Resultat 281 till 300 av 471
Ämne: VW Golf GLS 1977
-
2013-03-09, 20:47 #281
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Lite grejer från Frankrike så vi får fräscht tändsystem........inte särskilt upphetsande , men i brist på en bil att visa.
Sen var det det här med detaljer , detta är en sådan ska byggas in ASAP för jag har en extra mekanism liggandes.
-
2013-03-11, 18:05 #282
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Paket från England innehållande 16m Chromelist till rutorna. (Spränglist)
Skyddsplasten ännu på , så det är inte lika blankt på bild som det ska vara.
Även verktyget för montering dök upp från England , förhoppningsvis ska det spara många svordommar.
Förhoppningsvis har jag en bil att börja montera på framåt slutet av veckan.
-
2013-03-11, 20:04 #283
-
2013-03-12, 06:01 #284
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
-
2013-03-16, 16:18 #285
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Bilen hämtat och ställd på jobbet tills tid finns att börjar pilla på den.
Gick som en dröm!
Synd bara att våren verkar sen här uppe , ligger kring -20 strecket kvällstid , så det dröjer ytterligare några veckor innan riktig preimär. :/
-
2013-03-16, 22:55 #286
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Ikväll var jag och slutförde affären som gör "Pricken över i:et" , "Grädden på moset" i MIN värld.
2-år av jakt är äntligen över (Ebay har inte humana priser just nu på en komplett ratt) , såg en annons på blocket härom dagen på 2st MK1.or.
Dock var det ej på bilarna i sig intresset föll utan på vad som satt i den ena Golfen.........En komplett gammal GTI ratt.
Ringde säljaren snabbare än blixten och sa som det var , jag är INTE intresserad av bilen utan av ratten.
Han å sin sida var INTE intresserad av att sälja ratten separat i så fall fick jag ta hela bilen.
Gav han ett bud på ratten innan vi avslutade samtalet och bad han spara mitt telefonnr ifall han ändrade sig......för jag hade en aning att han skulle göra det.
(Vem gör inte det om en dåre ringer och man kan tjäna lite extra stålar på en ratt).
Nu under kvällen ringer killen upp och säger att bilen är såld , men ratten är kvar & att han släpper den.
Bara att pynta och hämta.......inte gratis men helt klart en mycket bra affär för båda parter.
-
2013-03-16, 23:06 #287
-
2013-03-16, 23:23 #288
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Hade ju en liggandes som var okomplett och fulltändigt omöjlig att få komplett som jag ledsnade att stirra på , sen har jag gått miste (andra köpare hann före) om 2st kompletta varav 1 var här i stan.
Så den här gången gav jag mig fan på att inte släppa den OM jag så skulle vara tvungen att köpa hela bilen bara för ratten.
Uppriktigt sagt.....jag är just nu som ett barn på julafton!
Så länge har jag letat.
-
2013-03-17, 09:28 #289PassatGT16vGäst
Härligt och smart!
När säljaren fick ett lägre bud på bilen var det ju bara för han att säga "men då ingår inte ratten" och vipps så gick han inte back ändå.
Gäller att ha ögonen på skaft när man jagar rariteter
Elmotorn högre upp, är det för att slippa veva?
-
2013-03-17, 10:55 #290
-
2013-03-17, 11:02 #291
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Elmotorn högre upp, är det för att slippa veva?
Mk1:ans torkarmotorn är en aning trött från fabriken.
Då har man avslutat första passet av flera.
H&R satsen , Ratten , Tänddelarna blev monterade samt en service blev gjord & så moddade jag ett Brodit proclip fäste jag hade liggandes så man har någonstans att fästa telefonen.
Har dessutom fått ett elfel på köpet som ter sig som så att handbromslampan slutat fungera när man drar handbromsen MEN den lyse ikapp med helljuslampan när man aktiverar helljuset.....vill minnas att detta fel ej fanns förra året , men jag kan minnas fel. (Eller så har jag förträngt det).
Alltid spännande med elfel på gamla bilar när man inte har något schema att gå efter , måste se om jag hittar ett i arkiven.
Misstänker dock att felet ligger i någon jordpunkt/bana bakom instrumenteringen eftersom det är det mest logiska & det värsta jag vet är at riva instrumenteringen på en MK1....blir ju inte lättare med att jag först måste riva ut stereon som jag moddat fast.
I värsta fall gör jag en egen lina till handbromslampan.
Sen är det 100 andra småsaker som ska utföras innan det är dags att åka mao ett par timmar till med jobb.Senast redigerad av Henrik.M den 2013-03-17 klockan 14:21.
-
2013-03-22, 18:27 #292
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Pillat hela veckan under luncherna med bilen , så den börjar smått bli klar.
Elfel (skitfel) funnet med hjälp av ett elschema , vara jag som kopplat en kabel fel i elcentralen innan jag ställde bort bilen förra hösten. :/
Vindrutan är bytt och det är rätt obehagligt att köra bilen när man är ovan med en ny vindruta , känns som att man inte har någon ruta eftersom man är van vid den gamla blästrade.
Körde ett pass nu efter jobbet och monterade i sidorutorna med nya gummilister.....var ingen lek.
Var tvungen att ringa in en livlina som hjälpte mig med att trycka in rutorna , efter mycket våld och vilja satt dom på plats till slut.
Chromelisterna runt rutorna däremot har jag INTE mycket till övers för , räcker med att man tittar på dom som blir det märken på dessa trots att jag använt verktyget man SKA använda.
Just detta känns ganska irriterande eftersom dessa skulle vara OEM kvalitet & kostade därefter att ta hem från ENGLAND , något dom INTE var......och jag var tvungen att ha dessa eftersom dom gamla spränglisterna var skrot.
Kvaliteten var snarare någon lågpriskvalitet på metervara som dom skurit till i 4m bitar helt omöjlig att få till bra hur nogrann man än var, misstanken stärks av att leverantören kunde få hem så mycket jag ville ha på ett par dar när jag beställde.
VW-Classic parts som jag var i kontakt med innan jag beställde från england hade EJ dessa i lager och visste ej heller när dom skulle få från sin leverantör , så även VW Heritage som tar hem från VW Classicparts. (Ej VW Heritage som levererade mina spränglister).
Var helt annan profil på dom jämfört med orginal spränglisterna och betydligt sämre kvalitet , tänk billig ebay kvalitet.
Får invänta tills VW Classicparts får hem spränglister i lager , sen blir det att lista om hela bilen IGEN typ nästa år, ska det göras ska det fan i mig se bra ut också.....just nu skäms man om man tittar nära.
4-hjulsmätning på agendan , sen är vi nog klara......annars får man väl hjärtattack.
-
2013-03-23, 21:39 #293
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Ruta urmonterad för första gången sen rutan monterades i fabrik , monteringsdiket utan rostskador sånär som på några punkter med ytrost , som fixades till.
Med tanke på gamla rutans skick , märkning och ålder så är det mest troligt orginalrutan som satt.
Klassiska roststället , dock utan rost!.......bara där släppte ett ok från bröstet.
Ny ruta & ny chromelist samt skarvmuffar.
OEM by Pilkington.
Bakruta med ny chromelist och nya skarvmuffar & den legendariska dekalen.
-
2013-03-23, 21:50 #294
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Ett set nya gummilister till sidorutorna bak från CSP
Mycket vilja , våld och tandagnissel senare , ny gummilist , chromelist samt skarvmuff.
Tog nästan 2 års letande , men nu sitter den där KOMPLETT!
Gjorde en 4hjulsmätning (framvagnsinst) idag , sen åkte fälgarna på.
Betydligt högre bil i år med DOCK med mer komfort vilket gör det betydligt roligare att köra.
Förhoppningsvis sätter den sig litegrann efter några mil...på bilden är den just nerplockad från lyften samt att dämpare och fjädrar är helt nya.
Vi får väl se , dock behöver jag inte vara orolig för att kvadda oljetråg denna säsong & förhoppnings vis blir det en liten roadtrip på nätta 240 mil i början av juni.
Nu är det bara att invänta asfalten!
-
2013-03-24, 00:32 #295
Hedersmedlem
- Reg.datum
- sep 2009
- Namn
- Henrik Hauge
- Medlemsnr
- 4213
- Ort
- Strömstad
- Inlägg
- 2 209
Det här e kärlek det
"gillas"
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
Klubbshop ansvarig
2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)
-
2013-03-24, 00:38 #296
Bra jobbat du! Får ta tag i min nu också så 240mils roadtripen blir av. Inväntar de sista delarna från tyskland så hör jag av mig om erbjudandet fortfarande gäller?
Lite mer fjädringsväg än förra året dåblir det någe mer förbättringar?
-
2013-03-24, 07:16 #297
-
2013-03-24, 09:23 #298
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Bra jobbat du! Får ta tag i min nu också så 240mils roadtripen blir av. Inväntar de sista delarna från tyskland så hör jag av mig om erbjudandet fortfarande gäller?
Lite mer fjädringsväg än förra året då blir det någe mer förbättringar?
Ska in med torkarmotor från en MK2 också och en uppfräschad mekanism , sen ska jag FÖRSÖKA låta bli att hitta på fler saker för i år......förutom nödvändig service för att hålla den rullande , generatorn låter i lagrerna.
Har en extra generator liggandes , funderade på om jag skulle åka förbi trädgårds gatan med extra generatorn och höra vad det skulle kosta att få den renoverad.
Orkar inte börja mickla själv.
-
2013-03-24, 12:42 #299
800kr tog dom senast för min generator, inkl ny stålremskiva.
Har en torkarmekanism om du behöver.
-
2013-03-24, 13:19 #300
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
800:- , det var inte dyrt! , då ska jag ringa och höra med dom vid tillfälle.
Såg att det fanns BÖLK generatorer för ca 800:- + frakt från frankrike , men då satsar jag hellre på att renovera en original BOSCH & veta att den håller bilens livstid för samma peng så slipper man fundera på om den fungerar.
Har en torkarmekanism om du behöver.
Liknande ämnen
-
Var hitta förgasarfot VW Golf GLS 1979 med KEIHIN?
Av Scoundrel i forum VW-forumSvar: 21Senaste inlägg: 2013-05-09, 12:28 -
VW golf 1977 på blocket
Av Peter-C i forum VW-forumSvar: 5Senaste inlägg: 2012-10-29, 10:09 -
Vw Golf GLS -77
Av silversurfaren i forum ProjektforumSvar: 61Senaste inlägg: 2012-07-19, 16:04 -
Golf GLS 1978!!
Av Scootie i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2007-10-02, 21:02 -
(FILM) 1977 VW Mk1 Junior cup
Av Sebbe i forum VW-forumSvar: 3Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:29