Resultat 201 till 220 av 303
Ämne: Golf GTI 1,6 -1979
-
2011-11-01, 21:44 #201
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Fortsatt med bromsarna!
Jag har bla införskaffat 256mm ventilerade samt hålborrade skivor fram!
Satt dit skivorna varpå ja skulle dit med okhållarna.. satt först enbart dit hållarna med "shoulder boltsen"
men fick ta loss hållarna igen och sätta en bricka imellan hållarn och spindeln för att få hållaren bättre centrerad till skivan.
Och sen vart det dags å peta ihop calibra oken.. trodde jag.. då det visade sig att jag fått fel rep sats till oken... trots att jag knappade in reg nr på bilen oken kommer ifrån (på biltema...)
Jag hade fått en sats för 54mm kolv fast jag har 52mm kolv.. men efter en hel del jagande fick jag tag på rätt repsats iaf!
Så nu ska oken va i lite bättre skick en tidigare iaf!
Petade dit oken också, satt dock bara dit calibra orginalbelägg med lite röd färg på då det får duga till å börja med.
Fattas gör styrleder och bromsslang fram nu.. styrleder har jag iaf!
Och ja har även satt fast en annan kylare, dock en bättre begagnad då den som satt där tidigare va sprucken..
Såhär ser det ut med skivorna på lite avstånd!
Har även tänkt börja lite med avgassystemet också i dagarna! Blir bara ett ihop plock av simons universal 2" delar... Får duga bra det!Här är en del av dom:
Och framifrån motorn blir det ett extraktorgrenrör
Mvh Tommy
-
2011-11-03, 20:35 #202
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Catovic: Tack så mycket!
Ja det är inte allt för mycket kvar nu iaf!
Att få ut den till våren 2012 börjar nästan kännas realistiskt nu!
Ja har fått fast grenröret nu också!
Även fått hem en repsats till vxl-länkaget, perfekt med nya stag som passa den femväxlade lådan å!
Petade dit dom då!
Det enda ja saknade för å få till det med den femväxlade lådan va en längre variation av denna lilla del..
Vilket ja inte orkade leta efter så ja förlängde den ja hade ist.
Blev då som sades lite längre!
Så vart det att ja peta dit det mesta av växelföringen också, dock så lär det fästas och "ställas in" ordentligt också..
Och här skymtar man grenröret också!
Mvh Tommy
-
2011-11-03, 23:15 #203
Jäklar va snyggt det blir. Bättre än när den var ny
/Håkan
-
2011-11-03, 23:25 #204
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Tackar! Ja lite förbättrad har den nog blitt iaf.. får man hoppas! Hehe!
-
2011-11-04, 19:36 #205
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Lundin
Riktigt kul att följa! Snyggt!
-
2011-11-05, 00:05 #206mrpeteGäst
sjukt snyggt allting! Härligt med lite nya grejer också. Ett par tips, byt kulan på växellänkaget om du inte gjort det, den som sitter på en liten kort arm. Den glappar som fan på min för att jag inte bytt den. Sen den du förlängde, om man förlänger den ytterligare så får man lite shortshift
-
2011-11-05, 09:14 #207
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Raz: Tackar! Roligt att du vill följa!
Peter: Tack!Ja sant som du säger ang kulan men hittade inget kit där den ingick då ja kollade, men o-ringen runt den är bytt iaf så få se om de glappar nå när man börjar sätta fast det ordentligt, hehe! Ang shortshift så tänkte ja först göra så och även förkorta den delen som sitter på växel-lådan men det fick bli ett byte av bussningarna bara, är man inte nöjd med det så har man ju å göra tills nästa vinter å! Hehehe!
-
2011-11-05, 10:28 #208mrpeteGäst
Ska det sitta en o-ring på den kulan? :O Det finns inte ens ett spår av det på min, hahahaha inte konstigt den glappar som fan.. tror autodelar säljer den löst.
Det är lättare att förlänga båda armarna som sitter på växelspak-sidan än att korta den som sitter på lådan. Ett annat sätt är att förlänga själva växelspaken undertill, korta den ovantill och sen ha en distans mellan fästet och karossen inne i bilen (för att den inte ska sticka ner längre under bilen).
Edit: så här menar jag
Senast redigerad av mrpete den 2011-11-05 klockan 10:35.
-
2011-11-06, 09:23 #209
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Haha, ja på min sitter det en o ring iaf
Syns tom lite på en av bilderna tror ja hehe! Jasså autodelar har den löst, ska ja ha i bakhuvvet om det är satt det glappar lite endå sen.
Har en polare som hade som du ritat på bilden och det funkade då fint på den bilen iaf, så det är som sades också en variantMen ja kör orginal till å börja med, orkar inte riva ner det igen nu när ja fått fast det hehe, lat som man är!
Mvh Tommy
-
2011-11-06, 12:17 #210
Ser bra ut som vanligt
Ang. shortshift kit, så förläng detta staget lite istället
(de staget med bussningen i framkant, vi gjorde en variant när vi dubblade längden.
Borrade 2 nya hål och kunde på så vis justera tillbaka till org ifall vi tyckte de blev för tight)
Betydligt lättare att göra än att bygga om hela spakstället som på bilden ovan..
-
2011-11-06, 22:49 #211
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Tack!
Ja det blir lite som denna då antar jag!?
Men ja får tacka för era tips iaf!Så får man se hur det blir med det sen när orken faller på
Nu är man bara sugen å få skrället å starta, helst innan nyår! hehe
Mvh Tommy
-
2011-11-14, 14:59 #212
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Tjo!
Här går det sakta som vanligt..
Har iaf spillt i lite olja i den, blir inge exklusivare en såhär
Har även köpt en oljekylare ifrån en saab 9000 turbo som ska ersätta orginal kylet.
Gjort rent lite gamla slangar som ska dit igen.
Petat dit en högeffektspole modell lite billigare.. få se hur den håller annars får det bli å byta sedan..
Även fått dit lite andra småprylar.. galler för värmepaketet, tändmodulen..
Svetsade ihop 2st 3" avgasrör som ska få bli ett så kallat "powerör"Inte fagert men dugligt.
Har även fått lite gjort med 2" avgassystemet som ska på bilen..
Utblåsen dock inte klara en.. och eftersom ja har pissig erfarenhet av att egenbyggda system rostar snabbt så fick det bli lite färg på det.. hjälper det det hjälper iaf...(ja vet..vit... hade inge annan färg hemma tyvär)
Mvh Tommy
-
2011-11-14, 21:16 #213
-
2011-11-14, 22:14 #214
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
hehe, ja det håller ett litet tag iaf, gjort likadant på andra bilar jag haft också, har setat ett tag iaf, hehe men det här systemet är bara tänkt till å köra med 2012 sen kommer det bli ett annat system. Och då ett i rostfritt, det har blitt till å kompromissa på vissa punkter för att få råd å få den klar till våren, så får man ta sig an en del ev förändringar till vintern 2012 ist
Mvh Tommy
-
2011-11-14, 22:27 #215
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Eftersom det inte blitt nån bra bild på fälgarna så slänger ja upp nån bild på de med..
Bara påhängd med 1 & 2 ruttna hjulbultar på bilderna.
Mvh Tommy
-
2011-11-14, 23:04 #216
Vet hur de är de där med att kompromissa
Är ju inte så många som ser avgassystemet ändå hehe!!
De där fälgarna satt ju som en käftsmäll, KANON SNYGGT!!!
-
2011-11-14, 23:33 #217pekka kiiskiläGäst
Den bilen blir grymmt fin tillslut och fälgarna är ju grymmt fräna lagom udda.
-
2011-11-15, 08:27 #218
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Lundin
Dom där fälgarna passade sjukt bra på bilen! Snyggt!!
Vad ska du köra med för däckdimension?
-
2011-11-15, 09:20 #219
- Reg.datum
- nov 2008
- Namn
- Tommy
Hehe, nee va så ja tänkte också! Huvudsaken det är funktionsdugligt under en sesong iaf
Ja jag gillar dom här fälgarna, tycker dom sitter rätt bra mot svart bil. Ett helt ok alternativ till bbs
Tack så mycket!
Ja fälgarna gör ju verkligen skillnad på en bil! Man märker det solklart själv nu genom å bara hänga dit dom när man bara sett bilen i plåtisar tidigare! hehe
Tackar!
Vet inte riktigt va det blir för dim på däcken, Fälgarna är iaf 15x7" ET10, funderade på 165/50 men det blir kanske lite väl!?
Annars kanske 185/45? Ja vet inte vad som kan se ok ut utan å va allt för extremt?
Mvh Tommy
-
2011-11-15, 16:22 #220mrpeteGäst
Mkt bra val av fälgar och färg på dem. Guld sitter grymt snyggt på en svart bil. Använd www.willtheyfit.com för att se ungefär hur de kommer att sitta, obs jämfört med vad du hade innan eller original.