Resultat 181 till 200 av 613
-
2011-04-15, 20:04 #181AeroPlusGäst
-
2011-05-28, 16:24 #182
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Händer det ngt här? Finns det ngn som har skrämt upp ngn R Golf el Sirocco R kanske och har några nya tider att visa upp?
Själv har jag inte gjort några nya tokgasningsförsök än men jag har däremot anmält golfskrället till EDPS i piteå och hoppas på hyfsat väder mao inte regn och gärna undedr +20 i temp för att se vad den gör med en riktig tidtagning.
Enda i övrigt som skett är att jag lagt på en uppsättning racedäck på vinterfälgarna för kommande aktiviteter beggade STCC 17" regndäck bra pris 450:- st! (gått 10 testmil) och kommer kanske att funka nog så bra som R däck för en helt annan peng.
Om det finns ngn som har erfarenhet av den här däcktypen hur den funkar att åka med så är jag tacksam för lite feedback där.
Jag tänker åka dessa däck på EDPS körningen mest för att hålla mig tilll 17" storlek som mina tidigare tider är satta med och jag tror inte? att det har så stor betydelse i hjulspinn el ej då det nog skullle gått lika bra med mina vinterdäck på klistrad bana som dom här, men jag vill inte utsätta de däcken för så mkt värme då jag ska rulla dem ikommande vinter också.
Fråga B som jag har är hur tusan man laddar upp bilder o filmer på det här forumet då det skulle vara kul att få visa upp "pärlan" på bild med.
Mvh Erik Umeå
-
2011-06-01, 22:38 #183silamGäst
Ja va hände med alla resultat för manuella lådor? :-)
/N
-
2011-06-02, 10:02 #184
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Precis! Skulle vara intressant att få se siffror/info från fler bilar.
Måste erkänna att jag är frestad att ge min bil ett steg 1. Någon som har erfarenhet av Hohenester?
-
2011-06-02, 11:38 #185
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
Bara att slänga i steg 1 från vem som helst i princip. Det skiljer inte mycket.
Inget att tveka på ,det blir en helt annan bil med program =). Jag prova en manuell för ett tag sedan med steg 1, sjukt rolig bil.Senast redigerad av wolfbane1967 den 2011-06-02 klockan 11:47.
-
2011-06-02, 13:03 #186
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Vilken leverantör stod för steg 1 i bilen du provade? Att det blir mer ös förstår jag, men kan du utveckla lite mer?
Om jag ska skicka i steg 1 så vill jag ha mjukvara från de mest kompetenta på marknaden som har koll på kritiska gränser. Har fått känslan att Hohenester har bra koll. Nackdelen är att Ace finns i Borås 45 mil bort.. Vtech finns runt husknuten och kanske är ett bättre val med goda möjligheter till support.
-
2011-06-05, 21:05 #187
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Racerapport piteå..
12,82-171 med regndäck med mkt lågt däcktryck, fantastisk motvind och +20 så jag nådde inte riktigt fram men jag är helt säker på att jag kan åka 12,5 eller fortare med helt rätt förutsättningar.
over and out
Erik
-
2011-06-06, 10:30 #188
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jerker
- Ort
- Göteborg
- Inlägg
- 676
Riktigt bra tid erik . Man ska tänka på att det är en tung bil också .
Har du bytt intercooler än ?
-
2011-06-06, 11:55 #189
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Nej det är fortfarande org IC så det finns lite mer att pyssla med ännu, tror dock att i mitt fall så fick jag en tankevurpa med däcksvalet är 24/61 17" STCC regndäck åkte med 1,6 bar i däcken så den lät som en bandvagn och jag tror att det bromsade farten jämfört med mina smalare odubbade Vinterdäck med 2,3 bars ringtryck hade nog gått fortare för att jag har ingen brist på fäste hur som helst.
Det var flera där som hade åkt högre slutfarter tidigare och hade 5-7 kmh borta mot tidigare pga motvinden så jag får väl "skylla" på det jag med.
Men det är ju tänkt att åka lite RS bana så jag hade redan hunnit lägga om till de här däcken och när jag la på
19" arna för att jämföra så började det att regna så jag hann aldrig prova med dem tyvärr
Men jag är skitnöjd ändå för att nu vet jag att Gtechen inte luras så mkt lite kukl att åka ifrån lite fräna bilar som bullrar o har sig så jag var tvungen att kolla på varvräknaren för att se om min bil var igång..
Mvh
-
2011-07-21, 11:15 #190JakeGäst
Något jag inte riktigt fattat är:
Är Steg 1 samma effekt och beh oavsett var jag utför det? Dvs blir resultatet samma?
-
2011-07-21, 11:41 #191
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Effekten varierar mellan olika leverantörer men resultatet är snarlikt. De flesta uppger 310 hk med steg 1, men så finns det tex vtech som plockar ut 322 hk.
-
2011-07-21, 12:43 #192
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 662
-
2011-07-21, 13:21 #193
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Egentligen så är det medeleffekten i varvtalsspannet vid acc som är intressant. De flesta firmor ger 410-420 Nm och så finns det andra som tillåter mer.
-
2011-07-22, 08:29 #194
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Ska byta IC nu och småpyssla lite inför Action meet 6/8 siktar på en riktigt bra 402m repa och en bra tid i RS bana , om ngn vill kika på bilen där i då så får ni gärna kika förbi.
Mvh Erik
(Ser gärna ngn fler preppad R bil där att testa mot om ngn annan Tuner är sugen på ett matchrace?Manuell eller DSG kvittar mig lika även sirocco R funkar också ) Kom igen nu för tusan
over and out
-
2011-08-06, 18:42 #195
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Racerapport actionmeet.
Tanken var ju att åka sjukt fort med en R golf men tyvärr så nådde jag inte dit det var tänkt efter de sista uppdateringarna.
På det stora hela känns det hyfsat ändå jag åkte som bäst 12.71 -177 i slutfart vilket nog? är en mkt konkurrenkraftig tid för fena biltyp men jag hade hoppats på mer. Den nya IC lösningen och bytet av insug till VF från AWE gav utrymme för en hel del mer pulver. Jag åker 100-200 på straxt under 10 sek för de som gillar såna intervaller och hade jag bara fått till starterna då jag hade drygt 2 tiondelar sämre 60 fot än i Piteå och åkte ändå fortare än där totalt trots 24+ och Mantorp är nog till o med mer uppför än Piteå strippen. Helt klart så tror jag det finns en MKT låg 12:a i bilen men jag var inte där idag.
Tack till Jimmy o Mattias på stertman som trots semester hjälpte till med updaten o veckan. Kul att träffas igen men synd att det i te gick fortare som sagt , men jag återkommer så fort jag har ett bra tidkort att leverera.
Till er som funderar på hur mkt en dsg kan tåla så till iaf min låda oflaschad hur bra som helst efter snart 1000 mil med raceprepp så det vore kul att se fler som laddar o jag ska nog ta min låga 12:a med lite träning.
Mvh Erik umeå
-
2011-08-06, 18:45 #196
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Ursäkta att jag stavar som en get, men tröst ölen o iphone gör inte saken bättre..
Over and out Erik
-
2011-08-06, 19:17 #197jonisGäst
Vilket bränsle körde du på?
Mvh
-
2011-08-06, 19:20 #198jonisGäst
-
2011-08-06, 19:29 #199jonisGäst
-
2011-08-06, 20:27 #200
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
Precis och givetvis så ska samma ambientförhållanden gälla vid test om ambitionen är att jämföra rättvist.