Sidan 14 av 31 FörstaFörsta ... 41112131415161724 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 613

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Det var då ett himla tjafs om, garantier försäkring m.m , grundregler för att modifiera är helt klart OBS min personliga åsikt! Om du är det minsta orolig för bes, ras, garantier fyll i valfri oro här.... LÅT BLI! Inte för att låta som en besserwisser men vad tusan?
    Ang APR så visst tusan har jag tittat på mer trim men jag vet inte om det finns ngn tuner i Sverige som bygger en sån maskin för de pengarna? Prisvärt? You bet, jag har nog lagt motsvarande summa på mitt trim och inte har jag mer än kanske 370hk en bra dag så om ngn bygger en sådan maskin med så mkt effekt så är jag den första att gratulera.

För egen del så ska jag bara laga pärlan just nu och ladda om för en ny säsong , försöka hitta tiden att åka söderut på lite events och körningar så får jag se hur en relativt lätt moddad bil klarar sig då.
    Jag tror att det finns mkt att hämta i min setup och bara jag får tag i en ny mjukvara till lådan så ska det åkas en riktigt låg 12:a. Sedan får alla som vill hemskt gärna köra snabbare än jag gjorde 2011 men , det var ruskigt tunt med snabba vw:s i min klass så kom igen nu Robin och Serkan jag vet att iaf ni laddar
    Over and out Erik

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Om man vill va värst till en rimlig peng.....http://www.sorensen-performance.com/wp/?page_id=276

Lite ot! Men men vilket ljud i denna Cupra http://www.youtube.com/watch?v=jjELA...eature=related
    Vilken j-a brutal Cupra. Sånt mos i maskin hade man inte tackat nej till.

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Herrejösses :0 vilka grymma maskiner att gå! Finns det ngn svensk återförsäljare för dessa grejor?
    Bra prisbild på prylarna med eller ska man måsta emigrera till Danmark för att få de grejorna?

Hög vill ha faktor på deras kit , undrar hur mkt jag kan använda av det jag redan har i min spec? Kanske jag kommer undan lite billigare än de kiten isåfall.

Finns det ngn här som åker APR och Revo grejor som kan dela med sig av lite info?

Erik

RobinR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Låter bra det Robin
    jag åkte 1 fullgasrepa med racesoppa sedan strulade ngt tyvärr 12,49-176 som bäst.
    Nej inga slicks åkte mönstrade regndäck STCC 24/61 17" ibland men den repan är jag osäker vad det var på men jag tror det var dem.
    Tyskan gick istort sett lika fort med 19" org fick lite sämre 60fot men högre fart så ingen större skillnad.

JAg ser fram mot en jakt då, visst blir det LOBA 380 för dig? ska bli kul att se vad det kan gå med den turbon orkar med. Jag tror på en tid ner mot 12,XX-12,3 och kanske 180+ för dig iaf gör du ngt åt koppling o DSG mjukvara också?

Kul att ribban höjs och synd att alla event och snabba bilar "finns på fel del av sverige" men jag ska väl ut och jaga lite i sommar hoppas jag och JAG HATAR bara tanken på att bli frånåkt så ngt måste man väl hitta på för att hänga med.
    Det finns nog en del kvar att hämta med K04:an och det kan gå ner mot 12,2 med den tror jag faktiskt, kanske lite lägre men då måste allt stämma från plattan och ut.

Sneglar på låd uppdatering i någon form då jag tror det finns tid att hämta i framförallt 60fot vid rakt fram åkning o det är ruskigt irriterande att den växlar lite hur som helst när man åker RS bana och aktiv körning på krokiga vägar.
    (givetvis följs alltid samtliga trafikregler och fartskyltning då...)
    Over and out / Erik
    De blir Loba 380 för mig, de stämmer. Mer än så sträcker jag mig inte, då köper jag hellre en annan bil.
    Så de ska bli skoj och se vad som händer.
    Vore skoj o ses om du kommer ner nåt.

Hälsningar Robin

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Herrejösses :0 vilka grymma maskiner att gå! Finns det ngn svensk återförsäljare för dessa grejor?
    Bra prisbild på prylarna med eller ska man måsta emigrera till Danmark för att få de grejorna?

Hög vill ha faktor på deras kit , undrar hur mkt jag kan använda av det jag redan har i min spec? Kanske jag kommer undan lite billigare än de kiten isåfall.

Finns det ngn här som åker APR och Revo grejor som kan dela med sig av lite info?

Erik
    Vill du ha nåt från han i Danmark så känner jag Marc som äger firman i DK.

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Dags för ny säsong! Hur är det med race för i år? Själv räknar jag kallt med att vara den snabbaste R golfen i år med, ngn fler som laddar för 2012? I år SKA iaf jag åka en 11.. Så det så ( eller köra skiten i atomer....) kom igen och visa att jag har fel, var lite tunt med R bilar trots en hel del finns , fast alla andra kanske åker bana? För min del nytt chassi där med och en del nya trix i övrigt...
    Bugrun tänkt första försök.
    Ses där hoppas jag.
    Mvh Erik

M1KE
    Gäst
    Trevlig läsning...

Min Golf R blir mest använd på banan. Nu på tisdag blir det knutstorp. Många andra träffar inbokade framöver oxå.

Jag trodde att jag fått min beskärda del av "söndertrimmande" med min gamla Saab 9-3 (som jag f,ö fortfarande har kvar) den lämnar strax över 500hk och 620Nm.

MEN, FAN VAD SUGEN JAG BLEV NU.....

Golf R'en är ju så förbannat rolig redan nu (min har steg1) men efts jag siktar mest på en rolig banbil så skulle jag vilja landa kring 370-390hk och en trevlig vridkurva. Tänkte först försöka hålla mig från att byta hårdvara. För det spårar ALLTID ur. Saaben skulle t,ex lämna 320hk, var det tänkt från början, det gick sådär..

Men för att återgå till mina funderingar. Bästa receptet för 380hk i R'en? Ge mig lite tips och länkar som jag kan sitta och överväga...

Gassekke: Fortsätt kämpa. Finns det inga bilder/fimer på din kärra?

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Recept för 350+ utan hårdvara är nog helt omöjligt är jag rädd, min KANSKE orkar med 360+ några till men det ff med K04 men övrigt bytt IC DP insug avgas m.m i dagens setup så några såna tips utan hårdvara nja.

Min bil ver. 2012 är ett helt nytt koncept för året, med en mer allround inriktning enligt all in temat..
    byter ut massor av allt möjligt... både i drivlina låda chassi soppa turbo m.m.

Tack alla firmor som ställer upp med förmånliga dealer och gör det förhoppningsvis möjligt att lyckas i år med mitt blygsamma mål

M1KE det finns lite här blandat med annat jox jag pysslar på med http://s971.photobucket.com/albums/ae196/gasekke/
    , mer film och bilder på G har köpt Gopro kamera och i år blir det även en helt ny rejsigare look på bilen med hjälp av 4sign i umeå
    Tack för visat intresse / Erik

M1KE
    Gäst
    Recept för 350+ utan hårdvara är nog helt omöjligt är jag rädd, min KANSKE orkar med 360+ några till men det ff med K04 men övrigt bytt IC DP insug avgas m.m i dagens setup så några såna tips utan hårdvara nja.
    Tack för visat intresse / Erik

Nä, det förstår jag. Så länge har jag varit med för att förstå att jag inte kan pressa upp std hårdvara till 380hk. Det jag menade var att jag från början tänkte hålla mig från att byta hårdvara helt o hållet. Inser att det inte går, och inser samtidigt att det kommer balla ur igen om jag ger mig in i detdär trimträsket igen...

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Helt sant +1 på den, jag skulle också "bara några små mods...." fixa den här. Gick självklart helt åt he***** nåja en värdslig sak är ju bra om fler laddar på , i annat fall så gläder kanske min satsning ngn fler både om det går bra eller tokrasar, finns ju 2 sidor av det myntet har jag märkt , nu då man utvecklats från "bonntrimmade" bmws med lastbilsagg m.m till moderna bilar där det finns en och annan öm tå att kliva på.
    Djupt och svårforcerat det där trimträsket helt enkelt

Du har en mkt fin Saab där, snygg o säkert snabb med.
    Erik

M1KE
    Gäst
    Du har en mkt fin Saab där, snygg o säkert snabb med.
    Erik
    Ska inte gå för mkt offtopic, men tack, och ja, den klockades på 100-150 på 2,95sek... Det blev jag rätt nöjd med..

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Update för årets säsong, ,länkar tyvärr till annat forum tills jag börjar skriva här med

http://rejsa.se/forum/viewtopic.php?...07adcb#1157901

Erik

Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ser fint ut

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ser väldigt bra ut Erik =)

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Hmm, det verkar som att jag blivit frånåkt äntligen av en europeisk R golf med K04 till och med en APRbil , ngn som vet mer om den och vilken setup de körde med.
    Ska ha gått 12.2 regionen i England.

kul att se att nästan 1 år höll det mitt åk.
    Ngn som vet mer om det här?
    Erik

Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Han åker med APR:s Stage 2+

http://twitter.com/GoAPR/statuses/215590556099821568
    Hmm, det verkar som att jag blivit frånåkt äntligen av en europeisk R golf med K04 till och med en APRbil , ngn som vet mer om den och vilken setup de körde med.
    Ska ha gått 12.2 regionen i England.

kul att se att nästan 1 år höll det mitt åk.
    Ngn som vet mer om det här?
    Erik

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Namn:  207870_413789392018179_837436630_n.jpg
Visningar: 677
Storlek:  64.1 KB

VW Golf R Stertman Motorsport Stage 3+

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Jäkligt snabb till 100.. Mer info om bilen?

Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Hoppas Erik samtycker att jag lägger upp en spec som Erik själv la ut på rejsa.nu

"Hoppsan då. länge sedan jag uppdaterade så jag tjippar väl in lite bilder och en hysadt specad lista på vad som är på G för den här säsongen
    (om man nu hinner ut det tar en sådan kosmisk tid att bygga med grejor som måste fixas moddas väntas på m.m m.m) Fast det vet ju alla hur det är att bygga bil

Säsong 20120bjuder på den här setupen
    Performance DSG 500whp Clutch Package
    VF Engineering Big Pipe K04 Intake Custom modificated by Stertman Motorsport
    Eurojet Intercooler
    Milltek Turbo-Back system GIAC
    LOBA LO???
    SSP
    RS4 B7 Injectors
    RS4 B7 Fuel Pressure Regulator
    BSH Oil Catch Can
    BSH Pendulum Mount (Includes Torque Mount)
    BSH Integrated Throttle Pipe
    Autotech High Pressure Fuel Pump
    LOBA Big Brake Kit
    PerformanceFriction 08 Brake Pads in front
    Carbotech XP8 Brake Pads in the rear
    Stoptech Brake lines in the front and rear
    PerformanceFriction RH665 Brake Fluid
    H&R Swaybars
    H&R Club Sport Nürburgring Coilovers
    snowpreformance water/meth injektion
    Och lite annat smått o gott.."

Turbon är en Loba LO4XX så vitt jag vet och namnet är väl inte bestämt än pga att man inte har fastställt effektuttaget. Skulle tippa på att den kommer heta LO470 med ett effektuttag kring 470hk, men nu spekulerar jag

Länk till rejsa: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?...er=asc&start=0

Hoppas att länkningar är ok, om inte så är det bara att ta bort.

Tycker det är dags för Erik att ha en projekttråd på gtiklubben och lycka till Erik, spännande bygge

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jäkligt snabb till 100.. Mer info om bilen?
    Tycker tiden 100-200km/h ändå är minst lika imponerande!
    Det är trots allt en hyfsat tung 4wd bil?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin