Sidan 7 av 20 FörstaFörsta ... 4567891017 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 384
    UffeE
    Gäst
    Nån som har hört nått mer om när dom börjar rulla in hos Handlarna eller är det fortfarande V46 som gäller?

Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Tittade lite hastigt på nya golfen när jag var och hämtade lite reservdelar på VAG. Såg trevlig ut. Är verkligen bagageutrymmet större än på mk6? (körde inte den)

Ger mycket bra intryck!

En liten negativ notering – Fortfarande är hatthylla lika solid som en pizza kartong. Själv använder jag inte hatt…men ändå.

/Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Tittade lite hastigt på nya golfen när jag var och hämtade lite reservdelar på VAG. Såg trevlig ut. Är verkligen bagageutrymmet större än på mk6? (körde inte den)

Ger mycket bra intryck!

En liten negativ notering – Fortfarande är hatthylla lika solid som en pizza kartong. Själv använder jag inte hatt…men ändå.

/Peter
    Ja det ska vara 30Liter större, men jag tror dubbelgolvet tar den ytan. Men man kan jobba "pizzakartong" hatthyllan under där, det är en tjusig lösning!
    Du måste provköra en!, jäkligt trevlig bil..

Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja det ska vara 30Liter större, men jag tror dubbelgolvet tar den ytan. Men man kan jobba "pizzakartong" hatthyllan under där, det är en tjusig lösning!
    Du måste provköra en!, jäkligt trevlig bil..
    Jag lyfte ut golvet för skoj skull och visst blev det större men mer svårlastat då undergolvet är lägre typ reservhjulsbalja, i mitten. Med mjuka väskor vinner man ju en del utrymme, vilket mottages tacksamt.

Instrumenteringen som är riktad mot föraren, även mittkonsolen, är en riktig höjdare :-) Visst får det bli en provtur inom kort!

/Peter

Duratec
    Gäst
    Är det någon här som vet vad detta egentligen innefattar: "Parkeringsvärmare. fjärrstyrd" ?

Det kostar 9900kr som tillval på en Golf GT 140 TSI, och frågan är just vad som innefattas av "fjärrstyrd"?
    Det är tämligen sparsmakat med information kring detta vad jag kan hitta...

Innebär fjärrstyrningen att man kan starta den ex-vis via sms, eller fjärrkontroll? Om fjärrkontroll, hur långt räcker denna?
    Man borde även kunna programmera att den startar en viss tid?

Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Citat Ursprungligen postat av Duratec Visa inlägg
    Är det någon här som vet vad detta egentligen innefattar: "Parkeringsvärmare. fjärrstyrd" ?

Det kostar 9900kr som tillval på en Golf GT 140 TSI, och frågan är just vad som innefattas av "fjärrstyrd"?
    Det är tämligen sparsmakat med information kring detta vad jag kan hitta...

Innebär fjärrstyrningen att man kan starta den ex-vis via sms, eller fjärrkontroll? Om fjärrkontroll, hur långt räcker denna?
    Man borde även kunna programmera att den startar en viss tid?
    Brukar vara en vanlig webasto fjärr för bensin/diselvärmare, med en räckvid på ett par hundra meter (står 1000m) beroende på sikt till bilen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Provkörde en för nån vecka sen, och det var sannerligen en trivsam upplevelse! Visserligen 105-dieseln, men ändock. Gav riktigt trevligt intryck, kvalitetskänslan har tagit ett kliv uppåt tycker jag iallafall.
    Det ska bli synnerligen intressant när GTI och R dyker upp..! Har inget enormt behov av att byta upp mig känner jag, men stämmer tillräckligt mycket så vet man aldrig.

Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Brukar vara en vanlig webasto fjärr för bensin/diselvärmare, med en räckvid på ett par hundra meter (står 1000m) beroende på sikt till bilen.
    Japp det är sån man får!.Men det skulle vara smutt med sms tjänst..

Jag tog en vanlig motorvärmare för man sparade 6000:-, la dessa på fälgar istället

Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Japp det är sån man får!.Men det skulle vara smutt med sms tjänst..

Jag tog en vanlig motorvärmare för man sparade 6000:-, la dessa på fälgar istället
    Men nu är ju inte diselvärmare något man tar för att ersätta motorvärmare utan ett komplement.
    Så bägge ska man ju ha om man kan, underbart att kunna åka och handla även när det är -35 - -40 ute och fortfarande ha varmbil när man kommer ut

Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Men nu är ju inte diselvärmare något man tar för att ersätta motorvärmare utan ett komplement.
    Så bägge ska man ju ha om man kan, underbart att kunna åka och handla även när det är -35 - -40 ute och fortfarande ha varmbil när man kommer ut
    Jo jag vet, men jag är för snål för det tror jag

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407

Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Inte mycket till info men ändå intressant .

GTI lansering i maj står det iaf. R'en 2014. Även en eldriven Golf nämns med 275km räckvidd för 40.000€ (låter väldigt billigt ...).
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ser ganska så trivsamt ut dessutom! (om man bortser från den där adaptiva avståndshjälpen i fronten då, den ser inte något vidare ut..)

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    R:en blir fin med 290 hk, 7 växlad dsg och 4wd.

Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Kombin såg riktigt bra ut. Bra lyft mot den gamla.

Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2

Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Stötfångaren bak ser inget vidare ut - gillar verkligen inte "honeycomb" mönstringen. Så skönt att inte MK6 har det. Annars ser det väl ok ut men ger inget direkt köpbegär för en MK6 ägare inte rent utseendemässigt i alla fall. Den lägre vikten, "performance"-paketet osv. kan säkert bli trevligt däremot. Längre redan efter provkörning.

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Är det inte ovanligt generöst att visa upp bilder på ej introducerade modeller? Visst har de visat Gti men officiell visning för kombin är väl först senare i vår? Och R:en är väl nästan ett år från kund.

Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Bra information som är ny för mig. Prisskillnaden mellan GTI och R är ju c:a 87.000:-. Ganska stor ökning så det skiljer väl förmodligen mycket i basutrustningen eller så är det bara ett sätt att ta betalt på. Man kanske kan ha drag på R:en med då rören inte förstör denna möjlighet.

Även designen på Variant innebär som nämnts ett klart steg framåt.

/Peter

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ja det är ovanligt att bjuda på så mycket bilder...men jag tror det är ett sätt för VW att visa att det kommer många nya modeller, för att visa att de är på offensiven.
    Något som jag tror mig se, är att avståndsradarn verkar vara annorlunda, på dessa bilder ser den mer fyrkantig ut än på de golfar som finns nu.
    Vibiägare hade uppenbarligen problem med nedisning av sin, så detta kanske är en ny variant?

Peter

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin