Sidan 9 av 24 FörstaFörsta ... 678910111219 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 471

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Fälgarna till brukisen blir perffa!

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Nu sitter fälgarna monterade på passaten.
    Har just tagit in Golfen , så nu händer det saker.
    Återkommer med rapport frammåt kvälls/nattkvisten. ;-)

PassatGT16v
    Gäst
    Längtar efter sommarhjul jag med även om det inte blir något speciellt. Det är något med vårkänslor.

Blir intressant att se hur din etta ser ut med nya hjulen.

Inga aprilskämt nu bara...:-)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Fan va tidig du är med sommarsulorna, måste nog vänta 1-2 veckor till tror jag

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Fan va tidig du är med sommarsulorna, måste nog vänta 1-2 veckor till tror jag
    Tidig?
    Vi kör ju nästintill samma väg till jobbet du och jag & det har ju varit barmark nu i 1,5 veckas tid. =)
    Gäller bara att anpassa hastigeheten så går det bra.

Lite bilder från kvällen aktiviteter , har lite småtjafs kvar att fixa som jag inte orkade börja med nu under kvällen utan får ta det till påsk hemma i garaget.
    Ska bygga om förgasaren till manuellt choke istället för automat , GTI-Spolier ska på fram samt att jag måste byta termostat pga av att bilen går kall.
    Måndag ska den 4-hjulsmätas så cambervinklarna står som dom ska , ev ska jag spola i ny bromsvätska och vxlåds olja när jag ändå har den på lyft.

Valde att köra med 40mm sänkning på bilen , känns lagomt för en man i min ålder och min kassa rygg & stela leder.=)
    Bilen var 950mm hög i hörnen när jag tog in den och 550mm låg när jag justerat klart.
    Mina mobil bilder får tala för sig själv..........men jag är för engångs skull snuskigt nöjd , bilden i min skalle har gjorts om till verklighet , fälgarna blev ÖVER förväntan.
    Mk1:an börjar bli den där bilen som man engång i tiden drömde om att man SKA äga men familjebildande , tid och allt annat satte dom planerna på is , men nu nu är jag nog fan där måste jag erkänna.
    Man skördar frukterna av snålande och gnetande under vintern.
    Får försöka fippla till nå bättre bilder längre fram mot sommaren........Janne.M har systemkamera och jag ska kräva han på en gentjänst nån sommardag.......han vet bara inte om det än. ;-)

Bilen när den hämtades från vinterförvaring.

Dotz Mugello 6x15 skodda med Kumho Ecstasa 165/50-15 , 40mm sänkning

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Jo just det..........Passuten.
    Förra fälgarna blev ju stulna , men efter div pappersexersis och överläggande med mitt försäkringsbolag löste den saken sig också RIKTIGT smidigt och BRA.
    Jag blev inte ruinerad tack vare TRYGG-HANSA.
    Kommer att vara en trogen kund framöver. ;-)
    Så bra blev det , jag lämnar med dom orden.

En vacker dag ska jag ha råd med riktiga 18" BBS Lemans.........är inte där än.

PassatGT16v
    Gäst
    Bling!
    Det blev ju en helt ny bil. Vilken skillnad från bilden med plåtisarna.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Ohlala! Snyggt!!

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Vart riktigt snyggt! Får ta och inspektera nån dag framöver.

Mjo samma väg, men jag jobbar natt också så har varit lite halt, men efter påsk kanske.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Härligt med LM-kopior, dock en fråga: varför blev det inte 19? Var det pga försäkringsbolaget eller är det pga komforten?

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Inget av det , enbart pga av att jag vill ha 18" , lagom är bäst. =)
    Fälgarna och däcken beställde & betalade jag ur egen ficka innan det var klart med försäkringsbolaget , så dom hade inget med saken att göra.

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Tänk vad lite fälgar kan göra!
    mv. Patrik Jonasson

Caddylac

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Tänk vad lite fälgar kan göra!
    +10!

Blev bra!

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Nu är bromsklotsarna fram bytta samt kylvätska , termostat , vxlådsolja , bromsvätska och annat småtjafs.
    Eftersom bilen endast hade justerbart styrstag på högersida är nytt justerbart styrstag till vänster sida samt ny styrled till hö sida beställt.
    När detta äe monterat ska bilen 4-hjulsmätas.
    Fick rådet att byta till justerbart stag även på vä sida eftersom det är lättare att få ratten rak efter justering av toe vinklarna.

Skrivet från min mobil...så stunta i ev stavfel.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-04-04 klockan 21:28.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Skulle inte bli något skruvande idag........det sket sig med det löftet & jag har en känsla av att jag INTE är populär hemma , tror jag passerat någon sort gräns för vad min sambos tålamod gällande denna bil just nu. =/
    Nåväl styrstag vänster bytt till ett nytt justerbart , det gamla stumma/ojusterbara var orginal sen 1977 och satt där efter , men efter lite uppvärming med gasen och massage med släggan gav den sig till slut.
    Höger styrled gick lättare och tog bara några minuter att byta.
    Konvertering av förgasare från automat till manuell choke sket sig , satsen jag köpte från e-bay var till pict 34 - 1/2/3/4 förgasare........min förgasare var naturligtvis en Pict 34-5.
    Misab har dock dom rätt sats men den kostar fläsk , så jag låter den saken vila en stund.
    Sedan avslutade jag resterande X-antal timmar med en 4-hjulsmätning i egen regi........rätt korkat med tanke på att det säkerligen är 10-år sedan jag 4-hjulsmätte en bil och då var det en annan maskin.
    Håller inte på med 4hjulsmätningar & är totalt novis när det gäller den saken , men tänkte att det verkar ju inte så fruktansvärt avancerat att få till på en gammal plåtburk till golf.....jag hade fel.
    Efter mycket om och men så fick jag ialla fall till camber samt toe värderna inom gränserna , men eftersom jag är osäker på vad jag hållt på med ska jag låta någon som KAN kolla upp bilen igen & finlira.
    Vid närmare eftertanke skulle jag aldrig börjat med att kludda med framhjulsvinkalarna utan väntat till nästa vecka........då hade jag varit hemma den tid jag sa att jag skulle vara hemma INTE 6 timmar senare.

Men nu står bilen i garaget ialla fall och den är körbar. =)

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Håller inte på med 4hjulsmätningar & är totalt novis när det gäller den saken , men tänkte att det verkar ju inte så fruktansvärt avancerat att få till på en gammal plåtburk till golf.....jag hade fel.
    =)

Bevingat uttryck haha.
    Kan ju inte va så svårt.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Citat Ursprungligen postat av Lillen

=)

Bevingat uttryck haha.
    Kan ju inte va så svårt.
    När vi ändå är inne på ämnet.
    Min kära sambo har bestämt sig att ta körkort på allvar nu vid 35+ streket.
    Passaten är inga problem för henne att hantera och köra , Servo , ABS , ESP , E-Gas , Insprutning , Turbo etc etc etc , man lär sig hantera bilen rätt fort och köra fast man är osäker , den har kraft från låga varv och går stabilt, den sköter sig själv i princip.
    Nu under kvällen tänkte jag ge henne en lektion i att hur det är att "köra bil på riktigt"......så jag lät henne prova golfen dvs trilskande förgasare rakt av mekaniskt från pedal till styrning med stenhård fjädring, 4-petat låda etc etc etc.
    Tror jag passerade ytterligare en gräns där för vad hon INTE gillar , vi körde 10 minuter sen var det "jag kör inte den här bilen mer".
    MEN Jag säger som jag sa till henne....klarar man av att köra en sådan bil , klarar man av att köra vilken bil som helst!
    Bara att gnugga på mao......eller som vi brukar säga lillen "bara på't igen!"

Skickat från min Äppel Padda.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Instämmer till fullo.
    Min sambo fick lära sig att köra med min dåvarande Vento TD jag hade som var en jävla traktor minst sagt.
    Skitbil som gick illa , kördes illa på vägen och hade en massa skit för sig.
    Men lära sig köra riktig gammal skitbil fick hon.

Själv lärde jag mig i en 142:a som gått lååångt.
    Denna var även min förstabil i några år.

Folk som inte kört äldre bil borde få vara tvugna till att öva i ett vrak nån gång under kör/inlärningsdelen av körkortet.
    Borde vara lag på det så man fattar hur en riktig bil fungerar.

Samma med riktig vinterkörning och så vidare.

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Frontspoiler äntligen monterad.
    Sitter ännu och letar en korrekt choke konverterings sats , men dom är ej lätt att finna till en solex 34 pict 5 tydligen.
    Skickat ett mail till MISAB för över en vecka sedan men inget svar.
    Snart kopplar jag ur hela skiten.
    Tanken på WEBER slog mig härom dagen , för jag vill minnas att P-plutt hade insug och gasare till salu förra året. =)
    Sen har jag en annan rattradio liggandes i garaget som jag kom över förra helgen MEN jag suktar efter en modern pryl nu , trots att det är mot ursprungsplanen.
    Men denna radio har helrätt stuk enligt mig.

En Telefunken Classic CD 30 skulle sitta som en smäck mot instrumentbrädan, dock verkar även denna vara omöjlig att få tag på.
    MEN skam den som ger sig!

I övrigt börjar "att göra" listan bli komplett , fast den har ju spårat ur totalt med tanke på att all mekanik ibilen snart är utbytt mot nytt.
    Velar ännu över om jag ska låta polera den eller köra den som den är , gillar stuket med lite matt lack.

[ X ] Byte kamrem + spännare
    [ X ] Byte koppling + utr lager
    [ X ] Rep växelänkage
    [ X ] Byta olja i lådan
    [ X ] Byte vevaxeltätning samt tätningar till låda samt oljetrågspackning.
    [ X ] Byte ventilkåpspackning
    [ X ] Fixa en CALIX motorvärmarkabel av jättegamla sorten.
    [ X ] Byta trasig motorvärmarkropp.

__________________________________________________ ________________________________________________

[ X ] Polering
    [ X ] Byte till fräscha clips till ytterlister (ska monteras ner inför polering)
    [ X ] Nya EU reg skyltar fram / bak.
    [ X ] Montera en rattradio Blaupunkt/Philips (Notera att det är radio inte cd.)
    [ X ] Byte fjäderbenslagringar fram
    [ X ] Byte dämpare/fjädrar till sänksats med dämpare/fjädrar alt ”ful” coils.
    [ X ] Byte Bakljus till Röd/vita & främre blinkers till vita.
    [ X ] Få bakskärmen riktad och lackerad.
    [ X ] Chrome Speglar
    [ X ] GTI-Front läpp
    [ X ] Fälgar/däck 15”
    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-07-08 klockan 13:36.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Sommarfärdig med andra ord!

Liknande ämnen

1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 12:28
  2. VW golf 1977 på blocket
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 10:09
  3. Vw Golf GLS -77
    Av silversurfaren i forum Projektforum
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 16:04
  4. Golf GLS 1978!!
    Av Scootie i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 21:02
  5. (FILM) 1977 VW Mk1 Junior cup
    Av Sebbe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:29

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin