Resultat 1 till 8 av 8
-
2014-01-14, 09:54 #1JontelitoGäst
Felkod motorlampa "Linear O2 Sensor"
Hej,
För två dagar sedan efter vi varit och handlat började motorlampan att lysa, vi har cirka 2mil tur och retur, dock bor min far halvvägs så vi svängde in till honom och ställde ner golfen pga detta, senare igår fick jag hjälp att läsa felkoder, jag märkte att bilen gick som den skulle och det lät inget konstigt..
felkoderna är dessa:
--------------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 036 906 034 DR
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4566
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01266
1 Fault Found:
17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current
P1180 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent
Readiness Status: 0000 0000
Exhaust Gas Recirculation: Passed
Oxygen Sensor Heating: Passed
Oxygen Sensor(s): Passed
Air Conditioning: Passed
Seconday Air Injection: Passed
Evaporative Emissions: Passed
Catalyst Heating: Passed
Catalytic Converter(s): Passed
--------------------------------------------------------------------------------------
Och googlar man verkar detta vara den FRÄMRE lambdasonden som givit felvärden, men en annan sak som jag stött på under googlingen är att det kan vara batteriet som ställer till det, för i ögonblicket när motorlampan tändes var vi 500m ifrån parkeringen, genom kall bil, sätesvärme & bakrytevärme på, och som min kompis med VCDS sa, så kan det ha hänt att ett dåligt batteri vid en växling sjunkit i volt såppas att den ballat ur och gett felkod..
Jag mätte batteriet:
12,3V avstängd
9,8V vid start
14,4 tomgång
Bilen:
Golf 4 1.6 16v 2003
Så frågan är om det ändå kan vara batteriet som ställer till det?
Vad tror ni utifrån info och felkoder?
Tack på förhand!
-
2014-01-14, 22:21 #2JontelitoGäst
Har hämtat hem bilen efter att den fått ladda batteriet i 24h,
dagens värden:
12,8V avstängd
10.4V vid start
och 14V vid laddning idag igen
Skall underhålls ladda batteriet varje vecka och se om det kommer tillbaka eller ej, gör det inte det så bör det bero på batteriet!
-
2014-01-16, 06:48 #3polomannenGäst
Du borde nog se över din noxsensor rad 2.
-
2014-01-16, 13:00 #4JontelitoGäst
-
2014-01-16, 18:54 #5
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2014-01-16, 19:09 #6JontelitoGäst
Tack, stämmer denna bild med vilken sensor ni berättar om? http://www.kfztech.de/kfztechnik/mot...i/fsiabgas.gif
-
2014-01-16, 19:20 #7
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2014-01-17, 17:22 #8JontelitoGäst
Liknande ämnen
-
Vad innebär "Drive by Wire-MIL Circ. Open" - Felkod 18087/P1679?
Av psychozz i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktygSvar: 3Senaste inlägg: 2012-10-28, 10:14 -
Plocka bort "passat" och "1.8T" på luckan?
Av bmk i forum VW-forumSvar: 7Senaste inlägg: 2012-05-29, 15:05 -
Felkod 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Cor
Av 3L1T i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:35 -
?.?.? "-Engine Coolant Temp. Sensor (G62) Signal too High"
Av kranzeen i forum VW-forumSvar: 7Senaste inlägg: 2008-04-11, 14:24