Sidan 20 av 31 FörstaFörsta ... 101718192021222330 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 613

Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    4 ggr så dyra bilar??

GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sspc Visa inlägg
    4 ggr så dyra bilar??
    Köper man en Golf R för ca 400Tkr och optimerar 280Tkr så blir väl det en relativt dyr bil med???

En 09-10ans GT-R kan du få för 500Tkr.. och vässet är inte enormt dyrt till dom.

Hå å hej!

Chesmal
    Gäst
    Tycker ni är rätt taskiga som inte frågar mig om jag vill besöka Björkvik, jag har faktsikt nya kamaxlar

GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Tycker ni är rätt taskiga som inte frågar mig om jag vill besöka Björkvik, jag har faktsikt nya kamaxlar
    Hahaha.. självklart ska du dyka upp! Vi kastar gärna in en anmälan. Det går även att ordna genom FB.

AeroPlus
    Gäst
    Hej,

Det var ett tag sedan, kul att se att tråden är igång igen..

Har lite frågor till Erik :

Vad hade du för slutfart på 201,402 meter ?

Kör du 3.7 sec 100-150 så är 100-200 på 8 sec omöjligt, men fullt tillåtet att drömma!

Såg att ni snackar om lätt trimmad gti mm, du menar inte på största allvar att din bil är lätt trimmad?
    Men kanske jag som missförståd ?

Tycker det är fina pengar du lägger på din bil då borde du även få en bil snabbare än så med alla modifikationer som gjort

Men ddt viktigaste är att du är nöjd..

Hoppas bara att du inte hamnar i samma sits som piff , puff och Serkan har gjort det..

Det blir varken bra för dig och specielt för stertman där deras fina omsättning kommer att minska drastiskt

Med vänliga hälsningar

Paff ?

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Köper man en Golf R för ca 400Tkr och optimerar 280Tkr så blir väl det en relativt dyr bil med???

En 09-10ans GT-R kan du få för 500Tkr.. och vässet är inte enormt dyrt till dom.

Hå å hej!
    Jag tycker än en gång att jämförelsen haltaR, kul att min bil jämförs med nypris + trim och en gtr tex är då helt plötsligt devalverad till dess pris som begagnad för att få ihop prisbilden..

I den blindes värld är den enögde kung , sa en vis man en gång...
    Om inte jag blir frånåkt av en trimmad 997tt eller gtr vore ju pinsamt och jag har en 2.0tfsi och trådenhandlar ff om den eller vad?
    En 240 var snabbare än golfen på Emmaboda så vad är det ni vill ha sagt egentligen,
    Vad ska vi jämföra och hur och varför??
    Kliv upp ur sandlådan och håll er till ämnet tack.
    Med vänlig hälsning, erik

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Hej,

Det var ett tag sedan, kul att se att tråden är igång igen..

Har lite frågor till Erik :

Vad hade du för slutfart på 201,402 meter ?

Kör du 3.7 sec 100-150 så är 100-200 på 8 sec omöjligt, men fullt tillåtet att drömma!

Såg att ni snackar om lätt trimmad gti mm, du menar inte på största allvar att din bil är lätt trimmad?
    Men kanske jag som missförståd ?

Tycker det är fina pengar du lägger på din bil då borde du även få en bil snabbare än så med alla modifikationer som gjort

Men ddt viktigaste är att du är nöjd..

Hoppas bara att du inte hamnar i samma sits som piff , puff och Serkan har gjort det..

Det blir varken bra för dig och specielt för stertman där deras fina omsättning kommer att minska drastiskt

Med vänliga hälsningar

Paff ?
    Paff? inte ett dugg ingenting förvånar mig i sen här tråden men jag förstår inte riktigt vad Stertman omsättning har med det här att göra? Ja de har byggt min bil , ja jag är nöjd, ja vi har haft div strul och interna diskussioner och kommit till lösningar som passar båda parter.
    Vill du ,ni , Snövit och de 7 jävla dvärgarna eller vem som helst prata om el med Stertman Ring dem då?

Till fakta då min bil hade i slutfart 402m Emmaboda 189.7 översatt enligt morosostickan på min vikt på bil behövs då 366 hk för en optimal sådan repa alltså hade jag det där och då.
    Jag har aldrig någonstans bromsat motor eller påstått mig ha x antal ärliga hk.
    Tänker inte bromsa tänker Köra det jag vill när jag vill och förhoppningsvis vara nöjd med det. Rasar det rasar det
    Aldrig begärt eller fått några garantier min bil mitt val.
    Gilla det eller inte. Valfritt för alla.
    I övrigt trevlig helg på er alla.
    Erik

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    +1 på det Erik, bra skrivet!

AeroPlus
    Gäst
    Har du börjat svära oxå i trådet ?
    Du har nämnt Stertman i trådet 10 tals gånger mm, men så fort vi nämner så vill du att vi
    skall ringa dom och disktera ?

Bort från det

Jag vill veta vad körde bilsport för

0-100 km/h
    0-201 m tid/slutfart
    0-402 m tid

Mvh

MiWi
    Gäst
    Du har nämnt Stertman i trådet 10 tals gånger mm, men så fort vi nämner så vill du att vi
    skall ringa dom och disktera?
    Frågan är väl mer vart du vill nå. Istället för att gå som en katt runt het gröt så vore klarspråk rätt trevligt. Frågan var ju mer vad Stertmans totala omsättning har med Eriks bil att göra.

Det som faktiskt förundrar mig mest är hur motorentusiaster kan bråka om något som egentligen saknar betydelse. Driv utvecklingen framåt istället för bakåt. Då Bilsporteventet ägde rum sent på året på en genomblöt bana så blir tiden även annorlunda. Varför inte ta in samtliga bilar därifrån och klaga på dess tider?

Faktum är - faktiskt - att Eriks bil hamnade på topp 10 på totallistan för deras Superstage och det är i mina ögon mer svar på tal än vad någon bankar 1/4-mil på.

Det verkar mer vara en form utav häxjakt än vad det egentligen handlar om bilen. Vilka pengar som läggs är inte relevant så länge man själv trivs med vad man har. Jag som exempel vräker ut över 150k på en gammal Golf Mk2 och är varken snabbast eller scenvinnare - men jävlar vad jag själv är nöjd. Jag tror Erik känner detsamma om sin investering.

Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    +1 på Erik

Gnälla och tjafsa
    Orka

Ja en GTR kan trimmas hårdare
    Förmodligen även en subba, supra, och en gammal ZX300.

So what?

MiWi
    Gäst
    Gällande tiderna, detta är vad står skrivet:

402 meter - 12.12 / 189 kmh, 60 fot på 1.97
    Snabbast av testbilarna till 50-100-201 meter
    0-100 km/h på under 4 sekunder med hjulspinn 1-2:an

AeroPlus
    Gäst
    Tack för tiderna du lagt upp
    För dom som är intrrsserade hur bilen går rakt fram så kör den bilen 100-189 på 8.1-8.2 sec..Så det innebär en 10+ 100-200 under dessa förhållande.

Dit jag villle komma är om killen har fått det han betalat för.

Man lägger en viss summa pengar på bilen för att få ut en viss körbarhet, prestanda mm..

Men eftersom ni på gti klubben verkar lägga enorma pengar utan att bry sig om bilen skall gå som angivet är annan

femma.

Då har vi inte så mycket stt diskutera då ni verkar vara nöjda oavsett !

Men alla är vi olika som tur är..

Mvh
    Senast redigerad av AeroPlus den 2013-02-08 klockan 21:08.

MiWi
    Gäst
    Tack för tiderna du lagt upp
    För dom som är intrrsserade hur bilen går rakt fram så kör den bilen 100-189 på 8.1-8.2 sec..Så det innebär en 10+ 100-200 under dessa förhållande.

Dit jag villle komma är om killen har fått det han betalat för.

Man lägger en viss summa pengar på bilen för att få ut en viss körbarhet, prestanda mm..

Men eftersom ni på gti klubben verkar lägga enorma pengar utan att bry sig om bilen skall gå som angivet är annan

femma.

Då har vi inte så mycket stt diskutera då ni verkar vara nöjda oavsett !

Men alla är vi olika som tur är..

Mvh
    Det du verkar missa i sammanhanget är att bilen faktiskt satte topp 10-tid totalt på Superstage, utan R-däck på kall/fuktig bana. Så den totala prestationen utav bilen verkar det inte vara fel på.

Är ägaren nöjd, så har varken du eller jag eller någon annan så mycket att faktiskt diskutera om gällande dess prestationer.

AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Det du verkar missa i sammanhanget är att bilen faktiskt satte topp 10-tid totalt på Superstage, utan R-däck på kall/fuktig bana. Så den totala prestationen utav bilen verkar det inte vara fel på.

Är ägaren nöjd, så har varken du eller jag eller någon annan så mycket att faktiskt diskutera om gällande dess prestationer.
    För att sätta en bra tid på superstage krävs väl inte enorm effekt och nu diskuterar jag inte superstage utan försöker

hålla mig till angivna effekt kontra acceleration...

Eftersom det var inte så lysande grepp 0-100 , pga kall och hall bana så tog jag upp 100 tid uppåt för att se hur bilen rör
    på sig..

Ttodde för övrigt att denna tråden handlade om inte det Eric vill höra om sin bil och acceleration utan annat oxå

Men att jag aldrig lär mig att på gti klubben går det inte att ifrågsätta något!

Mvh

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Vilken jäkla massa skitsnack.
    Ni som kräver att Erik kommer ner och visar upp sin bil kan ju först ta och baxa era bilar hit upp och multianvända dem på isbanan , i vinterföre eller bruxa dem 4000mil vinter som sommar och sedan åka lite superstage bara för att det går. INGEN av er som snackar har visat upp ett skit.

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jag vill för det första be om ursäkt för att jag skrev en svordom det var väldigt oproffsigt och ska inte upprepas.
    Aeroplus det du skriver och tycker är enligt mig helt korrekta och användbara synpunkter jag är av den tron att du tillhör den skara av folk som vet vad som krävs ang effekt utväxlingar vikt osv hatten av för kunskap som är använd på rätt sätt och jag hoppas att folk tolkar det på rätt sätt.

Däremot angående visst tjafs om OT i saker som inte är relevanta och som luktar gammla surdegar mellan vissa personer och vissa tuners stör jag mig mer på, därför ska jag försöka reda ut vissa saker.

Jag valde att trimma med stertman oops nu nämnde jag dem igen visst jag har lämnat Min bil där i flera omgångar för att få en utveckling.
    och ja, det har kostat en hel del pengar (mina..) är det någon som på allvar tror att jag skullevara så korkad att lämna den i flera omgångar om det inte funkat? Dessutom så kan jag villigt erkänna att det inte varit helt utan gnissel Men det finns i min värld 2 sätt antingen är man en del av lösningarna Eller en del av problemet i mitt fall har vi alltid tillsammans rett ut saken och löst problemen och det är för Mig det enda som räknas.
    Det krävs inte speciellt många Högskolepoäng för att förstå att en delar trådskrivarna inte lyckats med det i sina fall, tråkigt för dem men ärligt talat så behöver man väl inte för evigt vara sur och bitter för det?
    Personligen så har jag och förmodligen tunern lärt sig massor under resans gång som kommer att i underlätta för ev andra dårfinkar som vill göra något liknande.

I min bil som det nu tydligt nog handlar om så har jag haft förmånen att få testa massor med grejor som inte ens fanns när dagens steg påbörjades , lobas turbolösning , i min hamnade den första som byggdes. Jag har haft glädjen att få flytta fram gränser för vad man kan mata genom en DSG som anses inte tåla effekt eller vrid fått vara med om att ta fram en mjukvarulösning för mkt vrid och effekt i den modellen och den mjukvara som nu sprids från Giac för lådtypen. Och ja jag vet att det finns fler leverantörer med liknande produkter.

Jag hoppas verkligen att folk framöver kommer att få fördelar av att jag och min tuner och deras samarbetspartners trial and error och det är faktiskt bara på det här forumet det gnölas om det som min bil presterar.
    Min bil och dess innehåll skrivs om på forum i England USA Australien mm där tekniken och prestanda ses som riktigt skapligt för bil/låd/motortyp.
    Jag är inte ute för att skryta på ngt sätt om att Jag gjort någon som helst bedrift utan jag har i grunden byggt min bil för min skull och flyttat fram gränserna för vad som man kan göra med en R golf med hållbarhet och bra prestanda.

Utan jag hoppas bara att folk lugnar ned sig lite och inte tar saker så allvarligt utan har kul med sina fordon oavsett vad de kör och vilka pengar de lägger ut.
    Med vänlig hälsning, Erik
    Senast redigerad av Gasekke den 2013-02-08 klockan 23:00. Anledning: Stavning...förb*** ipads stavningförslag...

2hotgolf
    Gäst
    Tjena Folket!!!

Erik din bil är brutal och det är samma sak med Mygels cupra jag fick provtur med den på Björkvik å den är verkligen snabb!!
    Erik, folk på forumet menar inget illa om din bil det de vill försöka komma fram är massa " Löfte " från tuners för att tjäna pengar.
    Så mycket som man betalat har man verkligen fått nåt tillbaka det man verkligen önskat sig du vet hur min situtation var vännen vi pratade smsáde varandra 24/7.
    Tillslut lessnar man på allt att man orkar inte bry sig om bilen går bra eller dåligt, antingen ska du lägga ut mer stålar som man redan har gjort eller så säljer man bilen såsom jag gjorde.
    Viktigaste Erik om du är nöjd med din bil om du är nöjd då angår det inte nån annan hur mkt pengar du har lagt ner osv..
    Jag hoppas på att du förstår vad jag menar det är inte pajkastning .. // Serkan

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Håller med Serkan inget illa menat till Erik och hans bil, det som irriterar är när vissa tuners skriver om hur jädra bra
    bilen går osv, sen när man väl är på plats på Björkvik visar det sig att bilen går urdåligt klart man som kund blir
    besviken, (vet många som blivit besvikna på Björkvik) Därför skulle många med mig vilja se Eriks Golf live
    på Björkvik om den dessutom presterar bra skulle det kännas skönt för alla parter.mvh

GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag tycker än en gång att jämförelsen haltaR, kul att min bil jämförs med nypris + trim och en gtr tex är då helt plötsligt devalverad till dess pris som begagnad för att få ihop prisbilden..

I den blindes värld är den enögde kung , sa en vis man en gång...
    Om inte jag blir frånåkt av en trimmad 997tt eller gtr vore ju pinsamt och jag har en 2.0tfsi och trådenhandlar ff om den eller vad?
    En 240 var snabbare än golfen på Emmaboda så vad är det ni vill ha sagt egentligen,
    Vad ska vi jämföra och hur och varför??
    Kliv upp ur sandlådan och håll er till ämnet tack.
    Med vänlig hälsning, erik
    Visst är det så Erik att en GT-R och även en 997 Turbo är en mkt dyrare bil när vi pratar nypris på bilarna, helt rätt. Och inget illa om din bil heller, den är säkert ruskigt vass i superstage, runt en bana, bromsar, väghållning etc.

Det jag ville komma åt är att om jag idag skulle leta en bil, så skulle jag för dom pengarna hellre satsa på tex en GT-R eller en annan potent bil i den prisklassen än att skänka bort pengarna till en tuning firma. För dom flesta vet ju att det vi lägger på optimering i pengar är bortkastat. Man måste ju i slutänden tänka så att man ska kunna få tillbaka lite av det man investerar i bilen.

Köper man en ny bil så rasar bilen hårt plus det man optimerar. Köper man en begagnad bil med lite mil på mätaren och kör orginal så förlorar man minst pengar. Men det är ju ett intresse oavsett om man samlar frimärken eller köper dyra antika möbler på auktioner.

För övrigt gjorde min gamla Volvo 850 11,9 och 203 blås på strippen så visst går det att få fart i gamla Volvo bilar. Dock var prislappen både på bil och modifikationer långt ifrån både 2-3 och 400tkr, och effekten låg runt 450hkr.

/ Piff

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin