Resultat 121 till 140 av 238
Ämne: VW Golf GTI Edition 30
-
2013-03-16, 08:28 #121
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Mycket bra och utförligt inlägg =)
Hoppas att du märker någon skillnad också nu då.
-
2013-03-17, 07:44 #122
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
Tackar grabbar!
Vad gäller skillnaden där, så tror jag att ex VWR CAI som ett standalone mod på en stock bil inte hade gjort mycket mer skillnad än ett härligare ljud... Men jag har ju en mer upplåst mappning i redan sedan tidigare.. +då att ECU:n har sitt lilla spann den kan själv anpassa sig till en viss del. Vad gäller lite bättre möjlighet att leverera bränsle och luft. Så i det stora hela nu utan om mappning så gissar jag att detta kan ha gett en 5-10hk i alla fall... Men av vad jag läst om de som monterat VWR CAI på Golf R och GTI Golfarna. Har de sagt att det fått lite rappare gas respons och acceleration (kan ju fortfarande var placeboeffekt som kickar in)... Men jag försöker att inte ha så höga förväntningar ändå bättre det . Men sedan är det ju precis som anri52 nämnde tidigare, att för att få ut den fulla potentialen så är det APR's programvara som måste in
Men jag tror att det kommer bli lite lugnare tempo nu vad gäller upgrades ett tag fram över... Det har ju gått åt lite guld Och nu kommer snart våren och då blir det på ställning och lite åkande..
Jag vet inte om jag ska prioritera en kraftigare koppling för säkerhets skull eller om nästa steg rätt av utan tvekan ska vara APR's program vara..
Tips på bra koppling till rätt pris är välkommet... för 550nm-600nm jag vill fortfarande har kvar den mjuka pedal uppsläppningen... osv..
Men snart är det 21 Mars, då kommer ju skattebeskedet online så går det åt rätt håll (Peppar peppar ) så finns det chans till APR program vara eller nått annat bra att ha
/mvh soyd
-
2013-03-18, 09:21 #123
- Reg.datum
- dec 2011
- Namn
- Fredrik
- Medlemsnr
- 4984
- Ort
- Luleå
- Inlägg
- 566
Kollat med Erik (Gasakke) vad det var för koppling han hade stoppat i?
-
2013-03-18, 21:59 #124
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
-
2013-03-19, 08:47 #125
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
-
2013-03-19, 08:50 #126
- Reg.datum
- dec 2011
- Namn
- Fredrik
- Medlemsnr
- 4984
- Ort
- Luleå
- Inlägg
- 566
-
2013-03-19, 12:04 #127
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
Jag kollade med Stertman här nu på förmiddagen. Men de vill inte mappa min bil då jag har ett insug som de inte känner till... Eller de tycker sig känna till dem och hävdar att det är ett Kina insug.. Vilket kan vara fullt möjligt, att det är tillverkat i Kina. Men som vi var inne på tidigare i denna tråd vad tillverkas inte i Kina idag ?. Tillverkat i Kina är inte det samma som designat i Kina...
Men för att reda ut eventuella förvirringar:
Tillverkning: ITG
Branding: Volkswagen Racing
Distribueras via: APR
Stertman har ett enda insug kvar av de, de kör med just nu satt säga... (Har slutat tillverkats tydligen) Sedan har de ett egenutvecklat insug som är på G men som inte var färdigt som jag förstod det. Så Stertman vill inte lägga tiden på att anpassa programvaran till mitt insug. Enligt dem så kommer jag inte vilja betala för tiden det tar att anpassa. Och jag vill heller inte byta ut insuget. So my only option is APR
/mvh soydSenast redigerad av soyd den 2013-03-19 klockan 13:11.
-
2013-03-19, 13:58 #128Ama303Gäst
är mappningarna så pass känsliga att de kan reagera olika på olika insug?
fick nämligen samma info från superchips. att mappen jag kör med är anpassad efter originalinsug och skulle jag byta till ett mera "öppet" insug så skulle bilen kunna bete sig konstigt.
-
2013-03-20, 08:47 #129
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
Det finns tydligen risk för det enligt Stertman... Men samtidigt då jag pratade med ACE Competition som har mappat min nu, så sa de att min mappning bör inte ha några problem att anpassa sig efter det luftfiltret jag monterat. Men att man kan koppla in dator och se att alla värden är ok, och om så behövs justera lite...
Men som jag förstår Stertman så blir det känsligare för vilket filter kitt man har, om man ska upp på steg 2.5/2.7/3.0 osv..
/mvh soyd
-
2013-03-20, 14:18 #130
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
Org insuget duger mer än väl om man inte har för avsikt att passera 380-400 hk, har gjort en del tester angående detta
resultatet är att min förre detta Gti Pirelli med Org insug hade ett insugsflöde på 288 g/s om man då jämför med Serkans
förre detta Gti 30 edi extreme som hade "big pipe 3" insugsrör plus uppgraderad turbo så blev isugsflödet 290 g/s
så rent prestanda mässigt behöver man inte byta till ett eftermarknads insug om man kör med org k04 turbo eller Loba 380
effekten stannar ju trots allt på en bra bit under 400 hk.)Soyd dit insugskit är väl avstämt med LMMen så du lär inte få några problem vare sig du kör med dit nuvarande trim, orginal eller Apr, hade du däremot köpt ett insug från VF(bigpipe) så hade du varit tvungen att ha en Giacmapp som är framtagen av VF och Giac för att anpassa insuget. Har som sagt haft både varianterna
Giac med bigpipe och apr med org insug mest valuta för pengarna är utan tvekan Apr med org insug..mvh
PS Din bil är grym Soyd! Insuget och den nya kåpan är fan helt otroligt snyggt.
-
2013-03-20, 22:22 #131
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
-
2013-03-20, 22:40 #132
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
Jag ställde ju frågan här tidigare idag på forumt.. Så Jag tänker byta ut min: Fuel Pressure Regulator Valve till en som klarar lite mer soppa tryck. Det blir denna: Audi RS4 B7 Fuel Pump Regulator Valve
Har även skaffat mig lite verktyg för att kunna utföra installationen: Bränslelednings nycklar och Kråkfötter i lite olika storlekar:
Ska tydligen kunna vara lite mäck att byta denna.. Får la se hur det går
/mvh soyd
-
2013-03-23, 17:56 #133
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
Det var då dags att installera: High Pressure Fuel Regulator Valven:
Denna ventil gör så att motorn klarar av att hålla ett jämnare och högre bränsle tryck tillsammans med den nya bränsle pumpen. Jag hade hört och läst att denna installation inte var helt enkel att genomföra.. Men jag skaffade de verktyg som rekommenderades för installationen. Men det visade sig ganska snabbt att de rekommenderade verktygen inte var speciellt behjälpliga tyvärr . Mina kråkfötter var av modell 3/8:a vilket gjorde att de var alldeles förstora..
Så för att kunna utföra installationen fick jag ordna, "custom tools" upp kapad och ner slipad 14mm och 17mm's ringa nycklar
Montera bort vevhusventilen (PCV:n) för att kunna koma åt bränsle ventilen som sitter en bit ner under den.
Skruva bort torx skruvarna..
Skruva bort torx skruvarna..
Torx's skruvaran borta.
Lossa den bakre anslutningen först..
Lossa slangklammer och dra sedan i den lösa t-kors kopplingen så den kommer 1-2cm längre (Går trögt..) till höger, för att kunna få ut ventilen ur motorn. Nu kan du börja lossa bränsleventilen från motor, men lossa den inte helt än!. Ta nu en ståltråd och lirkar ner den runt bränsleventilen och virar åt den alldeles framför 17mm's skruv delen. I gängan så hårt att du kan skruva av och på ståltråden...
Nu kan du lossa bränsleventilen helt från motorn och dra upp den med hjälp av ståltråden..
Old vs New
...
Det är inte riktigt så pass enkelt som det kanske ser ut att vara tyvärr. Du kommer få slita för att få loss den. Man kan ta ett om tag med ringnyckeln från högersida (ibland..).. Men nu för att få ditt den nya. Så gänga av ståltråden från gammlen och gänga på den på den nya ventilen. tack vare att vi dragit bränsle ledningen ca 1-2cm åt höger. Så bör det vara ganska lätt att få den på gäng igen . Gänga in den i motorn först.. Men hjälp av ståltråden du har runt ventilen, och en tejpad stjärnmejsel du sticker in fram ifrån och försöker peta ventilen i läge så du får den på gäng. Sedan är det bara att slutföra installationen och dra åt allt igen
/mvh soyd
-
2013-03-26, 11:41 #134
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
****SÅLD****
Jag har en extra Värmesköld till salu för 300kr med frakt innom Sverige.
Ursprungligen postat av Försäljningsannonsen
****SÅLD****
/mvh soydSenast redigerad av soyd den 2013-05-21 klockan 09:21. Anledning: Värme skölden sold..
-
2013-03-29, 20:02 #135
En fråga om camfollowern du bytte, vad gör den för nytta, och vad kan hända om den pajjar?
Vad kostar en ny?/Kimmo
Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion
-
2013-03-29, 20:15 #136
- Reg.datum
- dec 2011
- Namn
- Fredrik
- Medlemsnr
- 4984
- Ort
- Luleå
- Inlägg
- 566
-
2013-04-01, 10:21 #137
- Reg.datum
- nov 2011
- Namn
- Micke Elfstedt
- Ort
- Björneborg
- Inlägg
- 313
-
2013-04-01, 18:02 #138
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
Tjena!
Det luriga är att jag hittade inte det svara spolarvätse locket hos VW. Vad gäller svara expansions locket så tror jag att det fans i svart hos VW men har tyvärr inget artikel nummer på det. Jag vet att Stertman kan ordna fram båda locken i svart. Tezzantezz köpte sina lock hos dem.
/mvh soyd
-
2013-04-09, 21:05 #139
- Reg.datum
- okt 2008
- Namn
- soyd
- Ort
- Örnsköldsvik
- Inlägg
- 345
Jag har egentligen länge stört mig lite på att ha en RC Car Antenn på biltaket... Har funderat på att skaffa mig en OEM haj fena och lacka i bilens kulör... Men har som inte kommit mig för bara. Men nu för att i alla fall lösa det tillfälligt har jag beställt mig en: OEM VW Sharan Rubber Antenna (Replica)
Så ser det ut med original antennen...
Varför snålar jag och köper mig en replica då tro ?. Jo för att den äkta VW Sharan antennen. Passar inte utan modifikation. Och då antennen har blivit en populär modifikation på just Golf 5 mm har någon börjat att tillverka kopior av den som passar rätt av
OEM VW Sharan Rubber Antenna (Replica) med inbyggd förstärkare för att förhindra förlorade mottagning.
Så här kommer det att se ut installerat o klar. Visst ser det lite bättre ut ?
/mvh soydSenast redigerad av soyd den 2013-04-09 klockan 21:18.
-
2013-04-09, 21:09 #140
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Har haft detta på mina bilar tidigare, Men har upplevt att det blir väldigt mycket sämre mottagning!
Hur upplever du detta?
Att det är snyggt är inget att snacka om, den långa är gräslig...