Sidan 4 av 16 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 310
    mrpete
    Gäst
    En liten bild blev det på kabelhålet iaf..

Det ser helt enormt ut, men det var tvunget att vara stort för att få igenom hela kontaktdonet, sen är det ju aldrig fel med lite extra plats för andra kablar.

Fick även en avi i brevlådan. denna gången var det bränslepump. Beställt från hrc performance, england och skall klara 400hk :P

mrpete
    Gäst
    Har fixat 4st spridare, 384cc/min grupp N grejer

Har även beställt ett Sytec inline bränslefilter med 8mm anslutningar.

mrpete
    Gäst
    Blev en vända idag med då

Jag skickade ett mail till protoparts för att säkerställa ett par omärkta kablar samt hall-signalen. Sen har jag läst att man behöver nån form av motstånd eller så mellan box och hallgivare för att ingen av dem kan på egen hand skicka signal eller nåt sånt. Det visar sig iaf.

hände lite grann idag iaf, har varit där några timmar idag och pillat med diverse kablar.

jag ska fixa en platta som jag kan sätta säkrings- och relähållare på, det blir snyggast och enklast så.
    Sen har jag klippt ut en rund fin mall till hålet i bagaget. Den ska jag lämna till plåtslagare imorn så klipper de till den snyggt.. Blir nog bättre än om jag gör det med plåtsaxen :lol:

Har även börjat rota bland slangarna mellan tank och bränslepump, måste fixa nån upphängning för dem där under också.

Ser skoj ut va? men det ser värre ut än det är iaf

Får nog skaffa en till sån här och sen två till reläsocklar. Nån som har tips på bra bränslepumpsrelä, tomgångsrelä och huvudrelä? Huvudrelät ska ju palla 20A iaf.

Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    vad blev det för genomförning? ser ut som en sån man använder på båtar för teleflex o kablar till motorn. dom är ju i alla fall stora nog=)

Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg
    En liten bild blev det på kabelhålet iaf..

Det ser helt enormt ut, men det var tvunget att vara stort för att få igenom hela kontaktdonet, sen är det ju aldrig fel med lite extra plats för andra kablar.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

mrpete
    Gäst
    Det blev en genomföring för marint bruk ja, stor är den haha. Men kände att det var lika bra, dels för att lätt få igenom kontaktdonet samt ha plats för fler kablar om man behöver. Man drar ihop den sen med ett tjockt buntband.

mrpete
    Gäst
    Hola amigos!

Kopplat el så fingrarna svider idag Gjort en liten platta med plats för relä:er och säkringshållare till boxen. Det blir några kablar att koppla rätt, hehe Glömde dock ta kort på det, kommer när den är färdig istället.

Sen hade jag ju gjort en mall för hålet i bagaget som sagt.. och..

+

=

Åkte förbi en plåtverkstad och frågade vad de skulle ha för att fixa plåten, köp en bulle fick jag till svar Tack för den!

Måste bara klippa ner lite på ena sidan då jag hellre ville göra den lite för stor än lite för liten. Ska låna garagegrannens bänkplåtsax. Nu saknas bara ett par förstärkningar på undersidan så är den klar att svetsas dit.

mrpete
    Gäst
    Tjenixen!

Har varit och grejat lite i garaget idag, första timmen gick åt till att pula med tomgången på passaten, bilfan håller på dör ibland.. vilket är ganska störande.. iaf.. Sen gick jag in till golfen.

Här är min lilla hög med grejer som jag använder just nu, kabeldojor, kabeltång, avbitare, etc

Snart måste man ju ta tag i det här skatboet också.. men jag har ganska bra koll på vad som ska var iaf. hehe

Mitt fina kopplingsschema till ms:et, ganska lättläst men får ta fram den i färg på mobilen då o då.

Så var det i princip färdigt då

Jag har bara en fråga.. det står relay for idle solenoid.. men det står inte vilken kabel som ska sitta i vilken anslutning på relä:et.

Jag antar att det är ett slutande enkelriktat relä det ska vara.
    30 = batteri?
    85 = jord?
    86 = + på solenoid?
    87 = tändningslås?

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Citat Ursprungligen postat av mrpete
    Jag antar att det är ett slutande enkelriktat relä det ska vara.
    30 = batteri?
    85 = jord?
    86 = + på solenoid?
    87 = tändningslås?
    Jag hade velat kasta om 86 och 87.
    Gör du det sluter relät när du vrider om tändningen och skickar ut 12v på 87 till solenoid.

Skickat från min iPad med Forum Runner

mrpete
    Gäst
    Jo jag såg det.. men jag har kommit på en bättre lösning, tror jag! Om jag använder tomgångsmotorn som sitter på golfen original (se bild) så behöver den inte ens kopplas in till ms:et utan är en uppvärmd bimetallfjäder

Tror ni det är en för- eller nackdel?

Fast förresten.. på kopplingen ovanför, den med solenoid.. var ska man då sätta den gule kabeln från ms boxen..?? Förbryllande detta..

Kanske den gule ska sitta istället för tändingslåskabeln.. det beror ju om den ger ström som i sin tur slår på.. hmm.. knivigt som attan detta..

mrpete
    Gäst
    Har väl inte hänt så jättemycket med golfen.. har varit där och pillat med lite smågrejer då och då.. haft lite bekymmer med passatjäveln och hunnit skaffa mig en vinterbil som heter duga En jeep cherokee höjd 3,5" och 31" däck, hehe

Hur som helst.. det jag håller på med just nu är ju eldragning till megasquirten och det är i princip färdigt. Jag har nu plockat tillbaka hela instrumentpanelen. Jag ska dra ihop alla kablar och snygga till lite innan jag drar dit underdelarna på instrumenten och monterar säkrings- och reläkortet i det nedre handskfacket. Sedan skall jag montera ett lock på så att inte besiktningsmannen ser det det första de gör när de sätter sig i bilen, hehe..

Börjar se helt ut nu iaf, ratten blir en luisi, modell tjock och liten

I helgen ska jag sätta tillbaka resten som sagt, sen är det bara att hänga i motorn och börja koppla in allt på den

mrpete
    Gäst
    Egentligen hade jag velat göra om huvudinstrumenten lite.. tex målat mätarnålarna röda så att det hade blivit mer enhetligt.. men men, det får komma nästa gång.. Funderat på att ta en enklare instrumentpanel från en cl eller nåt som saknar varvräknare och ekonomimätaren. Ska nog göra iordning en sån vid sidan av och byta ut sen.

mrpete
    Gäst
    Halloj!

Varit en sväng i garaget idag och fått lite grann gjort iaf.. blev lite dötid då jag väntade på att motorlyft skulle anlända, men passade på att ta lite bilder på saker som jag inte fotograferat innan eller bara haft dåliga bilder på.. så det blir lite av en bildorgie idag

Börjar med att jag städat i garaget, så nu är det LITE ordning och reda iaf

Massa lådor med grejer och diverse skruvar, kablar etc

Bra att ha-låda med insex, muttrar och brickor i olika storlek

Två uppsättningar däck +reservhjul (undrar vilka som är till golfen ^^)

Börjar som sagt bli klar inne i kontoret, mkt skit på golvet..

Några extramätare som är bra att ha, AFR, oljetemp, oljetryck

Ms boxen har fått sin plats i handskfacket, relä- och säkringshållare under

Täckplåt för relä- och säkringshållaren

Bak återstår en del jobb, golvplåt ska svetsas etc

mrpete
    Gäst
    Ett par bättre bilder på motorn som skall ner då

Gillar kamdrevet

Bränslepump 044 och sytec högflödesfilter ska sitta bak under bilen

Där står den med ruggigt fula fälgar och ser lite ledsen ut

Men det blir det snart ändring på

Det är ganska mekigt att få ner motorn, man får lossa växellåda, ta ur kylaren o sånt, sen krångla ner den och para ihop med lådan, inte det lättaste

Klockan var helt plötsligt 22 och jag började känna mig seg, så det var dags att bege sig hemåt. Imorn ska jag kruxa till det sista och dra i bultarna till motorfästena så att allt sitter ordentligt. Sen är det bara att koppla in den sista elen och börja fila på insugets utformning då.

Sen har jag en liten fundering kring det här med härvan, kontaktdon och hallgivare..
    Kontakten på härvan jag köpte passar inte original hallgivare i fördelaren, så jag kan väl använda hallgivaren som sitter original och ta kontakt från den..?

Vilken kabel är vilken??

Här är kontaktdonet på härvan, 1, 2, 3

1, 2, 3 på den är ju lätt att se, men vilka motsvarar det på originalet..? hmm..

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    OT men jag måste fråga.

Den blågröna saken till höger om din Golf på bilderna.
    Passat eller en Gammal Audi?

Sen ang din kabelfråga kan jag av kabelfärgerna svara på bild 1 med 99% säkerhet efter hur VAG brukar ha sina färgkoder.

Brun /Vit : Jord

Grön/Vit : Signal

Röd/Svart : 12v

Kollade för säkerhets skull upp mina kabelkod kunskaper och dom visade sig stämma , förutom att RÖD/SVART i detta schema är RÖD/GRÅ. =)
    Här är dom bekräftade : http://media.photobucket.com/image/V.../G60Wiring.jpg
    Senast redigerad av Henrik.M den 2011-10-26 klockan 00:20.

mrpete
    Gäst
    Ingen fara, faktum är att det är både och ^^ Det är en passat L -74 men den är identisk med audi 80 hela vägen till b-stolpen

Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    OT men jag måste fråga.

Den blågröna saken till höger om din Golf på bilderna.
    Passat eller en Gammal Audi?

mrpete
    Gäst
    Jao jao äverybådy

Dåligt med uppdateringar har det minsann varit.. har väl varit lite lat samt att det varit mkt jobb, lite pengar och diverse annat som kommit ivägen..

Men nu har jag iaf grejat lite med golfen.

Fuel railen som jag undrade var den tagit vägen har äntligen kommit fram, det var slarv med nummer för avisering som gjorde att jag inte fick reda på att den kommit.
    Det är alltså en fuel rail från golf g60, bolt on på min topp.

Sen var jag snabb som ögat med att köpa tjibynns klarglasbaklyktor!

Smakprov

Sen har jag tampats med denna besten, en rejäl sak som lätt bränner igenom om man ställer på för mkt..

Har nu börjat punkta fast ersättningsplåten för reservhjulsbaljan.. det skvätter lite eftersom det är svårt att få helt rent med den jävla gummiunderedsmassan som sitter där.. så tröjan tog eld.. kände att det blev varmt om magen, hahaha..

Inte världens finaste än, men det kommer att snyggas till och täckas av en matta ändå

mrpete
    Gäst
    Det är lite stiltje i detta projektet för tillfället.. tråkigt som fan.. Det beror på att min ekonomiska situation för tillfället inte är den bästa. Svetsgasen är slut och tuben är oreggad.. så måste hitta nån som kan fylla den eller så får man hyra en tub på så kort tid som möjligt och fylla över gasen.

Jag har även funderat lite kring konstruktion av diffuser bak. Man kan ta alu-plåt och popnita ihop, gjuta en i glasfiber/kolfiber, bygga av plast, etc. enklast blir nog alu-plåt.

Ska man låta utblåset sitta på sidan eller bygga om avgaset så det kommer ut i mitten bak..?

Sen måste jag få till ett insug innan jag kan montera nånting mer på motorn.. Vilket kräver att det är custom för att fungera.. jag ska ju byta till singelspjäll istället för dubbla.

Så det är lite motigt just nu ifall ni undrar varför det inte händer nåt.

mrpete
    Gäst
    Ja jävlar va längesen det var man uppdaterade nu.. Faktum är att det inte har hänt så mkt på sista tiden.. dels pga dålig ekonomi, dels på tidsbrist, dels på brist på meklust.. så är det ibland..

Reservhjulsbaljan har jag inte kunnat svetsa färdigt då det även råder brist på gas.. men det ska fixas till helgen är det tänkt.. inväntar löning.

Lite andra småsaker har dock kunnats göras. Tex så kapade jag och förlängde det andra staget till växellänkaget på spak-sidan. Detta för att ge högre utväxling och således kortare slag på växelspaken.

Det förlängda staget, kapat, svetsat och grundat

Sen ringde jag till Dinbil för att kolla var mina spridarhylsor tagit vägen. De hade kommit men de hade inte skickat ut något sms.. Jag måste ha dessa för att kunna använda elektroniska spridare. Bild nedan visar skillnad mot k-jet hylsorna.

G60-hylsor

K-jet hylsor

Så ligger det till för stunden, inte så mkt kommer att göras i veckan, men förhoppningsvis kommer det att hända mer framåt helgen, så håll utkik

mrpete
    Gäst
    Dåligt med uppdateringar nu för tiden.. motivationen är inte på topp, inte ekonomin heller.. men men.. gör lite då och då när jag känner för det iaf.

Igenläggningen av reservhjulsbaljan är i princip klart, har svetsat runtom samt två st längsgående förstärkningar i form av L-profiler. Sen har jag lagt på rostskyddsgrund och karosserikit. Insidan kommer jag att lacka, förmodligen blir hela golvet bak svart, det ska ändå ligga en matta över så inget av det kommer att synas. Undersidan har fått ett lager svart, ska få ett till och sen underredsmassa på det.

Jag ska även svetsa på ett fäste för bränslepumpen därunder nånstans. Jag tog bort den första dämparen på avgassystemet, så nu är det extraktorgrenrör 2" hela vägen till en dämpare längst bak. Bara lite svetsning på en skarv kvar på det.

Bilder är det dåligt med.. råder total kamerabrist.. hade en som jag lånade av en polare men fick lämna tillbaka den nu då han ska ut och resa. Mobilen ger ju inga superbilder direkt.. Men jag ska försöka ordna det på något sätt, annars blir ju tråden ganska ointressant.

Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg
    Nån som har tips på bra bränslepumpsrelä ??
    Du kanske redan hunnit komma på nån lösning...
    ...Men hur som så kan du ju använda bräslepumpsrelät ifrån Passat GLS ( Gen-I ) eller Golf GTI ( Gen-I )
    Det är ett SIEMENS relä med separat säkring direkt på själva relät, funkar skit bra.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin