Sidan 6 av 19 FörstaFörsta ... 345678916 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 374
  1. #101

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Kan starkt rekomendera EUROJET IC som klarar av att kyla effekter upp till 600 hk denna IC är bulton på våra bilar,
    sitter en sådan ic i min Pirelli nu och kan gladligen säga att det inte skilljer mycket mellan insugstemp å utetemp
    trots temraturer runt 30 grader, är just nu i Tyskland å pumpar på i farter 250+ å bilen går som en dröm utan att mattas så en bra ic är ett måste enligt mig, sist men inte minst en bra mapp som är tillförlitlig tex HGR eller någon annan Tyskt tuningfirma som har mycket höga säkerhetsmarginaler.. Vtech, Turbocenter är också allternatv eftersom dom mappar själva..
    Senast redigerad av anri52 den 2011-08-14 klockan 22:01.

  2. #102

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Lite mer funderingar gällande chippning av ED35an. Eftersom det är närmast samma motor i Ed35 som R, borde man inte kunna köra med samma SW som i R? På detta sätt skulle man då kunna vara närmast säker på att allt är dimensionerat för det extra pulvret...

  3. #103
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Lite mer funderingar gällande chippning av ED35an. Eftersom det är närmast samma motor i Ed35 som R, borde man inte kunna köra med samma SW som i R? På detta sätt skulle man då kunna vara närmast säker på att allt är dimensionerat för det extra pulvret...
    Det går att ordna snälla trim filer hos mer eller mindre alla större tuners med samma laddtryck/soppatryck/tändning osv som en original Golf R om det är det Du menar?

  4. #104
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Kan starkt rekomendera EUROJET IC som klarar av att kyla effekter upp till 600 hk denna IC är bulton på våra bilar,
    Vi var starkt kritiska till Eurojet från första början men efter att ha testat och sett deras produkter kan jag faktiskt bara hålla med Dig.
    Eurojet´s intercooler till 2,0T Fsi och 2,0TSi är verkligen det bästa Mattias och jag har sett i kylvärden på en intercooler till en mk5 & mk6!
    Dessutom blir det faktiskt i slutändan billigare med denna lösning än en Twin cooler samt mer "en väg att gå i stället för att luften ska dela sig"/mindre risk för turbulens osv.

    Så Eurojet har som vi ser det vart den första som slagit VF Engineering på fingrarna när det gäller intercooler till mk5/mk6!

    Så bara att gratulera att det satt en sådan på Din bil Rian!

  5. #105
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Är det någon som har en uppfattning om hur mycket bättre prestanda som S3:ans IC jfr med tex Golf R? Dvs tålighet vid repeterade pådrag.
    Audi S3 intercooler är helt klart bättre än Golf R original intercooler, i % svårt för mig att säga!
    Men kan tänka mig att realistiska värden runt 15-30+% bättre kylning & säkert liknande värden på flöde.

  6. #106

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Audi S3 intercooler är helt klart bättre än Golf R original intercooler, i % svårt för mig att säga!
    Men kan tänka mig att realistiska värden runt 15-30+% bättre kylning & säkert liknande värden på flöde.
    Vad skiljer dem åt förutom gavlarna? Andra tubulatorer? Annan dimension? Om de har samma dimension så är S3:ans IC antingen bättre på kylning eller lägre tryckfall inte både och. Visst är det ingen vits att byta IC på en R om man inte tunar eller ligger och matar på autobahn?

  7. #107
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Vad skiljer dem åt förutom gavlarna? Andra tubulatorer? Annan dimension? Om de har samma dimension så är S3:ans IC antingen bättre på kylning eller lägre tryckfall inte både och. Visst är det ingen vits att byta IC på en R om man inte tunar eller ligger och matar på autobahn?
    Hej!
    S3 intercooler har ett större och vad jag konstaterat även aningens bättre cel-paket, vilket ger ökat flöde (det är dock inget vi har mätt och konstaterat utan bara nått vi läst på diverse forum och som AWE Tuning påstår i USA).

    Bifogar APR´s bild på original Golf GTi mk6 (Typ samma som Golf R) och Audi S3 vs APR´s intercooler som jag tror Vtech säljer?



    Vet att vår Eurojet är motsvarande APR´s i storlek (ungefär), hittar dock ingen jämförelse mellan S3 vs Golf R.

    Här är en bilder på Golf R vs Eurojet som vi säljer.
    http://www.facebook.com/media/set/?s...5434117&type=1

    Jag personligen tror att man aldrig kan kyla luft för mycket och uppenbarligen tyckte VAG att Audi S3 skulle ha en bättre intercooler än övriga koncernen, varför det vet jag inte!?
    Både jag och Mattias hade räknat med att Golf R skulle ha samma intercooler som Audi S3, men uppenbarligen så valde VAG att inte montera S3 intercoolern.

    Om jag hade en Golf R själv hade jag monterat en bättre intercooler om jag valt Eurojet eller Audi S3 beror nog helt på mina behov och om jag skulle trimma eller inte!
    Men åker man bara på gata i Sverige med en original Golf R så ser jag inte att man måste byta intercooler!
    Men kör man hårt och ligger och bränner på motorvägar och kör "inspirerande" så är det som sagt inte en dum grej!
    mvh Jimmy Särås

  8. #108

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Tack för ett bra svar! Det är lite svårt att tyda bilden exakt men om inte mitt öga lurar mig så ser S3:ans matris både djupare och högre ut (fler tankar). Då är det fullt möjligt att den både kyler bättre och har lägre tryckfall. Anledningen till att Golf R inte har S3:s IC är sannolikt kost och modul/standardiseringstänk. Personligen är jag mest kunnig inom diesel och visst är det så att en bättre IC alltid är önskvärt men det gäller att matcha den mot övriga gasväxlingssystemet för att dra nytta av dess bättre egenskaper, därav den begränsade fördel för en originalbil såvida man inte ligger och svettar på längs autobahn.

  9. #109

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Innan jag fortsätter vill jag bara kolla om det är ICs till ED35 ni pratar om? Annars är det nog lämpligt att skapa en ny tråd, tror ingen letar efter info om en IC till en Golf R i en tråd om Golf ED35

    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Det går att ordna snälla trim filer hos mer eller mindre alla större tuners med samma laddtryck/soppatryck/tändning osv som en original Golf R om det är det Du menar?
    Mja, både det och om det går att stoppa in original-mjukvaran, jag menar den måste ju vara den som är mest "safe" om man nu ska chippa öht?

  10. #110
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Innan jag fortsätter vill jag bara kolla om det är ICs till ED35 ni pratar om? Annars är det nog lämpligt att skapa en ny tråd, tror ingen letar efter info om en IC till en Golf R i en tråd om Golf ED35

    Mja, både det och om det går att stoppa in original-mjukvaran, jag menar den måste ju vara den som är mest "safe" om man nu ska chippa öht?
    Golf R och Edition 35 har samma intercooler, så självklart så är det så att vi pratar om Edition 35 intercoolern!
    Jag tror Du kan få problem med att använda en Golf R fil i en Edition35, skulle i så fall titta mer på Scirocco R, men då skiljer iof en del annat troligen!
    mvh Jimmy Särås

  11. #111
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Tack för ett bra svar! Det är lite svårt att tyda bilden exakt men om inte mitt öga lurar mig så ser S3:ans matris både djupare och högre ut (fler tankar). Då är det fullt möjligt att den både kyler bättre och har lägre tryckfall. Anledningen till att Golf R inte har S3:s IC är sannolikt kost och modul/standardiseringstänk. Personligen är jag mest kunnig inom diesel och visst är det så att en bättre IC alltid är önskvärt men det gäller att matcha den mot övriga gasväxlingssystemet för att dra nytta av dess bättre egenskaper, därav den begränsade fördel för en originalbil såvida man inte ligger och svettar på längs autobahn.
    Så lite så försöker så gott vi kan!
    Självklart kan man sätta på för stor intercooler som inte blir bra till resten av bilen, men till denna effekt så har ju uppenbarligen Audi tyckt att S3 intercooler gör nytta!
    Vilket den gör!
    Ursäkta att jag inte hitta en annan bild, googlade bara runt lite snabbt!
    mvh Jimmy Särås

  12. #112

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Golf R och Edition 35 har samma intercooler, så självklart så är det så att vi pratar om Edition 35 intercoolern!
    Jag tror Du kan få problem med att använda en Golf R fil i en Edition35, skulle i så fall titta mer på Scirocco R, men då skiljer iof en del annat troligen!
    mvh Jimmy Särås
    Dåså

    Ja det har du förstås rätt i, tänkte inte på 4WD på Golf R:en. Ja då kanske det är en snäll custom-fil som gäller till en början iaf då.

  13. #113
    HenkeE35
    Gäst
    Bifogar snart några bilder på min ED35 jag hämtade ut igår

  14. #114

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av HenkeE35 Visa inlägg
    Bifogar snart några bilder på min ED35 jag hämtade ut igår
    Får man väl passa på att gratulera! Första känslan i ED35 skulle vara kul att få beskriven!

  15. #115

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Får man väl passa på att gratulera! Första känslan i ED35 skulle vara kul att få beskriven!
    Håller med
    Den kontroversiella frågan: Hur tänkte du köra in den?

  16. #116
    trizivir
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av HenkeE35 Visa inlägg
    Bifogar snart några bilder på min ED35 jag hämtade ut igår
    Hur lång tid tog leveranstiden från byggdatumet?

  17. #117

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av frazer Visa inlägg
    Håller med
    Den kontroversiella frågan: Hur tänkte du köra in den?
    Hmm, just D!, hårdare än hårt eller tantkörning? Nån som testat det förstnämnda?

  18. #118
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 256
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Hmm, just D!, hårdare än hårt eller tantkörning? Nån som testat det förstnämnda?
    Det finns många olika åsikter om detta. Tidigare i år skapades tråden nedan. Jag hävdar undvik tantkörning om du inte tänkt köra som en tant resten av bilens livslängd / period av ägande :-)

    /Peter

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...lt-ny-golf-gti
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  19. #119

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Varmkör alltid ordentligt och kör sedan "som vanligt".

  20. #120
    HenkeE35
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det finns många olika åsikter om detta. Tidigare i år skapades tråden nedan. Jag hävdar undvik tantkörning om du inte tänkt köra som en tant resten av bilens livslängd / period av ägande :-)

    /Peter

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...lt-ny-golf-gti

    Hahaha vilka svar, första känslan var total avkoppling och njutning.
    Att se ledljusen under det grå skynket vid leveransen kändes som ett himmelrike! Fick tre samtal under tiden som jag bestämt nekade kan jag säga.
    Angående inkörning så skall det enligt uppgift vara så att motorn är inkörd i fabrik numera (senaste två åren eller dylikt enligt en säljare jag talat med) så jag har kört ca 18 mil sedan igår. 2 av dom på kanske 5-6 k varv.
    Jag håller tillbaka något men absolut inte fullständigt.

    Angående leveranstiden, fick den levererad igår 15.00. Den 18e var bilen färdigbyggd och började färdas mot hamnen för att sedan dyka upp i Sverige!

    Kan säga till samtliga som köpt sig en ED35 GRATTIS!!!!!!!

    Jag älskar den fullt ut utan några som helst protester.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin