Sidan 15 av 24 FörstaFörsta ... 512131415161718 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 471

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Lite grejer från Frankrike så vi får fräscht tändsystem........inte särskilt upphetsande , men i brist på en bil att visa.

Sen var det det här med detaljer , detta är en sådan ska byggas in ASAP för jag har en extra mekanism liggandes.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Paket från England innehållande 16m Chromelist till rutorna. (Spränglist)

Skyddsplasten ännu på , så det är inte lika blankt på bild som det ska vara.

Även verktyget för montering dök upp från England , förhoppningsvis ska det spara många svordommar.

Förhoppningsvis har jag en bil att börja montera på framåt slutet av veckan.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Hämtar du den redan till veckan?

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Hämtar du den redan till veckan?
    Yes.
    Måste ju hinna skruva på alla grejer innan våren.

Skrivet på forumspringaren.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2013-03-12 klockan 17:11.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Bilen hämtat och ställd på jobbet tills tid finns att börjar pilla på den.
    Gick som en dröm!
    Synd bara att våren verkar sen här uppe , ligger kring -20 strecket kvällstid , så det dröjer ytterligare några veckor innan riktig preimär. :/

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ikväll var jag och slutförde affären som gör "Pricken över i:et" , "Grädden på moset" i MIN värld.

2-år av jakt är äntligen över (Ebay har inte humana priser just nu på en komplett ratt) , såg en annons på blocket härom dagen på 2st MK1.or.
    Dock var det ej på bilarna i sig intresset föll utan på vad som satt i den ena Golfen.........En komplett gammal GTI ratt.
    Ringde säljaren snabbare än blixten och sa som det var , jag är INTE intresserad av bilen utan av ratten.
    Han å sin sida var INTE intresserad av att sälja ratten separat i så fall fick jag ta hela bilen.
    Gav han ett bud på ratten innan vi avslutade samtalet och bad han spara mitt telefonnr ifall han ändrade sig......för jag hade en aning att han skulle göra det.
    (Vem gör inte det om en dåre ringer och man kan tjäna lite extra stålar på en ratt).

Nu under kvällen ringer killen upp och säger att bilen är såld , men ratten är kvar & att han släpper den.
    Bara att pynta och hämta.......inte gratis men helt klart en mycket bra affär för båda parter.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Härligt!
    Den som väntar på något gott... ;-)

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Härligt!
    Den som väntar på något gott... ;-)
    Hade ju en liggandes som var okomplett och fulltändigt omöjlig att få komplett som jag ledsnade att stirra på , sen har jag gått miste (andra köpare hann före) om 2st kompletta varav 1 var här i stan.
    Så den här gången gav jag mig fan på att inte släppa den OM jag så skulle vara tvungen att köpa hela bilen bara för ratten.
    Uppriktigt sagt.....jag är just nu som ett barn på julafton!
    Så länge har jag letat.

PassatGT16v
    Gäst
    Härligt och smart!
    När säljaren fick ett lägre bud på bilen var det ju bara för han att säga "men då ingår inte ratten" och vipps så gick han inte back ändå.

Gäller att ha ögonen på skaft när man jagar rariteter

Elmotorn högre upp, är det för att slippa veva?

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Ikväll var jag och slutförde affären som gör "Pricken över i:et" , "Grädden på moset" i MIN värld.
    Snyggt!

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Elmotorn högre upp, är det för att slippa veva?
    Är en vindrutetorkarmotor från en MK2 som ska in i bilen.
    Mk1:ans torkarmotorn är en aning trött från fabriken.

Då har man avslutat första passet av flera.
    H&R satsen , Ratten , Tänddelarna blev monterade samt en service blev gjord & så moddade jag ett Brodit proclip fäste jag hade liggandes så man har någonstans att fästa telefonen.
    Har dessutom fått ett elfel på köpet som ter sig som så att handbromslampan slutat fungera när man drar handbromsen MEN den lyse ikapp med helljuslampan när man aktiverar helljuset.....vill minnas att detta fel ej fanns förra året , men jag kan minnas fel. (Eller så har jag förträngt det).
    Alltid spännande med elfel på gamla bilar när man inte har något schema att gå efter , måste se om jag hittar ett i arkiven.
    Misstänker dock att felet ligger i någon jordpunkt/bana bakom instrumenteringen eftersom det är det mest logiska & det värsta jag vet är at riva instrumenteringen på en MK1....blir ju inte lättare med att jag först måste riva ut stereon som jag moddat fast.
    I värsta fall gör jag en egen lina till handbromslampan.
    Sen är det 100 andra småsaker som ska utföras innan det är dags att åka mao ett par timmar till med jobb.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2013-03-17 klockan 14:21.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Pillat hela veckan under luncherna med bilen , så den börjar smått bli klar.
    Elfel (skitfel) funnet med hjälp av ett elschema , vara jag som kopplat en kabel fel i elcentralen innan jag ställde bort bilen förra hösten. :/
    Vindrutan är bytt och det är rätt obehagligt att köra bilen när man är ovan med en ny vindruta , känns som att man inte har någon ruta eftersom man är van vid den gamla blästrade.
    Körde ett pass nu efter jobbet och monterade i sidorutorna med nya gummilister.....var ingen lek.
    Var tvungen att ringa in en livlina som hjälpte mig med att trycka in rutorna , efter mycket våld och vilja satt dom på plats till slut.
    Chromelisterna runt rutorna däremot har jag INTE mycket till övers för , räcker med att man tittar på dom som blir det märken på dessa trots att jag använt verktyget man SKA använda.
    Just detta känns ganska irriterande eftersom dessa skulle vara OEM kvalitet & kostade därefter att ta hem från ENGLAND , något dom INTE var......och jag var tvungen att ha dessa eftersom dom gamla spränglisterna var skrot.
    Kvaliteten var snarare någon lågpriskvalitet på metervara som dom skurit till i 4m bitar helt omöjlig att få till bra hur nogrann man än var, misstanken stärks av att leverantören kunde få hem så mycket jag ville ha på ett par dar när jag beställde.
    VW-Classic parts som jag var i kontakt med innan jag beställde från england hade EJ dessa i lager och visste ej heller när dom skulle få från sin leverantör , så även VW Heritage som tar hem från VW Classicparts. (Ej VW Heritage som levererade mina spränglister).
    Var helt annan profil på dom jämfört med orginal spränglisterna och betydligt sämre kvalitet , tänk billig ebay kvalitet.
    Får invänta tills VW Classicparts får hem spränglister i lager , sen blir det att lista om hela bilen IGEN typ nästa år, ska det göras ska det fan i mig se bra ut också.....just nu skäms man om man tittar nära.

4-hjulsmätning på agendan , sen är vi nog klara......annars får man väl hjärtattack.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ruta urmonterad för första gången sen rutan monterades i fabrik , monteringsdiket utan rostskador sånär som på några punkter med ytrost , som fixades till.
    Med tanke på gamla rutans skick , märkning och ålder så är det mest troligt orginalrutan som satt.

Klassiska roststället , dock utan rost!.......bara där släppte ett ok från bröstet.

Ny ruta & ny chromelist samt skarvmuffar.

OEM by Pilkington.

Bakruta med ny chromelist och nya skarvmuffar & den legendariska dekalen.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ett set nya gummilister till sidorutorna bak från CSP

Mycket vilja , våld och tandagnissel senare , ny gummilist , chromelist samt skarvmuff.

Tog nästan 2 års letande , men nu sitter den där KOMPLETT!

Gjorde en 4hjulsmätning (framvagnsinst) idag , sen åkte fälgarna på.

Betydligt högre bil i år med DOCK med mer komfort vilket gör det betydligt roligare att köra.
    Förhoppningsvis sätter den sig litegrann efter några mil...på bilden är den just nerplockad från lyften samt att dämpare och fjädrar är helt nya.
    Vi får väl se , dock behöver jag inte vara orolig för att kvadda oljetråg denna säsong & förhoppnings vis blir det en liten roadtrip på nätta 240 mil i början av juni.

Nu är det bara att invänta asfalten!

Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Det här e kärlek det "gillas"

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Bra jobbat du! Får ta tag i min nu också så 240mils roadtripen blir av. Inväntar de sista delarna från tyskland så hör jag av mig om erbjudandet fortfarande gäller?

Lite mer fjädringsväg än förra året då blir det någe mer förbättringar?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Riktigt fin är den!

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Bra jobbat du! Får ta tag i min nu också så 240mils roadtripen blir av. Inväntar de sista delarna från tyskland så hör jag av mig om erbjudandet fortfarande gäller?
    Bara slå en signal så löser vi det , erbjudandet gäller än.
    Lite mer fjädringsväg än förra året då blir det någe mer förbättringar?
    Man kan säga att den fjädrar betydligt mer än förra året.
    Ska in med torkarmotor från en MK2 också och en uppfräschad mekanism , sen ska jag FÖRSÖKA låta bli att hitta på fler saker för i år......förutom nödvändig service för att hålla den rullande , generatorn låter i lagrerna.
    Har en extra generator liggandes , funderade på om jag skulle åka förbi trädgårds gatan med extra generatorn och höra vad det skulle kosta att få den renoverad.
    Orkar inte börja mickla själv.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    800kr tog dom senast för min generator, inkl ny stålremskiva.

Har en torkarmekanism om du behöver.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    800kr tog dom senast för min generator, inkl ny stålremskiva.

800:- , det var inte dyrt! , då ska jag ringa och höra med dom vid tillfälle.
    Såg att det fanns BÖLK generatorer för ca 800:- + frakt från frankrike , men då satsar jag hellre på att renovera en original BOSCH & veta att den håller bilens livstid för samma peng så slipper man fundera på om den fungerar.

Har en torkarmekanism om du behöver.
    Har en extra mekanism till MK1:an samt en MK2 motor liggandes i garaget.....ska bara orka gifta ihop dom.

Liknande ämnen

1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 12:28
  2. VW golf 1977 på blocket
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 10:09
  3. Vw Golf GLS -77
    Av silversurfaren i forum Projektforum
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 16:04
  4. Golf GLS 1978!!
    Av Scootie i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 21:02
  5. (FILM) 1977 VW Mk1 Junior cup
    Av Sebbe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:29

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin