Sidan 12 av 31 FörstaFörsta ... 2910111213141522 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 613

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Hmm, när jag läser i den texten så känns det spontant som det är den som pajat, precis så upplevdes det med tappat tryck och det verkar mkt troligt , blir att kolla upp den snarast.

Inga motorlampor lyste så tändspolarna är det förhoppningsvis inte, enda som var med dem var att 3 av dem hade "hoppat" upp en del så att alla gick att trycka ner en del men det gjorde ingen skillnad alls såså tändspolarna tveksamt.

Mattias (stertman) hade samma teori som du anri52.
    Tack så mkt för tips o hjälp
    Mvh Erik

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Trist att du drabbades av strul. Bara laga och på ett igen! Trots allt så fick du till en bra tid.

Har jag förstått det hela rätt att gissningen på problemet är att ventilen från vevhusventilationen (som är till för att evakuera blow by till insugsröret) har gått sönder och istället läcker laddtryck bakvägen in i vevhuset?

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jodå , ska kolla ventilen snarast och sen får vi se , men jäklar vad den går bra nu! kollar jag mot Australien golfen så har jag bättre fart på både 201 & slutfart så bara 60foten kommer så tar jag tiden är jag övertygad om.

Finns den ngt race inom räckhåll från Umeå +- 20 mil enkel väg i höst så ska jag prova bara felet lösts.
    Erik

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jodå , ska kolla ventilen snarast och sen får vi se , men jäklar vad den går bra nu! kollar jag mot Australien golfen så har jag bättre fart på både 201 & slutfart så bara 60foten kommer så tar jag tiden är jag övertygad om.

Finns den ngt race inom räckhåll från Umeå +- 20 mil enkel väg i höst så ska jag prova bara felet lösts.
    Erik
    Jag tror att det är dags för Dig att köpa en sån här:
    http://www.stertman.com/ui/templates...titioncatchcan

Bli av med en dålig konstruktion och dessutom slippa få olja i insuget/på ventiler.
    Och Mattias och jag har pratat lite och nog borde det vara det som är felet på Din!

Och kul att se hur mycket effekt Du verkar ha trots allt!
    Hade Du kört länge på Racesoppa eller var det fortfarande vanlig bensin?

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Är det alltid sluten vevhusventilation på moderna ottomotorer? Tur i alla fall att insläppet av vevhusgaserna är efter kompressorn så man slipper verkningsgradsförlust på nedsmutsning (så länge ventilen håller..).

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Nix inte ventilen, har haft upp den nu o kollat och den verkar funka som den ska iaf om bara blåser o suger genom den manuellt, iofs vet jag ju inte hur den beter sig med ett rejält laddtryck om den inte klara att hålla tätt då??

Jag provade nu med VP först repa rakt av körde Max 2-3 km före och kanske inte spolarna klarar av racesoppan så bra, har ingen aning faktiskt. Det kan ju vara ngt i den mappen som är " för" elakt vid strippkörning så den klipper i ngt safeläge??

Var ute sent i går kväll o testade med gatmapp o 98 och hade inga som helst problem med svajade effekt utan den gick som f** igen.

Just nu har jag inte en susning utan kommer att köra en vagcom o se om den ger några felkoder, och återkommer i ämnet med svar hoppas jag.
    Mvh Erik

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Det kan fortfarande vara ventilen som inte klarar höga laddtryck. Att bara blåsa i den räcker inte för att bevisa att den är ok. Finns det möjlighet att logga intressanta variabler medan du kör med recesoppa och mapp?

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jo jag blåser nog inte några 2 Bar direkt , känns mest troligt ändå med den då jag tycker att spolar borde tända motorlampa som anri52 hade.

Ang logg så är det inget jag kan se tyvärr och jag vet inte om Mattias har ngt hos sig sedan mappningen där man kan följa det bättre kanske?.

Men jag bollar det vidare till stertmanpojkarna i det fallet, men ev svar kommer nog inte att kunna presenteras här då det nog bara behandlas internt mellan mig-dem-giac och det får väl respekteras.

Loggningsförmågan hos ett bra eftermarknadssprut vore kul att ha men fel typ av bil för att jag skulle vilja byta.

Jag kör autronic i min riktiga racekärra och det är sjukt nice sprut att jobba med, men den passar inte in i detta forum då den driver i fel ände och iofs tysk med en 4banger på minst 450whp
    Men ang R:en så letar jag vidare/Erik

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jamen va fa*, nu har dessa jä*** australien golfarna slagit till igen . 12.23-176 blås med standard DSG tom..
    Jag ville ju vara först med en så låg 12:a nåja bara jag får till60 fot så borde det gå och det här är den första Golfen jag sett som matchar mina farter på 201-402 meter

Länk här
    http://www.vwgolf.net.au/showthread....th-GIAC-Golf-R!

Men Nästan exakt samma setup som jag har fast jag har nog? en ännu bättre IC?

Bara att ta nya tag nästa säsong..
    Erik

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Jamen va fa*, nu har dessa jä*** australien golfarna slagit till igen . 12.23-176 blås med standard DSG tom..
    Jag ville ju vara först med en så låg 12:a nåja bara jag får till60 fot så borde det gå och det här är den första Golfen jag sett som matchar mina farter på 201-402 meter

Länk här
    http://www.vwgolf.net.au/showthread....th-GIAC-Golf-R!

Men Nästan exakt samma setup som jag har fast jag har nog? en ännu bättre IC?

Bara att ta nya tag nästa säsong..
    Erik
    Väldigt snarlik setup, dock som sagt fördel Dig på IC!
    Går att åka fort med dessa Golfar, helt klart!!!

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Kommer det att komma ngn DSG update från Giac Jimmy? Det tror jag skulle göra susen för starterna och det står högst upp på fixalistan för min bil innan fingrarna slinter och jag beställer en RS 3:a... Är ruskigt sugen på en sån faktiskt.
    En kul grej är då att tittar man på aussiekillarnas 402m tider så är min bil tredje snabbast i världen och det är ju inte kattskit ändå, ( och alla 3 gör GIAC extreme pgm vara)
    bra eller anus?

Erik

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Kommer det att komma ngn DSG update från Giac Jimmy? Det tror jag skulle göra susen för starterna och det står högst upp på fixalistan för min bil innan fingrarna slinter och jag beställer en RS 3:a... Är ruskigt sugen på en sån faktiskt.
    En kul grej är då att tittar man på aussiekillarnas 402m tider så är min bil tredje snabbast i världen och det är ju inte kattskit ändå, ( och alla 3 gör GIAC extreme pgm vara)
    bra eller anus?

Erik
    Erik,
    GIAC har ännu inte bestämt sig om dom ska göra mjukvara till DSG, men Garret & co i USA på GIAC vet om att vi har några kunder som är intresserade så vi får se om dom nappar och fixar en mjukvara till DSG.

Tror faktiskt att på topp 10 tiderna i Världen så är det GIAC som har typ dom 7 av dom 10 platserna GIAC...
    Snabbaste Gti mk6 (inte Golf R) är även det GIAC och snabbaste Golf GTi mk6 med K04 turbo är GIAC snabbast... Verkar som att GIAC lyckats rätt bra med deras mjukvaror!?

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Jaha ja , då var man inte ens nära att vara snabbast längre ;( vet inte om det är standard turbo i denna men det går jäv*** snabbt nu för R golfar med DSG 11,3@119 mph = respekt...
    APR bil dock och inte GIAC

http://www.youtube.com/watch?v=ZfDed...layer_embedded

Själv har jag byggt om min lite nu och monterat catchtank för olja istället för org skräp ventil och tror att det löser mitt svajande laddtryck.
    Kommer annars att sätta upp bilen för svängkörning istället och blir en Haldex update och nya frambromsar och ev nya fjädrar om jag hittar något som funkar.
    Måste passa på då frun ställt in siktet på en hästgård och blir det så då ryker nog både min bilbudget och all såkallad nöjes/mektid all världens väg.
    Over and out / Erik

itouch
    Gäst
    Den där bilen är totalt ombyggd, större turbo och hela paketet samt även uppgraderade dsgkopplingar, så det är inte konstigt att den kör den tiden med effekt över 400hk
    Senast redigerad av itouch den 2011-10-25 klockan 11:50.

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Balle!! Då var det här året fuckat...
    Avslutade det här året med ett storstilat förmodat turbohaveri . Min pärla förvandlades till att ryka som en finlandsbåt och drog glatt och villigt i sig X-antal liter olja lika fort som en glad tysk dricker öl på oktoberfest...

Anledning till raset? Sannolikt så är det beroende på att vevhusventilationens lösning (bytte org till separat kit BSH ) i sig en jättebra grej men den var inte direkt vinteranpassad med sin placering, kombinationen av att det blir ganska långa slangar och en ngt hög placering gjorde att skiten frös ihop i norrlandsklimatet och då rök turbon som en följd av det....

Så nu blir det att ta sig en allvarlig funderare på hur fortsättningen blir, att ta det på fabriksgarantin är knappast aktuellt med tanke på alla mods som är gjorda och att chansa på att montera tillbaka org grejor för att se om de går med på det vågar jag mig inte på. Men som jag och andra skrev tidigare i tråden så finns det ju en baksida med trimmning och har man sagt A så får jag väl bryta ihop och komma tillbaka..

Nu vet jag ju att det byggs på en del riktigt rappa golfar just nu i detta land och för att behålla en tätplats så blir det nog att spänna bågen högre än ngn annan gör.
    Så det blir väl att önska herrskapet ett Gott Nytt år så får jag väl se vad nästa steg blir för mig.
    Men det var kul så länge det varade OCH det har inget med mappning, tuner, firma att göra det här utan en dyr följd av en god tanke som gick fel, jag ska försöka mig på att lägga upp en bild länk så får ni ser hur jävligt det såg ut så förstår varför det gick som det gick sedan kan jag väl skicka en väl menad varning till er som funderar på en catchtanklösning, se till att ha VÄLDIGT korta slangar låg placering och helst bör ni nog inte åka med det på vintern alls enligt mig.
    Over and out
    Erik

Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Tråkigt att höra. Jag var inne på att köpa 034motorsports catchcan kit men var skeptisk till det just på vintern. Enl 034 själva skulle det inte vara några som helst problem. Lycka till med fortsatt bygge.

Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Tråkigt det här, Mattias var inne på att det var lite för långa slangar och att det kunde bli problem men att Du trots att Du kortade ner slangarna fick problem var fan inte kul!
    Jävligt ledsen att det inträffade även om varken vi eller BSH kunde veta att det skulle ske så är det tråkigt och vi ska göra vad vi kan för att backa upp Dig Erik, vi vill hjälpa Dig på dom sätt vi kan!

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Shit happens, men bara att ta nya friska tag som sagt, Jimmy ang samtalet i går så känns det riktigt intressant alternativ E51... Så vi kikar vidare på det tycker jag :P.

Vi laddar väl om för ett grymt 2012 då och siktar på låga 11 istället....
    Vi kan höras via min jobbmail el telefon om det tills vidare
    Erik

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Tråkigt.. Hur som helst så har du nu en anledning att uppgradera laddare..

jonis
    Gäst
    Vilken version av Bsh kittet har du?
    Vad säger Bsh om detta?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin