Sidan 16 av 31 FörstaFörsta ... 61314151617181926 ... SistaSista
Resultat 301 till 320 av 613
  1. #301

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Klimatet får väl tas med en nypa salt, förhoppningsvis så ska den orka flytta på sig även i erat tropiska klimat
    Men Umeå = kallt = bra för prestandan = fusk? Isåfall så kan jag hyra Åmsele flygbas så är ni alla fartglada vw piloter varmt välkomna upp så vi kör på samma villkor är ju lika långt för er hit så.... Ni kan köra i karavan dessutom .
    Erik

  2. #302
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Klimatet får väl tas med en nypa salt, förhoppningsvis så ska den orka flytta på sig även i erat tropiska klimat
    Men Umeå = kallt = bra för prestandan = fusk? Isåfall så kan jag hyra Åmsele flygbas så är ni alla fartglada vw piloter varmt välkomna upp så vi kör på samma villkor är ju lika långt för er hit så.... Ni kan köra i karavan dessutom .
    Erik
    Hej Erik,

    Du kan väl komma ner till Björkvik så får vi se hur den klarar Björkviks tropiska klimat,svårare än så är det inte ?

  3. #303

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Hoppas din DSG låda lirar/ håller i det långa loppet bara. Rätt dyra komponenter om det går åt skogen kan jag tycka. Stillastående starter är ju inte direkt snällt mot drivlinan heller, och speciellt inte med 4-krafs där du har minimalt med hjulspinn.
    Jo Martin smått nervös är jag , mkt mos bra grepp och mkt värme i DSG är som att be om ett ras så långa eller korta loppet nja det kommer nog att flyga grejor förr eller senare är mest oroligför värme i lådan och 2bar på en högkompad org bottendel är en väntan på ras det med.
    Helt klart så leks det med elden men rasar det så blir en riktig bottendel sedan.
    Mvh Erik

  4. #304
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Klimatet får väl tas med en nypa salt, förhoppningsvis så ska den orka flytta på sig även i erat tropiska klimat
    Men Umeå = kallt = bra för prestandan = fusk? Isåfall så kan jag hyra Åmsele flygbas så är ni alla fartglada vw piloter varmt välkomna upp så vi kör på samma villkor är ju lika långt för er hit så.... Ni kan köra i karavan dessutom .
    Erik
    Erik!

    Hörde att du satsade på en nia på strippen med din Golf R? Jag kanske har helt fel, och hört fel?

    Om du kikar 4:35 in i den här filmen så ser du en BMW E30 som är mappad till 814 hjulhästar. Jag har
    åkt med i bilen och jag underteckna att den går utav bara h-vete.

    Just i den här filmen när han kör mot en Audi R8 med 420hp. BMWn har en mapp i med strax över 600hp i den här filmen.

    http://www.youtube.com/watch?v=VZ1nzXG1mjU

    Den här bilen gör en låg tia på strippen, väldigt nära en nia alltså, men då med 814 hjulhästar.

    Håll i er!!

  5. #305

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Hej Erik,

    Du kan väl komma ner till Björkvik så får vi se hur den klarar Björkviks tropiska klimat,svårare än så är det inte ?
    Kommer gärna till Björkliden nästa år absolut skulle vara kul att träffa de man munhugger med här.
    Erik

  6. #306
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Klimatet får väl tas med en nypa salt, förhoppningsvis så ska den orka flytta på sig även i erat tropiska klimat
    Men Umeå = kallt = bra för prestandan = fusk? Isåfall så kan jag hyra Åmsele flygbas så är ni alla fartglada vw piloter varmt välkomna upp så vi kör på samma villkor är ju lika långt för er hit så.... Ni kan köra i karavan dessutom .
    Erik
    Hej Erik,

    Du kan väl komma ner till Björkvik så får vi se hur den klarar våra tropiska klimat,svårare än så är det inte ?

    Sen Martin och Rian lämnade Stertman,efter det så har jag inte sett en enda Stertman bil som jag blev impad av som deras.

    Din bil kanske är den som kan ta Stertman från den djupa nerförbacke dom är i nu för tiden ?
    Mvh

  7. #307

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Erik!

    Hörde att du satsade på en nia på strippen med din Golf R? Jag kanske har helt fel, och hört fel?

    Om du kikar 4:35 in i den här filmen så ser du en BMW E30 som är mappad till 814 hjulhästar. Jag har
    åkt med i bilen och jag underteckna att den går utav bara h-vete.

    Just i den här filmen när han kör mot en Audi R8 med 420hp har han en mapp i med strax över 600hp.

    http://www.youtube.com/watch?v=VZ1nzXG1mjU

    Den här bilen gör en låg tia på strippen, väldigt nära en nia alltså, men då med 814 hjulhästar.

    Håll i er!!
    Ha ha ha en 9:a lika mkt som jag tror på tomten ungefär, nej fortare än APRs Rgolf är målet = 11.35 Det finns inte en chans i helvetet att det blir en 9a tror det blir svårt nog iaf.
    I år har det ju mest jävlats med allt så det blir inte intressant utan ett äkta tidkort vilket inte nås i år, övriga mätmetoder ser jag mest som en indikation.

    Mål = >11.35 @190+ 402 meter. nurnburgring under > 7.45 Övrigt få så mkt körtid som möjligt och ha kul med min bil
    Thats all

  8. #308
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Ha ha ha en 9:a lika mkt som jag tror på tomten ungefär, nej fortare än APRs Rgolf är målet = 11.35 Det finns inte en chans i helvetet att det blir en 9a tror det blir svårt nog iaf.
    I år har det ju mest jävlats med allt så det blir inte intressant utan ett äkta tidkort vilket inte nås i år, övriga mätmetoder ser jag mest som en indikation.

    Mål = >11.35 @190+ 402 meter. nurnburgring under > 7.45 Övrigt få så mkt körtid som möjligt och ha kul med min bil
    Thats all
    Aha.. ok! Då hade jag fått fel uppgifter, ber om ursäkt. . Krävs mkt mos för att komma ner i 9 och 10 tider.

    11:35 är snabbt det med. Lycka till!

  9. #309
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Mål = >11.35 @190+ 402 meter. nurnburgring under > 7.45 Övrigt få så mkt körtid som möjligt och ha kul med min bil
    Thats all

    Jag tror att det blir svårt att nå 190+ om du inte trimmar mer tyvär

    Med det återstår att se,lycka till i alla fall..
    Mvh

  10. #310

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Hej Erik,

    Du kan väl komma ner till Björkvik så får vi se hur den klarar våra tropiska klimat,svårare än så är det inte ?

    Sen Martin och Rian lämnade Stertman,efter det så har jag inte sett en enda Stertman bil som jag blev impad av som deras.

    Din bil kanske är den som kan ta Stertman från den djupa nerförbacke dom är i nu för tiden ?
    Mvh
    Jag har faktiskt inte sett några prestanda uppgifter på dessa 2 bilar, inte så jag letat ihjäl mig men hur hårt går/gick dessa bilar? Finns det några filmer/prestandatider på dem någonstans jag skulle gärna se vad golfgänget därnere piskar ur sina bilar.

    Jag hoppas att testet i emmaboda blir av dels om bilen är klar och håller dels om vädret tillåter hårdkörning.

    Då blir det ju en opartisk test/tidtagning av min stertmantunade tyska och det finns bara 2 alt då
    1: den går som F*N och levererar tider som imponerar
    2: Den går skit och alla kan konstatera att det inte alls ger den tänkta prestandan.


    om fall 1 inträffar vore det fantastiskt och om fall 2 blir av så får ni gärna häckla mig efter det, så ska jag sätta mig i ett hörn och sura .
    För min del så är det bara fakta/tidkort som räknas och bromspapper finns inte några än utan det får bli en senare fråga för mig, nu ska bilen ihop och hem till Umeå sedan, saknat snart 5månader bilåka och hade jag ens anat hur mkt som strulat så hade jag nog inte gjort en sådan här satsning i början på säsong då helt klart jag har varit "försökskanin" för div leverantörers grejor som i stort sett inte ngn gång varit färdigutvecklade..
    Men om något tok vill göra en "kopia" så vet både jag och framförallt Stertman vad /vilka grejor som INTE ska användas,
    men inställningen är att lösa problem och lyckas vilket jag är nöjd med.

    Så om ett par veckor vet iaf jag hur det gick sedan får jag väl dela med mig av det då.


    over and out Erik

  11. #311

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Får hoppas på alt. 1

  12. #312
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag har faktiskt inte sett några prestanda uppgifter på dessa 2 bilar, inte så jag letat ihjäl mig men hur hårt går/gick dessa bilar? Finns det några filmer/prestandatider på dem någonstans jag skulle gärna se vad golfgänget därnere piskar ur sina bilar.
    GTIEDITION30 kan hitta filmer från youtube.com där du kan se hur dom körde ifrån enkelt m3 e92 ,jämna steg mot porsche ,och mm..

    Jag hoppas på alt 1,alla som trimmar skall ha en snabb bil efter alla pengar,strul,mm som inträffar under resans gång.

    Tidskort är viktigt,på samma sett som för mig RL så länge folk håller sig till plan väg..

    Mvh

  13. #313
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    GTIEDITION30 kan hitta filmer från youtube.com där du kan se hur dom körde ifrån enkelt m3 e92 ,jämna steg mot porsche ,och mm..

    Jag hoppas på alt 1,alla som trimmar skall ha en snabb bil efter alla pengar,strul,mm som inträffar under resans gång.

    Tidskort är viktigt,på samma sett som för mig RL så länge folk håller sig till plan väg..

    Mvh
    Filmer? Javisst finns det klipp på youtube:

    Golf GTi vs BMW M3:

    http://www.youtube.com/watch?v=2vT_WNb9sY4

    Golf GTi vs Maserati:

    http://www.youtube.com/watch?v=Id3BBgllMBA

    Dock höll ju inte bilarna ihop och både jag och Rian lessnade. Kul att se på ändå.

    Mvh

  14. #314

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Filmer? Javisst finns det klipp på youtube:

    Golf GTi vs BMW M3:

    http://www.youtube.com/watch?v=2vT_WNb9sY4

    Golf GTi vs Maserati:

    http://www.youtube.com/watch?v=Id3BBgllMBA

    Dock höll ju inte bilarna ihop och både jag och Rian lessnade. Kul att se på ändå.

    Mvh
    Tjohej såg ju ut att snurra på rätt så fint , vad gör de för tider i intressanta intervaller? Tex 100-150 100-200 100-300
    0-100 förstår jag är/var svårt med FWD.

    Att det inte håller/höll är alltid tråkigt men trots allt byggs det oftast på standard spisar som inte ens drömt mardrömmar om de liter effekter som man jagar.
    I min skadade hjärna funderas det redan på en "riktig" maskin utan restriktioner och skit utan bara hardcore grejor och utrymme för mkt pulver i en lättad CS version av min bil med 2 stolar full bur osv då jag tror att SBP kanske inte älskar min bil längre och det ligger för mkt pengar och tid i den för att gå tillbaka till org/besiktningsbar setup

    Min lilltyska gör årets racedebut i helgen tillsammans med bilsport SS final så då får jag väl lite facit på mitt koncept.
    Jag förväntar mig inte en maskin för 20000 problemfria mil men förhoppningsvis så kan den få en och annan att höja på ögonbrynen , MEN tider i SS får vi väl se då inget är justerat alls då det aldrig testats på bana än , men potential finns det i grejorna och bilen är byggd för att gå FORT både på bana och rakt fram, just nu setup för svänga som fasen.

    GoPro kameran laddad, bil, låda däck chassi osv klart för action.
    Game On! Race rapport kommer så fort jag får och kan.

    Erik Umeå

  15. #315
    Erik L
    Gäst
    Rapport/film ser jag fram emot, den såg vass ut där den stod på liften när jag var ner till nynäs...

  16. #316
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 207
    Lycka till i helgen, hoppas du får till bra tider!

  17. #317

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Kör hårt!

  18. #318

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    All in =)

  19. #319

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    284
    Lycka till Erik!

  20. #320
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Tjohej såg ju ut att snurra på rätt så fint , vad gör de för tider i intressanta intervaller? Tex 100-150 100-200 100-300
    0-100 förstår jag är/var svårt med FWD.

    Att det inte håller/höll är alltid tråkigt men trots allt byggs det oftast på standard spisar som inte ens drömt mardrömmar om de liter effekter som man jagar.
    I min skadade hjärna funderas det redan på en "riktig" maskin utan restriktioner och skit utan bara hardcore grejor och utrymme för mkt pulver i en lättad CS version av min bil med 2 stolar full bur osv då jag tror att SBP kanske inte älskar min bil längre och det ligger för mkt pengar och tid i den för att gå tillbaka till org/besiktningsbar setup

    Min lilltyska gör årets racedebut i helgen tillsammans med bilsport SS final så då får jag väl lite facit på mitt koncept.
    Jag förväntar mig inte en maskin för 20000 problemfria mil men förhoppningsvis så kan den få en och annan att höja på ögonbrynen , MEN tider i SS får vi väl se då inget är justerat alls då det aldrig testats på bana än , men potential finns det i grejorna och bilen är byggd för att gå FORT både på bana och rakt fram, just nu setup för svänga som fasen.

    GoPro kameran laddad, bil, låda däck chassi osv klart för action.
    Game On! Race rapport kommer så fort jag får och kan.

    Erik Umeå
    Dom var väl inga raketer direkt men tiderna såg väl ut någonting såhär:

    100-150: 4,2-4,5, 4,2 om det var kallt, 4,5 och högre om det blev varmare.
    100-200: 11,2-11,6 beroende på utetemp.

    0-100 var min som snabbast med ACE Competition trimmet. Minmalt med hjulspinn (bra för en FF bil) och en stabil effekt lämnade den då. Kommer dock inte ihåg tiden där.

    100-300????? Jisses... det är en Golf GTi vi pratar om här med orginalturbo. Kan aldrig i min vildaste fantasi tänka mig att den gör ärliga 300km/h gps fart. Mätarfart kan den eventuellt dra upp till 300 med nedförsbacke, hemlängtan, Umeå utetemp och en rejäl spark i baken. Min GTi slog ju enormt på mätaren mot GPS fart. Ju fortare det gick destom mer halkade den efter. Så 100-300 tid får jag allt passa på.

    Hade jag haft en trimmad Porsche 996 Turbo eller en 997 Turbo do hade vi säkert kunnat disktuera
    100-300km/h. Men låt oss vara realistiska. Det är ju ändå bara en Golf!!!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin