Sidan 19 av 31 FörstaFörsta ... 91617181920212229 ... SistaSista
Resultat 361 till 380 av 613
  1. #361

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tider har jag inte men mest valuta för pengarna är Steg 1 plus intercooler.
    Vtech kan sin sak dom har ju mappat Sveriges snabbaste 2,0t fsi bil (Mygels Cupra)
    så du blir nog nöjd med vilket steg du än väljer
    Jag kan rekomendera Vtech.se också.
    grymt duktiga på vad dom gör. och kan anpassa mappen efter dina önskemål eller hårdvara på själva iomed dom gör programvaran själv.

  2. #362

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av mYGeL Visa inlägg
    Kan jag göra Men ska jag kopiera över eller börja en ny? För vet inte om det som görs nu i sig är värt en egen tråd? :P
    Du får gärna kopiera över, lägg den gärna i VAG projektforum: http://www.gtiklubben.nu/forum/forum...G-Projektforum

  3. #363

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    , jodå mYGel, det skulle vara skitskoj att jämföra och jag tror att Du precis som Jag inte tar det så hårt egentligen vem som är "snabbast" utan det bara vore skitskoj att jämföra dessa 2 väldigt olika produkter på samma tema (2,0tfsi).
    Själva pajkastningen verkar ju andra individer klara av rätt bra ändå.


    Japp K04 tiden är de enda tider jag sett och jag med bara med k04 och därför har jag använt dem, inte som illa menat på ngt sätt. Men då andra än du och jag påstår att jag el du är snabbast blev det den enda referens jag hittat bara för att visa min sida av storyn.

    Kul att du också hänger här, närmare säsong så kanske vi kan höras ihop om vad / när hur7det ska köras på ngt event vore jätteskoj att ses.

    Jag kämpar på i snön med min mot bättre vetande blir mer som en fix idé då rent krasst race setup inte gör sig på vintern.


    Hej hopp! Erik

  4. #364

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    nee kör för det är kul bara vinna eller förlora. Som sagt min är byggd för klara det mesta utan att skämmas men absolut ingen renodlad racer eller ban bil inte heller utställningsbil. Men försökt få den så komplett som möjligt då jag gillar så mkt mer än bara trimma eller bara styla osv. Blir ganska mkt dyrare så men man lever bara en gång..

    ja då förstår jag med tiderna iofs. kan uppdatera om jag hittar gamla logger med RL men känner faktiskt inte det är så jätte värt det då dom inte är aktuella längre endå.

    Jora är inte så jätte aktiv på att skriva här eller på alla andra forum man "hänger" på längre men kikar in då och då på dom flesta fortfarande endå..

    såg det med tiden i roxnäs tråd på rejsa, därav jag kände mig tvungen att skriva nåt så inte folk för fel uppfattning om tiderna..

    hehe ibland kan man ju bli indragen i pajkastningar o så... xD
    speciellt förut hehe men men har fyllt 30 nu och blivit gubbe nu haha
    Nu lägger jag den tiden på annat oftast.

    Ja absolut. nästa år hoppas jag blir en lång varm sommar med mkt åka av


    haha känner igen det med körningen i snön. men roligt att kämpa sig fram med awd ialf

    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    , jodå mYGel, det skulle vara skitskoj att jämföra och jag tror att Du precis som Jag inte tar det så hårt egentligen vem som är "snabbast" utan det bara vore skitskoj att jämföra dessa 2 väldigt olika produkter på samma tema (2,0tfsi).
    Själva pajkastningen verkar ju andra individer klara av rätt bra ändå.


    Japp K04 tiden är de enda tider jag sett och jag med bara med k04 och därför har jag använt dem, inte som illa menat på ngt sätt. Men då andra än du och jag påstår att jag el du är snabbast blev det den enda referens jag hittat bara för att visa min sida av storyn.

    Kul att du också hänger här, närmare säsong så kanske vi kan höras ihop om vad / när hur7det ska köras på ngt event vore jätteskoj att ses.

    Jag kämpar på i snön med min mot bättre vetande blir mer som en fix idé då rent krasst race setup inte gör sig på vintern.


    Hej hopp! Erik

  5. #365

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hmmm,
    "speciellt förut hehe men men har fyllt 30 nu och blivit gubbe nu haha
    Nu lägger jag den tiden på annat oftast. "

    Vadå gubbe, ungdomar kallar jag alla yngre än mig?? Jag fyller 45 nästa år, så allting är relativt, det handlar inte om hur gammal man är , utan hur man är "gammal" som min kompis brukar säga
    Men det finns vissa fördelar också , bättre ekonomi och i mitt fall förnuftet att köpa vissa tjänster (mek/fix alltså inget annat snuskpellar.. ) då jag ibland är bättre på att dra in pengar än skruva bil.
    Hej Hopp // Erik

  6. #366

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    God jul på er, folkafolk! Snart nytt år och nya möjligheter, hoppas ni fått/skaffat bra hjulklappar till er och era fordon!
    För min del haldex moddning och sjukt feta bromsar till pärlan så skrotet stannar smärtfritt .
    Erik Umeå

  7. #367

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jaha ja, då kom tiderna från bilsport SS finalen äntligen ut.
    Är riktigt nöjd med hur det gick och bra allt funkade och funkar.
    Lite missnöjd med min 402 tid 12.12 189 då den 60fotade på 1.97 med Hjulspinn 1-2ans växel.
    Men snabbast till 50-100-201 meter kändes bra och 1.23.25 i superstage.
    Med en kluns till bil 1523 tomvikt 1620 fulltank + mig med en bil som är precis som vilken bruksbil som helst och körs precis som på eventet enda skillnaden är vinterdäck på nu i övrigt exakt samma.

    Weapons of my choice?
    Golf R 2010
    Giac extreme mjukvara, Giac DSG flash, org kolvar stakar bottendel Loba 4xx turbo snowpreformance meth + en hel del annat en mkt välkomponerad bil för bana/stripp/gata hopsatt av Jimmy och Mattias & Anders på stertmanmotorsport
    http://www.stertman.se/.

    Körd snart 4000mil med mer och mer utveckling och trimsteg enda som pajat är en turbo pga min klantighet, en koppling pga för mkt effekt , inget annat... Bra eller anus?
    Det får var och en tycka själva det här är bara Min åsikt och visst var det strul 2012 men allt löstes och 2013 skadet bli åka av
    Trevlig helg alla.
    Erik Umeå

  8. #368

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK85R / ID3*
    Inlägg
    1 989
    Grattis 0-100 på under 4sek är respekt!!. Lars K med 800hk Mercan måste ha varit missnöjd att du var så snabb?. Hans gjorde ju bara 0-100 på drygt 5 sek...

  9. #369

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag hoppas att han var lite stressad över det, vad som inte uppmärksammas där är dessutom att det var sjukt dåligt fäste själv körde jag 2 repor fram & tillbaka direkt efter bara vände och körde åt bägge hållen. Var valfritt hur de 402 metrarna kördes helt oklistrat mina repor var det +6 nästan 1.97 60fot och Hjulspinn 1-2växel in i varvstopp.

    Under optimala förhållanden har den gått 3.30 som bäst. MEN Lars merca är under rätt förhållanden snabbare än min hur som helst framförallt från 160 och uppåt.
    MEN igen, alla bilar utom mazdan (som pajade innan det ens började) synd om killen kom på trailer mercsen kördes med 3 olika däckstyper kom på gatdäck , bytte till R däck för bana och la på en uppsättning hoosier dragslicks för 402 kördes måååånga repor innan den där oskyldiga lilla gatgolfen blev frånåkt..
    På gatan är nog golfen riktigt svårslagen ,klistrad torr stripp vinner Lars bil 7dagar i veckan förmodligen OM det lirar golfen är mer plug n play och personligen tror jag att som den står min bil full inredning osv kan den nog åka ner mot 11.5 eller ngt lägre med upp mot 200 i slutfart.
    Men vad jag tror och hur det blir får vi väl se i sommar då mitt 2012 mest var lite stolpe ut med mkt strul med grejor som inte höll utlovad kvalitet, men å andra sidan så finns det få om ens någon R golf som har den spec vi har och som plockat så mkt effekt och körbarhet med helt otestade grejor prototyp turbos, en org golf R koppling och det är faktiskt ganska många tyvärr som tror / påstår / säger att jag valt fel motorstyrning , fel insug fel tuner mm m.m en DSG låda som är sååå skör håller inte att trimma si och så mkt.

    Tack och lov så har det visat sig vara ganska fel tycker jag iaf.
    Så åsikten för mig (sticker ut hakan nu ..) blir stertman motorsport / Giac software Race it or Chase it!!
    Ses på banorna i sommar hoppas jag.
    Erik umeå

  10. #370

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Var kul läsning i bilsport

  11. #371
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag hoppas att han var lite stressad över det, vad som inte uppmärksammas där är dessutom att det var sjukt dåligt fäste själv körde jag 2 repor fram & tillbaka direkt efter bara vände och körde åt bägge hållen. Var valfritt hur de 402 metrarna kördes helt oklistrat mina repor var det +6 nästan 1.97 60fot och Hjulspinn 1-2växel in i varvstopp.

    Under optimala förhållanden har den gått 3.30 som bäst. MEN Lars merca är under rätt förhållanden snabbare än min hur som helst framförallt från 160 och uppåt.
    MEN igen, alla bilar utom mazdan (som pajade innan det ens började) synd om killen kom på trailer mercsen kördes med 3 olika däckstyper kom på gatdäck , bytte till R däck för bana och la på en uppsättning hoosier dragslicks för 402 kördes måååånga repor innan den där oskyldiga lilla gatgolfen blev frånåkt..
    På gatan är nog golfen riktigt svårslagen ,klistrad torr stripp vinner Lars bil 7dagar i veckan förmodligen OM det lirar golfen är mer plug n play och personligen tror jag att som den står min bil full inredning osv kan den nog åka ner mot 11.5 eller ngt lägre med upp mot 200 i slutfart.
    Men vad jag tror och hur det blir får vi väl se i sommar då mitt 2012 mest var lite stolpe ut med mkt strul med grejor som inte höll utlovad kvalitet, men å andra sidan så finns det få om ens någon R golf som har den spec vi har och som plockat så mkt effekt och körbarhet med helt otestade grejor prototyp turbos, en org golf R koppling och det är faktiskt ganska många tyvärr som tror / påstår / säger att jag valt fel motorstyrning , fel insug fel tuner mm m.m en DSG låda som är sååå skör håller inte att trimma si och så mkt.

    Tack och lov så har det visat sig vara ganska fel tycker jag iaf.
    Så åsikten för mig (sticker ut hakan nu ..) blir stertman motorsport / Giac software Race it or Chase it!!
    Ses på banorna i sommar hoppas jag.
    Erik umeå
    Erik!

    Vad hade du för 100-150 tider och 100-200 tider? Hade bilsport mätt upp din bil 100-150 på 3,7 sekunder, eller har jag fått fel info då?

    Mvh

  12. #372

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Erik!

    Vad hade du för 100-150 tider och 100-200 tider? Hade bilsport mätt upp din bil 100-150 på 3,7 sekunder, eller har jag fått fel info då?

    Mvh
    Kan det verkligen stämma!? 100-150 bör väl ligga på 2,8-3,1 om man kör 100 till 200 på 8,1-8,3.
    Din Focus gjorde 100-150 på 3,3 och 100-200 på 9,3...synd att ni aldrig han mötas skulle bli riktigt jämt

  13. #373

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av mYGeL Visa inlägg
    Tack Anri kul att höra lite smicker. hehe Vågar inte påsta sj att den är snabbast men kanske ialf en av dem snabbare i sverige med denna motorn. men vet inte säkert vill ej vara för kaxig :P Men syns vi nästa år får du ta en provtur om du vill i den
    Tack Mygel ser fram emot det, din bil imponerar stort på rullande event. mvh

  14. #374
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Kan det verkligen stämma!? 100-150 bör väl ligga på 2,8-3,1 om man kör 100 till 200 på 8,1-8,3.
    Din Focus gjorde 100-150 på 3,3 och 100-200 på 9,3...synd att ni aldrig han mötas skulle bli riktigt jämt
    Ja kanske, vem vet? Men om det är så att Bilsport mätt upp 3,7s 100-150 (jag kan ha fel) så är det smått
    otroligt att köra en 8 sek tid 100-200. Om man inte har en väldig hemlängtan, solen i ryggen och en kraftig
    nedförsbacke förstårs.

  15. #375

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Ser man på piff & puff är tillbaka med sina alltid så logiska och väl genomtänkta åsikter och kommentarer utan någonsom helst egenkärlek...

    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Ja kanske, vem vet? Men om det är så att Bilsport mätt upp 3,7s 100-150 (jag kan ha fel) så är det smått
    otroligt att köra en 8 sek tid 100-200. Om man inte har en väldig hemlängtan, solen i ryggen och en kraftig
    nedförsbacke förstårs.
    QUOTE=anri52;177072]Kan det verkligen stämma!? 100-150 bör väl ligga på 2,8-3,1 om man kör 100 till 200 på 8,1-8,3.
    Din Focus gjorde 100-150 på 3,3 och 100-200 på 9,3...synd att ni aldrig han mötas skulle bli riktigt jämt[/QUOTE]

    Jepp, Stora A där i läsförståelse

    Just där och då med de förutsättningarna och deras tidtagning 3,73 100-150 till och med hurså?
    blir det automatiskt så snabb min bil är då under alltid och med allas olika mätare? Jag blir lite trött på hur den här tråden vinklas ibland , Lars ks merca har åkt låga 10or under 7 sek på 201 men här blev han frånåkt i flera intervaller av en småtrimmad golf under de förutsättningar och den mätmetod som användes där och då.

    På söndag körs det isbana med golfen året runt bus/bruksbil som den är Ni är alla varmt välkomna med era focusar ,gtier och allt vad ni nu kör så kan vi mäta prestanda under likvärdiga former då.

    Och jag vill bara påminna om att jag fortfarande inte sett någon svensk APR vtech BSR honhester dsg bil som åkt en bra tid på 402meter vilket den här tråden handlade om ifrån första början sådär en 25-27000 visningar sedan alltså så var tusan är de någonstans =D
    Med vänlig hälsning Erik
    Mvh Erik

  16. #376

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Var står det att golfen gör 100-200 på 8 s?

    Edit: såg nu det på s17, men vid annat tillfälle..

  17. #377
    MiWi
    Gäst
    Ni alla får åka till Bugrun och prestera. Mindre snack, mer fakta. Och dessutom - samma förutsättningar för samtliga vid samma tillfälle.

    Erik, var det halt vid eventet? Verkar som att alla ej fyrhjulsdrivna hade problem med fästet sett till tiderna de fick. Var det något du kände av också eller var det enbart vid accelerationstesterna som det blev ett hinder?

    Det är ju som kurvpressare din bil gjort stora framsteg - nästan mer hedersvärt än rakt fram-prestandan!

  18. #378
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Ser man på piff & puff är tillbaka med sina alltid så logiska och väl genomtänkta åsikter och kommentarer utan någonsom helst egenkärlek...



    QUOTE=anri52;177072]Kan det verkligen stämma!? 100-150 bör väl ligga på 2,8-3,1 om man kör 100 till 200 på 8,1-8,3.
    Din Focus gjorde 100-150 på 3,3 och 100-200 på 9,3...synd att ni aldrig han mötas skulle bli riktigt jämt
    Jepp, Stora A där i läsförståelse

    Just där och då med de förutsättningarna och deras tidtagning 3,73 100-150 till och med hurså?
    blir det automatiskt så snabb min bil är då under alltid och med allas olika mätare? Jag blir lite trött på hur den här tråden vinklas ibland , Lars ks merca har åkt låga 10or under 7 sek på 201 men här blev han frånåkt i flera intervaller av en småtrimmad golf under de förutsättningar och den mätmetod som användes där och då.

    På söndag körs det isbana med golfen året runt bus/bruksbil som den är Ni är alla varmt välkomna med era focusar ,gtier och allt vad ni nu kör så kan vi mäta prestanda under likvärdiga former då.

    Och jag vill bara påminna om att jag fortfarande inte sett någon svensk APR vtech BSR honhester dsg bil som åkt en bra tid på 402meter vilket den här tråden handlade om ifrån första början sådär en 25-27000 visningar sedan alltså så var tusan är de någonstans =D
    Med vänlig hälsning Erik
    Mvh Erik[/QUOTE]

    Vet du vad Erik!

    Dyk upp på första Björkvik Eventet i vår och kör några repor.

    Piff och Puff.. du är ju ganska rolig faktiskt. Då får jag presentera mig som Piff när vi ses i vår då.. face to face?

    Focus RS:en är såld och nu åker jag V70 diesel tjänstebil. DET ÄR DRÖMMEN! Och man sover gott om
    nätterna.

    Kör så det ryker..
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2013-02-08 klockan 18:18.

  19. #379

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Ni alla får åka till Bugrun och prestera. Mindre snack, mer fakta. Och dessutom - samma förutsättningar för samtliga vid samma tillfälle.

    Erik, var det halt vid eventet? Verkar som att alla ej fyrhjulsdrivna hade problem med fästet sett till tiderna de fick. Var det något du kände av också eller var det enbart vid accelerationstesterna som det blev ett hinder?

    Det är ju som kurvpressare din bil gjort stora framsteg - nästan mer hedersvärt än rakt fram-prestandan!
    Tidvis var det snorhalt, mina tider kördes på fm och det var dåligt fäste som tusan fullt spinn 1-2 mpsc däcken är kassa på blött underlag , vi hade ganska fritt att köra när tidtagnings boxen var ledig så det var lite olika för alla. Fram på em hade vi väl varmkört banan en del och med klistrat eller åtminstone varmt och torrt hade nog de flesta åkt fortare även jag kanske.

    Men jag körde 2 repor en åt varjehåll tiderna är från den först då den andra var ngt sämre pga ännu mer spinn.
    Min bil är ju på inte något sätt uppsatt för att vara en dragstripp bil längre. Nu är den nu uppsatt för svänga med hjulvinklar väl hårt chassioch så vidare , men vågar knappt säga det då det kanske tolkas som ursäkter.

    Rakt fram är en bonus helt enkelt just nu, det går säkert att kapa tider både i SS och rakt fram om tiden fanns att pillra lite för respektive uppgift, nu med haldex modden är det skillnad bara där i kurv turn in och avstamp rakt fram. Jag har även nya frambromsar med racebelägg på dem och en massa så grejor med allt möjligt som justeras löpande efter att det behövs.
    Byggs som allround racer och ska vara bra på "allt" helt enkelt.
    Jag ska till bugrun iaf så får vi se hur/om/vad den klarar av.
    Mvh Erik

  20. #380

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Eftersom du har en snabb Golf enligt dig varför inte ge ett svar på när du kommer till Björkvik!? För ett par månader sedan var det
    en självklarhet att du skulle åka runt på diverse event ink Björkvik och vissa upp bilen, skulle va riktigt roligt att se denna bil live
    på ett rullade event det är där man ser om det är rå power i bilen. Vet att Nissan Gtr ägare samt porsche 997 turbo ägare gärna vill möta Golfen .Klarar du av dessa bilar är det bara gratulera till en grym bil. Det är bara hojta till så kan Piff eller Puff
    anmäla dig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin