Sidan 10 av 19 FörstaFörsta ... 78910111213 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 374
    Fredda79
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av UffeE Visa inlägg
    Om det är samma motor som i R:en så kan det enligt VW bli problem om man tankar med 95, hade problem i vintras med att
    blien inte gick rent utan hackade samt inte svarade på Gas och detta ska enligt VW berott på att den kördes på 95 och inte 98
    Det är samma motor som R:en, men denna är strypt i programvaran. Jag har inte märkt att den gått konstigt på 95, men jag har å andra sidan inte pressat nåt o tala om än, blev 60 rätt lugna mil till öland igår. Bara att den suger i sig rätt mycket soppa även vid lugn körning. (0,81 landsväg vid c:a 100-110 km/h) Men det spelar mindre roll, soppaföbrukning är växelpengar i jämfört med vad resten kostar

Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Magnus Olausson
    Citat Ursprungligen postat av Wolfgang Ullrich Visa inlägg

Hur är det med "Launch Control"... existerar det på 35 åringen då jag inte fick det att funka?
    Tryck på bromsen ganska hårt, av med ESP, lägg DSG i läge "S" eller i de manuella läget.. Sen ska de bara va att gasa till lite

Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Kul att folk börjar få sina bilar, då borde man börja se några 35or ute på vägarna, har inte sett en enda rullandes i 08-området än.

Körde lite photosession i helgen, tänkte delge resultatet:

Bilderna finns i bättre upplösning på garaget om det är av intresse:
    http://www.garaget.org/?car=260782

Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Snygga bilder på en snygg bil Får min imorn och nu känns timmarna som dagar!!

Edit: Frazer, nummerskyltsbelysning som du har satt på i LED, ger det någon lampvarning? Om inte, var köpte du denna? Snyggt är det iaf
    Senast redigerad av Kingen den 2011-10-02 klockan 23:23. Anledning: LED nummerskyltsbelysning

trizivir
    Gäst
    Har ni tänkt på att bakbelysningen inte är på dagstid? bara LEDen framme är tända. En kompis som åkte bakom mig sa det, sen kikade jag själv när jag startade bilen igår och det stämmer.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Detta har avhandlats i tidigare trådar, är någon direktiv ifrån EU om jag inte minns helt fel!
    Snygg kärra btw!

Citat Ursprungligen postat av trizivir Visa inlägg
    Har ni tänkt på att bakbelysningen inte är på dagstid? bara LEDen framme är tända. En kompis som åkte bakom mig sa det, sen kikade jag själv när jag startade bilen igår och det stämmer.

Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Hämtade ut min GTI ED 35 i Måndags och här kommer ett par bilder

Mvh
    Senast redigerad av Kingen den 2011-10-06 klockan 11:40. Anledning: La till en extra bild

Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Nu när vi är ett gäng som fått sina ED35or tänkte jag passa på och fråga om det är någon mer än mig som råkat ut för tillverkningsmissar?

Känns som att tyskarna varit lite väl stressade när de byggde min bil. Dels så var innerskärmen ditsatt i fel ordning och på fel sätt, vilket gjorde att den tog emot så fort man svängde. Detta fixades som tur var precis när jag lämnat leveranshallen eftersom det var ledigt på express-servicen.
    Sen en månad efter leverans upptäckte jag en packnings om inte satt som den skulle runt oljepåfyllningen. Den satt helt galet, så den åtgärdade jag igår (dock inte hos VW, de hade inte tid för mig på hela dagen igår på deras "express"-service).

Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Oj, tråkigt när det slarvas som man enkelt borde kunna undvika. Inget som jag har märkt/upplevt ännu dock. Är fruktansvärt nöjd med bilen över lag.

trizivir
    Gäst
    På min låter dörrarna bak (tickande ljud) när man bromsar/svänger/kör över gupp. Ska lämnas in nästa vecka för kontroll.

Krigge
    Gäst
    Nån som har lite ideér om fälgar till våren, jag vill ha 19" och har snöat in lite på O.Z.
    Tänker mig ett par såna här:http://www.ozracing.com/gallery_new_...id=25494&pos=2

Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Tror de blir jävligt feta i 19" tycker annars BBS CK är rätt schyssta: http://www.stylabilen.se/galleri/GolfV19%20BBS.JPG

Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Tror de blir jävligt feta i 19" tycker annars BBS CK är rätt schyssta: http://www.stylabilen.se/galleri/GolfV19%20BBS.JPG
    BBS är ju en klassiker på golf. Kanske är lite jävig då jag har 18" BBS CK på min MK4 =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Kiwi-OD
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av trizivir Visa inlägg
    På min låter dörrarna bak (tickande ljud) när man bromsar/svänger/kör över gupp. Ska lämnas in nästa vecka för kontroll.
    Min 3-dörrars som är precis över två veckor gammal knarrar lite den med. Det verkar vara inredningen eller att hela karossen egentligen är för vek i golfen. Ger tyvärr ett rätt taskigt kvalitetsintryck faktiskt. Tur att körglädjen och DSGlådan väger upp sådana nackdelar någotsånär.. Vägljudet är dock svårt att bli vän med om man åker på hjulen som följde med edition 35-paketet.

Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Citat Ursprungligen postat av Kiwi-OD Visa inlägg
    Min 3-dörrars som är precis över två veckor gammal knarrar lite den med. Det verkar vara inredningen eller att hela karossen egentligen är för vek i golfen. Ger tyvärr ett rätt taskigt kvalitetsintryck faktiskt. Tur att körglädjen och DSGlådan väger upp sådana nackdelar någotsånär.. Vägljudet är dock svårt att bli vän med om man åker på hjulen som följde med edition 35-paketet.
    Undrar om det bara är 3d-varianten då, för min 5d har jag inte hört ett ljud från än iaf. Känner inte heller igen vägljudet, men beror kanske på om man kört Rolls Royce eller Peugoet innan (jag tillhör den senare, inte helt oväntat).

Fredda79
    Gäst
    Börjar bli dags att kika efter vinterdäck redan. Min fundering är om det går att få på 16", eller måste man köpa 17" till vintern?

Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Citat Ursprungligen postat av Fredda79 Visa inlägg
    Börjar bli dags att kika efter vinterdäck redan. Min fundering är om det går att få på 16", eller måste man köpa 17" till vintern?
    Jag fick möjlighet att ta hem ett par snygga fälgar och prova, och de var 17". Som tur var så var de anpassade för bilar med stora bromsar, annars hade de inte passat. Var kanske ett pekfinger mellan fälg och broms när jag provmonterade innan jag köpte de.

Fredda79
    Gäst

Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Citat Ursprungligen postat av Fredda79 Visa inlägg

Själv har jag Bridgestone Blizzak LM30 225/45 17tum dubbfritt. Känns bra till GTI stuket. Man vill ju inte ha allt för grovt ”jeep däck” på en sådan bil då det blir väldigt sladdrigt på ren barmark. Jag är förvånad över de bra vinteregenskaperna trots bredden (förvisso med ”elektronisk” diffbroms). Det går att köra som med sommardäck om man vill det, i Syd Sverige skall väl tilläggas. 16tum går säkert att ha men rekommendationerna från min VW ÅF när bilen köptes var 17tum.

/Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Själv har jag Bridgestone Blizzak LM30 225/45 17tum dubbfritt. Känns bra till GTI stuket.
    Samma däck här
    Blev på dessa fälgar:

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin