Resultat 61 till 80 av 123
Ämne: Min Golf Gti Ed35
-
2013-03-18, 13:05 #61
- Reg.datum
- dec 2011
- Namn
- Fredrik
- Medlemsnr
- 4984
- Ort
- Luleå
- Inlägg
- 566
-
2013-03-26, 12:51 #62
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
Då tyckte jag att det äntligen var dags för sommardäck!
Står inte ut en sekund till med dubbdäcken på bilen...
Så här blev det med mina nya fälgar och däck, tyvärr så är bilen ordentligt smutsig..
En liiiiiten sänkning skulle inte göra ont, får se vad jag bestämmer mig för där.
Jag är mycket nöjd!
-
2013-03-26, 13:28 #63MiWiGäst
En 30mm-sänkning på det där så är du i mål. Ser bra ut!
-
2013-03-26, 15:06 #64
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
-
2013-03-26, 16:00 #65
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
Nu har jag tittat på KW:s DDC system som de kallar det.
Då får man en helt justerbar coilover sats som kopplas ihop med Golfens originalkontakt för DCC dämparen.
Funktionen är precis den jag vill ha, ha kvar DCC men kunna justera höjden.
Dock är inte riktigt prislappen exakt vad jag hoppats på.
Men det ser snyggt ut!
Och dessutom så kan man med någon extra modul kunna göra alla justeringar på dämparen rakt i sin iPhone, rätt smidigt istället för att behöva krypa runt och skruva på över och underkant av dämapren.
Men är det värt pengarna?
Ord pris på 21375:-
Men rätt ballt ändå!
-
2013-03-26, 18:04 #66
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Häftig lösning!
-
2013-03-26, 21:14 #67MiWiGäst
KW-benen fungerar faktiskt enormt bra. Läst en recension angående dem som VW Performance gjorde och skillnaden mellan Normal / Comfort / Sport blev väldigt betydande. Njurbälte som gäller med sportläge aktiverat!
-
2013-03-26, 22:52 #68
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
Vad för fel på en sänkning?
Både billigare och frågan är om det inte till och med är bättre väghållning än K&W grejerna?
-
2013-03-26, 22:58 #69
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
-
2013-03-27, 00:36 #70
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
Det här är en högst privat åsikt, men jag är VERKLIGEN inte en stor fantast av K&W först och främst!
Men bortser man från det så sitter det på Din Golf en extremt fin stötdämpare som är svår att göra bättre, så min åsikt är att man behåller original stötdämparen med dess funktioner och uppgraderar med fjädrar!
Jag är villig att ha ett vad att tar Du Din bil runt GotlandRing/Mantorp/Gelleråsen/Sviestad så är jag till 99% säker att Din bil är snabbare med H&R fjädrarna än med K&W chassiet!
Lägger Du sedan till krängare från H&R och Du kommer krossa K&W lösningen för mycket mindre pengar...
Sett flera Tyska tester på denna modifikation på en Golf GTi mk5 där H&R krängare och fjädrar körde ifrån bilar med kompletta coilovers och dämparpaket! Tror till och med att det var en EXTREMT stor skillnad, ska se om jag hittar tidningen och kan ta en bild!
Men är inte enda gången jag sett det senaste åren...
Nu kommer jag säkert inte sälja nå coliovers på ett bra tag och Uffe (Bilmodecenter) blir besviken på mig, men bortsett från att man kan ställa höjden ser jag inte någon direkt mening med att byta till en coilover eller annat chassi!
Lite styvare fjädrar och en krängare och en Golf mk5/mk6 är en sjukt snabb bil när det svänger...
-
2013-03-27, 10:09 #71
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
Mkt bra synpunkter, och jag håller med om de flesta av dom.
Visst är originaldämparen bra, helt klart. Och en sänkning och ev en krängare till blir oftast väldigt bra. Dock är ju problemet att jag inte kommer orka byta inför vintern. Men man kanske inte har något annat val? Och sparar man kanske 15,000:- så kanske det försvarar några byten
Coilovers måste dessutom ställas in på flera punkter för att bli rätt, något som nog väldigt få lyckas med. Detta slipper man helt på originaldämparen.
Jag får nog fundera vidare!
-
2013-03-27, 11:15 #72
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
Andreas: Du måste ju fortfarande göra hjulinställning så fort Du ändrar höjd på bilen!
Så även om Du slipper bytet av fjädrar så är det fortfarande inte helt problemfritt....
-
2013-03-27, 11:37 #73
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
Absolut, fast eftersom jag gör hjulinställninger hela dagarna så är inte det så jobbigt
-
2013-03-27, 12:21 #74
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 625
-
2013-03-27, 12:41 #75
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
Man har kanske blivit lite mer gubbig med tiden... Men just strängarna som blir mitt mellan hjulspåren HATAR jag!
Har slagit i spoilern fram tillräckligt i vinter... Det där liksom skrapande ljudet när de blir för höga, USCH!
Känns nästan som att det är bättre att jag inte sänker alls, då slipper jag ju alla problem med coils eller att byta fjädrar
Så får man åka runt med en bil lika hög som en gammal chevy pickis
-
2013-03-27, 14:24 #76
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Äsch då, det är väl inga problem att åka med sänkning på vintern, jag har åkt hela vintern med exakt samma setup (utom R däck förstås)som jag körde i höstas på Emmaboda SS 1,23 tider med med racefälgarna skodda med dubbfria vinterdäck till och med kört isbana med den. Det är ju "bara" en sportig golf .
Har du hittat någon lösning på bromsarna? Annars kan du få köpa mitt LOBA/porschekit till ett förmånligt pris eller byta mot en uppsättning 18" R dack eller nåt öppen för förslag.
PMa om det känns intressant.
Mvh Erik
-
2013-03-27, 14:53 #77
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
-
2013-03-27, 15:10 #78
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Du med..
-
2013-03-27, 17:52 #79Ama303Gäst
AndreasE: kan vara intresserad av dina r-frambromsar om du skall ha ännu större
-
2013-03-27, 18:04 #80
- Reg.datum
- sep 2012
- Namn
- Andreas Ekhagen
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 215
Liknande ämnen
-
Ljud vid växling Scirocco R, Golf GTI ED35 (mfl.?)
Av frazer i forum VW-forumSvar: 17Senaste inlägg: 2012-06-12, 11:26 -
Bränsleförbrukning ED35 vs. Standard GTI?
Av Premis i forum VW-forumSvar: 10Senaste inlägg: 2012-04-18, 13:53 -
Kabelanslutning på dimljusen - GTI ED35
Av Kingen i forum VW-forumSvar: 6Senaste inlägg: 2012-01-25, 23:36 -
Logga laddtryck på Golf Mk6 GTI/GTI ED35
Av Kingen i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktygSvar: 0Senaste inlägg: 2011-10-22, 22:30 -
Gti vi ed35
Av DPC i forum VW-forumSvar: 12Senaste inlägg: 2011-05-19, 15:51