Resultat 301 till 320 av 613
-
2012-09-21, 18:48 #301
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Klimatet får väl tas med en nypa salt, förhoppningsvis så ska den orka flytta på sig även i erat tropiska klimat
Men Umeå = kallt = bra för prestandan = fusk? Isåfall så kan jag hyra Åmsele flygbas så är ni alla fartglada vw piloter varmt välkomna upp så vi kör på samma villkor är ju lika långt för er hit så.... Ni kan köra i karavan dessutom.
Erik
-
2012-09-21, 18:56 #302AeroPlusGäst
-
2012-09-21, 18:57 #303
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Jo Martin smått nervös är jag , mkt mos bra grepp och mkt värme i DSG är som att be om ett ras så långa eller korta loppet nja det kommer nog att flyga grejor förr eller senare är mest oroligför värme i lådan och 2bar på en högkompad org bottendel är en väntan på ras det med.
Helt klart så leks det med elden men rasar det så blir en riktig bottendel sedan.
Mvh Erik
-
2012-09-21, 18:57 #304GTI30EDITIONGäst
Erik!
Hörde att du satsade på en nia på strippen med din Golf R? Jag kanske har helt fel, och hört fel?
Om du kikar 4:35 in i den här filmen så ser du en BMW E30 som är mappad till 814 hjulhästar. Jag har
åkt med i bilen och jag underteckna att den går utav bara h-vete.
Just i den här filmen när han kör mot en Audi R8 med 420hp. BMWn har en mapp i med strax över 600hp i den här filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=VZ1nzXG1mjU
Den här bilen gör en låg tia på strippen, väldigt nära en nia alltså, men då med 814 hjulhästar.
Håll i er!!
-
2012-09-21, 18:59 #305
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
-
2012-09-21, 19:00 #306AeroPlusGäst
Hej Erik,
Du kan väl komma ner till Björkvik så får vi se hur den klarar våra tropiska klimat,svårare än så är det inte ?
Sen Martin och Rian lämnade Stertman,efter det så har jag inte sett en enda Stertman bil som jag blev impad av som deras.
Din bil kanske är den som kan ta Stertman från den djupa nerförbacke dom är i nu för tiden ?
Mvh
-
2012-09-21, 19:08 #307
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Ha ha ha en 9:a lika mkt som jag tror på tomten ungefär, nej fortare än APRs Rgolf är målet = 11.35 Det finns inte en chans i helvetet att det blir en 9a tror det blir svårt nog iaf.
I år har det ju mest jävlats med allt så det blir inte intressant utan ett äkta tidkort vilket inte nås i år, övriga mätmetoder ser jag mest som en indikation.
Mål = >11.35 @190+ 402 meter. nurnburgring under > 7.45 Övrigt få så mkt körtid som möjligt och ha kul med min bil
Thats all
-
2012-09-21, 19:14 #308GTI30EDITIONGäst
-
2012-09-21, 19:14 #309AeroPlusGäst
-
2012-09-24, 15:46 #310
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Jag har faktiskt inte sett några prestanda uppgifter på dessa 2 bilar, inte så jag letat ihjäl mig men hur hårt går/gick dessa bilar? Finns det några filmer/prestandatider på dem någonstans jag skulle gärna se vad golfgänget därnere piskar ur sina bilar.
Jag hoppas att testet i emmaboda blir av dels om bilen är klar och håller dels om vädret tillåter hårdkörning.
Då blir det ju en opartisk test/tidtagning av min stertmantunade tyska och det finns bara 2 alt då
1: den går som F*N och levererar tider som imponerar
2: Den går skit och alla kan konstatera att det inte alls ger den tänkta prestandan.
om fall 1 inträffar vore det fantastiskt och om fall 2 blir av så får ni gärna häckla mig efter det, så ska jag sätta mig i ett hörn och sura.
För min del så är det bara fakta/tidkort som räknas och bromspapper finns inte några än utan det får bli en senare fråga för mig, nu ska bilen ihop och hem till Umeå sedan, saknat snart 5månader bilåka och hade jag ens anat hur mkt som strulat så hade jag nog inte gjort en sådan här satsning i början på säsong då helt klart jag har varit "försökskanin" för div leverantörers grejor som i stort sett inte ngn gång varit färdigutvecklade..
Men om något tok vill göra en "kopia" så vet både jag och framförallt Stertman vad /vilka grejor som INTE ska användas,
men inställningen är att lösa problem och lyckas vilket jag är nöjd med.
Så om ett par veckor vet iaf jag hur det gick sedan får jag väl dela med mig av det då.
over and out Erik
-
2012-09-24, 20:07 #311
- Reg.datum
- dec 2011
- Namn
- Fredrik
- Medlemsnr
- 4984
- Ort
- Luleå
- Inlägg
- 566
Får hoppas på alt. 1
-
2012-09-25, 08:42 #312AeroPlusGäst
GTIEDITION30 kan hitta filmer från youtube.com där du kan se hur dom körde ifrån enkelt m3 e92 ,jämna steg mot porsche ,och mm..
Jag hoppas på alt 1,alla som trimmar skall ha en snabb bil efter alla pengar,strul,mm som inträffar under resans gång.
Tidskort är viktigt,på samma sett som för mig RL så länge folk håller sig till plan väg..
Mvh
-
2012-09-28, 16:44 #313GTI30EDITIONGäst
Filmer? Javisst finns det klipp på youtube:
Golf GTi vs BMW M3:
http://www.youtube.com/watch?v=2vT_WNb9sY4
Golf GTi vs Maserati:
http://www.youtube.com/watch?v=Id3BBgllMBA
Dock höll ju inte bilarna ihop och både jag och Rian lessnade. Kul att se på ändå.
Mvh
-
2012-10-03, 20:42 #314
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Tjohej såg ju ut att snurra på rätt så fint
, vad gör de för tider i intressanta intervaller? Tex 100-150 100-200 100-300
0-100 förstår jag är/var svårt med FWD.
Att det inte håller/höll är alltid tråkigt men trots allt byggs det oftast på standard spisar som inte ens drömt mardrömmar om de liter effekter som man jagar.
I min skadade hjärna funderas det redan på en "riktig" maskin utan restriktioner och skit utan bara hardcore grejor och utrymme för mkt pulver i en lättad CS version av min bil med 2 stolar full bur osv då jag tror att SBP kanske inte älskar min bil längre och det ligger för mkt pengar och tid i den för att gå tillbaka till org/besiktningsbar setup
Min lilltyska gör årets racedebut i helgen tillsammans med bilsport SS final så då får jag väl lite facit på mitt koncept.
Jag förväntar mig inte en maskin för 20000 problemfria mil men förhoppningsvis så kan den få en och annan att höja på ögonbrynen, MEN tider i SS får vi väl se då inget är justerat alls då det aldrig testats på bana än , men potential finns det i grejorna och bilen är byggd för att gå FORT både på bana och rakt fram, just nu setup för svänga som fasen.
GoPro kameran laddad, bil, låda däck chassi osv klart för action.
Game On! Race rapport kommer så fort jag får och kan.
Erik Umeå
-
2012-10-03, 21:22 #315Erik LGäst
Rapport/film ser jag fram emot, den såg vass ut där den stod på liften när jag var ner till nynäs...
-
2012-10-04, 07:56 #316
Lycka till i helgen, hoppas du får till bra tider!
-
2012-10-04, 19:17 #317
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Kör hårt!
-
2012-10-04, 21:47 #318
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
All in =)
-
2012-10-04, 23:21 #319
- Reg.datum
- aug 2011
- Namn
- AD
- Ort
- Trollhättan
- Inlägg
- 284
Lycka till Erik!
-
2012-10-05, 14:22 #320GTI30EDITIONGäst
Dom var väl inga raketer direkt men tiderna såg väl ut någonting såhär:
100-150: 4,2-4,5, 4,2 om det var kallt, 4,5 och högre om det blev varmare.
100-200: 11,2-11,6 beroende på utetemp.
0-100 var min som snabbast med ACE Competition trimmet. Minmalt med hjulspinn (bra för en FF bil) och en stabil effekt lämnade den då. Kommer dock inte ihåg tiden där.
100-300????? Jisses... det är en Golf GTi vi pratar om här med orginalturbo. Kan aldrig i min vildaste fantasi tänka mig att den gör ärliga 300km/h gps fart. Mätarfart kan den eventuellt dra upp till 300 med nedförsbacke, hemlängtan, Umeå utetemp och en rejäl spark i baken. Min GTi slog ju enormt på mätaren mot GPS fart. Ju fortare det gick destom mer halkade den efter. Så 100-300 tid får jag allt passa på.
Hade jag haft en trimmad Porsche 996 Turbo eller en 997 Turbo do hade vi säkert kunnat disktuera
100-300km/h. Men låt oss vara realistiska. Det är ju ändå bara en Golf!!!!