Resultat 361 till 380 av 552
-
2011-05-30, 13:22 #361
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
Öhh grattis då =)
Jag besiktar med coilovers jag.
Inga problem med det här hemma iaf.
Bara att skruva upp lite.
-
2011-05-31, 14:46 #362
-
2011-05-31, 16:32 #363
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
Hehe jasså var de bara så enkelt.
-
2011-05-31, 22:12 #364
Däck-stretch tips?
Skulle beställa nya smalare framdäck till mina BBS RS 7" ET16, men det här börjar se lite för mycket ut:
Nankang NS-2 - 165/50-R15 på en 7" fälg
Här ser det bättre ut, men annan typ av fälg:
Vill gärna ha NS-2 då jag har det bak, och behöver något med mer stretch än 195/50-R15 som sitter nu, då det tar i när jag svänger. Har 195/50-R15 bak på en 8" bred fälg (ET 18 istället för ET 16) och det tar ej i, så liknande stretch eller just lite mer vore att föredra. Med 165/50-R15 så hamnar även rullomkretsen på mer än 5% diff (5.3%) så just lite större rullomkrets vore ju att föredra.
185/45-R15 7" ser ut att vara ungefär lika stretch som jag har bak, men är kanske för lite?
155/60-R15 kanske? Dock hittar jag inte NS-2 i den storleken
Vill ju inte riskera att köpa nya däck som har för lite stretch... :P
Tips?Senast redigerad av Janne.M den 2011-05-31 klockan 22:22.
-
2011-06-01, 10:59 #365onkGäst
195/45 sitter alltid bra även om det inte sträcker jättemkt på 8"fälg.
165/50 är sjukt litet och kräver 10-12cm sänkning för att det ska fylla upp hjulhusen ordentligt.
Har du valsat får 195/45 plats utan problem, stor skillnad på 45 & 50 profil i detta fallet!
Men i slutändan handlar det om personlig smak. Finns jue även 165/55 som kanske kan vara något?
-
2011-06-06, 22:44 #366
Hittar inga bilder på tyrestretch på 195/45-15 på en 7" bred fälg (gärna BBS split eller andra fälgar med samma typ av kant) nån som har nån att visa?
På 8" sträcker ju 195/50 lite (tillräckligt) men på 7" blir det inget alls... så får se hur jag gör. Ska testa att montera bort mina innerskärmar först och se om det stoppar det. Har just nu 60 - 70mm sänkning runt om och vill sänka mer, så smala däck med låg profil är inga problem att dölja i hjulhusen =)
Vart och fyndade följande på självplockets öppningsdag, för endast 300 bagare:
- 1st i stort sett ny 4L spolarvätskebehållare (min gamla har börjat spricka i toppen)
- 1st jäkligt fräsch framvagnsbalk från en jetta TDI -94
- 8st siemens deka red top spridare
- 1st 3.8Bar fpr till tex 1.8T fuelrail
- Diverse smågrejer
-
2011-06-22, 00:17 #367
Lite seg på att ladda upp bilderna har man blivit:
Införskaffade Audi TT pedaler:
En Bon Jovi Edition växelspaksknopp, de blåa stygnen matchar bilen bra, dock byter jag nog ut själva "pluppen" med text uppe på:
Byggde ihop en liten baslåda i papp, som ska realiseras i MDF snart under semestern:
Framvagnsbalken:
Stora kylaren och de dubbla passat-fläktarna installerade:
Hittade ju även en ny spolarvätskebehållare, så här såg det ut innan, men hål i plasten:
Nya på plats:
Tog upp ett nytt hål i insugsslangen och drog om vevhusventilationen:
Ska bara plugga hålet för tomgångsmotorn i slangen och dra den till anslutningen i spjällhuset så att det blir lite snyggare.
Så här ser motorutrymmet ut för tillfället, skulle behöva en tvätt och lite gömmning av kablar:
Bytte coiloversen fram idag, blev lite skillnad i lagrens "höjd"... men inga missljud. Dämparna och lagrena var tokslut, nu med nya lager och V-maxx i fram på samma höjd kan jag vålda och svänga hur mycket som helst fast det är lika lågt som tidigare (då det tog i i skärmarna som bara den). Bara byta framvagnsbalk och bärarmar + bussningar så blir det hjulinställning.
Har lite problem med garageinfarten...
Nu måste jag lyckas pressa ur de helt nya bussningarna ur bärarmarna så att jag kan pressa i R32 bussningarna som jag hämtade på VAG i veckan... får se om jag klarar det i skruvstäd.
-
2011-06-25, 21:30 #368
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
Den får kärlek den bilen.....finns nog ingen bil i världen som får så mycket kärlek.
Nästan så vi får prata affärer igen den dagen du säljer , man är ju grymt sugen igen på den när du fått ordning på allt. =).
Du måste bjuda mig och "B" på en tur senare i sommar så man får känna på lite nostalgi , han åkte barnstol i den kärran.
-
2011-06-25, 22:07 #369
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
-
2011-06-25, 22:20 #370
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
-
2011-08-15, 23:17 #371
Väcker tråden lite nu när sommaren börjar ta slut och uppgraderingssäsongen är nära =) Har mest kört hela sommaren och inte gjort så mycket men en del har man fått gjort..
Som ni kanske sett så handlade Henrik en Mk1 igen och var förbi härom dagen:
Snackade lite och vips kom suget att ta tag i egna golfen och beställa lite delar =)
Beställde lite Grupp N avgas-prylar till en Golf 16v från Novus Sportauspuff:
* en katalysator-ersättare med lambda uttag (ska inhandla Innovative bredbandslambda med mätare) - 41 E
* ett rakt ersättningsrör för första ljuddämparen - 37,50 E
* en ny bakljuddämpare med dubbla 76mm kromade utblås med rullade kanter
Det blir alltså bara två dämpare, vilket borde räcka gott då jag inte har någon dämpning kvar i slutburken alls just nu, och den lever inte om för mycket än :P
Själv monterade jag fönstervevar från en Audi 100
Slipade upp framvagnsbalken och lackade den:
Inhandlade ett nytt bakre motorfäste, måste köpa främre och växellådsfäste också.
Fyndade en knappt använda slavcylinder för en löjligt låg summa, att ha som reserv
Jobbar på att få plats med dessa handtag i metall från Audi 100
Monterade chipet:
Bilen drar bättre upp till rödvarv, men jag måste backa standardtändningen med 1 - 2 grader för att den spikar ibland då chipet drar upp tändningen ganska rejält, dock går det lite fett på tomgång och låga varv. Införskaffar bredbandslambdan för att se hur det går, och ev. uppgradera till G60 spridarna jag har liggande och kanske Megasquirt i vinter
-
2011-08-21, 04:04 #372
Beställde avgasprylar på måndagkväll på Ebay.de, skickades med DPD kl 16 på tisdag, på fredag fick jag det ukört med Posten, det är fan rekord! 3 dagar från tyskland till norra Sverige, inkl utkörning! Kan varmt rekommendera Novus Auspuff jäkligt bra att ha att göra med, svarar snabbt på mail och förstog min knaggliga Tyska bra, billigt var det också sen skickade de med klämmor gratis =)
Paket:
Systemet som ska på plats; Downpipe för kat, katersättare med lambda uttag, ersättningsrör för första dämparen och ny slutburk. Ska även ha dämparen vid bakaxeln, men den har jag redan.
Slutburken:
Lambdasondens gäng sticker in lite i röret, men är väl inte så farligt...
https://lh5.googleusercontent.com/-2...76/katror1.JPG
Var på Swedol och letade bultar till att plugga lambdahålet med till jag får bredbandslambdan, men till ingen nytta, så chansade på mekonomen, och givetvis hade de en hemma =) endast 75kr... och insexvarianten, men den ska inte sitta i så länge att den fastnar
-
2011-08-22, 15:35 #373
Sådärja, då sitter man i soffan och tar igen sig efter nattjobb och lite avgas-mek... Trött som fasen.
Avgassystemet sitter nu på plats, och är tätt (vilket tog två försök) sista gången jag använder avgasklämmorna med "rundstång" och bygel, ska köpa riktiga bandklämmor (vilka andra än VAG har dessa i 58mm?) tills jag ska ha i bredbandslambdan, <B>och sätter tillbaka första dämparen....</B> Låter riktigt rått med bara två dämpare, men tror fan jag blivit för gammal för dånandet i +100km/h och volvobröl på tomgång... :P
Bidde inga bilder idag trots finväder, var för slut så jag glömde och nu blir det sängen.
-
2011-08-22, 21:25 #374
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
Skriv gärna var du hittar de bättre klammren OM du hittar!
-
2011-08-24, 23:02 #375
VAG ska ha de bättre klammren, sen vad de kostar är en annan femma, ska kolla upp.
Bilder på avgassystemet: Måste sätta en kortare hängare längst bak så att den kommer upp lite:
Har lite funderingar på en progressiv/vaccumstyrd bränsletrycksregulator tills jag uppgraderar sprutet, får se vad man hittar....
-
2011-08-26, 12:24 #376MiWiGäst
Du har inte möjlighet att lägga upp ett filmklipp på hur ljudet blev?
-
2011-08-26, 14:29 #377
Jepp, hinner nog fixa det imorn eller på söndag
-
2011-09-02, 12:49 #378
Fått R32 bussningarna ipressade och provmonterade på balken, med alla nya bultar etc, väntar dock på krängningshämmar-klämmorna och några småskruvar samt ett nytt växellådsfäste:
Valpen tyckte det såg kul ut och smakade gott:
Väntar som sagt på lite grejer så ska det monteras snarast och en hjulinställning göras, då det inte gjordes efter att jag bytte till coils fram. Beställde även riktiga avgasklämmor/band som liknar de som VAG har (kostar 160kr/st på VAG) från skruvat, köpte klämmor för en Saab 900/9-5 då det endast fanns riktiga till den :P Betalade bara 92kr för 4st så lite prisskillnad
Handlade även nya kallare tändstift istället för original NGK BUR6ET; först BKUR7ET-10 som sitter i 16v, men det visade sig att dom har fasta terminaler som inte går att skruva av och inte passade mina tändkablar, så fick byta till lite enklare BR7ES fick ju pengar tillbaka =) Lika bra att köra med billiga stift för att se hur de påverkar/påverkas av "värmen" innan man köper värre stift.
Funkar NGK BR7ES bra så får det bli motsvarande Bosch WR5DC+ (som motsvarar värmetal 7 för NGK) och är dom lite för "svala" så blir det Bosch WR6DC+ som verkar vara just emellan BUR6ET och BR7ES i "värme".Senast redigerad av Janne.M den 2011-09-02 klockan 12:59.
-
2011-09-04, 00:08 #379
Var och körde lite hårdare imorse, och stängde av direkt (ingen tomgångskörning) och kollade stiften (BR7ES) och alla såg ut som följer:
Vad säger ni?
Det blir ju inte kvar någon bränslebeläggning/sot så dom är åtminstone tillräckligt "varma", det är väl ingen glasering som syns på elektroderna.
Gamla stiften NGK BUR6ET såg ut som följer (dock inte urtagna direkt ur motorn utan har legat i lådan i 12 timmar):
Svårt att säga om motorn gick bättre på tomgång etc, men det kändes som att spikningarna försvann nästan helt, måste labba lite med tändningen och kammen när tillfälle ges... Prova ett värmetal ännu kallare? BR8ES?
Satte även dit ett nytt oljelock då packningen gett upp, samt att en ny ventilkåpspackning är inhandlad, ska monteras vid tillfälle, när jag mäter in True TDC och ställer kammen ordentligt. Fick även mina bandklämmor till avgassystemet, eller ja bara 3 av 4.... då den fjärde var en vanlig krossklämma.... puckon, hänger ut firman sen ifall de inte fixar till det smidigt.
-
2011-09-21, 17:57 #380
Har spenderat dagen med att tillverka en "dead stop" för att kunna mäta upp exakt på gradtalet där kolven är i exakta mittpunkten i övre "viloläget" = True Top Dead Center. Detta för att sedan kunna ställa in kammen i exakt motsvarande läge med indikatorklocka, för att sen ha detta som utgångspunkt för vidare laborationer.
Ett gammalt tändstift, en M8 bult och en flänsmutter fick sätta livet till:
Hämtade även mina nya bultar på Müllers, ett litet smakprov:
Ska bara iväg och hämta nya motorkuddar av en polare och sen gå igenom gängen i framvagnsbalken och preparera bultarna till den som sitter i med rostlösare ett tag till så blir det byte.
Liknande ämnen
-
Räddning av Golf mk2 gti 8v -88 12-08-20
Av ReD- i forum ProjektforumSvar: 4Senaste inlägg: 2013-05-21, 22:11 -
Golf Mk2 GTI 16V -88
Av Timmy_r i forum ProjektforumSvar: 15Senaste inlägg: 2012-07-24, 17:33 -
ingen gnista golf gti 8v -88
Av ville_82 i forum VW-forumSvar: 0Senaste inlägg: 2012-07-24, 14:57 -
Bussningar golf mk2 gti -88
Av StiFt i forum VW-forumSvar: 4Senaste inlägg: 2010-10-14, 09:53 -
Kompressions-skillnader mellan 2E (2L 8v) och Golf/Jetta mk2 1,8L Gti 8v motorer?
Av Janne.M i forum VW-forumSvar: 9Senaste inlägg: 2010-07-02, 16:34