Resultat 41 till 60 av 384
Ämne: Golf GTI MK7 - Info
-
2012-09-05, 20:25 #41
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Golf Highline BlueMotion Technology 2,0 l TDI 110 kW (150 PS) 6-Gang-Doppelkupplungsgetriebe DSG
-
2012-09-05, 20:33 #42
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- -
- Ort
- -
- Inlägg
- 5 484
Katalog
https://volkswagen.de/content/medial...lf_katalog.pdf
Technik und Preise
https://volkswagen.de/content/medial...preisliste.pdf
-
2012-09-05, 20:35 #43
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Peter Elvingson
- Ort
- Herrljunga
- Inlägg
- 215
Hej.
Har någon sett några bilder från baksäte/bagageutrymme?
Verkar inte som VW vill visa några....
-
2012-09-05, 21:28 #44
Trendline / Comfortline / Highline känns ju igen.
GTi gissar på 240 hk
R 300 hk med avgasrör i hörnen så att man kan ha drag
De måste ju hålla stången mot konkurrenterna, därför tror / hoppas jag att de ökar effekten.
Vikten är det inte en dag försent att minska. Troligen kostar viktminskningen i form av dyrare / ädlare mtrl.
/PeterGolf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18
-
2012-09-06, 09:52 #45ChesmalGäst
Nu när vi umgås så fint här och spekulerar så vill jag ochså dela med mig om mina tankar, det finns nämligen ett rykte som säger att nya Audi s3 kommer med 280 hk. Om det här stämmer har jag svårt att tro att 7:an i R utförande blir värre, men vi kan ju hoppas, right ?
Eller så kan vi inbilla oss själva som dom gör på borta på VWortex där dom har lägereldssånger om att Golf R kommer med Audis TTRS motor 0_o
-
2012-09-06, 10:00 #46
- Reg.datum
- dec 2011
- Namn
- Fredrik
- Medlemsnr
- 4984
- Ort
- Luleå
- Inlägg
- 566
-
2012-09-06, 10:46 #47ChesmalGäst
-
2012-09-06, 12:55 #48
- Reg.datum
- aug 2012
- Namn
- Selmir H
- Ort
- Malmö
- Inlägg
- 56
-
2012-09-06, 21:41 #49
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Blir spännande att se om S3 visas i Paris. Lär ge en hint om kommande prestandagolfar.
-
2012-09-07, 10:05 #50
- Reg.datum
- aug 2012
- Namn
- Selmir H
- Ort
- Malmö
- Inlägg
- 56
Prissatt och beställningsbar, kommer även som 4motion i TDI 150HK =D
Mycke utrustning som standard i nya MK7
http://www.cisionwire.se/volkswagen-...gsbar,c9302030
-
2012-09-07, 17:11 #51
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Känns faktiskt prisvärd. Särskilt GT-versionerna. Imponerande med 140 hk bensinare som klarar under 120 g CO2.
-
2012-09-09, 01:15 #52
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Lite info för dom som är intresserade , mycket text så det bli några inlägg!
Källa : http://pb.volkswagen.se/PressCenterIntegrator.asp
Världspremiär för nya Volkswagen Golf - 100 kg lättare och upp till 23 procent bränslesnålare
Sjunde generationen av Golf är längre, bredare och lägre
Byggd på nya plattformen MQB
Golf BlueMotion förbrukar endast 3,2 liter/100 km
Nya banbrytande säkerhetssystem som standard
Nya Volkswagen Golf presenteras på bilsalongen i Paris, 27 september - 14 oktober, men hade sin världspremiär den 4 september i Berlin. Så här säger Martin Winterkorn, koncernchef för Volkswagen AG om nya Golf:
- Sex generationer av Golf - från 1974 till 2012 - blir 38 år av kontinuerlig framgång. En försäljning på 29,1 miljoner exemplar gör Golf till en av världens mest sålda bilmodeller. Den är en enorm ekonomisk faktor, en garant för säkra jobb och en fortlöpande avspegling av tekniska framsteg.
- Med den sjunde generationen Golf siktar vi nu på en fortsättning av denna framgångssaga. Den stora potential som denna bil har, framgår inte minst av det faktum att vi lyckats vända den uppåtgående viktspiralen: trots att nya Golf är säkrare, bekvämare och rymligare än sin föregångare, väger den upp till 100 kg mindre och har - med den nya 140 hk starka bensinmotorn med cylinderavstängning och en förbrukning på 4,8 l/100 km - blivit 23 procent bränslesnålare.
Ekonomiskt överkomlig - nya Golf bättre på allt, till samma pris
3,8 l/100 km. För nya Golf är förbrukningsvärden på denna nivå snarare regel än undantag: grundbensinmotorn (TSI) drar 4,9 l/100 km och instegsdieseln (1,6 TDI) nöjer sig med 3,8 l/100 km. TSI-modellerna underskrider därmed 115 g CO2/km, medan TDI-motorerna med sina 99 g CO2/km tar sig under 100 g/km-gränsen.
Återigen är det Golf BlueMotion som uppvisar de bästa värdena: tack vare de allra effektivaste systemen ur Volkswagens teknologiska verktygslåda, släpper den endast ut 85 g CO2/km och förbrukningen ligger i snitt på låga 3,2 liter diesel/100 km vilket gör bilen till en ny norm för Golf-serien.
En spännande innovation som nu lanseras i Polo BlueGT och som senare kommer i Golf är cylinderavstängning i nya TSI-motorn med 140 hk. Genom att stänga av cylinder två och tre i motorn vid låg belastning så reduceras bränsleförbrukningen med upp till 23 procent beroende på omständigheter och förarens körstil.
- Vår skyldighet att bygga resurssnåla bilar i stora volymer är något vi varit medvetna om länge här på Volkswagen. Det var därför viktigt för oss att bygga vår mest bränslesnåla Golf någonsin och samtidigt se till att den förblir ekonomiskt överkomlig. Och det har vi lyckats med. Golf Mk7 är extremt snål med bränslet och är som standard utrustad med ett start/stopp-system inklusive bromsenergiåtervinning. Trots detta kostar den inte mer än sin föregångares instegsmodell, kommenterar Martin Winterkorn.
Ulrich Hackenberg, utvecklingschef på Volkswagen, tillägger i ämnet resurssnålhet:
- Våra beräkningar visar att nya Golf - med sina i snitt 13,9 procent lägre CO2-utsläpp räknat på hela motorutbudet - kommer att svara för en sänkning av CO2-utsläppen med 119 000 ton/år enbart i Europa.
Byggd på nya plattformen MQB
Sjunde generationens Golf är byggd på den nya plattformen MQB som står för Modularer Querbaukasten, vilket fritt översatt betyder "modulsystem för tvärställda motorer". Genom att samordna produkter, produktionsutrustning och själva produktionen räknar Volkswagen-koncernen med stora fördelar när det gäller effektivisering och flexibilitet. Tanken är att olika modeller ska kunna tillverkas på samma produktionslinor i Volkswagens olika fabriker i hela världen. Det ger i sin tur större möjligheter att ta fram avancerad teknik till modeller i alla storleksklasser. Teknik som betyder lägre förbrukning, minskade utsläpp och en mindre påverkan på miljön.
MQB gör det enklare att installera olika typer av drivlinor - såväl konventionella diesel- och bensinmotorer, som motorer för alternativa drivmedel, hybrid- eller elkoncept. Innovationer, som Front Assist, Lane Assist, DCC, Dynamic Light Assist etc, kan på ett enklare sätt hitta sin plats i allt fler modeller tack vare MQB.
Ett annat exempel är chassit, som nu modulariseras och kommer att kunna anpassas till ett flertal av Volkswagens modeller. Det skapar också en ny handlingsfrihet för formgivarna som kan skapa bilar med kortare överhäng, vilket ger mer harmoniska proportioner.
