Resultat 101 till 120 av 157
-
2011-04-14, 22:57 #101Glader60Gäst
Beställt billack på burk. Klarlack och spackel. Hämtas imorgon.
Även en 100 cellers racekat, windage tray/ölhobel/skalpskydd och Ferodo DS performance bromsbelägg är beställda. Dyker väl upp om en vecka eller två.
Ska ringa Ralphs däck och lägga en order på 4 Toyo R1r.
Imorgon ska det mätas silikon. Do88 har vi ju som medlemmar i gtiklubben 10% rabatt hos!
Ralphs däck ska tydligen också ha förmånliga priser för medlemmar...Senast redigerad av Glader60 den 2011-04-16 klockan 11:25.
-
2011-04-30, 15:18 #102Glader60Gäst
Uppdatering.
Det var ett tag sedan jag skrev...det innebär inte att det inte hänt nåt!
Sen sist har följande hänt:
Tog bort färgen från ventilkåpan. Den var ju precis som blocket målad i någon sorts blå jag aldrig kom överens med. CRC Gasket Remover användes.
Efter en hel del pill med det målade jag det svart och satte tillbaka på motorn.
Köpte spackel, lack och 2K klarlack. Grundfärg sandpapper och klibbduk. En liten burk med silikonborttagare köptes också.
Citronsyran var verkat klart. Gör rent på djupet...
Blandade ihop färg. Foliatec 2K. Finns både för- och nackdelar med 2K färg. Fördelen är att det blir mer hållbart, nackdelen är att den härdar under tiden man håller på att måla. Och att det luktar. Nämnde jag att den sitter som berget på fingrarna...
Målade bromdelar. Vita. Lika praktiskt som en Golf med skruvkompressor och R-däck, så varför inte!?
Snyggt är det. I alla fall tills de används och blir skitiga. Bromsskivan blir mindre rostig efter en inbromsning...
Tvättade av en del kåpor och dylikt. Skönt med rena prylar!
Växellådan avtväddad och de nymålade delarna på plats.
Kamrem byttes. Fruktansvärt mycket lättare och smidigare att byta den med motorn på stativ!
Påbörjad återmontering.
Tomten kom tre gånger på samma dag. Toyo R1R, windagetray, 100 cellers katalysator, pinnbult med koppar muttrar, Ferodo DS Performance belägg till frambromsarna samt renoveringssatser till bakoken.
Installation av windagetray. Vissa saker syns ju tyvärr inte efter de är monterade.
Däcken monterade på fälg. Toyo Proxes R1R 205/50 R15 på BBS 6.5x15.
Drivaxlarna blev svarta. Enda stället som hammarlack använts.
Motorn ner från stativet igen. Svänghjul och koppling monterat med nya bult.
Växellådan åkte på i samma veva.
Fläskigt!
Så lång ifrån tyskstuk man kan komma. Men den ska köras. Med betoning på köras.
Åhh, vad jag vill ut och köra nu. Planen är motor på plats denna helg....Senast redigerad av Glader60 den 2011-05-02 klockan 21:32.
-
2011-05-02, 17:08 #103Glader60Gäst
Motor på plats
Där satt den!
Ny ventilkåpspackning åkte på av bara farten.
Den skarpögde ser att den vänstra drivaxeln ligger kvar på golvet... vart lite extra bök att få dit den med motorn på plats.
Men de sitter där de ska nu.
Bara resten kvar....Senast redigerad av Glader60 den 2011-05-02 klockan 21:53.
-
2011-05-02, 18:11 #104
-
2011-05-02, 21:38 #105Glader60Gäst
Visst är det!
Beställde lite grejjer hos VAG idag, kommer onsdag. Inget märkvärdigt, packningar mellan insuget och spjällhus, bult till bromsoken bak.
Märker att en del saker får stryka på foten och andra tillkommer...
[X] Bilstein B16 PSS9
[X] Shortshift från DLI.
[X] Motorfästen från DLI.
[X] Måla motor i en annan färg än den blå som är nu.
[X] Ny ratt. (Tre ekrad 35cm träratt)
[X] Rattnav.
[X] Emblemlös singelljus grill.
[X] Svarta blinkers fram (Beställt.) och [ ] på sidorna.
[X] Toyo R1R
[X] Supersprint grenrör.
[X] Värre bromsbelägg. Ferodo DS Performance
[/] 100 cellers katalysator.
[/] Stålomspunna Goodridge bromslangar. 2 av 6 bytta.
[/] Givare till oljetrycksmätaren. Ska bara dra el från givaren till mätaren.
[/] Mocal 16 raders oljekyl, med termostat och stålomspunna slangar.
[/] och en ny bakdörr...
[ ] Ta bort emblemet bak. Rostlagning
[ ] Sätta dit ett annat emblem.
[ ] Fixa lite ytrost här och där.
[-] Nya topplagringar och bussningar. VR6 modellen.
[-] Aerocatch huvlås.
[-] H&R krängningshämmare fram och bak.
[-] Nya bromsskivor.
[-] Ta bort sidolister och lägga igen hålen.
[-] Flocka instumentbrädan.
[-] Nytt skinn på stolar, dörrar och soffa. <-Blir infärgning så länge...Senast redigerad av Glader60 den 2011-05-10 klockan 16:36.
-
2011-05-02, 22:14 #106
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Stenlund
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 1 261
tycker vi får ta en svang med g60, din o min och ut o köra lite
-
2011-05-03, 18:33 #107Glader60Gäst
-
2011-05-10, 09:16 #108Glader60Gäst
Supersprint monterat med nya pinnbultar och kopparmuttrar.
Insuget tillsammans med fuelrail och spridare.
Packning till grenrör/katalysator.
Nya sidoblinkers.
Innan.
Efter.
Rena fälgar.
Vänster sida fram klar.
Höger likaså.
-
2011-05-10, 13:32 #109
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Kommer bli en riktigt kul bil det där det är då klart!
-
2011-05-10, 13:53 #110
-
2011-05-10, 16:32 #111Glader60Gäst
-
2011-05-10, 23:14 #112
-
2011-05-17, 00:33 #113Glader60Gäst
Fan va skönt!
Först gick inte startmotorn runt. Hittade sen en felkopplad kabel på starten, då gick den igång utan protester!
Besiktning bokad 1 juni...
Det ända jag saknar nu är bromsar bak. Får inte ihop dem. Funtar på att köpa "nya". Hittat i England för £180 inkl frakt. Renoverade ok.
-
2011-05-17, 00:41 #114
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
-
2011-05-17, 00:58 #115Glader60Gäst
Kompletta med kolvar, packningar osv
Bara montera och köra. Autoexperten tar 3800:- för två Bosch ok, så det är väl en ok summa.
Förresten, du har inte såna haknycklar för justering utav coils man kan låna? Är just nu så lågt i bak att däcken tar i skärmarna...
-
2011-05-17, 01:17 #116
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Ok.
Vad skiljer dessa från vanliga Lucas/Girling?
Biltema har haft för 700:- tidigare iaf.
Senast köpte jag till en Mk III men de är ju samma lika.Senast redigerad av Lillen den 2011-05-17 klockan 01:24.
-
2011-05-17, 08:58 #117
Ska du ändå köpa nya bak-ok så satsa på ett kit till mk4 så får du lättare och bättre ok (alu) som inte pajar på handbromsen hela tiden... är inte helt bolt on, har för mig att du måste byta bromsslang och ev. handbromsvajer.
Ang. haknycklar så ska tydligen momentum ha, ska själv dit i det ärendet idag, då jag bara fick med en nyckel med coilsen och biltemas universal inte funkar någe bra.
-
2011-05-17, 10:52 #118
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Sedan är väl inte de haknyklar man får med de bästa alltid.
Ibland är det inte exakt rätt storlek.
Mäta diametern så du får rätt.
-
2011-05-18, 00:42 #119Glader60Gäst
Åkte till biltema och köpte två bromsok, det vart mkiv ok.
Har sett att Goodridge har ett kit för konvertering till till mk4 oken, med en banjo in till oket, men jag snackade med reservdelskillen på Möller bil, och han så att det var vanliga nipplar? Oken har garanterat ett större hål än vad en vanlig nippel passar i!
Ska in och prata med dem irl... funkar bättre.
Momentum säljer väl bara till företag? Finns inte så långt ifrån mig, får ringa dem imorgon.
Iaf grymt skönt att bromsarna är "klara", återstår bromsslangar bak, lufta bromsar och kopplingen.
Montera kat och nya upphängningar.
Och årets första tur...det är nog 9 månader sen sist, om inte längre.
Sen har jag en tid på torsdag för framvagnsinställning, men litar inte på den mekanikern, så den ska avbokas. Han snackade om att jag inte behöver göra det om jag inte rört spindeln eller styrstaget, men den har en annan höjd nu än innan. Känns ju inte helt okej att beskriva vad som ska göras för någon som jobbar med det!
Hur ställer jag in cambern liksidigt enklast? Nu står hjulen inte helt rätt. Vill ju inte slita däcken snett...
-
2011-05-18, 10:43 #120
http://www.verktygsboden.se/?id=88945
Denna har magnet så den fastnar på bromskivan
De tunnare bultarna till fjäderbenen/spindeln och vrid fjäderbenets förhållande mot spindeln, annars justerbara topplagringar