Resultat 81 till 100 av 201
-
2013-06-26, 00:22 #81
-
2013-06-26, 01:08 #82
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Just do it!
Skulle vara kul att haka på.
Sub 10min men 75hk
-
2013-06-26, 21:08 #83
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
dubbelpost de luxe
http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...826#post188826
lönnsnabb..
eller så är alla andra slöa..
impulsanmäld till dragrace i skellefteå 14/7
och action meet bara för att en liten roadtrip piggar alltid upp och då ska skrotet köras dit då den enda gång jag trailade så gick den sönder = bad karma
-
2013-06-30, 23:25 #84
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Ja men vad Fa*...
Nytt småfix avklarat och annat strul dök upp igen...
Bytt ut strulig dump och fixat vevhusvent idag Och ut och testgasa = hej vad det går tyckte väl både jag och lillen och just när jag satt och skröt om hur ballt det är att kunna ligga i 200++ brant uppför och den bara ökar utan problem (givetvis på inhägnat trafikfritt område inget busåkande hör inte...)
Så dör biljäveln av.... Frirullar till lämplig plats Upp med huv kolla allt hittar inget = vrid på nyckel starta köra hem igen?????
Vad göra? Jo läsa ur logg med vcds = soppabrist typiskt. Efter lämplig mängd googlande så hittar jag den här
http://www.uspmotorsports.com/USP-Mo...el-System.html
Någon som testat eller vet mer info om den?
Positivt = för mkt mos för lågtryckspumpen nu , räcker typ till "bara" 350+whp
Negativt = jag har ingen pump att byta till....
Here we go again...
Ska ju dragrace köras nästa 13-14 och före det måste mer bränsle fram...
Over and out // Erik
-
2013-07-01, 01:34 #85
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Och den var ju billig.....................
-
2013-07-01, 02:36 #86
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 626
Erik,
Prata med Mattias, tror redan att vi bytt till en annan pump än original!?
/
-
2013-07-01, 07:10 #87
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
-
2013-07-17, 20:25 #88
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Jaha ja, laddtryck fixat, soppapump intank blir nu RS 3 med styrning från RS3 också + en allmän översyn av lite av varje, sedan så ska det väl förhoppningsvis laddas för fullt på action meet om min plan håller..
Annars blir det väl gatracer edt i höstmörkret
-
2013-08-01, 17:47 #89
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Nya friska tag då..
Soppa fixat, nu bor det styrning o pump från Rs3 i lilltyskan så i morgon ska action meet besökas och lägre tider ska jagas..
Och nu ska den köras dit och hem, trailerdragandet på BR var en dålig lösning då lilltyskan genast protesterade och gick sönder , nä köras ska det..
Over and out
-
2013-08-02, 08:18 #90Ghost RSGäst
Håller tummarna nu..
Lycka till
-
2013-08-02, 22:39 #91
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Jaha nä... Lite körning idag , blev 3 repor men inget nytt pb än, sjukt varmt hade 28.5 på startplattan och idag åktes det utan meth så då är det en mer light setup.
Lite positivt ändå är att nu mosade tyskan på alla 402 m , men vad hjälper det då det verkar som att klistrad stripp o mina R däck inte gillar varandra alls? Hade sämre 60ft nu än bugrun alla över 1.8 sämre 201 tid bästa 7.78 ändå åkte jag 12.04@181 jämfört med 11.94@173 BR???
Någon som vet mer om hur Rdäck o klister funkar? Men det känns halt, nåja nytt försök i morgon det vore skoj om alla bitar kunde sitta på en o samma repa, får jag det att sitta så bör den gå ner mot 11.6.
Men kul ändå ny rejsrapport kommer.
Erik
-
2013-08-03, 14:10 #92
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 242
R-däck gillar inte alls klister, det blir DUKTIGT halt, greppar sämre än en uppsättning dubbfria vinterdäck.
riktiga sliks biter i ruskigt bra, men är klumpigt att köra med, sänker toppfarten rejält och är inget du behöver då du har ganska moderat effekt och driv på alla fyra.. (två iaf, utan diffar..)
INDY-sliks/däck som används inom rally för asfaltsåka, där har du ett vettigt alternativ.. brukar gå att köpa av rally-gubbarna för en billig slant också då dom oftast bara kör en tävling/strecka innan dom byter.
exempel på sådana:
http://www.blocket.se/kalix/Indy_spo...5_47708783.htm
bästa svartrace-däcken ever, då dom är helt överlägsna vanliga sliks på asfalt, och där går dom helt ljudlöst.
dom greppar även bra på klistrad bana, men så fort underlaget blir helt plant, såsom vita linjer på tex övergångsställen, dragstrip eller dylikt och vid hastigheter ~70 å uppåt.. så "skriker"/viner dom rejält pga mönstret, rätt läckert fenomen faktiskt.. =P
-
2013-08-03, 22:08 #93
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Precis som jag misstänkte alltså.. Blev 1 repa idag 12.04 30m fyrhjulsspinn +29 typ men jag är då nöjd då tyskan skötte sig fint, Rs3 styrningen ville inte alls trivas med golfens så det blev en ny org styrning och det funkade bra. Men mkt dåligt fäste när alla "riktiga" racebilar jublade över klistrat så tappade jag 3 tiondelar på 201 jämfört med BR och ändå så åt tyskan upp nästan allt på de andra 201..
Om bara jag får allt på en repa ngn gång i wish, nåja, som sagt nöjd full inredning inkl allt under litern hem till Umeå i lagom fart,
Nu ska jag ta en funderare om framtiden på golfen ligger ute att sälja på fyndbörsen o bilsport som kommer annars så får vi se vad jag hittar på
Erik
-
2013-08-03, 23:17 #94
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mattias
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 2 242
problemet med R-däcken är att dom lär värmas rejält och länge innan dom uppnår fullt grepp, dom är konstruerade för att tåla värme bättre än gat-däck.. dvs, du skulle behöva göra ett rejält 4-hjulsspinn i 15+ sekunder innan strippkörning, något som inte är nå vidare praktiskt av förklarliga skäl.
-
2013-08-04, 01:06 #95
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
"Rallycrossrullar" eller däcksvärmare har diskuterats.
Men det är svårt i linup pga väntetider och korta "rull" framåt i kön.
Tyvärr ett "gatbilsproblem" , med rätt setup(chassie , mindre bromsar , däck) blir det lättare.
-
2013-08-04, 12:54 #96
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredrik Johnsson
- Medlemsnr
- 5059
- Ort
- Sollentuna
- Inlägg
- 1 052
Får väl gasa runt runt med fullgas typ 20 varv så får du nog upp värmen. Eller elektriska däckvärmare..
Fredrik
-
2013-08-29, 23:27 #97
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
nä nu var det länge sen ett inlägg här,,
Då köpintresset på min pärla är lägre än den grekiska ekonomin så får det väl busköras igen.. Helgens övning blir i Sundsvall
http://www.sundsvallraceway.se/srsvall/ borde vara bra förhållanden för golfen där annars får jag hitta på nya ursäkter.. en bättre 11 är som alltid målet innan det spårar ut igen stolleprov 2.0 lurar bakom dörren just nu inför säsong 2014 annars.
Dock så finns det vissa andra tyska fordon som börjar ta upp intresset så något måste bort om det ska köras på riktigt.
-
2013-08-29, 23:43 #98
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Det var inte bara hitler som byggde bilar verkar det som.
Kör nu inte sönder den igen får då blir det aldrig nå vettigt gjort i garaget.
Tappade sugar är bara skit , i know it.
-
2013-09-01, 11:32 #99
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Jaha nä... Racerapport Sundsvall
Jag tror jag ska börja med schack istället , i Sundsvall så blev det som vanligt den här säsongen ett st test-halvgas-gatladds repa.
Det var 100% mitt eget fel då det tog en himla lång tid i lineup pga vissa jänkebilars behov av avstötning från allt som kan spridas över en dragstrip.
Under tiden så sjönk oljetemp osv o min bil så när jag väl körde så gick ngn form av "skyddsfunktion" i och den puttrade iväg så sakteliga och vägrade ens lägga in ngt mer än växel 4 o 5000rpm :/
Tid då? 7.81@-152 -201 meter 1.9 60ft 402 12.3@164
Sedan spöregn, nya saneringar så jag åkte hem igen
Tur det var nära "bara" 27 mil enkel väg... För 12 SEK körning Nä skrutt liksomSenast redigerad av Gasekke den 2013-09-01 klockan 11:34. Anledning: T9 suger...
-
2013-09-01, 13:33 #100
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Nää , nu får de vara nog med tramset.
Hur svårt ska det vara att få åka en bra repa?
Hoppas hösten kommer med "kinderäggsurprise" nån höstkväll.
Nackdelen är väl det obefintliga tidkortet.
Liknande ämnen
-
På jakt efter ett Bosch nummer till en spjällägesgivare...
Av kim_gulle i forum VW-forumSvar: 0Senaste inlägg: 2013-03-31, 15:56 -
Gasekkes R Golf
Av Gasekke i forum Bilder och VideosSvar: 17Senaste inlägg: 2013-01-19, 21:57 -
8 sek Golf
Av Merlinen i forum Bilder och VideosSvar: 4Senaste inlägg: 2012-12-30, 21:20 -
på jakt efter värre koppling
Av CCarlsson i forum VW-forumSvar: 6Senaste inlägg: 2010-08-05, 11:38 -
På jakt efter lite bilder...
Av Finn i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2008-01-19, 13:12