Resultat 261 till 280 av 384
Ämne: Golf GTI MK7 - Info
-
2013-05-04, 21:56 #261Micke_tGäst
Provkörde en 150 hk diesel dsg idag och det var lite blandade känslor.
+ Vägljudet, som är lite av mk6 akilleshäl, var som bortblåst vilket är skönt.
+ Den känns mer välbyggd och går tyst och fint över vägbulor m.m.
- Hela mittkonsolen är en orgie i plast vilken knarrar, gnisslar och gnäller oavbrutet. Min högerhand tryckte oftare till plasten, för att den skulle tyst, än den var placerad på ratten. Sjukt irriterande.
- bagageutrymmet med den flyttbara bottenplattan känns väldigt billig och det ger inga direkta premium-vibbar.
- Vill man koppla in en egen navigator finns cigg-uttaget placerat vid armstödet så att sladden måste gå över halva bilen.
- kopphållarna i baksätets armstöd måste vara den billigaste konstruktionen jag sett. Ridå.
- bilen snittade 0,7 efter mestadels motorvägkörning och lite småvägar - imponerade inte stort.
Ps: fick prislista och kan konstatera att en ny gti kostar ca 5000 kr mer än vad min kostade för 3 år sedan.
/micke
-
2013-05-05, 09:09 #262
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Vilket paket satt på bilen och vilka hjul?
Knarren fån intrumentbrädan känner jag inte igen i e golf 7or jag kört. Tycker den är jäkligt tyst och fin..
Höjningen av golvet håller jag med är lite B, jag skulle gärna sluppit den. Gör inte mig nått att man får en liten lasttröskel på insidan.
Cigguttags placerigen är ju helt j-vla mongo. Hur tänkte vw där??.
Är inte kopp¨hållarena bak lite bra, man kan ju ändra dem lätt så det passar olika storlekar lätt..
Det satt inte massagestolen i?. Den är ju helt galet skön, vi kan sätta oss i bilen i garaget bara för att få lite massage...ahahah.
14papp för xenon, kostade det så mkt på MK6an oxå??
-
2013-05-05, 09:43 #263
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Peter Elvingson
- Ort
- Herrljunga
- Inlägg
- 215
Hej.
Vad har du för material i mittkonsolen på din nuvarande golf?
Min GT är knäpptyst inuti vad gäller gnissel mm.
Man kan ju sänka ner extragolvet i bagaget till en lägre nivå om man vill.
Sladden till en ev. navigator måste väl gå typ 30-40 cm längre än förut...halva bilen?
Cigguttagsplaceringen kanske sitter just där för att det ska vara möjligt för baksätespassagerana att utnyttja det.
Kopphållarna bak är ju justerbara och kanske lite svårt att göra annorlunda.
-
2013-05-05, 09:50 #264
Medlemsansvarig
Hedersmedlem
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mårten Svensson
- Medlemsnr
- 3745
- Ort
- Örkelljunga
- Inlägg
- 1 837
Om den nu bara kostar 5000 mer än den gamla för tre år sedan verkar som mycke bil för pengarna :thumbup:
Via kranaprataren på mobilen...Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN
-
2013-05-05, 12:14 #265Micke_tGäst
13400 kr betalade hag för mina xenon. Climatronic, förvaringspaket fick jag också pynta för. Är idag standard. Snålt är dock LED bak som man nu måste betala typ 3500 kr för. Pluspaketet idag känns prisvärt.
Det var en GT med de fina stolarna - läder på sidorna är praktiskt.
Panelen i mitten var dock i en ljusare "metallic-look" än vad jag tidigare sett.
Satt 225/40 18" på bilen. Motorn kändes pigg och trevlig även om den vid start låter lite fiskebåt.
Jag är uppväxt med en pedant till pappa - åt och drack gjorde man utanför bilen. Oavsett väderlek. Så även i min bil. Flaskor med skruvkork accepteras.
De har dock av säkerhets skäl inte i närheten av mittkonsolen att göra.
Borde jag söka hjälp? Antagligen.
/micke
-
2013-05-05, 22:38 #266
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Håller med om att mittkonsolen känns mycket plastig, särskilt Climatronic-kontrollen. Vreden känns ruskigt billiga, definitivt ett steg tillbaka i kvalitetskänsla. 2,0 TDI 150 har jag endast provkört i en ny Skoda Octavia tillsammans med manuell växellåda. Jag var inte imponerad av prestanda. Tycker den motorn borde få bättre fart på den relativt lätta bilen.
-
2013-05-08, 15:06 #267
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
Från artikel i AMS: "Däremot antyder VW att en del av utseendet på VW Golf Design Vision GTI kan komma på den effektstarkare VW Golf GTI Edition 40 som väntas nästa år, som en del av Golf-modellens 40-årsjubileum. Det blir en uppföljare till modellserien Golf GTI Edition 30 (generation 5) och Golf GTI Edition 35 (generation 6)."
http://www.automotorsport.se/artikla...-redo-for-race
Förväntas ed40 redan nästa år? Borde väl annars komma 2016.
Golfen fyller 40 som modell 2014, men ed40 ligger då bara 3 år från ed35.
-
2013-05-08, 15:22 #268
-
2013-05-08, 16:56 #269
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
+1! Brukar ju räknas från första Gti-modellen.
-
2013-05-08, 19:00 #270
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
http://www.blocket.se/jonkoping/Volk...77348.htm?sa=1
1a GTIn på blocket. Faan va priset drar iväg...
-
2013-05-08, 19:24 #271
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Ja, bilar blir inte billigare med tiden. Exemplet i annonsen känns dock välutrustad. Men den är dyrare än vad min R kostade. Men det är ju 3 1/2 år sen..
-
2013-05-08, 19:58 #272
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Fredric Andersson
- Medlemsnr
- 5407
- Ort
- Finspång
- Inlägg
- 954
Var de något de inte valt från tillbehörslistan (förutom 19")?
Alla bilar lägger iväg om man kryssar i allt som finns att välja på.
Bara lacken liggen på 13,4' i tillägg.
-
2013-05-08, 23:13 #273
-
2013-05-08, 23:26 #274
-
2013-05-09, 09:15 #275
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Tycker inte om när säljare gör så där i annonser. Ange endast vad som är tillval istället, vad som är standard vet/kan jag ta reda på själv. Länka då hellre till pdf eller liknande. Vilka nya bilar har inte ABS och krockkudde idag? Med andra ord meningslöst att skriva... Den aktuella bilen finns inte, den är bara beställt av handlaren.
-
2013-05-09, 09:54 #276
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Instämmer. Kass annons. Man blir trött innan man kommer till det väsentliga..
-
2013-05-10, 20:26 #277
Frågor till er som har köpt Golf MK 7
Godafton
Om man har bagagegolvet i nedersta läget får man ändå plats med nödreservhjul under golvet?
TSI 1.4 ägare. När man tittar under huven så ser det ut att vara kamrem istället för kedja. (Har läst om det någonstans). Den sitter ju rätt illa till bakom motorfästet. Verkar omständlig att byta. Vad jag hört ska det vara typ life-time intervall på remmen, dvs ska normalt inte behöva bytas. Stämmer det?
TSI 2.0 GTI Förmodar att det fortfarande är kamkedja. Någon som vet? Lär ha integrerat grenrör med toppen som är vattenkylt, en skillnad mot dagens TSI 2.0.
/PeterGolf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18
-
2013-05-10, 21:27 #278
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Peter Elvingson
- Ort
- Herrljunga
- Inlägg
- 215
Hej.
Har inget nödreservhjul men det ser ut som om det får plats...
Kamremmen har väl 24000 mils intervall...
Kamrem är det väl även på *nya* Gti.n...eller?
-
2013-05-10, 22:31 #279
24000 mil?
Tycker det är långt med mkvns 18000.
-
2013-05-10, 23:30 #280
Kollade runt lite..
TSI 2.0 har fortfarande kamkedja på 7:an enligt informationen nedan.
http://www.vwvortex.com/news/volkswa...f-7-gti-008-2/
Press release material från April i ämnet. Omarbetad topp, utvecklade variabla kamtider +lyft, oljetråg I plast, skruvar i alu (viktbesparande) osv.... Start/stopp har de också infört. Det går förhoppningsvis att koda bort.
http://www.vwvortex.com/news/volkswa...ess-materials/
/PeterGolf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18