Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 29101112131415 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 310
    mrpete
    Gäst
    Jo, så är det.. hade jag haft en hel ms-box från början så hade det gått.. men med 2v försening pga det så blev chanserna att hinna väldigt små..

Men så är det, så ja nya tag efter BR. Ganska skönt att slippa stressen/pressen på att hinna faktiskt. Siktar nu mot gatebil rudskogen 13-15/7 istället. Något event måste man ju åka på, sen kommer det ju fler banträffar med gti-klubben också, någon av dessa får man sikta in sig på

Kocken
    Gäst
    Mrpete du har pm

Andreas

mrpete
    Gäst
    Svarat i pm

Ang vingen då, om någon annan är nyfiken så har jag tillverkat den själv

Kom på plats igår vid 21, nära dunlopdäcket kolla efter presenning, röd vr6 och en sverigeflagga, vid staketet mot gunne's väskor

mrpete
    Gäst
    Hoppla hoppla

Projektet fortlöper men nu utan någon större stress. Mappningen börjas så fort Pontus kommer hem från Gatebil. Under tiden grejar jag med lite andra småsaker som jag har tänkt att göra.

Generatorn har som sagt bytts ut mot en annan, med ny laddningsregulator, så förhoppningsvis funkar den bättre.
    Sen var jag till batterilagret och kollade mitt batteri, som var ok fast det kunde varit lite mer ampere. Så ska till batterirekond och byta ut det tänkte jag. Fick tips av Pontus om det, man lämnar in sitt gamla, betalar 300:- och får ett nytt batteri. Väljer nog en storlek mindre då.

Sen har jag tänkt lätta bilen lite. Asfaltsmattor på golvet ska ur, dörrsidor ska bytas till tunn plast, alu eller kanske tom kolfiber.

Har börjat med att kapa bort onödig plåt på insidan.

Sen kommer jag att byta garage i månadsskiftet, eget dubbelgarage med en del lagerhyllor och ett litet rum på ena sidan. Får se om jag ska ha det kvar eller om jag tar ner det för att få större golvyta.

Så det kommer att finnas ett ledigt dubbelgarage där jag är, tror det är 36m2 och kostar 2500:-/mån. Lagom om man är två som vill dela tex.

Om någon är intresserad av det så hör av dig till mig, jag måste ha intresseanmälan idag, senast imorn vid lunch. Vore skoj med vw-granne

Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Trevligt att det börjar röra på sig igen
    Micke
    Alias Silverpilen

mrpete
    Gäst
    Jajemän, jag kan ju göra lite såna här andra saker medan jag väntar på att mapparen ska få tid. Han stressar med sitt bygge till gatebil i helgen

Lättning av dörrar ger ju inte många gram, men många bäckar små så sparar man lite vikt. Jag hade ju ändå tänkt byta dörrsidor då de jag hade var fulla av hål från högtalare, delningsfilter etc..

Funderar på tunn alu med en rem att dra igen dörren med Härnäst är det asfaltsmattor på golv som ryker, lär inte vara några större problem då det var jag själv som satte i dem i början när jag hade bilen.

Ska förbi metallservice nu och kolla pris på alu. Kolfiber hade ju varit fint, men lite dyrt.

mrpete
    Gäst
    Har inte gjort så mkt det senaste. I helgen har jag jobbat på metaltown i vip-baren, kul som fan. Lite lugnare tempo än i vanliga baren där man bara köttar ut öl, vin och cider till höger och vänster. I vip-baren sålde vi även sprit, riktigt skoj och lite goa extrapengar.

Funderar på vad man ska köpa för det.. halvbur kanske.. fuelcell, byta fälgar, hmm.. finns mkt att välja på.

Var iaf förbi metallservice idag och hämtade ut mina 0,7mm alu-dörrsidor. Åkte till garaget och monterade dessa med popnit. Blev ganska bra om man får säga det själv.. även om jag hellre haft svarta, eller svart guld (kolfiber).

Det syns lite flyttlådor i bakgrunden, det är för att jag kommer att byta garage i månadsskiftet. Samma ställe fast ett eget dubbelgarage, till bättre pris

I det finns ett litet rum och lagerhyllor på ena sidan, så det blir nog kanon tror jag.

Nu ska det bara bokas in ett par dagar med Pontus så är det mappning för golfen, ska bli kul att höra och känna hur den går !!

mrpete
    Gäst
    Tjingeling i solen!

Var en vända till garaget idag, hade egentligen inget att göra där idag då mappning är uppskjutet till nästa vecka.

Så jag rev ur stolarna och mattan.. fram med värmepistolen och spackelspade!

Gick förvånansvärt enkelt ändå, detta är gjort på kanske 1½h

Det blir en del skit

Så förhoppningsvis sparar man några kg, golvet bak är kvar, sen ska jag dammsuga ur, torka av med förtunning och se om det finns nån bra, slitstark 2-kompfärg man kan pensla på. Då blir nog golvet svart.

Sitter och överväger om jag ska åka tillbaka nu när man ätit middag och ta golvet bak med..

mrpete
    Gäst
    Hoppsan!

Det blev visst inköp av nya fälgar idag Tyckte mina är fina som fan, men de rymmer icke större bromsar, inte heller fyller de ut mina stora hjulhus ordentligt..

Så det blev en uppsättning Borbet A 16x9"

pics or it didn't happen, eller?

Var ju givetvis tvungen att provmontera dem, även om de ska fixas till lite samt plastidip:a "stjärnan" sen måste nya sulor på, dem som var på är helslut :P

Observera att hjulet inte står rakt på bilderna.. hade inte nycklarna med mig så kunde inte räta ut det heller.

Nu måste jag bara avvyttra mina breddade plåt för att ha råd med nya däck, hehe

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ser mycket bra =)

Quattro_mannen
    Gäst
    Nu börjar det likna nåt......9 tummarna sitter perfekt!!!

mrpete
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Ser mycket bra =)
    Tackar! Är själv mkt nöjd Nu ska det bara säljas plåtfälgar och inhandlas nya sulor!

Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Nu börjar det likna nåt......9 tummarna sitter perfekt!!!
    Tack Nicklas! Kul att se en kommentar från dig, det var ett tag sen man såg till dig, har du ramlat tillbaka i vw-träsket? Handlade förresten från dina hemtrakter igen nyligen, protoparts

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Riktigt schyssta fälgar! Sitter ju perfekt!

mrpete
    Gäst
    Tack! Ja, de blir riktigt bra, tidsenligt o allt

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Hinner du få den "färdig" för Kinnekulle på lördag?

Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg

Tack Nicklas! Kul att se en kommentar från dig, det var ett tag sen man såg till dig, har du ramlat tillbaka i vw-träsket? Handlade förresten från dina hemtrakter igen nyligen, protoparts
    Nää ingen Vw för mig änn.....all tid o pengar går till Harley byggen men dottern ska ha bil om 5 år och då borde Vw Up Gt sitta som handsken Men visst kollar jag runt här ibland. Protokillarna är proffsiga på Megaskvätt,så jag hoppas du får ordning på bilen snart

mrpete
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Nää ingen Vw för mig änn.....all tid o pengar går till Harley byggen men dottern ska ha bil om 5 år och då borde Vw Up Gt sitta som handsken Men visst kollar jag runt här ibland. Protokillarna är proffsiga på Megaskvätt,så jag hoppas du får ordning på bilen snart
    Okok, du saknar inte din lille etta då? Den var ju ruggigt fin Har faktiskt också funderat på ett mc-projekt framöver. Men för min del funkar det inte att ha fler projekt på samma gång, så golfen får bli mer eller mindre färdig innan man gör något annat.
    Hehe, ja det gäller att planera i tid, gillar up faktiskt. Eller den nya bubblan är riktigt fräck också, mkt snyggare än förra new beetle.
    Ja, Jag har fått mkt hjälp och tips av dem, Johan har fått svara på många frågor, haha.

Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Hinner du få den "färdig" för Kinnekulle på lördag?
    Tjena, njaee.. det är nog inte troligt tyvärr.. hade varit skitskoj.. men jag vill ha allt ordentligt gjort innan den tas ut på bana.. Kör man dit så blir det nog svårt att låta bli

Det ska nog inte dröja alltför länge nu, det är ju i princip bara mappning och besiktning för att kunna köra den på gatan.

mrpete
    Gäst
    Var en sväng till garaget idag med, tittade mest lite på fälgarna.. kanterna och banorna ska poleras.. yaaay.. ska införskaffa färgborttagningsmedel (gelform som man penslar på) sen är det bara att börja putsa

Men på vägen dit åkte jag även till biltema och köpte en burk 2-komp polyuretanfärg. varför?

Därför!

Nymålat resultat:

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Nice!

mrpete
    Gäst
    Tackar, ja det var en jävla massa skit jag fick ur bilen.. några kg var det garanterat

Edit: Det roliga är att alla säger att det är så sjukt jobbigt att skrapa asfaltsmattor.. men detta gick hur lätt som helst, som att hyvla ost med spackelspade och värmepistol.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin