Resultat 201 till 220 av 384
Ämne: Golf GTI MK7 - Info
-
2013-03-21, 12:12 #201DuratecGäst
Hmm, vad märkligt att du upplever det "trångt" i nya mk7:an?
Nu har ju jag iofs bara kört GT:n med dess sportstolar, men där tycker jag att det finns snarare gott om utrymme?
Jag kan även sänka ned stolen lägre mot golvet än vad jag normalt vill ha som körställning.
Kan det vara så att tex Masters-modellen ej har samma justermån på stolarna?
-
2013-03-22, 17:54 #202
- Reg.datum
- jun 2012
- Namn
- Henke
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 288
Hej
Nu har jag fått tillbaka min R-11. Jag tror nu att det faktum att jag har taklucka gör en hel del för känslan av innerutrymme, samt att jag tror att sikten genom framrutan känns aningens "smalare" på mk7. Men efter en hel del tweakande så hittade jag till slut en stolsinställning som kändes helt ok. Så en framtida mk7 är fortfarande tänkbar
I övrigt kan jag säga att inredningen var väldigt trevlig på den lånebilen jag fick. Dvs tdi 105 masters. Min inredning kändes plötsligt gammal. Och det kändes faktiskt som det fanns lite mer utrymme i bilen rent allmänt.
+ till adaptiv farthållare. Ett måste på nästa bil helt klart
-
2013-03-24, 22:10 #203
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Jag tycker jämförelsen är intressant, mellan din "top-of-the-line" och en "standard" :-) Vad upplevde du vara största skillnaden mellan de två olika generationerna? Jag tycker båda är fina på sina sätt, men vore intressant att läsa vad du som ägare upplever ger störst upplevd skillnad.
-
2013-03-26, 09:07 #204
- Reg.datum
- jun 2012
- Namn
- Henke
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 288
Hej
Tja, det är ju ingen ide att jämföra köregenskaper, motor etc. Dessutom vet jag inte om GTI/R kommer att ha samma instrumentering som denna TDI Masters. Men om de har då så tyckte jag att:
- Föredrog gamla knappsatserna i ratten i mk6 gti/r, men de nya var snyggare i mk7. Kanske en vanesak. Däremot gillade jag att mk7 hade farthållaren i ratten och inte i helljusspaken.
- Mycket snyggare instrumentering i mk7. Både vad gäller förardisplay och radio, fläktkontroller, luftblås m.m. Speciellt runt omkring växelspak och mittkonsol. I mitt personliga tycke alltså. Däremot vet jag inte om jag tyckte att det var funktionellt bättre. Gillade min "gamla" instrumentering bättre rent funktionellt. Kanske en vanesak.
- Sen var jag tvungen som sagt att sänka stolen till botten för att uppnå en upplevd lika körställning och takhöjd i mk7 som jag upplever i mk6 gti/r utan att sätta stolen i botten.
Man får ju ta dessa tidiga subjektiva observationer med en nypa salt. Kanske en hel del som skiljer en mk7 gti/r från en mk7 tdi 105 masters. Hursomhelst blir det spännande när de kommer
-
2013-03-26, 10:30 #205
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Tack! Det var just jämförelsen mellan instrumentering och inredning som jag tyckte var intressant. Farthållarkontrollen i ratten låter som Volvo-varning, tycker jag
Jag uppskattar den hantering som finns i Golf generation 6 med flera. Jag har bara hunnit torrköra en Golf Masters generation 7 och jag reagerade negativt på att reglagen till klimatanläggningen (Climatronic) kändes ganska billiga och rappliga... Måste känna och klämma mer på 7:an känner jag
-
2013-03-27, 16:21 #206
Fick nyss information från en återförsäljare att priserna för GTI;n inte ser ut att komma förrän i juni
-
2013-03-27, 16:29 #207
- Reg.datum
- apr 2010
- Namn
- Axelsson
- Ort
- Sverige
- Inlägg
- 315
-
2013-03-27, 18:04 #208
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
-
2013-03-27, 23:04 #209
Jag tror din säljare har rätt, och att jag återigen har råkat ut för en säljare som vill kränga en lagerbil snabbt, istället för att få en bilnörd på halsen, som ställer besvärliga frågor om performancepaket och utrustningsnivåer...
Vill gärna ha tips om bra återförsäljare, någon som engagerar sig lite... ger snart upp
-
2013-03-28, 07:27 #210
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Jag gissar också på snar lansering i Sverige. Den finns ju i Tyskland sedan ett tag tillbaka, låter konstigt om priserna och möjlighet till order ska dröja flera månader till.
-
2013-03-28, 07:43 #211
-
2013-03-28, 11:43 #212
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Precis.. Det utökade fältprovet får gärna vara utfört med en rad glada testchaufförer.. Nej, skämt åsido jag skulle inte vara rädd för att handla. Tror vw har ganska bra koll på läget och så nydanande är varken modellen eller motorn.
-
2013-03-28, 12:04 #213
Ja det är aldrig fel att låta någon annan prova först. Själv kommer jag nog praktisera denna metod. Har ju bra bil att åka i……. ingen panik.
Hoppas att det kommer en ruta med tillval ”Riktig fysisk handbroms” på den Svenska sidan. Jag är villig att betala 1500:- extra för att få fylla i denna ruta
/PeterGolf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18
-
2013-03-28, 12:10 #214
Egentligen ska man nog köpa absolut sista årsmodellen.
1) Första årsmodellen har buggar.
2) Sedan åtgärdas buggarna.
3) Sedan kommer kostnadsbesparing.
4) Sedan kommer facelift.
5) Nya buggar.
6) Produkt färdig.
7) Ny modell och cykeln börjar om.
Bara att välja vilken del av produktutvecklingscykeln man vill vara med i----------------------------------------------------
Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017
-
2013-03-28, 17:41 #215
- Reg.datum
- jun 2012
- Namn
- Henke
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 288
Jag skulle lätt ge motsvarande summa för att ersätta växelspaken till DSG mot en stabil Tablet hållare. Varför har man en växelspak till DSG överhuvudtaget? Körlägesväljare kunde man ju satt i ratten istället. Gärna programmeringsbara a la BMW
Det var min första tanke på mk7. "Vilket perfekt ställe att lägga ipaden på. Om det inte vore för växelspaken".
Mvh
-
2013-04-05, 19:11 #216
-
2013-04-06, 09:02 #217
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
-
2013-04-06, 12:02 #218
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Blir till att prova en när de nått handlarna. Bör ju bli en trevlig bil!
-
2013-04-08, 17:26 #219Micke_tGäst
Fick besked av en säljare, vad nu det är värt, att de tar emot beställningar från v.18 och att de får in de första demobilarna GTI/GTD ca v.35. Han nämnde också att det enbart är 230 hk versionen som kommer hit.
-
2013-04-08, 17:34 #220
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Dryg väntetid väntar för de som slår till. +4 mån förutsatt att man får bil samtidigt som demo, med andra ord mer troligt att det tar +5m.