Sidan 6 av 13 FörstaFörsta ... 3456789 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 254
    Holmgren
    Gäst
    Dom var lite lika mina Gallardo fälgar jag hade på min Audi.
    Tror dom fälgarna kommer se väldigt stora ut i 20". Djup fälgbana som LeMans eller RS-GT och 20" skulle vara fint.
    Men det är ju du som ska ha dom. Jag säger bara vad jag tycker... =)

Denna var det jag menade innan:
    http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.6...d=3&webdid=284
    Senast redigerad av Holmgren den 2007-09-04 klockan 18:22. Anledning: La till en länk..

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti
    Citat Ursprungligen postat av JWO Visa inlägg
    Tråkiga nyheter!

När jag kom ut till bilen idag så stod bilen uppställd på en domkraft och en plåtfälg på andra sidan, hela bilen stod och lutade på framskivorna... domkraften hade de kört igenom hela sidokjolen m.m så det är en del som måste bytas!

Fy-an så brunt, att folk inte kan skaffa egna grejor, då blev det bärgning o allt eller? Har du hyrbil nu?

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Basti Visa inlägg
    Fy-an så brunt, att folk inte kan skaffa egna grejor, då blev det bärgning o allt eller? Har du hyrbil nu?
    Bilen är bärgad till Din Bil här i Göteborg nu, klarar mig utan bil så det är ingen fara, har backup om det skulle behövas! Riktigt trisst att hålla på med sånt här, får aldrig ha något i fred!!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Tråkigt som fan det där med fälgarna och det... aldrig kan man få ha ngt fint i fred... jag skulle ju ha hämtat en röd golf i helsingborg men så blev ju navi o rubbet stulet häromdan så det får vänta! kanske var samma muppar som gjorde det! dom från ocl röstar jag nog på mer än dom andra iaf!

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Dom var lite lika mina Gallardo fälgar jag hade på min Audi.
    Tror dom fälgarna kommer se väldigt stora ut i 20". Djup fälgbana som LeMans eller RS-GT och 20" skulle vara fint.
    Men det är ju du som ska ha dom. Jag säger bara vad jag tycker... =)

Denna var det jag menade innan:
    http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.6...d=3&webdid=284
    Ja dom kommer nog se enorma ut, men dom du visade där Mugello = riktigt fina, tittade faktiskt på dessa till min Golf IV tidigare men det blev inget av dom.. det blev att jag sålde bilen istället Det som är synd med Mugello är att dom inte finns i 20", de finns bara i 8.5x19...dessutom har de ET35 kan bli tufft! måste ju vara 20" om det ska vara polerad bana tycker jag! Lemans är uteslutet iomed att de fälgarna har inte tillräckligt med ET för att passa vad jag hört med sänkning! Så det då återstår det ju RS-GT fälgarna och de i 20" hade ju varit klockrent!

Behöver ju inte hasta mig heller att köpa några för säsongen är ju snart slut och snart skulle man ändå ta av dom och lägga på vinden! Vi får se vad som händer, finns mycket man kan klämma på!
    Ska kolla upp imorgon vad RS-GT har för ET i 20", stämmer de bra så är det ett het alternativ helt klart!

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Tråkigt som fan det där med fälgarna och det... aldrig kan man få ha ngt fint i fred... jag skulle ju ha hämtat en röd golf i helsingborg men så blev ju navi o rubbet stulet häromdan så det får vänta! kanske var samma muppar som gjorde det! dom från ocl röstar jag nog på mer än dom andra iaf!
    Finns mycket fint på OCL, rena rama julafton att shoppa där

JWO
    Gäst
    Har gjort en check idag och BBS CK 8.5x20 ET38 kan bli tufft på golfen att få plats speciellt i baktill...ska provmontera lite olika till helgen så blir det lättare att bestämma sig efter de!
    Det fanns faktiskt inte så mycket annat att välja när det väl kom till kritan eftersom man begränsar sig endast till 19" och 20" med högt ET, ska ändå testa till helgen med en 20" som är ET38 ska bli spännande, får valsa kanterna i värsta fall... Jag ska lägga upp både bilder och fakta efter jag gjort provmonteringen!

Holmgren
    Gäst
    Detta låter spännande. Ser jag fram emot. Du kan ju alltid lägga spacers om dom kommer för långt in.... =)

JWO
    Gäst
    Detta låter spännande. Ser jag fram emot. Du kan ju alltid lägga spacers om dom kommer för långt in.... =)
    Här kommer resultatet av montering, gick väl inte så bra men nu va det testat iallafall!

http://www.garaget.org/mypage/galler...=JWO&cat=25943

Fick däremot syn på ett par andra fälgar som jag nu beställt, lägger inte upp något så blir det en överaskning sen!
    Kan säga så mycket som att fälgen är 8x20 ET45 och väger 9 kg!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Lycka till med dom nya fälgarna,och se till att ha den inlåst!

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Lycka till med dom nya fälgarna,och se till att ha den inlåst!
    Tack, det ska jag verkligen göra!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ultraleggera.....

Holmgren
    Gäst
    Ja det bör vara en OZ fälg men kan finnas andra lätta med.
    Ska bli spännande att se.

JWO
    Gäst
    Ja det bör vara en OZ fälg men kan finnas andra lätta med.
    Ska bli spännande att se.
    Vill inte göra er besvikna men det är inte OZ för vad jag vet så görs de inte i 8x20... hur som helst så är det inte OZ!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Vill inte göra er besvikna men det är inte OZ för vad jag vet så görs de inte i 8x20... hur som helst så är det inte OZ!
    guldlackade plåtfälgar med rosa elefanter som motivlack?

Holmgren
    Gäst
    Kom på att det inte kunde vara det sen. Ocl har väl inte OZ. Och det var ju där du kollade på fälgar sa du.
    Är det någon fälgbana på dom? Lite info kan du väl ge... =)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Basti

Fick däremot syn på ett par andra fälgar som jag nu beställt, lägger inte upp något så blir det en överaskning sen!
    Kan säga så mycket som att fälgen är 8x20 ET45 och väger 9 kg!
    Kom an, berätta nu

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    OZ Ultraleggera finns i 8x20 et 45 och ligger på 6495:-/st bult 5/112 audi,vw

JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    guldlackade plåtfälgar med rosa elefanter som motivlack?
    Du måste vara tankeläsare!

Kom på att det inte kunde vara det sen. Ocl har väl inte OZ. Och det var ju där du kollade på fälgar sa du.
    Är det någon fälgbana på dom? Lite info kan du väl ge... =)
    Det blev faktiskt inte från OCL:s sortiment heller, det blev faktiskt ett par som heter Tettsut av märket Eta Beta, ett italensk exlusivt märkte. Fälgen är smidd och förstärkt och väger väldigt lite som jag sa tidigare (9 kg/st). De cromade kan verka plastigt på bilden men i verkligheten är de väldigt gedigna om man nu kan säga så, resten är matt svart... Däcken som ska på är Pirelli Zero Nero 225/30-20

På bilen:
    http://www.concept1.ca/PHOTO%20GAL%2...tabeta%203.jpg

Vad säger ni om dessa?

För att "möta" upp det cromade i fälgarna har jag beställt cromade kåpor till speglarna och mörktonat blinkersglas!
    Senast redigerad av JWO den 2007-09-07 klockan 19:46.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Tog du dom i helcrome eller svart/crome?

Jag hade dom i silver på min S3a

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin