Sidan 18 av 52 FörstaFörsta ... 81516171819202128 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 1029
  1. #341

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    det finns kardan här.. flera stycken tom.. ska ruska fram en åt dig bara jag kommer hem från jobbet.. =)

    Bra som sagt du får bilen i helgen så att du kan mappa den och kardanen får du lägga i bagage luckan!
    Det ska mappas med framhjulsdrift
    Jag köper walbro 255lph inline imorgon och monterar den under veckan!

  2. #342

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Motor spec ???

  3. #343

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 239
    Specen ser ut ungefär såhär..

    Block: Original 1H Rallye, borrat till 1.9 liter(1892cc), 83.5mm borr, smidda JE kolvar med 11.0:1 i kompression, smidda 144x20mm H-profilstakar, original smidd vev, nya lager.
    Topp: 1H Rallye, orörd, schrick 268/276 assymetrisk kamaxel, starkare 1.9mm MLS topp-packning.
    Intercooler: Stora Rallye original.
    Avgas: 4-2-1 Extraktorgrenrör, resterande är uppsala avgasteknik 2.5" rostfritt utan kattar.
    Soppa: Originalsystemet + Walbro 255lph in-line pump, vita bosch spridare.
    Tändning: Helt original i dagsläget, kommer att köra med ett steg kallare stift.
    Insprutning: Digifant I med custom VW-MotorSport programvara, mappad av undertecknad.
    Kompressor: Autorotor 2076 med 50mm remskiva som i dagsläget ger 0.95bar blankt(..på 1.8l varianten av motorn, tills dess att originalkammen storknar och laddet drar iväg uppåt 1.3bar.)

    Växellåda: Std 02C-låda med custom växelreglage.
    Koppling: Ny Sachs.

  4. #344

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    Specen ser ut ungefär såhär..

    Block: Original 1H Rallye, borrat till 1.9 liter(1892cc), 83.5mm borr, smidda JE kolvar med 11.0:1 i kompression, smidda 144x20mm H-profilstakar, original smidd vev, nya lager.
    Topp: 1H Rallye, orörd, schrick 268/276 assymetrisk kamaxel, starkare 1.9mm MLS topp-packning.
    Intercooler: Stora Rallye original.
    Avgas: 4-2-1 Extraktorgrenrör, resterande är uppsala avgasteknik 2.5" rostfritt utan kattar.
    Soppa: Originalsystemet + Walbro 255lph in-line pump, vita bosch spridare.
    Tändning: Helt original i dagsläget, kommer att köra med ett steg kallare stift.
    Insprutning: Digifant I med custom VW-MotorSport programvara, mappad av undertecknad.
    Kompressor: Autorotor 2076 med 50mm remskiva som i dagsläget ger 0.95bar blankt(..på 1.8l varianten av motorn, tills dess att originalkammen storknar och laddet drar iväg uppåt 1.3bar.)

    Växellåda: Std 02C-låda med custom växelreglage.
    Koppling: Ny Sachs.
    Måste tacka sn00k för all info som han har lagt upp här samt för all hjälp och sms support
    Vad det gäller vw gruppen så killen vet vad han pratar om!!!!
    Nu återstår det bara att montera walbro inline och bilen ska bärgas till falun i helgen till sn00k för mappning!
    Efter det så ska kardanen på!!

    Tackar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. #345

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 239
    När ska du lämna hit bilen å ge mig fria händer så jag får trimma den på riktigt Farre??

    jag VET att du vill göra såhär med den......!

    https://www.youtube.com/watch?v=IFcQ...layer_embedded
    Senast redigerad av Sn00k den 2013-07-23 klockan 23:07.

  6. #346

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    När ska du lämna hit bilen å ge mig fria händer så jag får trimma den på riktigt Farre??

    jag VET att du vill göra såhär med den......!

    https://www.youtube.com/watch?v=IFcQ...layer_embedded
    Shit va nice!
    Det får vi ta nästa år i vår! När jag tröttnar på detta setupp som vi kör nu med!
    Men tanken var från början att behålla 1h blocken i bilen pga samlar värden på bilen,men det verkar inte hålla!
    Vi får prata om det och lägga upp budget efter det!
    Nu är jag lite uppe över 200 000kr ink bilen som den står idag!!!
    Kommer det ta slut någon gång????????

  7. #347

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    Kommer den lämna för effekt ?

  8. #348

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 239
    Citat Ursprungligen postat av farre80 Visa inlägg
    Shit va nice!
    Det får vi ta nästa år i vår! När jag tröttnar på detta setupp som vi kör nu med!
    Men tanken var från början att behålla 1h blocken i bilen pga samlar värden på bilen,men det verkar inte hålla!
    Vi får prata om det och lägga upp budget efter det!
    Nu är jag lite uppe över 200 000kr ink bilen som den står idag!!!
    Kommer det ta slut någon gång????????
    ööh, nej, det kommer aldrig att ta slut, det vet varenda en som haft en bil som denne gillar.. =D
    (..förstår dock inte riktigt vart du lagt alla dom pengarna på denna bilen..?)

    Jag tänkte vi kunde behålla 1H blocket som original, men hade lite andra planer på topp och överladd + koppling.. inget tokdyrt, men desto mer effekt.



    vr6_mannen: i dagsläget lämnar den runt 220hk kanske.. efter denna uppdatering till 1.9l mm, så kommer den att lämna runt 250-265hk, vilket är max och lite till vad kompressorn klarar.
    den varvar runt 19000rpm nu, maximalt konstant varvtal är 16000 för denna modell, maximalt tillfälligt är 18000.. så det är skruvkompressorn som sätter stopp för toppeffekten..

    vridet och registret på maskinen kommer att bli ruskigt fint nu med mer volym, högre komp, bättre kam.. väldigt BRETT register.. 1500-7200rpm med fint mos! =)

  9. #349

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    [QUOTE=Sn00k;190421]
    (..förstår dock inte riktigt vart du lagt alla dom pengarna på denna bilen..?)

    Info vad som är gjort under 1år som jag har ägt bilen!!!

    Nya styrled fram båda sidor bytta
    Nya spindelled fram båda sidor bytta
    Nya stab stag fram båda sidor bytta
    Nya drivknutdamsk båda sidor fram nya
    Nya lämkarmar fram båda sidor bytta
    Samtliga motor kuddar från dli teknik bytta
    Avgassystem byggd av Uppsala avgas teknik
    Ny kamremsats bytt
    Ny vatten pump bytt
    Ny termostat bytt
    Ny tempgivare bytt
    Ny termokontakt bytt
    Ny olje trycksgivare bytt
    Nya silicon slangar monterade
    Ny lambda sond bytt 2ggr 1 pga kardan ras
    Nya broms skivor fram 305mm monterade
    Nya bromsklotsar fram från porsche boxter s
    Broms ok fram från porsche boxter s
    Nya stödlager till kardanen momterade
    Ny Bakre drivknut på kardanen bytt
    Ny Bakvagn blästrad samt lackerad från passat g60
    Nya bakvagn bussningar från power flex monterade
    Nya hjullager bak monterade
    Lacken våtslipad samt polerad
    Växellådan bytt från passat g60
    Ny kopplingsats monterad
    Ny slavcylinder monterad
    Ny start motor monterad
    Ny kylarelement bakom instrumentbrädan bytt
    Catch tank monterad
    Instrument bräda omklädd i skinn
    Ratt omklädd i skinn
    Dörrsidor omklädda i skinn
    Stolar samt baksäte omklädda i skinn
    Nya golv mattor
    Ny laddtrycksmätare monterad
    Ny olje tråg monterad
    Ny oljepump monterad
    Nya högtalare 6st starkare monterade
    Ny stereo monterad
    Ny baslåda mmonterad
    Ny bränsle pump monterad under bilen
    Ny extra bränsle pump walbro monterad
    Nya tändstift monterade
    Ny bränsle filter monterad
    Bbm skruvkompressor monterad
    Bilen mappad utav sn00k för och ska mappas om
    5 växel bytt till annan utväxling
    Samtliga oljor bytta flertal gånger
    Löphjul gen bytt
    Ny gen rem
    Ny oljetrågs packning
    Ny ventilkåps packning
    Ny topplocks packning
    Ny dörr ruta vä fram bytt
    Tonade rutor runt om
    Rost skyddad
    Omlackerad stötfångare fram samt grill
    Startspärr monterad
    Blästrade inner bakskärmar och skyddade
    Nys bromsslangar runt om
    Nya bromsrör bak
    Ny fördelare och rotor montard
    Nya tänd kablar monterade
    Ny insug monterad
    Nya compomotive fälgar monterade
    Nya continental däck monterade
    Nya spacers bak monterade
    Nya låsbultar monterade
    Ny växelspak monterad
    Växelväljare ombyggd
    Ny såppa relä monterad
    Ny torkar motor monterad
    Nya backspegel glas monterade
    Ny vw emblem fram monterad
    Ny hastig hets vajer monterad 2 ggr 1 pga kardan ras
    Nya packningar överalt
    Ny schrik kam monterad
    Nya kamremskåpor monterade
    El dragen till framstolarna
    Uppborrad block till 1,9
    Nya je kolvar monterade
    Nya smidda vevstakar monterade
    Nya lager monterade
    Ny header monterad
    Nya arp bultar monterade
    Ny bredbands lambda mätare monterad
    Coilovers monterade
    Nya hjullager fram bytta
    Växelväljare bytt pga kardan ras
    Spridare bytta.......med mera

    Detta är vad jag har lyckats skriva ner under tiden jag har jobbat på bilen
    långt men viktigt .
    Så du förstå väl att det har kostat!
    Samt vet ej hur många timmar har jag lagt ner på den!

    ca 188000kr har det kostat hit tills nu när jag hade räknat med allt som är inköpt inklusive bil
    Så jag hade fel om över 200 000kr
    Senast redigerad av farre80 den 2013-07-25 klockan 22:59.

  10. #350
    MiWi
    Gäst
    Hur går det med bilen?

  11. #351

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    För tillfället så står den i falun och väntar på mappning hos sn00k.
    Sn00k jobbar tills onsdag nästa vecka och kan inte mappa förran dess, så förhoppningsvis hämtar jag
    bilen nästa helg!
    Vad det gäller motor så är den klar!
    Servo pumpen gick sönder och skal bytas!
    Köpte även powerflex bussningar fram som skal bytas!!
    Köpte även en vw motorsport växelspakdamask i skinn som ska monteras!!


  12. #352

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Var hittade du damasken?

    Den kanske mystiskt försvinner i kväll när jag kommer över och hälsar på med nya bilen.,

    Fredrik

  13. #353

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Låter grymt farre.
    Va har du köpt för vrålåk nu fredrik? Ja sålde en riktigt fin damask till Mathias, bilen f.d ägare du kanske köpte tillbaka den?

  14. #354

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Köpte damasken av en kille på vwgolf.se

    Nu till något annat :
    Nu har jag letat efter komplett digifiz paket men det verkar att det finns inga till vettig pris!!!!!
    Nu har jag innhandlat ny kombiinstrument som är graderad till 300km(vilket kanske behövs med 5-ans drev som är monterad med annat utväxling, teoretisk så skal den gå 279km/h men vi får se hur det blir med nya motorn och mappningen!!!
    Namn:  sssss.JPG
Visningar: 1362
Storlek:  115.6 KB

  15. #355

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Nu är bilen tillbaka i min ägo
    Faaan vilken skillnad mot förra uppsättningen!!
    Fick köra hem med framhjulsdrift eftersom mit nya kardan låg i bagageluckan!
    Hade även lite fel framvagns inställning efter raset och bilen ålades fram till Stockholm,
    men det stoppade inte mig att testa bilen för fullt och den gick väldigt bra!
    Råkade träffa på en audi rs4 2008 på motorvägen och jag nosade i hans bak hela vägen från 60-180km sen fick man slå av pga all trafik!! Vet att det kommer att bli lite skillnad när jag monterar kardanen men då kommer inte bilen spinna i 1-a samt 2-a växel!
    Så tackar Sn00k för mappningen samt hjälpen eftersom vet att det var inte så enkelt denna gång,det kom ju olika problem konstant under tiden bilen var där!!
    Senast redigerad av farre80 den 2013-08-25 klockan 09:07.

  16. #356

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 239
    lugnt Farre, problem är till för att lösas, hoppas du blir nöjd med denna version av motorn, det blev ju som natt å dag jämfört med den förra..! =)

    i nästa steg så kan det ju vara läge att sälja denna motorn som ett komplett koncept och sedan stoppa slantarna i den nya spisen.

  17. #357

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Räkna du bara så har vi något att göra i vinter!!!

  18. #358
    MiWi
    Gäst
    Du får lägga upp ett filmklipp sen!

  19. #359

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Är du över 250hk nu?

    Låter som om det är ordentligt med pulver nu!

    Fredrik

  20. #360

    Reg.datum
    jul 2012
    Namn
    Farre
    Medlemsnr
    5079
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    594
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Är du över 250hk nu?

    Låter som om det är ordentligt med pulver nu!

    Fredrik

    Tror det för min helt nya koppling verkar slira på 1-a växel men får se när jag monterar kardanen hur det kommer att bli!

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:17
  2. Golf 1 med porsche v8
    Av 2.0 8v i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 20:29
  3. Vattenproblem med Golf Rallye!
    Av Rafari i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 14:01
  4. Borttagna sidolister mk2, vad sägs om detta?
    Av JettaGTS i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin