17:38 -
Hög tomgång - Jetta 1,8 90hk med K-jet?
Av Lillen i forum VW-forumSvar: 7Senaste inlägg: 2012-12-02, 13:24 -
Samma spridare på K-jet och KE-jet?
Av kim_gulle i forum VW-forumSvar: 0Senaste inlägg: 2010-04-14, 17:38 -
ventil spel jetta mk2 1,8l förgasare??
Av Gottiz85 i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2008-03-28, 19:18 -
Växellåda - Jetta CL, 1.8l -90
Av kuhlin i forum VW-forumSvar: 10Senaste inlägg: 2008-01-16, 07:20