Resultat 21 till 38 av 38
-
2014-03-05, 23:02 #21
Ska du åka mer än 300 hästar så är det lika bra å köpa en 02j eller 02m direkt
Sent from my GT-I8750 using Tapatalk
-
2014-03-15, 20:51 #22Anders86Gäst
Vilka sitter dem i?
-
2014-03-18, 05:34 #23
02j sitter i golf 4 gti å en hel del andra med tvärställd motor tog min från en audi a2 för bra utväxling på dragrace gör 220 på treans växel. 02m finns också i golf 4an osäker på årsmodell vet säkert någon annan Bättre än mig
-
2014-03-19, 22:29 #24Anders86Gäst
Okey.
Varför är dem bättre än 02a?
Grövre?
Hur är det med disel-lådorna ifrån passat 89-93?
-
2014-03-20, 00:13 #25
o2j är en uppdatering av 02a lådan med lite bättre synkringar å bättre härdning av dreven sägs det. om de sant vet jag inte men har åkt en hel sommar med 400 hp + utan problem med orginal diff
-
2014-03-30, 22:37 #26Anders86Gäst
Idag har här hänt lite.
Toppen är blästrad och allt brutna bultar är utplockade. Stakar och kolvar är ihop monterat.
Grenröret är lindat.
Imorgon ska svänghjulet lättas och lämnas på balansering ihop med vev osv.
Och toppen ska riktplanas.
Kanske även börjar på spridarbrunnarna om tiden räcker till..
Kommet bilder en annan dag.
-
2014-04-06, 10:42 #27Anders86Gäst
Nu har här hänt lite i garaget.
Bilen blev besiktigad med blankt papper i torsdes.
I Sen åkte motorn ur och nu känns det som det gå åt rätt håll igen.
Här är motorn provmonterad (tom). Och intercooller och vattenkylare på plats.
-
2014-04-21, 22:40 #28Anders86Gäst
Liten uppdatering.
Motorn är i.
Har tillverkat tryckrör och lite motorfästen till 02A lådan.
Kommentera gärna. Tar gärna emot bra tips.
-
2014-04-22, 22:15 #29Anders86Gäst
Ikväll har början på downpipen tagit form.
Sen fick jag tag i lite 3" rostfritt. Får se om det blir sånt hela vägen eller vad det blir.
Fick även kapa och vinkla om vattenröret på toppen så att slang och slangklämma får plats.
Mkt småsaker som tar tid men det känns som det går på rätt håll!
-
2014-04-22, 22:39 #30
Ser bra ut, spänd på fortsättningen!
Volkswagen Club Sweden
Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018
-
2014-04-26, 00:44 #31Anders86Gäst
Tackar! Det är jag också! hehe. Rycker lite i gasfoten men det hjälper inte..
Ikväll har jag plockat ner orginaltanken och byggt/häftat ihop avgassystemet. Saknade 50cm rakt för så får fortsätta imorgon.
Har även kapat och svetsat om rören på vattenkylaren så det stämmer bättre med anslutningarna på motorn.
-
2014-04-27, 22:37 #32Anders86Gäst
Nu i helgen har det hänt en del i garaget.
Avgassystemet är klart med upphängningar.
Tanken är påbörjad, ska försöka få tag i tankskum och en del AN svetsnipplar mm i veckan så man kan göra den färdig.
Och sen en jäkla massa AN PTFE kopplingar och slang.. Men det går nog.
Hoppas bara man hinner till BR.
-
2014-05-02, 23:06 #33Anders86Gäst
Idag har jag gjort generatorfäste och fäste till kopplingvajern och fått den till att koppla ur som den ska. (tror jag) hehe. Hyffsat trögtrampad med denna tryckplattan, men det får man stå ut med.
Lindat downpipen och monterat avgassystemet.
Monterat kylare och slangar.
Hoppas på att AN kopplingar och teflonslangen dyker upp nu i veckan.
-
2014-05-04, 21:00 #34
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- aug 2008
- Namn
- Daniel
- Medlemsnr
- 4716
- Ort
- Malmö
- Inlägg
- 74
Verkar lite pussel att få allt att lira ihop =P
Kommer bli en riktig dräpare, tummen upp till ditt projekt!
-
2014-05-08, 23:20 #35Anders86Gäst
Tackar, ja det är ett pussel med många bitar. hehe
Här kommer lite bilder igen, väntar fortfarande på AN kopplingar..
Hoppas dem kommer i början på nästa vecka..
Har fixat till ett tankrör och lite annat smått. Tyckte det blev bra och lite raceigt..
Inget som syns när luckan är stängd.
-
2014-05-13, 21:38 #36
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Linus Henriksson
- Medlemsnr
- 2727
- Ort
- Trelleborg
- Inlägg
- 258
Snyggt med tankpåfyllningen! Gillas starkt!
Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01
-
2014-05-13, 22:34 #37Anders86Gäst
Tackar!
-
2014-05-20, 23:00 #38Anders86Gäst
Börjar bli stressigt nu. Kabelmattan ska göras i nästa vecka.
Fick spridare, laddtryckskontroll och en givare idag.
Förmodligen blir det till att dra lite soppa ledning imorgon och lite el och reläer och massa annat småpill som tar tid…
Hoppas bara det lirar när det väl är igång.
Är i behov av ett spakställ till golf mk3 VR6 också om någon har ett komplett med vajrar och ända in till spaken?
Liknande ämnen
-
Jetta mk2 växelåda i Jetta mk1 Funkar det??
Av pirre_80 i forum VW-forumSvar: 2Senaste inlägg: 2015-01-20, 10:48 -
Gubb-golf Mk1 1984
Av vw-power i forum ProjektforumSvar: 76Senaste inlägg: 2014-05-20, 08:59 -
1984 MK1 GTI Special drar olja, svårstartad.
Av Bruuus i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2011-10-09, 15:07 -
jetta 2+VR6+Turbo??
Av eliason i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2009-10-03, 23:40 -
Motorproblem GTI 8v 1984 (mk1)
Av jockebostrom i forum VW-forumSvar: 19Senaste inlägg: 2008-08-25, 20:39