Sidan 17 av 31 FörstaFörsta ... 71415161718192027 ... SistaSista
Resultat 321 till 340 av 613

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    MKT NÖJD med dagen!!!!!!!! Tyvärr så får jag inte lämna ut några tider alls enligt avtal med bilsport.
    MEN bilen funkade klockrent på alla områden och fy fan vilken maskin att gå.....och svänga bromsa m.m
    Imponerade stort tror/vet/hoppas jag
    En mkt snabb bil... Nästan en sec snabbare än en Gt3 Porsche på 402 och högre slutfart så ??? resten får ni vänta på tyvärr men den som väntar på ngt gott....
    Mvh Erik

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Kul att det fungerade bra nu!

AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    MKT NÖJD med dagen!!!!!!!! Tyvärr så får jag inte lämna ut några tider alls enligt avtal med bilsport.
    MEN bilen funkade klockrent på alla områden och fy fan vilken maskin att gå.....och svänga bromsa m.m
    En mkt snabb bil... Nästan en sec snabbare än en Gt3 Porsche på 402 och högre slutfart så ??? resten får ni vänta på tyvärr men den som väntar på ngt gott....
    Mvh Erik
    Snabbare än GT3,kör du 7.5-8 sec 100-200 km/h med betydligt större turbo än Loba380 ?
    Trodde du skulle bli snabbare än så då min vän Serkan var lovad typ en 8 sec bil med Loba380..
    Blev det bra en 100-300 tid oxå ?
    Kul att du är nöjd i alla fall och att bilen höll..

Mvh

GTI30EDITION
    Gäst
    Mvh Erik
    Hoppas det blev en tid 100-200 under 8 sekunder nu, dvs någonstans på 7 sekunders skalan, annars är jag inte imponerad.

Bra att bilen höll iallafall.

2hotgolf
    Gäst
    Martin, Erik kör 100-200 på 8.15s.

Det skulle vara intressant å se Eriks Golf R mot Mygels Cupra

Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Kul att allt gick bra

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jo då , bilen flyttar på sig vi körde bara 2 repor rakt fram då allting är nytt och oprövat och det trots allt är lååååångt från emmaboda till Umeå.
    Vi satte en tid 100-200 8,15 som skrivet och det finns nog en del till att hämta.

Annars så tar jag ganska lätt på om folk är imponerade eller inte då jag är nöjd Gullabo var nöjd.

Däremot så finns det en ferrari612 ägare i stockholmstrakten som nog hade svårt att sova igår , eftersom att vid ett spontan landsvägsrace i lämplig fart fick se sig tvungen att hålla till höger i 2xx+ då 2 gubbar i en skitig 5dörrars golf blinkar för omkörning.....efter att han försökte hänga av oss från röven på han =)

Over and out // Erik

Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Däremot så finns det en ferrari612 ägare i stockholmstrakten som nog hade svårt att sova igår , eftersom att vid ett spontan landsvägsrace i lämplig fart fick se sig tvungen att hålla till höger i 2xx+ då 2 gubbar i en skitig 5dörrars golf blinkar för omkörning.....efter att han försökte hänga av oss från röven på han =)
    Då är man nog väldigt nöjd med sin Ferrari..

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Vad har du för effekt i Golfen Erik?

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Vad har du för effekt i Golfen Erik?
    Det har jag inte en susning om och vill inte spekulera i det ännu då det lätt blir "upphov till diskussion"då men en och annan pålle finns det väl i pannrummet.

Då jag inte får redovisa tider/fart från helgens äventyr så kan jag väl iaf säga att det krävs väl hyfsat mkt för golfen är en pråm, den vägde in på 1523kg utan förare med halv tank.

Åkte in och tankade fullt i emmaboda sedan då tankmätaren la av vid bankörningen + min magra kropp på det så hamnar den på fel sida 1600 strecket och slutfart på 402 ligger i 19x trakterna.. och kör SS på mkt konkurennskraftiga tider

så kan det ju gissas lite därifrån för den som vill räkna, den är bara gatmappad och inte bänkad ännu ,om den någon gång blir det får vi se jag plockar hellre tidkort.
    men främst gatbil
    Erik

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Kan bidra med en tid för en original Golf R med manuell låda mätt med g-tech. 0-100: 5,8 s, 0-402 m: 13,7-13,6-13,7@168-170-170 km/h (data från tre körningar). Se siffrorna som en fingervisning (särskilt slutfarten, som jag tycker är orimligt hög) hur en originalbil presterar med en medioker förare..
    Senast redigerad av DPC den 2012-10-27 klockan 13:11.

Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Erik,

Gillar din inställning.
    Inga bilar går att trimma hur mycket som helst och golf motorer kanske inte är dom som ens går att trimma mest.
    Golf är däremot en trevligare bil än tex evo8/9 (tycker jag)

Jag hade tidigare en ZX300 som bla tubocenter med Claus hjälpte mig med på den tiden. den hade cirkus 400hk och jämfört med min r32 (original) så gick den som fan. men den saknade ju bromsar, komfort och vägde som aset.
    Den hade dock en stadig motor och bra drivlina som tålde den del, det gjorde nog även supran.

Om jag kunde få 350-400hk på min r32:a med en turbo och det håller ihop till vardags så skulle jag vara skitnöjd.
    Man får ju vara litre rädd om sin drivlina också.
    Min väg dit är inte komplicerad och jag tror dom flesta vet vad som behövs.
    Låg-komp.
    Turbo
    IC
    sprutare
    MAF

spanar in lämpliga kit just nu.

Jag har inget intresse att köra 402meter eller tävla mot andra, men visst skulle jag kunna bjuda på tider och bänkningar om jag kommer så långt men det vore ju bara för att sprida lite kunskap.

Lycka till och skjut inte sönder grejorna.

när kommer bilsporten i handeln ?

mvh
    /Nicholas

itouch
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sspc Visa inlägg
    Erik,
    Om jag kunde få 350-400hk på min r32:a med en turbo och det håller ihop till vardags så skulle jag vara skitnöjd.
    Inga konstigheter alls, hur driftsäkert som helst med angiven effekt till vardags på den motorn.

Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Inga konstigheter alls, hur driftsäkert som helst med angiven effekt till vardags på den motorn.
    Vad han säger +1

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    QUOTE=sspc;171471]Erik,

Gillar din inställning.
    Inga bilar går att trimma hur mycket som helst och golf motorer kanske inte är dom som ens går att trimma mest.

Jag hade tidigare en ZX300 som bla tubocenter med Claus hjälpte mig med på den tiden. den hade cirkus 400hk och jämfört med min r32 (original) så gick den som fan. men den saknade ju bromsar, komfort och vägde som aset.
    Den hade dock en stadig motor och bra drivlina som tålde den del, det gjorde nog även supran.

Låg-komp.
    Turbo
    IC
    sprutare
    MAF

Jag har inget intresse att köra 402meter eller tävla mot andra, men visst skulle jag kunna bjuda på tider och bänkningar om jag kommer så långt men det vore ju bara för att sprida lite kunskap.

när kommer bilsporten i handeln ? End qoute..

Tack så mkt

Kul att ngn gillar min inställning, själv tvivlar jag ibland på min mentala hälsa...
    Bilsporten tror jag blir nr 3 2013 ljusår bort tyvärr eller en uppvärmning för 2013säsong beroende på hur man ser det.. Nästa år då siktar jag på eventkörning för att visa att det går att åka relativt mkt effekt ur en tfsimotor och åka duktigt fort för biltypen.
    Ditt effektmål tror jag är en baggis med tom utan kompsänkning.
    Jag laddar 2+bar med org komp över 10, 98okt soppa helt standard bottendel men med en väl genomarbetat maskin / bil. Min bil är på inte ngt sätt en eventmaskin heller utan har gått 4500 mil sedan 2010(trots stillestånd maj-sep i år) körs året runt och i dagens setup bör den klara av en mitten 11 på strippen under 1,30 på gotlandring och nurnburgring på sub 7,45 med rätt chaffis.
    Men det är inte billigt att bygga en bil som min och det finns mängder med oneoff lösningar , MEN det jag byggt hoppas jag för tuningnissarnas ideer framåt för den som vill bygga lite mer hardcore i både motor och transmission , skjuta sönder gejor kommer nog att hända det är en del av utvecklingsbiten är jag rädd, det krävs några offer på vägen det är trots allt en 1600kgs 5 dörrars familjebil att kunna hänga av div snabba dyra bilar.

Nästa version av min bil kommer att fokusera på lägre vikt i stället. Ngn som är sugen på att sponsra med div kolfiberdelar?? =)
    Keep on tuning!!
    Erik

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Erik,

Gillar din inställning.

Låg-komp.
    Turbo
    IC
    sprutare
    MAF

när kommer bilsporten i handeln ?

mvh
    /Nicholas
    Inga problem att trimma R32 med kompressor eller turbo, men för den effekt Du söker så går det ju att sälja Din bil och köpa en Golf R och slänga på vårt steg 2,5-2,75 så är det en färdig bil för det Du söker och som går igenom Besiktning osv.

Eller så tittar man som sagt på beprövade kit från VF Engineering till Din pärla!

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    dubbel inlägg, sorry! Radera!

Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Inga problem att trimma R32 med kompressor eller turbo, men för den effekt Du söker så går det ju att sälja Din bil och köpa en Golf R och slänga på vårt steg 2,5-2,75 så är det en färdig bil för det Du söker och som går igenom Besiktning osv.

Eller så tittar man som sagt på beprövade kit från VF Engineering till Din pärla!

Jag kollade noga på evo 8/9, M36/46 och Golf R innan jag landade på en 32:a
    En R hade blivit rejält dyrare för samma skick och utrustning.
    Evo 8/9 är dyra i sverige, och inte direkt ett under av komfort inuti.
    M46 fanns fina men då är det inte 4-hjulsdrift.

Känns 100% rätt som det blev.
    Om den trimmas 2013 blir det turbo och inte fläkt.

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Jag kollade noga på evo 8/9, M36/46 och Golf R innan jag landade på en 32:a
    En R hade blivit rejält dyrare för samma skick och utrustning.
    Evo 8/9 är dyra i sverige, och inte direkt ett under av komfort inuti.
    M46 fanns fina men då är det inte 4-hjulsdrift.

Känns 100% rätt som det blev.
    Om den trimmas 2013 blir det turbo och inte fläkt.
    VF Engineering har ju både turbo och kompressor till R32, så oavsett val så finns det iof lösningar från dom.

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Fasen vad trist inte ett dugg tjafs på länge i den här tråden =), hur ser det ut i för säsong 2013?? Vem / vilka kommer med ngn super dopad R S3 R32 och tänker äga scenen nästa år? Själv finputsas det på kinderäggs golfen min (byggd för bana gat strip ) <2000mil år golf inför nästa år då jäv*** ska den köras. Roligast för stunden då jag inte får visa tider från bilsporteventet är att se att den är snabbare är Mercedes amg slr måsvinge och R8 spider runt SS banan inte illa för en 5dörrars "familjebil" den änvänds som en sådan iaf.
    Trevlig helg på er alla / Erik

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin