Resultat 261 till 280 av 310
Ämne: Golf 1 2,0 Berg cup
-
2012-07-14, 11:26 #261mrpeteGäst
Tackar Nicklas!
-
2012-07-17, 20:35 #262mrpeteGäst
Var faktiskt i garaget en sväng idag.
Jag fick fixat så jag har ström ur ciggtändaruttaget för laddning av laptop, bra om den inte dör mitt under mappning, hehe.
Sen fick jag tag i längre hjulbultar, så nu sitter borbetfälgarna riktigt nice! Skulle kunna komma ut en 5mm till bak iofs men det ser ändå bra ut. Justerade även så jag fått lite negativ camber fram. Bak ska jag ha det också, men orkade inte ta tag i det nu då jag vill ha bilen klar för mappning.
Blev dock inga bilder då det inte är nåt speciellt att fotografera, dessutom står den i garaget så man kan inte ta några bra bilder ändå, men det kommer i dagarna när den ska ut
-
2012-07-23, 19:54 #263mrpeteGäst
Då har jag avverkat ett antal timmar idag igen med golfen då. Blev en uppstart och en liten tur till macken för att fylla på E85, full tank i den nu.
Sen åkte jag tillbaka till garaget och började fila på några småsaker. Kollade alla motorfästen igen, efterdrog dem igår och några var lite lösa. Nu satt allt bra iaf.
Sen fick jag rycka in och hjälpa en av de som bor i huset intill med att laga hans avgassystem som hade gått helt av efter katalysatorn. En ny rörbit, klammer på ena sidan och svetsat på andra så blev det kanon.
Passade då även på att svetsa de två små läckor jag hade på mitt eget avgas, nu bör det vara tätt.. Det var en läcka i slutdämparen (simons) vid den pressade skarven.. fast jag har varit där och bankat en del.. fyllde igen hela den halvan jag bankat på, så nu bör där inte pysa nåt..
Sen efter det så passade jag även på att återmontera diffusern under bilen, bra mkt lättare när den är upphissad..
Inte så mkt bilder på det arbetet men hittade ett par andra som jag kan dela med mig av.
Lånade garagegrannens svarv för att ta bort lite på mina spacers, blev bjuden på en cafe latte (De har espressobryggare i garaget).
Fräschade som sagt upp lite i hjulhusen fram. Lackat nedre delen på fjäderben, ser helt ok ut
Just ja.. tänkte ju korta gaswiren lite och fick således plocka ur allt.. Jag har kännt att pedalen tycks glappa lite.. nu vet jag varför..
Bussning som sitter i pedalden där wiren fäster
Sen började jag rota lite bland grejer man har och hittat lite skrot som nån annan kanske kan behöva. Lägger upp det på mk1 club schweden.
-
2012-08-02, 22:17 #264Quattro_mannenGäst
Hej mannen...hur går det??
-
2012-08-09, 09:35 #265mrpeteGäst
Tjena!
Det har varit lite segt det senaste.. men jag var ut en sväng med bilen igårTräffade Vems-Jörgen (installations- och mappningsexpert på VEMS). Han ville gärna mappa min bil, så det blir nog en sväng med honom i nästa vecka.
Har sista veckan semester nu och börjar jobba på ons.. Men bilen ska hinna ut en sväng denna säsongen iaf, besiktigas o så. Lite dumt att göra det utanför besiktningsperioden kanske.. men trist att bli stoppad med obesiktigad bil.
Fixat lite andra småsaker också. Svarvade mig en större gasrulle till spjällhuset och nu kan man smyga liiite mer på gasen, även om det fortfarande är en del av/på-känsla med ett stort spjäll, hehe.
Kul igår att det strömmade folk till bilen direkt när jag kom till onsdagsträffen, många som hade frågor om motor och annat
-
2012-08-10, 14:24 #266mrpeteGäst
Ja det var ju som sagt ett tag sen jag uppdaterade.. stod stilla några dagar när vi tog en roadtrip upp till farsan samt var på bugrun classic, tierp arena. Riktigt skoj dragracingtävling med luftkylda monster. Såg bl.a. Stian köra 8,71 på 402m (1/100 från hans tidigare europarekord!). Detta med luftkyld bubbla med runt 700hk.
Men iaf, jag har gjort färdigt gasrullen och den funkar riktigt fint. Skaffat mig en riktig systemkamera också så det kommer bli bättre bilder framöver än från ifånens sunkkamera..
Det jag måste göra för att kunna lägga upp vettiga filmklipp är att fixa ett kamerafäste nånstans inne i bilen.. hade varit lättare om man haft bur ^^
Var ute ca 30-40min igår och mappade. fipplat en del med tändmappen också, ökat dellastregistret en aning.
Ser ut så här i dagsläget, det som är blått är dellast där man kan dra på lite mer tändning.. i övrigt kan den nog höjas nån grad överallt tror jag.. (tänk på att det är E85).
Även VE-tabellen börjar jämna ut sig på de områden jag kört. varvstoppet sitter nu på 6000rpm, men ska som sagt upp till 8000rpm. Ska fixa en bild på den med, även om den inte säger jättemkt utan att veta spridarkonstanter osv.
-
2012-08-10, 22:24 #267mrpeteGäst
Det blev en liten runda med golfen idag med då. Filmat blev det.. men inte så bra då kamerakvinnan även skulle hålla koll på en laptop.. Ska se om det går att få ut nåt från det.
Ett par bilder blev det iaf.. så ni får hålla till godo med dem så länge.. medan jag letar nån halvvettig redigering.
-
2012-08-11, 06:08 #268
Fälgarna blev ju perfekt! Riktigt rå kärra!
Körning på Sviestad för din del?
-
2012-08-11, 09:55 #269mrpeteGäst
Tackar Johan! Ja, det blev riktigt bra
Röv att Sviestad är 25/8... polaren gifter sig den dagen så det är kört för min del... Annars hade jag kommit.
-
2012-08-13, 00:09 #270mrpeteGäst
SKickar upp ett litet videoklipp från dagens mappning.
Stött på lite problem, men de är ju till för att lösas Smile Motorn slog av vid 6000rpm.. varvstoppet var det inte.. misständer nån enstaka gång då o då, men inte det heller..
Kollade loggen och allt tyder på att jag bottnat spridarna,, så kör inte över 6000 igen för att inte riskera att den snålar och börjar spika.
Detta är ju trist, men samtidigt positivt.. eftersom det tyder på att effekten bör vara 150hk vid 5500-6000rpm och då ska den upp till 8000rpm Smile
Så jag behöver 4st 444cc/min @ 3bar spridare om nån har, hehe
http://www.youtube.com/watch?v=VCzSI...ature=youtu.be
-
2012-08-13, 18:43 #271
Hehe treevligt
Har tyvärr inga spridare.. åker själv med 4st 1260cc som just nu går på 4bar
Ser bra ut
Du får ta lite mer kort under huven tycker ja
-
2012-08-14, 22:30 #272mrpeteGäst
Lugnt, jag har fått tag i 4st Siemens deka 630cc/min @ 3bar. De ska räcka till 250hk på E85. Haha, det var ju lagom spridare du hade.. men du har lite mer effekt med tvångsandningen
Tackar, dock har jag som sagt bara varvat den tilll 6000rpm än, ska bli kul att höra hur den låter när jag varvar 8000rpm
Det ska jag göra, det ser väl inte så jättespännande ut iofs, ser relativt original ut, förutom luftfiltret som jag har satt i fågelbadet (med avskärmning mot kupéfläkten). Så lite luffarturbo kanske man får då det är lite övertryck i fågelbadet ^^
-
2012-08-21, 12:47 #273mrpeteGäst
Jahopp. Då har golfen fått sin dom från bilbekämpningen! Den blev nästan godkänd.. :P
1. halvljus höger för lågt inställt.
2. bromsprov ej utfört
3. ändring kaross, reg.besiktning
Det var alles, regbesiktningen känns ju lite tråkig men det är inte mycket att göra åt. De sa inget förra året om det och jag sa att jag vet att det finns fler som har likadana breddare och ej behövt regga det.
Well well, den klarade avgasprovet iaf och de såg inget om utbytt styrsystem osv..
Han var måttligt glad över att bilen är låg som ett strykjärn.. men jag hade med mig klossar. Till nästa gång höjer jag bilen istället, orkar inte med gnäll över det. Denna gången hann jag inte höja, så den biten är ju lugnt.
-
2012-08-21, 13:38 #274
Ajdå, lite surt.
Känns ju konstigt med reg-besiktning för breddarna... däremot spårviddsändring, men du har väll inte flyttat nav m.m. Utan endast breda fälgar?
Ska man hårddra det så borde alla få reg-besiktning som inte har däckdimensionen som står på regbeviset.
Varför utfördes inte bromsprov?
Den bilbekämpningen jag besöker justerar lamporna om de står fel ;-)
-
2012-08-21, 19:17 #275mrpeteGäst
Jo, det är ju lite segt..
Jag påpekade detta också.. men de var två gubbar som hävdade att det krävdes reg-besiktning pga att den är över 10cm bredare än original. spårvidden är ju ändrad också, men som du säger bara pga breda fälgar/däck.
Bromsprovet utfördes för att han sa att den inte skulle komma på rullarna.. då det var på det berömda håret att domkraften gick under bilen. Frågade om han kunde köra bilen och testa bromsarna som jag vet att många gör.. men nej nej.. det gick minsann inte..
Jag tog den i Torslanda för att det är den nyaste i gbg och de har lägst lyftar vad jag hört.. Men som sagt, till nästa gång så har jag höjt bilen och då ska det inte vara några bekymmer.
-
2012-08-22, 05:31 #276ReD-Gäst
tänk om de kunde gett min mk5a en 2a på det istället för att tvinga upp den på lastbilsbromsprovaren då den för personbilar var trasig (resulterade i att iprincip alla plastkåpor mellan hjulen + att plåten som går neråt under tröskeln är bra tilltryckt på några ställen) Och ingen respons från föreståndaren när jag gick direkt och pratade med honom, fick svaret : det är ditt eget fel som har låg bil.
Så var glad för att de behandlade din bil bra iaf! =P
-
2012-08-22, 11:18 #277mrpeteGäst
Ja, det där lät ju inte kul.. snubben som skulle besiktiga min var som sagt riktigt tjurig.. han smällde domkraften mot avgaset.. Så jag sa till honom att jag fixar det istället.. Det var inga större problem så jag förstår inte problemet.. men vissa av dem har ju mensvärk ibland.. Tråkigt när de är oförsiktiga och har sönder saker.
Det är deras problem om de inte kan hissa bilen, står ingenstans att bilen måste ha en viss frigång eller höjd. Men så är det..
-
2012-08-22, 12:28 #278
Nästa gång de klagar på höjden fråga hur de gör om det kommer in en ferrari eller Lambo som oftast är lägre än lägst? Får du drygt svar så fråga om de springer efter och bockar med kepsen i hand för folk med mer pengar i plånboken så brukar dom hålla käft.
-
2012-08-22, 12:55 #279mrpeteGäst
Jo, jag påpekade något snarlikt, men han hävdade att det aldrig är några problem... sure.. varför hade de då egna träplankor vid lyften..(?).
Orkar som sagt inte bråka för mkt då de kan få för sig att luskolla hela bilen efter saker som inte är/ser original ut.
-
2012-08-22, 13:22 #280
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Fråga : Kollade dom rattlåset!?
Vissa stationer har visst blivit extremt petiga med detta pga av ändrade regler.