Sidan 27 av 31 FörstaFörsta ... 1724252627282930 ... SistaSista
Resultat 521 till 540 av 613

Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Dom flesta håller väl bilens livslängd. Är det inte när du byter HPFP som CF tar skada?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    måste vara tämligen enkelt att fabricera en sådan som håller typ bilens livslängd, jämfört med nå original som skall hålla på å bytas var 1000e mil.. vet att många i staterna byter denna till en rull-baserad mojäng som är "service free"..
    finns det intresse så kan det ju vara värt att titta närmare på.
    Svenska tunersföretag som trimmar 2,0 tfsi bör va intresserad av denna "mojäng", men att inte kolla upp CF på en trimmad bil
    är för mig ofattbart, att inte kolla på 4000 mil är totalt respektlöst mot kund.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Dom flesta håller väl bilens livslängd. Är det inte när du byter HPFP som CF tar skada?
    När du köper en APR pump så får du en helt ny beprövad pump från APR, väljer du Autotech mfl så behåller du din org
    pump men byter innehållet packning ,sprint mm personligen så tror jag inte det har med pumpen
    att göra

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jag/ stertman har bytt CF 2ggr på min bil senast för >500 mil sedan bara som ren info här så folk slipper undra om bristande underhållsbiten.
    Inget som är konstigt med det, och bara för att förtydliga än en gång innan / om / när / det börjar gissas skyllas på.

Så är det helt klart från min sida med att inga som helst garantier för att bygga en evighetsmaskin av min bil har lämnats utan snarare tvärt om så efter dåvarande steget upp till LO4xx turbon att det mer har varit en väntan på när och inte om något går sönder.
    Och det hela tiden efter det mest varit Jag som jagat min 11och den ska åkas i sommar så det så förhoppningsvis på BR

Den här maskinen är trots allt helt org i allt invändigt laddas 2+bar i fullrejs testandet och att det börjar haverera efter ca 4500 mil med trim i varierande former körs året runt bara servas och tankas och är mest en test/ beta version innan det ska trimmas på riktigt .

Men det här med CF är intressant då den inte ens finns som servicepunkt och beroende på var man läser så är allt mellan aldrig och jätteofta verkar lagom tid att byta den???
    Bytt min ofta men är en grej som lever ett hårt liv med hpfp och kräver täta kontroller, baggis att byta tar för en klant som mig typ 45min.

Men åtminstone jag tycker att det är trist med haverier ändå oavsett vems och hur o varför.
    Min bil mitt problem inga konstigheter.
    Fixas snarast ska det. With me luck.
    Erik
    Senast redigerad av Gasekke den 2013-04-11 klockan 22:39. Anledning: Lite mer text bara..

MiWi
    Gäst
    Vad exakt påverkar CF?

Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Vad exakt påverkar CF?
    Är en liten tryckare som sitter mellan en lob på ena kam axeln och bensinpumpen. Bensinpumpen är mekanisk och drivs ditekt av en av kammarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    När du köper en APR pump så får du en helt ny beprövad pump från APR, väljer du Autotech mfl så behåller du din org
    pump men byter innehållet packning ,sprint mm personligen så tror jag inte det har med pumpen
    att göra
    Jag menade såklart att när du ökar trycket på pumpen som skadorna på CF sker.
    Jag har aldrig hört talas om någon utan trim vars CF har havererat. Visst finns det säkert någon enstaka fall av det men med utbytt hpfp eller ändrad hpfp så ökar riskerna för skadad CF.
    Rätta mig gärna om jag har fel.

Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse

Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Jag har aldrig hört talas om någon utan trim vars CF har havererat. Visst finns det säkert någon enstaka fall av det men med utbytt hpfp eller ändrad hpfp så ökar riskerna för skadad CF.
    Rätt... Men det har även hänt att CF har havererat för folk med stock pumpen... Dock på bilar före R modellen med 2.0T FSI motorn (jag är inte på läst alls om R:en..). Så det är inte fel att kolla till den var 4000mil eller så om man har stock pumpen. VAG verkar vägra att sätta en service intervall på den... Jag vet att VAG bytte ut kammen till en mer slitstark modell även detta innan Golf R:en. Det tar typ 30min att kolla skicket på den.. Så här såg min ut då jag bytte till APR pumpen. Jag tänker väll försöka byta min en gång per säsong nu i och med den ökade belastningen...

/mvh soyd

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Citat Ursprungligen postat av lasholm Visa inlägg
    ungefär så jag tänkte, överlägset material som används i tryckare idag, sällan man ser det minsta spår i dom ens efter 40.000mils körning, och dom har i många fall betydligt högre belastning än den till högtryckspumpen på en FSI.. sen lite förbättrad smörjning.. enkel lösning på ett uppsnackat "problem".

gäller dock att kamaxeln klarar av det också, man kan inte bara öka hårdheten på den ena ytan om den andra är lika mjuk.. tydligen har VAG redan adresserat det problemet enligt inlägget ovan.
    den drastiskt minskade friktionen är dock bara fördelaktigt, och lösningen på problemet, hur man än ser det.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Slitaget blir såklart större ju högre tryck du utsätter CF med, men om man tar min förra Pirelli gti (Samma motor som Ren)som referens
    Vanliga BPU trimmet + APR pump ca 340-350 hk 700 mil hård körning bla genom Tyskland( Autobahn) kollade CF vid hemkomst
    inte en skråma, sen finns det som Soyd säger orginalare som haft oturen med havererande CF, kontentan är väl att det kan drabba alla
    så denna lyftare bör kollas vare sig man kör org eller trimmat.....

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag/ stertman har bytt CF 2ggr på min bil senast för >500 mil sedan bara som ren info här så folk slipper undra om bristande underhållsbiten.
    Inget som är konstigt med det, och bara för att förtydliga än en gång innan / om / när / det börjar gissas skyllas på.

Så är det helt klart från min sida med att inga som helst garantier för att bygga en evighetsmaskin av min bil har lämnats utan snarare tvärt om så efter dåvarande steget upp till LO4xx turbon att det mer har varit en väntan på när och inte om något går sönder.
    Och det hela tiden efter det mest varit Jag som jagat min 11och den ska åkas i sommar så det så förhoppningsvis på BR

Den här maskinen är trots allt helt org i allt invändigt laddas 2+bar i fullrejs testandet och att det börjar haverera efter ca 4500 mil med trim i varierande former körs året runt bara servas och tankas och är mest en test/ beta version innan det ska trimmas på riktigt .

Men det här med CF är intressant då den inte ens finns som servicepunkt och beroende på var man läser så är allt mellan aldrig och jätteofta verkar lagom tid att byta den???
    Bytt min ofta men är en grej som lever ett hårt liv med hpfp och kräver täta kontroller, baggis att byta tar för en klant som mig typ 45min.

Men åtminstone jag tycker att det är trist med haverier ändå oavsett vems och hur o varför.
    Min bil mitt problem inga konstigheter.
    Fixas snarast ska det. With me luck.
    Erik
    Om CF byttes för 500 mil sedan skulle det vara märkligt om den havererat, är troligtvis bara pumpen som strular.

Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Gasekke:

Känns allt detta värt det?
    Din bil har haft lite problem till och från som följd av trimningen. Tycker du trots den summan du lagt ut och all huvudbry att det är värt det?
    Du har ju en grymt snabb Golf men känner du inte ibland att "fan jag skulle köpt en bil som var snabbare original istället" ?

Jag kan tänka mig att jag skulle känna så. Allt tid, strul och pengar sen blir man ändå från åkt av nån Nisse i en bil som i slutändan är billigare?
    Vad är det som lockar?

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Klart att det är värt det! Kämpa på Gasekke, du klarar dig igenom detta oxå

Känslan att komma upp bredvid en dyrare bil och blåsa den är ju underbar!
    Att köpa en snabbare bil från början är ju inte roligt, det kan ju vem som helst göra. Var ligger utmaningen då....

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Själva grejen är lite som Sjove säger, måste va riktigt skönt att blåsa en erkänt snabb bil vid något rödljus.
    Men vill man åka riktigt snabbt på strippen, bana, event mm så föredrar man nog en begagnad Nissan gtr

Lite ot!! Men den här är rätt snabb http://www.zatzy.com/allmaent/389056...xtrema-11.html
    Senast redigerad av J.L den 2013-04-12 klockan 16:51.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Nu drar vi officiellt igång Björkvik 2013.
    Startade en ny tråd under träffar angående Björkvik 2013

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    "Om CF byttes för 500 mil sedan skulle det vara märkligt om den havererat, är troligtvis bara pumpen som strular"

I wish , CF = skrot trots byte men inget som inte SKA fixas.. Dålig/ Ojämn kvalitet kanske ? Lägger upp en bild så får folk se hur den ser ut om jag orkar.

? Känns allt detta värt det?
    Skulle göra om allt igen , jag har som jag säkert skrivet förut fått vara med om att bidra till att tänja på gränser som från början ansåg helt omöjligt att göra med dessa bilar, bidragit till utveckling på delar och mjukvaror som ligger till grund i ett flertal bilar lite här o där i världen.

Visst finns det mkt värre bilar än min och fler blir det men de flesta av GIAC extreme bilarna har mkt av min grundmapp i sig som Mattias Stertman och GIAC tagit fram med massor av timmar osv. Men bland de bilar som rullar med helt standard innehåll i allt så är den lätt bland de snabbaste var än du letar.
    Billigt nej , men många andra kan få tag i utvecklade grejor som är riktigt testade och bygga något billigare än mina kostnader och ändå kanske vara snabbare oavsett vilken tuner du väljer (det sneglas nog rätt friskt mellan dem tror jag) och jag är inte rädd att testa nya saker.

Men jag vågar inte säga att jag står på BR och brummar då tid och energi samt pengar inte är en evig källa något av dem tyvärr

Om det finns någon som vill köpa en 93a småtrimmad corvette så har jag en att sälja billigt...
    Trevlig helg på er och glöm inte att kolla er camfollower..
    (Känns som det blev en väckarklocka för ett par st kanske..)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    det här är en rolig tråd med mycket kul läsning till å från.. lika bra å liva upp den med ett par funderingar..! =)

Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Skulle göra om allt igen , jag har som jag säkert skrivet förut fått vara med om att bidra till att tänja på gränser som från början ansåg helt omöjligt att göra med dessa bilar, bidragit till utveckling på delar och mjukvaror som ligger till grund i ett flertal bilar lite här o där i världen.
    Jag vet inte om någon har ansett att något du gjort med din bil skulle varit omöjligt..? förklara gärna hur du menar när du skriver så, nyfiken =)
    folk har mosat 1000hk+ ur fleratalet varianter av vag-spisar sedan 16vn kom tidigt 80-tal.. att det således skulle vara det minsta svårt eller omöjligt att göra det ur en många generationer nyare motor är rent nonsens, tvärtom, såfort 2.0tfsi å MED9:an kom ut på marknaden så började folk rota igenom den och kartlägga den i en rasande takt.. kanske just för att den är såpass sofistikerad att man kan köra en rejält hottad motor till vardags.(vilket iofs ME7:an också var..)

Själva grejen är lite som Sjove säger, måste va riktigt skönt att blåsa en erkänt snabb bil vid något rödljus.
    Men vill man åka riktigt snabbt på strippen, bana, event mm så föredrar man nog en begagnad Nissan gtr
    finns betydligt billigare bilar som med en betydligt lägre budget smiskar en GT-R, svårt att se vad som skulle vara så speciellt med en sådan, och dom är ju långt ifrån gratis..?

tråkigt med CFen, men det finns ju flera bättre alternativ på marknaden, så vi hoppas väl att något av dom hamnar under huven nästa gång, kämpa på till BUGRUN, verkar som det blir lite roliga bilar och sevärt i år, om det inte regnar bort..! =D

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ärligt SnOOk så är jag inte ett dugg intresserad av en Nissan gtr, men om man vill åka fort med en relativt ny bil
    i orginal utförande så hittar inte jag någon snabbare,möjligtvis Bmw m5, M6 v10an.Nu snackar jag priser runt 300-500 tusen.

GTI30EDITION
    Gäst
    Tråkigt att du fått problem med din CF Gasekke. När jag fick detta problemet med min "Stertman" ED30 så var det tyvärr inte bara pumpen. Hoppas du har mer tur.

Mvh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin