Sidan 8 av 20 FörstaFörsta ... 56789101118 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 384
  1. #141

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    7 växlad DSG i R:en. Någon som vet ifall det är samma konstruktion som den nuvarande som finns på marknaden? I sådant fall känns det inte vidare stabilt.

  2. #142

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 139
    Citat Ursprungligen postat av emilson Visa inlägg
    7 växlad DSG i R:en. Någon som vet ifall det är samma konstruktion som den nuvarande som finns på marknaden? I sådant fall känns det inte vidare stabilt.
    Tänker du på den 7-växlade som sitter i Passat Ecofuel och Golf TSI så är det inte den, den är spec. till max 250 nm. Däremot sitter det sjuväxlade lådor med våtlamell i flertalet Audi, bl.a. RS3, sannolik en liknande låda som sitter i kommande Golf R.

  3. #143
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 250
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Tänker du på den 7-växlade som sitter i Passat Ecofuel och Golf TSI så är det inte den, den är spec. till max 250 nm. Däremot sitter det sjuväxlade lådor med våtlamell i flertalet Audi, bl.a. RS3, sannolik en liknande låda som sitter i kommande Golf R.
    Så är det säkert. En Audi 3,0 TDI ger 500 nm i vrid så det klarar S-tronic 7. Växlar ju silkeslent!! /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #144

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    954
    Har DSG7 i min Tiguan med 320Nm.

  5. #145

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Finns någon info om manuell låda blir ett alternativ för R:en? Vad tror ni priset blir i Sverige? MK6 R såldes väl brutto för 340' om jag minns rätt?

  6. #146

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag har inte sett någon sådan info. Räkna med ca 350' för en manuell tredörrars tomhylsa...

  7. #147
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 250
    R ska kosta 38000 EUR vad vi vet just nu. Med en kurs på 8,7 SEK samt en fördyrning för SE kontra DE på c:a 8,4 % blir det 358000 SEK för en ”tomhylsa”, bra gissning DPC. (Jag gissar med, har jämfört vad GTI cab DSG kostar i SE och DE :-)) .

    Det borde bli en bit över 400 000 någonstans för en nyckelfärdig bil. Hoppas den även kommer med man låda (hade valt det på en R).

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #148

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    R ska kosta 38000 EUR vad vi vet just nu. Med en kurs på 8,7 SEK samt en fördyrning för SE kontra DE på c:a 8,4 % blir det 358000 SEK för en ”tomhylsa”, bra gissning DPC. (Jag gissar med, har jämfört vad GTI cab DSG kostar i SE och DE :-)) .

    Det borde bli en bit över 400 000 någonstans för en nyckelfärdig bil. Hoppas den även kommer med man låda (hade valt det på en R).

    /Peter
    Standardutrustningen för R var väl relativt omfattande i alla fall för MK6 så det som i princip behöver väljas till för min del lär vara 5-dörrar. Alltså då runt 360' brutto (utgående från era gissningar) - rabatt ger runt 325' vilket känns helt ok.

  9. #149

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Utrustning är individuellt. Vissa vill ha mycket, andra nöjer sig med mindre. Jag har relativt lite utrustning över standard i min r. Måsten för mig var fem dörrar, metalliclack, en bra stereo och högtalarsystem, inkopplingsmöjlighetet av media samt original vinterhjul. Det kostade ungefär 35 tkr extra 2010. De flesta ägare verkar dock ha satsat på mer gadgets som 19", backkameror och dsg förstås. Skulle jag handla idag så skulle jag ansluta mig till skaran som väljer mer extrautrustning.

    Sen så är det optimistiskt att kalkylera med 10% rabatt på en snålt utrustad och nyintroducerad bil, men har man bra kontakter så kanske det är möjligt.

  10. #150

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    954
    Isen har smält och Golf R cab är byggbar i den tyska konfiguratorn.
    http://www.volkswagen-r.de/#!home

    Nästa highlight om 21 dagar ?
    Geneve bilsalong ?

  11. #151

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 484
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Har DSG7 i min Tiguan med 320Nm.
    DSG7 med våtkoppling.

  12. #152

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    954

  13. #153

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Den ser riktigt fin ut. Prestanda och framförallt förbrukning är bra. Men hur kul är det med en motor som når toppeffekt vid 4500 rpm??? Den har säkert en uppgiven effektplatå mellan 4500-6000 rpm men sådana platåer ger lätt känslan att det "bara varvar". Jag hade föredragit lite mindre vridmoment med given toppeffekt för att ge en varvvillig känsla. Dagens Gti är bra och R är precis som det ska vara.

  14. #154

  15. #155

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 984
    Underbar!

    När kommer man kunna provköra denna tro?

  16. #156

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Ser ju bra ut.
    "Performance Package" blir ju nästa ett måste på dom.

    LSD+bättre bromsar och lite mer underhuven.

    Orginal : 312x25 millimeter skivor fram och solida 300x12 skivor bak
    PP : 340x30 fram och även ventilerat bak med måtten 310x22 millimeter

  17. #157

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Inlägg
    1 984
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Ser ju bra ut.
    "Performance Package" blir ju nästa ett måste på dom.

    LSD+bättre bromsar och lite mer underhuven.

    Orginal : 312x25 millimeter skivor fram och solida 300x12 skivor bak
    PP : 340x30 fram och även ventilerat bak med måtten 310x22 millimeter
    Blir spännande att se vad detta paket kommer kosta. Lär ju vara halvdyrt med tanke på innehållet...

  18. #158

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 484
    Volkswagen Sveriges pressmeddelande:
    http://personbilar.volkswagen.se/sv/...aseid%3D747458

    Riktigt fin ratt med ur-GTI-känsla :-) Ska bli intressant att se hur den speciella röda GTI-belysningen i interiören fungerar...

  19. #159

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284
    Jag gillar att VW Sverige skriver att Golf GTI finns för första gången i två effektversioner. Man har nog glömt sin egen historia eller så har man en konstig benämning på effektversioner. Gillar dock inte att det är elektronisk handbroms, blir mindre skoj på vintern :/

  20. #160
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 250
    Ser bra ut! Är också STARKT emot jävla elektronisk handbroms =)

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin