Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 29101112131415 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 303

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ja dom är i helt i min smak
    Ja jag såg den sidan tidigare och har knappat lite där, men det lutar emot 185/45-15" just nu iaf..hmm
    Men man hinner fundera ett tag till, hehe!

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Har fått lite mer gjort å!!

Började med å peta på lite kulör på mitt så kallade powerrör och satt dit det.. som tidigare sagt.. inte så fagert men det får duga.. ser bra ut på håll iaf!

Sen så har jag börjat dona lite med soppa tillförseln!
    Tyvär saknade jag hälften av alla komponenter som skall vara till soppan..
    Jag har en tank, en av 2 delar av hållaren till soppapumpen, samt en sönder rostad Bränsletrycksaccumulator som låter som en maraccas när man tar i den..
    Så det har fått blitt å införskaffa lite prylar först och främst..
    Tankbanden och påfyllningsröret har jag tagit ifrån donator golfen.. Dom blästrades och målades, och tanken fick lite kulör den med..
    Dock dåligt med bilder på just detta tyvär..

Men här är iaf tankbanden som blitt blästrade och målade.

Och här ser man ju varför Bränsletrycksaccumulator lät som en maraccas...

Funderade ett tag på å skita i å köra med accumulatorn men.. nja.. de fick bli å leta på en endå!
    Och som tur va så fick ja tag i en Bränsletrycksaccumulator som alldrig vart monterad på bil ens!

Lite svart färg fick den dock endå! Sen fick det bli å skaffa ett fäste å blästra å måla till den å.

Och inga slangar eller dyl fanns det heller.. så det fick bli nya sådana också, och nytt soppa filter.

Lite universal "bufferts" till div fästen..

Och efter lite bockandes så fans det fästen till accumulator-hållaren också.

Petade även dit nya soppa filtret.

Samt en ny soppa pump vart det också då den inte heller fanns...

Lite tillbehör till pumpen..

Och eftersom ja inte lyckades hitta allt som skulle va till pumphuset får det bli såhär sålänge bara, lindad med gummiduk.

Och så har ja även hunnit dragit nya soppa ledningar framifrån, å bultat dit tanken.

och vart även å testmontera ett sånt här.. vart dock lite knas med tankröret så det lär fixas ordentligt först.

Sen tog det slut på delar... Så då vart det å börja lite med ett nytt innertak då ja slet bort det gamla vid rostlagningen..
    En bild på det som satt där tidigare:

Det nya som ska dit.

Började med å hänga dit det.. kommer bli skoj..

Får bli å limma det i etapper då ja inte hade tillräckligt med nypor.. + att ja kom ju på senare att bakluckan lär ju dit innan ja kan fästa det helt och hållet..
    så där sket det sig lite i planeringen Men det är ju påväg upp nu iaf Och som synes sitter mittkonsoll, m.m i nu å

Så eftersom man inte kunnde göra nå mer med taket heller så vart det å börja göra fästen åt oljekylet.

Och såhär kommer oljekylet sitta, snett bredvid kylaren hade ja tänkt.

Mvh Tommy

Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Sicket jobb och vilket detaljarbete!
    Kämpa på!
    mv. Patrik Jonasson

Caddylac

Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Otrolig energi i detta projekt, riktigt kul och inspirerande, vilken bil!

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Sicket jobb och vilket detaljarbete!
    Kämpa på!
    Ja det vart så, hehe! Ifrån början tänkte ja absolut inte pilla på så gott som varje liten skruv, men med tiden så vart det bara så

Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Otrolig energi i detta projekt, riktigt kul och inspirerande, vilken bil!
    Det tackar man för! Ja energin kommer och går men man har ju den moroten framför sig nu iaf att kunna få den klar till våren! Och då får man en extra liten energikick

Mvh Tommy

N.Juvakka
    Gäst
    Har sträckläst denna tråden nu och måste säga att jag är sjukt imponerad, tumme upp!!

En fråga dock, eller ja 2 då, vad använder du för strömkälla till kromateringen? Och är det något speciellt kit du använder, ser ut att ge en lite "matt" yta snarare än spegelglansen man får av krom? Tycker det är redigt stiligt och kommer garanterat sno idén :P

MVH

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Citat Ursprungligen postat av N.Juvakka Visa inlägg
    Har sträckläst denna tråden nu och måste säga att jag är sjukt imponerad, tumme upp!!

En fråga dock, eller ja 2 då, vad använder du för strömkälla till kromateringen? Och är det något speciellt kit du använder, ser ut att ge en lite "matt" yta snarare än spegelglansen man får av krom? Tycker det är redigt stiligt och kommer garanterat sno idén :P

MVH
    Roligt att du orkat titta igenom tråden!
    Som stömkälla annvänder jag min batteriladdare, men det funkar lika bra med ett helt vanligt bilbatteri också om man vill det, eller vilken vanlig "simpel" batteriladdare som helst.
    Och pga av att delarna blir lite "matt" är för att jag bara slänger dom i blästerskåpet och sedan ner i badet, vill man ha mer glans så ska man ha delen rätt blank innan badet också, och glasblästern ger ju en lite mattare yta, därav att det blir som det blir
    Och ja är på tok för lat för att stå å polera varenda liten del innan badet! Hehe! Huvudsaken det inte börjar rosta lika lätt igen så är ja nöjd

Mvh Tommy

N.Juvakka
    Gäst
    Tackar för infon, jag tycker nog att det är snyggare med det matta. I allafall så länge det inte är en showbil, det ska se original ut fast snyggare

Hur länge brukar du ha det i badet på ett ungefär, läste 40 min på nån sida men räcker det verkligen? Rimligtvis blir enda skillnaden med tiden hur tjockt lagret blir, eller om det finns instruktioner med i kiten? Och sen en sista fråga, börjar bli många nu, hur länge man kan köra med ett kit om du nu lyckats förbruka ett :P

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Hehe, bara roligt med lite frågor!!
    Hur länge det behöver ligga ibadet beror på hur tjockt gods/hur stor del du ska göra samt vilken stömstyrka du sätter på, men en 20-30 min brukar räcka bra det! Ibland lite längre, men en 20-25 min räcker oftast bra!
    Man kan sila badet om man vill, men det är även riktigt viktigt att delarna är mer eller mindre klinskt rena när dom åker i badet, annars blir det fort grisigt. Japp man får med en manual
    Om du vill så kan du maila ( tommy_ferlin@hotmail.com ) så kan jag skicka över min "user guide" på PDF fil som jag fick med kitet, där står det mesta + en del hel del bilder.

Mvh Tommy

N.Juvakka
    Gäst
    Det hade ju vart uppskattat, slänger iväg ett mail nurå så slipper du undra vad det är för filur

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Tjo!

Har pulat lite med golfen i dagarna.. dock utan nå större framsteg tyvär då den tänkta uppstarten sket sig idag!..
    Men iaf.. Till å börja med så har jag iaf fixat pressade slangar till saab 9000 turbo oljekylet ja tänkt annvända.

Så nu sitter därmed oljekylarn på plats!

Sen har det bla blitt lite glycol, ett luftfilter, tändstift, gaswire och lite slang.. bland det sista delarna ja behövde för att få till en provisorisk provstart iaf!

Sen va det tyvär slut på det roliga.. monterade delarna, hällde i runt 15 liter soppa i tanken, satt i ett batteri och vred sedan om nyckeln på tändningen och all instrumentbelysning började iaf å lysa!.. fast tyst ifrån pumpen...
    Sen vred ja nyckeln helt och hoppades på det bästa endå..! hehe....
    Men den börja bara tugga på en massa på startmotorn.. utan å tända till nå.. och utan ett ljud ifrån pumpen!
    Beställde nytt pumprelä.. monterade det och då hörde jag pumpen gå igång iaf!, drog ur ena spridaren får å kolla om det kom soppa fram.. men icke! Dock kommer det soppa till k-jet huvvet, men inte längre.. testade å trycka ned vågen med handen utan resultat.. men eftersom ja inte har någon tändning så är det väll kanske logiskt att det inte kommer soppa på spridarna heller då relät styrs av impulser ifrån tändnigen antar ja??
    Har ju en ny spole men testade även med 2 andra spolar ja hade liggandes utan resultat, testade 2 (begagnade) tändkablar som går imellan fördelare och spole, testade annat tändningslås, bytt säkringar, bytte tillbaka till gamla fördelaren osv osv utan å få tändning eller då inte heller soppa!! Lite småstörande!
    Har dock ingen mätare hemma så ja kunnat mätt upp något en men får ta tag i det i helgen...
    Det ja inte bytt är tändkablar, rotor och fördelarlock... har dock testat 2 beg varianter men det är ju ingen garanti direkt..
    Va allt ja orka med nu.. få som sades kolla närmar på det å mäta lite i helgen.. men tips är alltid välkommna!!

Slutligen en jätte spännande bild på ett pumprelä!

Mvh Tommy

mrpete
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Boonzo
    men eftersom ja inte har någon tändning så är det väll kanske logiskt att det inte kommer soppa på spridarna heller då relät styrs av impulser ifrån tändnigen antar ja??
    Styr av impulser från tändningen..? vad menar du..? Pumpen går ju för jämnan, det som inte motorn förbrukar går ju tillbaka till tanken genom returen.. Så att den inte får soppa tror jag inte har med tändningen att göra.

Hur mkt har du tagit isär ditt bränslehuvud? Hur känns det när du lyfter mätskivan, är det något motstånd? För det är inte ovanligt att de grejerna börjar kärva om det står ett tag.

Ang. soppan så får du börja kolla närmast pumpen och framåt hela tiden för att se hur långt soppan kommer. Jag gissar på fram till bränslehuvudet. Är det stopp där så kolla om det går tillbaka i returen.

Om inget mekaniskt verkar fel alls så skulle jag satsa på att kolla så att styrtrycksregulatorn fungerar som den ska. Dels så att du har flöde igenom den, dels att den inte tappar för mkt spänning när du försöker starta.

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Styr impulser ifrån tändningen ja.. läst bla det här...
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...r%E4nslerel%E4

Ja har soppa till bränslehuvvet och här även kollat satt det inte kärvar.. Har som sades inte hunnit mätt nå mer eller kollat nå mer ingående på regulatorn eller annat som ska ha ström en tyvär. Får roa mig med det till helgen eventuellt.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    trycka ner vågen? den ska väl lyftas upp?

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    trycka ner vågen? den ska väl lyftas upp?
    Precis! Sorry formulerade mig fel.. höll handen ifrån luftfilterhållet och tröck "ner den" dvs så blir det som du säger att ja tröck den uppåt... Huvvet är inte med alla gånger!

Edit.. va nyss ut i garaget å skulle hämta en ficklampa... tog då en mindre gummiklubba och knackade lite försiktigt på bränslehuvvet, tröck lite på vågen igen och vips så sprutade det soppa ur spridarna!!! Så svårare en så va det inte där iaf! Lite konstigt dock då den gick riktigt lätt när ja satt ditt huvvet.. men men..
    Senast redigerad av boonzo den 2011-11-24 klockan 21:22.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Citat Ursprungligen postat av boonzo Visa inlägg
    Edit.. va nyss ut i garaget å skulle hämta en ficklampa... tog då en mindre gummiklubba och knackade lite försiktigt på bränslehuvvet, tröck lite på vågen igen och vips så sprutade det soppa ur spridarna!!! Så svårare en så va det inte där iaf! Lite konstigt dock då den gick riktigt lätt när ja satt ditt huvvet.. men men..
    Inget ovanligt att det hänger sig när det stått torrt ett tag.
    Då får man motionera det lite typ som du nu gjort.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Blir riktigt snyggt det här!
    Va snygg din gamla tryckackumulator var, inte lite slut : )

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Börja med att lossa en av spridarslangarna från bränslehuvudet och se om det kommer soppa där, gör det det så sätt tillbaka slangen och ta bort själva spridaren från slangen och kolla igen.....när det är fullt med luft i systemet kan det krångla lite precis som Lillen säger.

Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Inget ovanligt att det hänger sig när det stått torrt ett tag.
    Då får man motionera det lite typ som du nu gjort.
    Ja det verkar så endå, hehe! Fasten att ja tyckte ja motionerade den bra innan ja satt ihop huvvet med vågdelen igen, men det är klart.. det va ju ett litet tag sen. Känns skönt att det funkar nu iaf!

Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Blir riktigt snyggt det här!
    Va snygg din gamla tryckackumulator var, inte lite slut : )
    Tackar! Ja den va lite mindre funktionsduglig! hehe! Jäkla tur att du va gaderad där satt det löste sig!
    Det tackar man för!

Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Börja med att lossa en av spridarslangarna från bränslehuvudet och se om det kommer soppa där, gör det det så sätt tillbaka slangen och ta bort själva spridaren från slangen och kolla igen.....när det är fullt med luft i systemet kan det krångla lite precis som Lillen säger.
    Jo nu kommer det soppa utan problem så det löste sig rätt smidigt endå
    Nu ska man bara se till få lite tändning i helgen här, så man kommer ett steg längre!

Mvh Tommy

tjipp
    Gäst
    Jisses va det grejas! Vilket jobb! Tummen upp!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin