Sidan 5 av 11 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 201
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Sub 8'a på Ringen givetvis...

.
    Det är MÅNGA som har det målet :thumbup::thumbup::thumbup:

Från mobila sektionen...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Just do it!
    Skulle vara kul att haka på.
    Sub 10min men 75hk

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    dubbelpost de luxe
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...826#post188826
    lönnsnabb..
    eller så är alla andra slöa..
    impulsanmäld till dragrace i skellefteå 14/7
    och action meet bara för att en liten roadtrip piggar alltid upp och då ska skrotet köras dit då den enda gång jag trailade så gick den sönder = bad karma

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson

Ja men vad Fa*...

Nytt småfix avklarat och annat strul dök upp igen...

Bytt ut strulig dump och fixat vevhusvent idag Och ut och testgasa = hej vad det går tyckte väl både jag och lillen och just när jag satt och skröt om hur ballt det är att kunna ligga i 200++ brant uppför och den bara ökar utan problem (givetvis på inhägnat trafikfritt område inget busåkande hör inte... )
    Så dör biljäveln av.... Frirullar till lämplig plats Upp med huv kolla allt hittar inget = vrid på nyckel starta köra hem igen?????

Vad göra? Jo läsa ur logg med vcds = soppabrist typiskt. Efter lämplig mängd googlande så hittar jag den här

http://www.uspmotorsports.com/USP-Mo...el-System.html

Någon som testat eller vet mer info om den?

Positivt = för mkt mos för lågtryckspumpen nu , räcker typ till "bara" 350+whp
    Negativt = jag har ingen pump att byta till....
    Here we go again...
    Ska ju dragrace köras nästa 13-14 och före det måste mer bränsle fram...
    Over and out // Erik

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Och den var ju billig.....................

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Erik,
    Prata med Mattias, tror redan att vi bytt till en annan pump än original!?
    /

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Erik,
    Prata med Mattias, tror redan att vi bytt till en annan pump än original!?
    /
    Jag pratade med han igår, och så var ju det , han kollar och återkommer finfint då ens "hustrimmare"!supportar på en söndags kväll
    Fina grabbar liksom
    Han skulle kolla på logg så löser vi detta med.

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jaha ja, laddtryck fixat, soppapump intank blir nu RS 3 med styrning från RS3 också + en allmän översyn av lite av varje, sedan så ska det väl förhoppningsvis laddas för fullt på action meet om min plan håller..
    Annars blir det väl gatracer edt i höstmörkret

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Nya friska tag då..
    Soppa fixat, nu bor det styrning o pump från Rs3 i lilltyskan så i morgon ska action meet besökas och lägre tider ska jagas..
    Och nu ska den köras dit och hem, trailerdragandet på BR var en dålig lösning då lilltyskan genast protesterade och gick sönder , nä köras ska det..
    Over and out

Ghost RS
    Gäst
    Håller tummarna nu..
    Lycka till

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jaha nä... Lite körning idag , blev 3 repor men inget nytt pb än, sjukt varmt hade 28.5 på startplattan och idag åktes det utan meth så då är det en mer light setup.
    Lite positivt ändå är att nu mosade tyskan på alla 402 m , men vad hjälper det då det verkar som att klistrad stripp o mina R däck inte gillar varandra alls? Hade sämre 60ft nu än bugrun alla över 1.8 sämre 201 tid bästa 7.78 ändå åkte jag 12.04@181 jämfört med 11.94@173 BR???
    Någon som vet mer om hur Rdäck o klister funkar? Men det känns halt, nåja nytt försök i morgon det vore skoj om alla bitar kunde sitta på en o samma repa , får jag det att sitta så bör den gå ner mot 11.6.

Men kul ändå ny rejsrapport kommer.
    Erik

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    R-däck gillar inte alls klister, det blir DUKTIGT halt, greppar sämre än en uppsättning dubbfria vinterdäck.

riktiga sliks biter i ruskigt bra, men är klumpigt att köra med, sänker toppfarten rejält och är inget du behöver då du har ganska moderat effekt och driv på alla fyra.. (två iaf, utan diffar..)

INDY-sliks/däck som används inom rally för asfaltsåka, där har du ett vettigt alternativ.. brukar gå att köpa av rally-gubbarna för en billig slant också då dom oftast bara kör en tävling/strecka innan dom byter.

exempel på sådana:
    http://www.blocket.se/kalix/Indy_spo...5_47708783.htm

bästa svartrace-däcken ever, då dom är helt överlägsna vanliga sliks på asfalt, och där går dom helt ljudlöst.
    dom greppar även bra på klistrad bana, men så fort underlaget blir helt plant, såsom vita linjer på tex övergångsställen, dragstrip eller dylikt och vid hastigheter ~70 å uppåt.. så "skriker"/viner dom rejält pga mönstret, rätt läckert fenomen faktiskt.. =P

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Precis som jag misstänkte alltså.. Blev 1 repa idag 12.04 30m fyrhjulsspinn +29 typ men jag är då nöjd då tyskan skötte sig fint, Rs3 styrningen ville inte alls trivas med golfens så det blev en ny org styrning och det funkade bra. Men mkt dåligt fäste när alla "riktiga" racebilar jublade över klistrat så tappade jag 3 tiondelar på 201 jämfört med BR och ändå så åt tyskan upp nästan allt på de andra 201..
    Om bara jag får allt på en repa ngn gång i wish, nåja, som sagt nöjd full inredning inkl allt under litern hem till Umeå i lagom fart,

Nu ska jag ta en funderare om framtiden på golfen ligger ute att sälja på fyndbörsen o bilsport som kommer annars så får vi se vad jag hittar på
    Erik

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    problemet med R-däcken är att dom lär värmas rejält och länge innan dom uppnår fullt grepp, dom är konstruerade för att tåla värme bättre än gat-däck.. dvs, du skulle behöva göra ett rejält 4-hjulsspinn i 15+ sekunder innan strippkörning, något som inte är nå vidare praktiskt av förklarliga skäl.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    "Rallycrossrullar" eller däcksvärmare har diskuterats.
    Men det är svårt i linup pga väntetider och korta "rull" framåt i kön.
    Tyvärr ett "gatbilsproblem" , med rätt setup(chassie , mindre bromsar , däck) blir det lättare.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Får väl gasa runt runt med fullgas typ 20 varv så får du nog upp värmen. Eller elektriska däckvärmare..

Fredrik

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    nä nu var det länge sen ett inlägg här,,
    Då köpintresset på min pärla är lägre än den grekiska ekonomin så får det väl busköras igen.. Helgens övning blir i Sundsvall
    http://www.sundsvallraceway.se/srsvall/ borde vara bra förhållanden för golfen där annars får jag hitta på nya ursäkter.. en bättre 11 är som alltid målet innan det spårar ut igen stolleprov 2.0 lurar bakom dörren just nu inför säsong 2014 annars.
    Dock så finns det vissa andra tyska fordon som börjar ta upp intresset så något måste bort om det ska köras på riktigt.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Det var inte bara hitler som byggde bilar verkar det som.
    Kör nu inte sönder den igen får då blir det aldrig nå vettigt gjort i garaget.
    Tappade sugar är bara skit , i know it.

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jaha nä... Racerapport Sundsvall
    Jag tror jag ska börja med schack istället , i Sundsvall så blev det som vanligt den här säsongen ett st test-halvgas-gatladds repa.
    Det var 100% mitt eget fel då det tog en himla lång tid i lineup pga vissa jänkebilars behov av avstötning från allt som kan spridas över en dragstrip.
    Under tiden så sjönk oljetemp osv o min bil så när jag väl körde så gick ngn form av "skyddsfunktion" i och den puttrade iväg så sakteliga och vägrade ens lägga in ngt mer än växel 4 o 5000rpm :/
    Tid då? 7.81@-152 -201 meter 1.9 60ft 402 12.3@164
    Sedan spöregn, nya saneringar så jag åkte hem igen
    Tur det var nära "bara" 27 mil enkel väg... För 12 SEK körning Nä skrutt liksom
    Senast redigerad av Gasekke den 2013-09-01 klockan 11:34. Anledning: T9 suger...

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Nää , nu får de vara nog med tramset.
    Hur svårt ska det vara att få åka en bra repa?

Hoppas hösten kommer med "kinderäggsurprise" nån höstkväll.
    Nackdelen är väl det obefintliga tidkortet.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-31, 15:56
  2. Gasekkes R Golf
    Av Gasekke i forum Bilder och Videos
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 21:57
  3. 8 sek Golf
    Av Merlinen i forum Bilder och Videos
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 21:20
  4. på jakt efter värre koppling
    Av CCarlsson i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 11:38
  5. På jakt efter lite bilder...
    Av Finn i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 13:12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin