Resultat 241 till 260 av 273
Ämne: Lupo 1.8t 451whp 520wnm
-
2012-07-20, 15:25 #241bmkGäst
-
2012-08-14, 21:09 #242
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Laddar inför Mantorp den 26:e med nya fram fjädrar!
-
2012-08-31, 15:16 #243
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Trean dog på Mantorp! Typiskt för det va precis när jag kört några varv på fuktig bana.
Torkade upp å laddade fullt samt hade startat tidtagningen. Pang redan första varvet :-(
Men låg jämt med en corvette å klockade senare han på stadiga 1.30-1.31.
-
2012-08-31, 22:32 #244
hehe typiskt
men kul så länge de varade... bara hem o bygga värre låda!
02M ?
-
2012-08-31, 23:33 #245
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Bygger ihop en 02A igen med lite kortare växlar, får väl lätta skiten lite till å hoppas det håller lite längre
Har en 02M hemma nu men shit vad stor den e ,lär bygga om rambalken redigt för att få in den kolossen sen
Final Drive Ratio: 3.647
1st Gear Ratio: 3.778
2nd Gear Ratio: 2.105
3rd Gear Ratio: 1.345
4th Gear Ratio: 1.034
5th Gear Ratio: 0.838
7000rpm
1st Gear (kmh): 54 (67)
2nd Gear (kmh): 98 (111)
3rd Gear (kmh): 153 (169)
4th Gear (kmh): 199 (214)
5th Gear (kmh): 245 (264)
gamla inom parentes
-
2012-09-01, 20:30 #246
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Hmm lutar imot att det blir en ASD låda istället med CCM 4-5 vxl
Blir långa å fina växlar ,å känns som det kan bli perfekt då tvåan alltid kännts för kort på banan
7000rpm
1: 72
2: 122
3: 181
4: 230
5: 283
-
2013-01-23, 19:56 #247
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
var ett tag sedan jag uppdaterade här så gör en lite större sådan
lådras på ett rejsa evenemang på mantorp.
Nya lådan fick sig en liten mix, atb vxl 1-2 och slutväxel, ccm vxl 3-5
Final Drive Ratio: 3.647
1st Gear Ratio: 3.778
2nd Gear Ratio: 2.105
3rd Gear Ratio: 1.345
4th Gear Ratio: 1.034
5th Gear Ratio: 0.838
7000rpm
1st Gear (kmh): 54
2nd Gear (kmh): 98
3rd Gear (kmh): 153
4th Gear (kmh): 199
5th Gear (kmh): 245
rengöra lite,
joxa lite med shimsningen samt smacka ihop skiten å i med ny fräsch redline heavy shook proof
sen måste man ju ut å testa hur den känns innan man drar till falkenbergs banan å smiskar lite!
Laddar 1.0 bar på vxl 1-2.
1.2bar vxl 3-5 på första repan.
1.7bar vxl 3-5 på resterande körning.
falkenbergs banan med låga laddtrycks mappen 1.2bar
tyvärr gick en drivknut sönder i vanlig ordning så fick bara några få lugna varv, skit samma igentligen då det började ös regna strax där efter.
Jäkligt rolig bana förövrigt som jag gärna åker fler gånger på.
finaste drivknutsraset än så länge
tar tag i saken direkt och beställer sviktståls axel i rätt läng till andra sidan också.
får givetvis den fel gjord och väntar fortfarande på den riktigt ska anlända!
nya länkarmar på gång.
Erik fick snällt ställa upp å svarva å fixa svetsändar och distanser.
i övrigt jävligt nöjd med 2012, maskinen har gått helt underbart utan större fadäser!
mycket mera kan göras åt chassit för att åka fort på bana ,men lägger ribban där, har mer att göra och ägna mig åt än bilar hela tidenman kanske börjar bli för gammal för sånt här ,hehe
planer finns alltid men fan man måste nöja sig nångång! så anser den vara färdig byggd förutom lite små grejer som säkerligen behöver justeras lite efterhand.
mål 2013:
köra under 11.50 på strippen samt ha kul ett gäng gånger runt banorna.
förövrigt så säljer jag mina fälgar med r888 däck nu om nån är intresserad?
pga att jag vill åka på slicks och få ut max som den står nu.
När säsongen är över så blir den ev till salu om rätt pengar hostas upp, annars står den så fint i garaget.
Kanske grabben kan ta över den om 14år när han har körkort
-
2013-01-28, 22:08 #248
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
en st bärarm färdig tigad
-
2013-01-28, 22:23 #249
Snyggt, men är det bra att ha en knäck på röret där ?
Antar att detta blir vänster, sett ovanifrån, kraftigt tryck framifrån, sten/håla,
borde kunna knäcka röret i vinkeln, och hjulet bakåt/inåt?
Du har säkert beräknat hållfastheter, spekulerar bara.
-
2013-01-29, 21:39 #250
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Under 11.50 =O tjosan då går det undan i en lupo (och det mesta annat i bilväg), bra bygge där som är snabb både på bana och rakt fram men är den inte lynnig med ca 2kg/hk och hjulbas som en skottkärra? Borde vara lite lurig i bana även med bra chassi?
Erik Umeå
-
2013-01-30, 18:11 #251
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Jo har tänkt tanken samt pratat med mr kandevik om saken, och fått lite tips från han.
Rören är köpta av snowball och är speccade för att klara av sfros regler angående sträck och brotts gräns.
Det håller nog som det är men det är rätt hårda krafter som blir bara när man bromsar.
Håloch feta stenar hittar jag förhoppningsvis inte på en banabilen går väldigt sällan på gatan, det händer bara om man ska justera in nånting lite snabbt samt testa lite.
Så kommer bygga till ett rör så här:
-
2013-01-30, 18:22 #252
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
tjaa det e väl hyffsat snabbt iallafall men det är inte omöjligt att nå dit. 11:an sitter lätt iår om allt håller.
Kört några kassa 12.4 tider med vanlig soppa samt krånglande växlar, dock en hyffsat fin 60 fotare på 1.72s
Som en liten referens så gör den 100-200 under 8s.
Lynnig ja, använder sällan fullt ladd på banan förutom på lite längre rakor imellanåt, bra med en brytare man snabbt kan ändra på.
Snabb på banan vete katten men förbannat roligt har man iallafall
-
2013-01-30, 19:53 #253
Curbs påfrestar nog en del också ;-)
Mantorps curbs på vänster sida, sista sväng innan rakan skakar ganska gott haha
Det ser bra ut, skulle definitivt hjälpa till,
det första staget du satt kunde från början suttit högre, vid vinkeln,
men det är antagligen bra att ha röret där vid krängningshämmaren (som jag antar hålet är till för).
-
2013-01-30, 21:05 #254
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
haha nu ska vi inte överdriva
curbsen e garanterat nemas problemas, håller man i en lupo orginal länkarm så vet man att det e smått gjort å man undrar hur fan det håller ihop ensen vr6 länkarm e nästan dubbelt så fet och tung i jämförelse.
Har lite fjädringsväg kvar å det e ju ändå fjädringen som tar upp det mesta. köra i ett hål så kröker man nog vilken länkarm som helst, å hellre det än att vrida sönder framvagns balken pga för att man byggt med fel rör
-
2013-01-30, 21:07 #255
- Reg.datum
- jun 2008
- Namn
- Sebastian Steiner
- Ort
- Södra Sandby
- Inlägg
- 87
kommer du kunna justera fram caster utan att får brytning i bärarmen?
-
2013-01-30, 21:36 #256
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
-
2013-02-09, 10:45 #257
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Fick ett litet ryck och gjorde lite nytta i garaget.
-
2013-02-10, 00:21 #258
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 1 359
Stiligt!
Nu vill jag också ha ett par! Kanske ska involvera Erik i ett par framöver fast vi lär
nog bygga klart hans bil först bara.
-
2013-02-20, 20:22 #259
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
-
2014-05-04, 18:41 #260
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Över ett år sedan jag uppdaterade här tyvärr.
Men nu kommer det en liten :-)
Lupon fick en lång vila då motivationen inte vart på topp.
Men när solen började smyga fram så blir man ju lite kör kåt igen.
Slängde i en 4bars regulator och begav mig ut och mappade in lite goare ladd tryck. Sisådär 0.5kg till.
Skjuter på redigt bra!
Hyrde en rototest i ett par timmar , för man är alltid sugen att få effekt på papper.
Tyvärr bristabde kylning i bänken så siffrorna stämmer inte riktigt. Gick så varmt att spolarna inte orkade med så fick höja massor på dwellen för att ens få till en hyffsad repa. Det syns även på effekten och på broms kurvan när ci mosade på lite.
På gatan är det inga problem alls men nu vet jag iallafall att insugstemps kompensationen är rätt inställt :-)
På vägen hem ville man så klart mosa på lite och ställde in den på 2.5bar. Kom väl ca 200m så rasade treans växel ;-)
Men är ju rätt van nu. Hahaha
Förhoppningsvis syns vi på bugrun och då kommer lupon att mest få smaka på strippen.
Men nån runda på banan blir det nog också.