Resultat 1 till 7 av 7
Ämne: GTIn blev en traktor
-
2012-10-28, 09:19 #1IMFAGäst
GTIn blev en traktor
Var påväg hem efter en tur och bilen börjar låta mer och mer och när jag kommit hem så är det troligen hål i avgassystemet någonstans innan katalysatorn skulle jag tro. Inte lyft och letat efter hål men ljudet låter som att det kommer ifrån framkant av dörrarna när man lägger sig på backen och tittar.
Då jag måste byta fram så kanske det är lika bra att byta allt bakåt också. Den biten har nog inte många dagar kvar heller som den ser ut. Vad rekommenderar ni? Kanske man även skulle stoppa in ett chip samtidigt.
Bilen är en Golf GTI 2000 med AGU.
-
2012-10-28, 10:43 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mikael Olsson
- Medlemsnr
- 5313
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 253
http://www.blocket.se/eslov/MERBIL_S...9.htm?ca=9&w=3
Detta verkar billigt rostfritt med sportigt stuk funderar att köpa det till min mk4 2003.
Med vänlig hälsning, Mike
-
2012-10-28, 17:01 #3IMFAGäst
Lyfte bilen och tittade idag och det är flexröret som släppt helt. Måste gå att byta det istället för att byta kat och framrör.
-
2012-10-28, 20:33 #4
Hedersmedlem
- Reg.datum
- sep 2009
- Namn
- Henrik Hauge
- Medlemsnr
- 4213
- Ort
- Strömstad
- Inlägg
- 2 208
Jag har bytt det två ggr på min. Kapa av och svetsa dit en universial flex.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
Klubbshop ansvarig
2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)
-
2012-10-28, 21:50 #5PassatGT16vGäst
Finns som sagt lösa flexar att byta.
Grövre framrör/downpipe är dock inte fel det heller för att bli av med värme, speciellt om det finns planer på chip.
-
2012-10-29, 10:33 #6
-
2012-10-29, 13:26 #7
Hedersmedlem
- Reg.datum
- sep 2009
- Namn
- Henrik Hauge
- Medlemsnr
- 4213
- Ort
- Strömstad
- Inlägg
- 2 208
gjort allt själv. kostade några hundralappar i en ny flex. skall man lämna bort alla småjobb blir det för dyrt att äga entusiastbilar =P
Skämt åsido. gör det mesta av jobbet på mina bilar själv så jag vet inte vad det skulle kostat. mitt rör var fortfarande i ett stycke men flexen hade "lossnat" i ena falsen där väven var fäst. så jag byggde en jigg innan jag kapade av den gamla flexen så jag visste att jag fick samma vinkel på det nya och bulthålen på samma ställe. röret sitter ju inte i 90 grader med hålen rakt utan det är lite konstiga vinklar på detStyrelsen - Volkswagen Club Sweden
Klubbshop ansvarig
2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)
Liknande ämnen
-
Trasig AC på GTIn
Av noobs i forum VW-forumSvar: 7Senaste inlägg: 2012-05-26, 17:12 -
Det blev en GTI -90a till slut
Av Wannabee i forum VW-forumSvar: 1Senaste inlägg: 2008-10-01, 22:30 -
snabbaste gtin på strippen i sverige?
Av mudden i forum VW-forumSvar: 18Senaste inlägg: 2008-06-02, 17:00 -
Det blev en Lupo!! Lite funderingar!?
Av Norpan i forum VW-forumSvar: 20Senaste inlägg: 2007-12-12, 11:07 -
Äntligen har GTIn kommit :)
Av OmegaMannen i forum VW-forumSvar: 15Senaste inlägg: 2007-05-07, 21:27