Resultat 21 till 40 av 212
-
2014-04-28, 22:45 #21
Hallå !
såklart det går, men det är inga som faktiskt vill ens lägga ner tid på dessa motorer, det var väl den anledningen som jag började :P
Chipp finn på ebay, sist jag kollade hittade jag ett legit företag som säljer dem för runt 500lappen, och då är det bänkade eprom chipp.
Bränsletryck skall kunna höjas genom att spacera(spacer) ut bränsletrycksregulatorn, alternativt byta till en Audi s2 pump då det passar bolt-on enligt ett par källor jag fått info utav.
Jag svarar mer än jättegärna på dina frågor
Tack så hemskt, och mer blir det min vän, men skulle ni inte kunna ta bort begränsningen till bider per inlägg, det blir väldigt jobbigt att hålla på och fiffla samt förkorta inlägg hela tiden
- - - Uppdaterad - - -
Började med sköldarna bak, tog bort det allra mesta med diverse olika borstar and what not, visst hade det suttit fint med blästerskåp, men det har vi ju inte nu :/
Svart hammarlack påstruket
Även hubbarna blir fina
Nya bromscyllindrar, skruvar, och brickor för att få till cambervinkeln bak
Bild på cambern,kommer att pröva detta och se hur det blir, men det verkar inte vara "stabilt"
Klossarna i
Pressade sedan i lagersäten, lager samt packboxarna i trummorna helt nya såklart.
Ville inte att dem skulle rosta på en gång så jag strök på lite färg, blir ju finare också
Finjobbet fortsätter
Jag vet...det finns inga sköldar, men skruvarna till dem sitter som fan, så vi skiter i det just nu.
Vad fint det blir
Under tiden jag målade så blev bromsoken lackade utav tvillingen, och här tar det slut för idag då all färg behöver härda ordentligt
Det var allt för ikväll gubbar.
Mer händer imorrn då man är helt ledig, ses då
Skriv gärna vad ni tycker då alla kommentarer uppskattas !
mvh
/ Venhar & Benhar
-
2014-04-28, 22:48 #22
Dags för en uppdatering igen grabbar !
Har var i verkstan hela dagen idag och fått en hel del gjort, dels städat i hela vårt lilla hobbygarage, men även fått klart allt i bromsväg på golfen.
Främre klossar är på och även oken, tillverkade sedan nya bromsrör ända upp till huvud cyllindern och parade ihop nya bromsslangarna...Finitoo, se så bra det ser ut nu
Barbromsarna även där samma sak, blev nya bromsrör och nya bromsslangar monterade
Samma sak på andra sidan
Bromssystemet är även luftat så nu är det bara att tuta och köra som gäller
Uppstarten är vääääldigt nära
Det var alltför denna gång!
Mvh
/Tvilingarna
- - - Uppdaterad - - -
Hämtade paketet från våran nya sponsor Silver Project.
Kan glatt säga att jag är riktigt nöjd med hur kvaliten är på dessa skönheter, det borde det nästan vara då Silver Project sysslar nästan bara med drifting-klassade special delar till en mängd olika bilar.
Jag tackar verkligen dem hemskt mycket för deras stöd i vårt projekt och glöm inte att kika in deras hemsida och ge dem en like på facebook-sidan som tack ifrån oss, gillar ni vad ni ser så är det bara att dra en beställning och hälsa ifrån oss
Hemsida: http://www.silverproject.pl/
Facebook-Sida: https://www.facebook.com/pages/Silver-Project/104823099609983?fref=ts
Bilder på camber topplagringarna
Ovansidan
Undersidan
Dem sänker även bilen med 15mm
Dessa finns även att beställa i blått
Längtar tills jag får montera dessa, skall även bli lite stummare fram på bilen så det blir ju roligt och se hur det känns
Allt för denna gång!
Kommer att uppdatera mycket dem två närmsta veckorna då jag har en hel del planerat till bilen.
-
2014-04-28, 22:50 #23
-
2014-04-28, 22:55 #24
Riktigt rolig projekttråd. Mycket som blir gjort, och fort går det.
-
2014-04-28, 23:04 #25
- Reg.datum
- apr 2014
- Namn
- Christer Pettersson
- Ort
- Jönköping
- Inlägg
- 204
kommer ju bli bättre finare o stiligare än när den kom från fabriken gillar dessa gammel golfar, finns en viss charm i dom som nyare bilar inte har! dock har jag för lite tid o motivation för att ha en sån bil......
-
2014-04-28, 23:22 #26
OKej, jag får väl leva med det då
Tack så mycket, uppskattas verkligen
Dem är allt underbara, och jag är jättenöjd med hur den ser ut i dagsläget, det gäller att ha lite tålamod med äldre bilar, speciellt när dem krånglar...däremot krånglar nyare bilar också
Såja, Filmen äntligen upplagd och kan visas publikt
Hade problem med att bädda in den innan men hoppas kunna lösa det nu.
Okey, hur blev bilen efter dessa optimeringar ?
Bilen är mycket mer responsiv och pigg, man känner den extra kraften men även orken att driva bilen genom första till tredje växeln, och kändes även som att den blev en stor skillnad hastighetsmässigt också !
Är relativt nöjd med hur det är i dagsläget, men mer kommer att göras såklart
Här är klippet på uppstart, bjuder även på en burn som slutade med att kopplingspedalen fastnade i den lösa platskåpan under instrumentbrädan då den saknar skruvar...måste fan hämtas på skroten då det stör mig något enormt.
Det finns en sak som är gjord under huven...som ni troligtvis inte kommer att märka...men den som ser det ger jag fan creds till
Nu ligger vi i fas med uppdateringarna, och dem kommer upp när det är dags för nya helt enkelt.
Tack för att ni visar positiv feedback
ha det bra så länge.
-
2014-04-29, 00:28 #27
Imponerande insats!
Volkswagen Club Sweden
Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018
-
2014-04-29, 00:51 #28
-
2014-04-29, 22:48 #29
Fick äntligen mina däck ifrån däckonline.se och kände mig såpass glad och taggad att jag tom provade att stretcha på ett däck.
I mitt tycke blev det perfekt, precis så som jag önskat mig för just dessa fälgar.
Tog genast lite bilder men slänger väl även med ett klipp på hur det ser ut, ser nästan bättre ut på klippet än bilderna sig själva...säg gärna vad ni tycker
En "stor" däckhög
Will it fit ? Nankang NS2 165/50R15 på Speedline SL423 (15" x 7") ?
Skall ju funka galant detta
Poof....PAAANG! Sa det och det blev bröllop
Klippet får vi ju inte glömma
-
2014-04-30, 18:04 #30
Okej dags för en skriftlig uppdatering på vad jag har framför mig, både när det gäller beställningar och övrigt jobb på bilen.
1.) Montera camber topplagringar
2.) Montera Bakaxelshims (beställdes idag)
3.) Skicka iväg fälgarna på blästring
4.) Sprutspackla fälgarna
5.) Lacka fälgarna
6.) Högglanspolera fälgarna
7.) Montera däck på fälgarna
8.) Beställa nya skruvar, gänga om hålen i fälgarna och montera skruvarna
9.) Visa paketet jag fick ifrån ArcOil
10.) och massa massa mer, listan kommer aldrig ta slut :P
-
2014-05-02, 12:25 #31
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jimmie Trywall
- Medlemsnr
- 4358
- Ort
- Tenhult
- Inlägg
- 982
[QUOTE=veniib;204637]Hallå !
såklart det går, men det är inga som faktiskt vill ens lägga ner tid på dessa motorer, det var väl den anledningen som jag började :P
Chipp finn på ebay, sist jag kollade hittade jag ett legit företag som säljer dem för runt 500lappen, och då är det bänkade eprom chipp.
Bränsletryck skall kunna höjas genom att spacera(spacer) ut bränsletrycksregulatorn, alternativt byta till en Audi s2 pump då det passar bolt-on enligt ett par källor jag fått info utav.
Jag svarar mer än jättegärna på dina frågor
Tack för bra svar
Va söker du på, på ebay? Chip golf mk2??
Ser fram emot upplägg av tillvägagångssättet av uppdateringen av pumpen.
Har köpt en till jetta mk2 och blir sugen på att trimma 😁Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat
-
2014-05-08, 19:02 #32
-
2014-05-08, 19:10 #33
Hallå alihopa !
Äntligen för mekdags
Fick på våra cambertoppöagringar i förrigår, men hyar inte kunnat uppdatera förrens idag :/
Aja över till det roliga.
Började med att demontera främre coilovers, och lägga sakerna sida vid sida
Som ni kanske alla vet så behöver man ingen fjäderpress till coilovers då det bara är att skruva ner fjädern helt och lossa topplagringen och dess delar helt.
Efter det monterade jag cambertopplagringens kulled, det var busenkelt!
När jag väl hade gjort det så tyckte jag att det var nödvändigt för dem att få lite skydd och fett, så drog på lite på ovan samt undersidan så slipper skit och dylikt förstöra dessa på kort sikt
Dags för montering till kaross, den stora skålade delen kommer in underifrån, och den tunna ovanifrån samt bind fast dessa med säkerhetsskruven som kommer med så, skönt att dem gjort detta så man slipper hålla i sakerna hela tiden
Efter detta är det bara att trycka dit fjäderbenet och försiktitgt få allt på plats och skruva fast altihopa
Just nu är bilen inställd på -1,5 graders camber, det plus ett helt intryckt fjäderben (orginal justerbar camber) vilket ligger runt ~ -1 graders camber, dvs totalt ~ -2,5grader, jag kommer själv att köra runt -1 till -1,2 graders
Även jag råkade komma med på bild
Dags för resultatbilder plus en, teaser på fälgarna, ni ser hur jag satt fast fälgarna, mindre skruv som bara är dittryckta diagonalt in i hålen (liften håller ju såklart bilen, men hela vikten är på däcken och fjäderben)
Kommer även att köra på just denna höjden !
Ser bättre ut med centrumlock
Lite spacers och det kommer se underbart ut
Slutbilder, samt mätningar, kommer så klart fragnvagnsinställa bilen först, sen bestämma mig för camber fram, bak kommer det att bli 2graders shims och därefter beställa spacers.
Mätte sist utan camber och då låg det på 22mm, med camber 45mm, dvs 23mm skillnad.
Thanks again Silverproject.pl for supporting our project!
You are the best !
Det var allt för denna gång och jag tackar verkligen dem hemskt mycket för deras stöd i vårt projekt och glöm inte att kika in deras hemsida och ge dem en like på facebook-sidan som tack ifrån oss, gillar ni vad ni ser så är det bara att dra en beställning och hälsa ifrån oss
Hemsida: http://www.silverproject.pl/
Facebook-Sida: https://www.facebook.com/pages/Silve...609983?fref=ts
För att ge er en hint så har jag även blivit bjuden till att joina en vw clubb som inriktar sig i vw golf trim, skall man med eller inte är frågan?
Jag har även filmklipp på resultatet, men det får ni när filmerna laddats klart
Med vänliga hälsningar
/Venhar & Benhar
-
2014-05-08, 23:16 #34
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Hjulen såg ju alldeles för små ut som det är nu!
-
2014-05-09, 09:07 #35Ghost RSGäst
Grymt jobbat.. Följer detta med spänning
-
2014-05-09, 16:13 #36softishmanGäst
Klart man såg att generatorn fått mera färg på sig...
-
2014-05-12, 16:51 #37
-
2014-05-12, 17:02 #38
Var och hämtade fälgar hos våran granne tvärt över gatan,
Ser bra ut och nu skall dem slipas samt förberedas inför slipgrund
När det är färdigt lägger jag upp en uppdatering på det och sen fortsätter det med fler fälguppdateringar dem senaste veckorna, hoppas ni gillar det !
mvh
/The twins !
-
2014-05-12, 17:42 #39
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
-
2014-05-13, 23:06 #40
Jag mätte cambern och det låg totalt på -3grader, inte konstigt att dem sticker in så mycket, annars var det 18mm med 0 graders camber jag kommer köre på -1 till -1,25 grader max fram
Daily driven så kommer den nog vara så och säkerligen lite lägre, till BR så blir den nog slammad
Liknande ämnen
-
koppla förbi bränsle ackumulator på golf mkII gti 16v?
Av Skoogh i forum VW-forumSvar: 2Senaste inlägg: 2011-03-04, 09:10 -
Vw Golf Cab 1,8 goes GTI (Ny bilder 27/2)
Av jollykent i forum ProjektforumSvar: 8Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:35 -
Bankörning med GTIklubben på Kinnekulle 27/9
Av Manny i forum TräffarSvar: 59Senaste inlägg: 2008-09-27, 07:10 -
Min och GTI:ns eländiga dag...
Av Mawe i forum VW-forumSvar: 11Senaste inlägg: 2008-04-07, 12:44 -
195/50/16 på golf mkII?
Av _Putte_ i forum VW-forumSvar: 10Senaste inlägg: 2007-09-17, 21:13