Bantad med 100 kg
Ännu en fördel med MQB är nya möjligheter till minskad vikt genom att standardisera komponenter i karossen, drivlinan, interiördelarna och elsystemet. Nya Golf kan bli upp till 109 kg lättare än sin föregångare, tack vare MQB och lättviktskonstruktion. Att spara 100 kg i vikt är en komplex uppgift, särskilt i kompaktklassen, men vartenda gram har jagats för att uppnå detta. De olika delarna i konstruktionen har potential att bidra till viktminskningen på följande sätt:
kaross: -23 kg
interiör: -14 kg
elsystem: -6 kg
motor: -40 kg
drivlina: -26 kg
Volkswagen demokratiserar innovationer
Ett exempel på en innovation som är standard i nya Golf är ett proaktivt passagerarskyddssystem (pre crash) som, om ESP-systemet upptäcker att bilen håller på att råka ut för en olycka, ser till att bältena sträcks och att rutorna stängs.
Ett annat banbrytande säkerhetssystem som är standard i nya Golf är multikollisionsbromsen. Systemet bromsar automatiskt bilen när den är involverad i en olycka för att stoppa den och därmed minska risken för kollision med mötande fordon. Exempelvis om bilen sladdar in i ett räcke för att sedan kastas ut på vägbanan så aktiveras bromsarna för att minska rörelseenergin. Golf är den första Volkswagen-modellen med detta system.
Standard är också den elektroniska differentialspärren XDS som ökar körglädjen ytterligare.
Bland tillvalen finns Lane Assist (filhållningsassistent), Sign Assist (känner av trafikskyltar), trötthetsvarnare, Light Assist (bländar av helljuset automatiskt), Park Assist (parkeringsassistent) samt den adaptiva farthållaren ACC medFront Assist och autobromssystemet City Emergency Brake. I hastigheter upp till 30 km/h bromsar systemet ner bilen till stillastående om det upptäcker ett stillastående eller rörligt objekt i bilens färdriktning. Beroende på bilens hastighet och den aktuella situationen, kan systemet förhindra eller minska effekten av en kollision.
Rymligare och bättre väghållning
Nya Golf erbjuder märkbart mer utrymme och komfort. Bilen är 56 mm längre (4 255 mm) och 13 mm bredare (1 799 mm) än föregångaren, vilket innebär mer plats för både förare och passagerare.
Framaxeln är placerad 43 mm längre fram och axelavståndet har ökat med 59 mm till 2 637 mm. De nya dimensionerna ger sportigare proportioner, bättre aerodynamik, en förbättrad krockstruktur och optimerat utrymme invändigt.
Trots att nya Golf är 28 mm lägre (1 452 mm) är det invändiga utrymmet fortfarande väl tilltaget. Ökningarna i längd och bredd gör att passagerare i baksätet nu kan njuta av 15 mm mer benutrymme samtidigt som axelhöjd och armbågeutrymmet har ökat.
Även föraren har fått betydligt mer utrymme och ännu bättre ergonomi. I synnerhet längre förare kommer att välkomna sittpositionen som har flyttats tillbaka 20 mm. Rattens inställningsområde har också ändrats. En annan ergonomisk förbättring är att placeringen av växelspaken har höjts med 20 mm och vilar nu bättre i förarens hand.
- Varje inre element har byggts om. En viktig detalj här är den breda mittkonsolen som är riktad mot föraren, säger Tomasz Bachorski, ansvarig för interiördesignen.
Lastkapacitet har ökat med 30 liter till 380 liter, det variabla lastgolvet kan också sänkas med 100 mm.
På utsidan har den reducerade höjden lett till att luftmotståndet har minskat med nästan 10 procent. Och den ökade spårvidden ger nya Golf en ännu bättre väghållning.
Nytt infotainmentsystem - pekskärm standard
Alla informations-och underhållningssystem är helt nya och uppdaterade. I mitten av mittkonsolen finns den 5 till 8 tum stora infotainment-pekskärmen med menyknappar och rattar. Pekskärmen är standard i alla modellversioner.
Till toppversionerna har Volkswagen för första gången infört en generation pekskärmar med en display som reagerar på handrörelserna via en sensor (som på en smartphone). Den grafiska designen av gränssnittet har också moderniserats.
Under infotainment-modulen finns klimatkontrollen. Till höger om föraren är knapparna för den nya elektroniska parkeringsbromsen och Auto Hold-funktionen. Framför finns ett förvaringsfack där multimedia-gränssnitt (AUX-in, USB och valfria Apple-gränssnitt) har integrerats.
För första gången i en Volkswagen finns en koppling till en extern antenn (tillval). Mobiltelefonen placeras då i en universell adapter där telefonens antenn ansluts till bilens externa antenn. Detta ger fördelar som:
bättre mottagning och signalstyrka
mindre belastning på mobiltelefonens batteri. Genom att länka till en extern antenn behöver telefonen endast minimal effekt för att skicka och ta emot
minimal strålning i kupén
Välkänd design ytterligare förfinad
Skickat från min Äppel Padda.Senast redigerad av Henrik.M den 2012-09-09 klockan 01:26.
-
2012-09-09, 01:16 #53
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Detaljer det inte går att ta miste på. Golf har blivit en veritabel framgångssaga, inte bara för sin tekniska och ekonomiska succé, utan också inom området industriell formgivning. Golfens utvändiga former hör i dag till en av världens mest välkända produktdesigner. Så här säger Walter de Silva, designchef på Volkswagen AG:
- En av de bidragande orsakerna till Golfens succé är kontinuiteten: det finns bara en handfull bilar i världen som har en design som, precis som när det gäller Golf, har förfinats, finputsats och förädlats under årtionden, och på så sätt kommit att bli tidlös.
Klaus Bischoff, chefsdesigner för Volkswagen:
- Till de detaljer på Volkswagen Golf som det bara inte går att ta miste på hör de typiska C-stolparna, den långa taklinjen och den typiska linjen under sidorutorna liksom de karakteristiska front- och bakpartierna med sina tvärgående element. Dessa detaljer gör nya Golf mer unik och mer tidlös än flertalet andra kompaktbilar. Man kan också säga att Golf har en design med en inneboende stabilitet.
Marc Lichte, ansvarig för exteriördesignen, förklarar:
- Anledningen till att proportionerna har ändrats så mycket är att vi här har dragit fördel av vår MQB-plattform. Framaxeln har till exempel flyttats 43 mm längre fram. Överhänget fram har därför blivit kortare samtidigt som motorhuven nu ser längre ut.
Klaus Bischoff instämmer:
- Det ser ut som om passagerarutrymmet har förskjutits bakåt, något som på fackspråk kallas ett "car-backward"-intryck. Det är det vi kallar proportionerna på bilarna i premiumklassen, där motorhuven är lång och passagerarutrymmet sitter långt bak. Nya Golf har nu därför proportioner som man i första hand ser i högre bilsegment.
Fronten - helt klart en Volkswagen, helt klart en Golf. Volkswagens formspråk visar sig i ett "ansikte" med tilltalande drag. Dessutom, precis som på den första Golfen, innehåller den horisontellt balanserade detaljer som ger ett intryck av bredd. Tillsammans - framförallt när det gäller nya Golf med sina lätt uppåtsvepande strålkastare - ger detta upphov till en front som man på en gång känner igen som en Volkswagen när den dyker upp i backspegeln. Jämfört med sin föregångare har ytorna på nya Golf också avvägts på ett helt nytt sätt. Medan framskärmarna på den sjätte generationens Golf var högre än motorhuven, gäller nu det omvända.
Bakpartiet - igenkännande look, igenkännande detaljer. Helt nytt men ändå välbekant - det är något som även gäller bakpartiet. Till de typiska detaljerna hör den distinkta utformningen av baklysena, bakrutorna som sträcker sig ända bak till C-stolparna, liksom de stora sammanhängande ytorna runt VW-märket.
Konstruktörerna har lyckats sänka bagageutrymmets lasttröskel till en höjd på endast 665 mm. Det här är det bästa värdet i hela marknadssegmentet och en detalj som kunden säkert kommer att uppskatta redan vid den första turen med sin nya Golf.
Skickat från min Äppel Padda.
-
2012-09-09, 01:21 #54
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
BENSINVERSIONER
(BMT= BlueMotion Technology)
1,2 TSI BMT
Hästkrafter: 105
Växellåda: manuell (6-växlad)
CO2-utsläpp: i.u.
Förbrukning: i.u.
Cirkapris: Grundversion 169 900 kronor, Masters 4 dr 183 400 kronor
1,4 TSI MultiFuel BMT (E85)
Hästkrafter: 122
Växellåda: manuell (6-växlad)
CO2-utsläpp: i.u.
Förbrukning: i.u.
Cirkapris: Grundversion 186 400 kronor, Masters 4 dr 199 900 kronor
1,4 TSI DSG BMT
Hästkrafter: 122
Växellåda: DSG (7-växlad)
CO2-utsläpp: i.u.
Förbrukning: i.u.
Cirkapris: Grundversion 200 900 kronor, Masters 4 dr 214 400 kronor
1,4 TSI GT BMT
Hästkrafter: 140
Växellåda: manuell (6-växlad), alt. DSG (7-växlad)
CO2-utsläpp: 121 g/km (manuell), 116 g/km (DSG)
Förbrukning: 5,3 l/100 km (manuell), 5,0 l/100 km (DSG)
Cirkapris: 209 900 kronor (DSG +14 500 kronor)
DIESELVERSIONER
(BMT= BlueMotion Technology)
1,6 TDI BMT
Hästkrafter: 105
Växellåda: manuell (5-växlad) alt. DSG (7-växlad)
CO2-utsläpp: 99 g/km (manuell), 102 g/km (DSG)
Förbrukning: 3,8 l/100 km (manuell), 3,9 l/100 km (DSG)
Cirkapris: Grundversion 199 400 kronor (DSG +14 500 kronor), Masters 4 dr 212 900 kronor (DSG +14 500 kronor)
1,6 TDI 4Motion BMT (fyrhjulsdriven)
Hästkrafter: 105
Växellåda: manuell (6-växlad)
CO2-utsläpp: i.u.
Förbrukning: i.u.
Cirkapris: Grundversion 206 300 kronor, Masters 4 dr 219 800 kronor
2,0 TDI GT BMT
Hästkrafter: 150
Växellåda: manuell (6-växlad) alt. DSG (7-växlad)
CO2-utsläpp: 106 g/km (manuell), 119 g/km (DSG)
Förbrukning: 4,1 l/100 km (manuell), 4,4 l/100 km (DSG)
Cirkapris:244 900 kronor (DSG +14 500 kronor)
2,0 TDI GT 4Motion BMT (fyrhjulsdriven)
Hästkrafter: 150
Växellåda: manuell (6-växlad)
CO2-utsläpp: i.u.
Förbrukning: i.u.
Cirkapris:251 800 kronor
Mer detaljer om CO2-utsläpp och förbrukning kommer att presenteras senare.
Skickat från min Äppel Padda.
-
2012-09-09, 01:22 #55
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Utrustningsnivåer
Nya Golf finns i utrustningsnivåerna "Grundversion" och "Masters" samt toppversionen "GT".
Grundversionen
Redan grundversionen är rikligt utrustad med bland annat:
Tygklädsel "Salt & Pepper"
Feltankningsskydd (TDI)
Start/Stopp-system och bromsenergiåtervinning
Elektromekanisk handbroms
Autohold (start i backe-funktion)
Radio Composition Touch med pekskärm
Däcktryckskontroll
Trötthetsvarnare
Variabelt lastrumsgolv
XDS (dynamisk differentialbroms som förbättrar väggreppet och minskar understyrning vid körning på kurvig väg)
Luftkonditionering (AC)
Pre-Crash safety (proaktivt passagerarskyddssystem)
Multikollisionsbroms
Jämfört med sin föregångare har nya Golf ökat standardutrustningen motsvarande ett kundvärde på upp till 9 000 kronor.
Masters
Nästa nivå är Masters som utöver grundversionen har följande utrustning som standard:
Mer påkostad klädsel "Zoom/Micro"
Komfortstolar med reglerbart svankstöd och höjdinställning
Multifunktionsratt i läder
Dekorpaneler "borstad aluminium"
Mittarmstöd fram med förvaringsfack
Mittarmstöd bak med genomlastningslucka
Kromdetaljer i interiören
Belysta makeupspeglar
Förvaringsfickor på baksidan av framstolarna
12-voltsuttag i bagageutrymmet
Kromlister på kylargrillens lameller
Lättmetallfälgar 16 tum "Toronto"
Förvaringslådor under framstolarna
Radio Composition Media med 8 högtalare
Bluetooth handsfree
Adaptiva farthållaren ACC inklusive Front Assist och City Emergency Brake
4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
Cirkapris Masters: 13 500 kronor (kundvärdet för Mastersutrustningen motsvarar cirka 37 000 kronor)
GT
Toppversionerna 1,4 TSI (140 hk, både manuell och DSG) och 2,0 TDI (150 hk, både manuell och DSG samt den fyrhjulsdrivna manuella versionen) har GT-utrustning som standard.
Standardutrustning i Golf GT utöver grundversion
Sportstolar inklusive reglerbart svankstöd och höjdinställning
Tyg-/Alcantara-klädsel
Multifunktionsratt i läder
Dekorpaneler "svart med kromlister"
Mittarmstöd fram med förvaringsfack
Kromdetaljer i interiören
Belysta makeupspeglar
Förvaringsfickor på baksidan av framstolarna
12-voltsuttag i bagageutrymmet
Dimstrålkastare
Mörkare röda bakljus
Kromlister på kylargrillens lameller
Extra textilmattor
Lättmetallfälgar 17 tum "Dijon"
Mörkare tonade rutor från B-stolpen
Sportchassi
Radio Composition Media med 8 högtalare
Bluetooth handsfree
Förvaringslådor under framstolarna
Adaptiva farthållaren (ACC) inklusive Front Assist och City Emergency Brake
4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
Kundvärdet för GT-utrustning motsvarar cirka 35 000 kronor.
Fokus på säkerhet
När det gäller säkerhet är nya Golf välutrustad. Från grundutförande ingår följande:
Sju krockkuddar varav en knäkrockkudde på förarsidan
Elektroniskt antisladdsystem med elektronisk differentialspärr och antispinnreglering
Panikbromsassistent
XDS (elektronisk differentialspärr)
Däcktryckskontroll
Pre-Crash safety (proaktivt passagerarskyddssystem)
Multikollisionsbroms (bromsar automatiskt bilen när den är involverad i en olycka)
Elektromekanisk parkeringsbroms
Trötthetsvarnare
I Masters och GT är dessutom ACC, den adaptiva farthållaren med Front Assist och autobromssystemet City Emergency Brake, standard. Systemet bromsar automatiskt bilen i hastigheter upp till 30 km/h om risk för krock föreligger.
Som tillval erbjuds dessutom:
Lane Assist (filhållningsassistent)
Light Assist/Dynamic Light Assist (bländar automatiskt av helljuset)
Fokus på komfort
Nya Golf har flera standardfunktioner som gör resan ännu tryggare och bekvämare för föraren och passagerare:
Feltankningsskydd på dieselversionerna
Radio med touchscreen
Färddator medium
Start/stopp-system i alla versioner
Elektromekanisk handbroms
Variabelt lastrumsgolv
Luftkonditionering i alla versioner
Radio Composition Media (Masters/GT)
Bluetooth Handsfree (Masters/GT)
Adaptiva farthållaren ACC inklusive Front Assist och autobromssystemet City Emergency Brake (Masters/GT)
Som tillval erbjuds dessutom:
Körprofilval i de fyra olika lägena "Eco", "Sport", "Normal" och "Individual". I kombination med Dynamic Chassis Control (ställbart chassi) tillkommer läget "Comfort". I de olika lägena påverkas bland annat styrning och motorkaraktär
Navigationssystem
Sign Assist (läser av trafikskyltar) i kombination med navigation
Park Assist 2.0 (parkeringsassistent)
Ergonomisportstol med utdragbart lårstöd
Panoramasoltak
Infällbar dragkrok
Prisvärda paketlösningar
Utöver den rikliga standardutrustningen erbjuds redan från start prisvärda paketlösningar för att man ytterligare ska kunna sätta sin prägel på nya Golf.
Pluspaket till Masters och GT
Automatiskt avbländande innerbackspegel
Regnsensor
Bi-xenon strålkastare inkl. LED varselljus
Dimstrålkastare
Parkeringssensorer fram och bak
Paketpris ca: 14 900 kronor
Mot pristillägg kan kunden uppgradera Pluspaketet med läderklädseln "Vienna" och alternativa fälgar.
Dragpaket till Masters och GT
Dragpaketet med sin unika kombination av bland annat dragkrok och backkamera är ett populärt val för många Volkswagen-kunder. Dragpaketet på nya Golf innehåller:
Infällbar dragkrok
Backkamera
Lastrumsmatta
Lastrumsväska
Paketpris ca: 6 900 kronor
Förarassistanspaket för Masters och GT
Här kombineras de olika förarhjälpssystemen i ett attraktivt paket:
Sidokrockkuddar bak med bältesindikering
Lane Assist (filhållningsassistent)
Light Assist (helljusassistent)
Keyless Access (nyckellöst start- och låssystem)
Park Assist 2.0 (parkeringsassistent)
Paketpris ca: 13 500 kronor
Tillval
Förutom paketen erbjuds en rad intressanta tillval till nya Golf, exempelvis:
Parkeringsvärmare: 9 900 kronor
Navigationssystem: 6 500 kronor
Körprofilsval: 1 100 kronor
Lane Assist och Light Assist: 5 400 kronor
Bi-xenonstrålkastere: från 9 700 kronor
Panoramasoltak: 9 500 kronor
Park Assist 2.0: 6 600 kronor
Ergonomisportstol med utdragbart lårstöd: 5 800 kronor
Dynamic Chassis Control (ställbart chassi): 9 500 kronor
Källa :
http://pb.volkswagen.se/PressCenterIntegrator.asp
Skickat från min Äppel Padda.
-
2012-09-09, 09:55 #56
Mycket information
I Tyska beskrivningen ”Technik und preise”, postat av Marcus, är indelningen Trendline / Comfortline / Highline.
I den Svenska beskrivningen verkar det vara Grundversion/Masters/GT som är nivåindelningen. Spelar väl ingen större roll, men ändå…..
En sak får man hålla med om, Golf ser i grunden lik ut mellan generationerna. Det gillar jag. Varför ska man vända upp och ner på ett vinnande koncept - Ser det mer som en fördel att designen består och faktiskt känns "tidlös" (som det står i texten)! :-)
/Peter
PS En nackdel ser jag, den finns hittills i 29 milj ex vilket innebär att den aldrig kan bli exklusiv. Den som vill sticka ut får väl skaffa något annat. Alternativet är ju att köpa de mindre vanliga versionerna.Senast redigerad av Peter-C den 2012-09-09 klockan 10:16. Anledning: 29 miljoner
Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18
-
2012-09-12, 19:27 #57
- Reg.datum
- aug 2012
- Namn
- Selmir H
- Ort
- Malmö
- Inlägg
- 56
Golf gti carbon 2014
-
2012-09-12, 20:00 #58
- Reg.datum
- jan 2012
- Namn
- Magnus Wide
- Ort
- Uppsala *Golf MK85R / Cupra Born E-Boost*
- Inlägg
- 1 983
Vet nån varför man inte kan bygga en Golf på volkswagens hemsida?
Kommer MKVI GTIn säljas fram till MKVII GTIn släpps?
-
2012-09-14, 23:26 #59
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mathias Forsberg
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 66
Nu kan man bygga Golf 7 på VWs hemsida.
-
2012-09-15, 00:06 #60
- Reg.datum
- aug 2011
- Namn
- AD
- Ort
- Trollhättan
- Inlägg
- 284
Om det är såhär nya Golf R kommer se ut så tycker jag personligen MK6 är betydligt snyggare har fortfarande lite svårt att smälta 7:an överlag. Ett plus för de som behöver drag på bilen är ju att de har flyttat ut avgaset likt GTI..
http://www.worldcarfans.com/11209134...mo/lowphotos#0