Sidan 9 av 31 FörstaFörsta ... 678910111219 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 613
  1. #161
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Vi har en manuell Golf R som vi ska göra steg 2,5 plus intercooler och lite mer på inom någon vecka, den räknar vi med kommer kunna matcha Eriks tider med sin DSG!
    mvh Jimmy Särås

    Har svårt att tro det 0-200 km/h är jag nästan säker på att den inte kommer att köra lika tider eller bättre..100-200 kan det göra.
    DSG är respekt,och det krävs mycket mer effekt i en manuell för att slå en Dsg

    Mvh

  2. #162
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Har svårt att tro det 0-200 km/h är jag nästan säker på att den inte kommer att köra lika tider eller bättre..100-200 kan det göra.
    DSG är respekt,och det krävs mycket mer effekt i en manuell för att slå en Dsg

    Mvh
    Skönt att Du vet det!
    Vi tror den blir lite snabbare än Erik´s bil framförallt i just dom 100-200km/h intervallen då vi gör allt för att vara snälla mot DSG lådan på dom högre växlarna och där kommer vi gå lite värre på den manuella bilen.
    mvh Jimmy Särås

  3. #163
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    626
    Citat Ursprungligen postat av mYGeL Visa inlägg
    ska bli kul och se tider på den

    kommer den vara lika snabb den i videon?


    "For this pass, AWE Tuning ran VP109 race fuel and removed the passenger seat and rear seat, the spare tire and the floor mats, standard practice for the drag strip"
    Ja AWE använde 109 oktan bensin, men som sagt det är ingen hemlighet och inget vi skäms över!
    Att slänga ur ett säte osv för att hitta lite tid är nått som mer eller mindre alla som kört dragracing seriöst har gjort någon gång tror jag!?

    Den Golf R vi kommer göra kommer dock inte att gå lika bra som den i filmen, det på grund av att det för det första är olika motorer och för det andra är olika drivning och vikt!

    Nej tillbaka till verkstaden och skruva!
    Ha det bäst!
    /Jimmy Särås

  4. #164
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Skönt att Du vet det!
    Vi tror den blir lite snabbare än Erik´s bil framförallt i just dom 100-200km/h intervallen då vi gör allt för att vara snälla mot DSG lådan på dom högre växlarna och där kommer vi gå lite värre på den manuella bilen.
    mvh Jimmy Särås
    Ser fram emot tiderna

    Hade varit kul om man kunde få en racelogic logg av på nån R trimmad Golf,där kan jag se mycket.
    100-150 100-200 säger inte så mycket om trimmet som 100-200 var 5-10 km/h
    Mvh

  5. #165

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Revo Technik gör bra TFSI trim.

    320hk och 420nm i denna Golf R

    http://www.youtube.com/watch?v=hg2oH...eature=related

  6. #166

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Det ska bli kul att se tider på den manuella R:en , är liten nyfiken också att se intervallerna i fart.

    Som jag nämnde vid vårat tidigare samtal Jimmy så är det en relativt liten avikelse i tidsvinst i framförallt tiden 100-150 jämfört med originaltiden och min bil tar mest i intervallet 0-100 och 150-uppåt
    Men om den går lite safe där i mappning som du nämnde då så förklarar det ju en del.

    Vad jag inte riktig förstår är vad som skulle vara hindret att mata på mer vrid på högre växlar då den borde ta mindre stryk än på låga? Är det ngt mindre dimensionerat i DSG:en på 3-6 växel annars så borde det väl vara en "relativt" lägre vrid att hantera pga utväxling då eller är jag helt ute o cyklar i mitt funderande (inte första gången det har hänt)
    Mvh Erik

  7. #167

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Växellådan och koppling tar mer stryk på högre växlar om vridet är för högt, Mycket lättare att det slirar, å har det slirat det minsta lilla är det bara att byta lameller direkt.

  8. #168
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Revo Technik gör bra TFSI trim.

    320hk och 420nm i denna Golf R

    http://www.youtube.com/watch?v=hg2oH...eature=related
    Hej Wolfbane !
    Det var ett tag sen
    Hur stor mätarediff är på R ,då jag vet att på min gamla gti och även Martins Edition 30 var rätt stort vid 220 ca 19 km/h då får man riktiga acc tider tyvär utav detta film.

  9. #169
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Som jag nämnde vid vårat tidigare samtal Jimmy så är det en relativt liten avikelse i tidsvinst i framförallt tiden 100-150 jämfört med originaltiden och min bil tar mest i intervallet 0-100 och 150-uppåt
    Men om den går lite safe där i mappning som du nämnde då så förklarar det ju en del.
    Har du kollat när du körde orginal att 2an inte gick över 100 km/h medan på trimmet kanske den går över 100 km/h vilket resulterar bättre tid 0-100 km/h
    och sämre 100-150 km/h.

  10. #170

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Kan man inte bygga en Golf R lättviktare i kolfiber med en racestol i då.. små bromsar och slänga på ett par hyper lätta 16" fälgar och sedan tanka "raketsoppa"..?

    Wolfbane!

    Jag måste få mig en åktur i din Golf R innan du gör dig av med den.

    Mvh
    Har jag kvar bilen i Maj när du kommer ner till mässan kan du få känna hur en original Golf R går =)
    Annars får du åka Audi RS3 i november =)

  11. #171
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Har jag kvar bilen i Maj när du kommer ner till mässan kan du få känna hur en original Golf R går =)
    Annars får du åka Audi RS3 i november =)
    Hahaha.. det skulle absolut inte förvåna mig om du har beställt en RS3.

    Även den har ju en variant av DSG, men den är väl rätt mkt tuffare hårdvaru mässigt än vad Golfen är vad jag förstår?

    Mvh

  12. #172

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Det är ju kanske så enkelt det är såklart, den drar ju förmodligen ngt längre på växlarna så det hjälper nog till där verkar logiskt ju.Jag ska försöka tänka på hur många ggr den växlar vid tillfälle.
    Mätaren på min R diffar med +7-9/kmh istort sett jämfört med GPS i farter upp till iaf 170 ca och den håller sig ungefär i det spannet från 80 k/mh och uppåt.
    Mvh Erik

  13. #173

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Mycket imponerande Golf R du har Gasekke, grym fart i den enligt era siffror. DSGn är klart ett måste i en R =)

    Har du inga mer bilder på din bil ?

  14. #174

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Finns det väl går det att posta bilder här via typ photobucket länk, eller måste man lägga upp dem på ngt speciellt sätt här?
    Hjälp tack.

    Det finns väl ngn bild på det här forumet där jag pysslar på annars.
    http://forum.savarturbo.se/viewtopic...45705&start=60
    på sid 5 är det ett par bilder men inget speciellt just på den. Det andra åbäket på det forumet går väl sakta men säkert framåt och den blir kanske klar före nästa istid...
    Erik

  15. #175
    jonis
    Gäst
    Vad hade du för tid org och med trim 100-150?

    mvh

    J


    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Det ska bli kul att se tider på den manuella R:en , är liten nyfiken också att se intervallerna i fart.

    Som jag nämnde vid vårat tidigare samtal Jimmy så är det en relativt liten avikelse i tidsvinst i framförallt tiden 100-150 jämfört med originaltiden och min bil tar mest i intervallet 0-100 och 150-uppåt
    Men om den går lite safe där i mappning som du nämnde då så förklarar det ju en del.

    Vad jag inte riktig förstår är vad som skulle vara hindret att mata på mer vrid på högre växlar då den borde ta mindre stryk än på låga? Är det ngt mindre dimensionerat i DSG:en på 3-6 växel annars så borde det väl vara en "relativt" lägre vrid att hantera pga utväxling då eller är jag helt ute o cyklar i mitt funderande (inte första gången det har hänt)
    Mvh Erik

  16. #176

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    4,91 bästa loggade tid 100-150 med orginal: 402m 13,81-158 kmh (5,81 0-100)

    4,51 100-150 m.trim 402m med trim : 12,538-176,7 kmh trim (4,25 0-100)

    Det är möjligt att det hade kunnat gå fortare med otrimmat men jag har 3 repor även där som ligger ungefär i samma spann som den redovisade ovan med original bil.

    har ett antal trim repor på 12,54. 12,55. 12,61. 12,68. 12,71. 12,73 med slutfarter på 174-177 som bäst.
    De lägre tiderna är med avstängd AC samtliga på V-däck samma sträcka körd i båda riktningarna och diffen i tiderna sitter mer i fästet i start än att vägen lutar åt ngt håll i ngn större utsträckning.

    Men nu tänker jag inte ägna mig åt några kamikazeövningar i dragracestil på ett tag utan ska använda den som det var tänkt som en snabb bruksbil helt enkelt.

    Det ska bli kul att se om det kommer några andra vassa R tider då det nog finns lite mer att hämta under optimala förhållanden även om jag har haft en fördel av det något bistra klimatet motför att göra samma tider på en högsommardag.

    Jag ser fram emot att ngn åker ännu fortare än jag då det är sådant som driver utveckingen framåt, men trots allt så är det ju snudd på idioti att utmana ödet med att preppa nya bilar och kasta allt vad garantier i sjön.

    Så de som är sugna på att uppdatera bör fundera ett par gånger på om det är värt det risktagandet då det är hyfsat dyra "leksaker" att göra sönder för att jaga den sista tiondelen och de är en riktigt trevlig bil redan original.

    Jag har ju förmånen att pilla med min gamla bmw som byggs för att bara vara snabb o förhoppningsvis hållbar, även om det inte alls går att jämföra den med golfen utan för MIG så är det Golfen just nu den optimala bilen.

    Fast en sån där RS3:a är jag också lite sugen på helt klart, ska bli kul att se vad en sån kan prestera för tider om man ska byta upp sig ett snäpp sedan.

    Mvh Erik

  17. #177
    jonis
    Gäst
    Eftersom ni redan är inne lite på RS3 som har 2.5 tfsi så kommer här en liten film om en annan bil som har 2.5 tfsi .
    Just denna bil har Milltek sportavgas från Turbon + lite annat.

    http://www.youtube.com/watch?v=90DltS0p2VE

  18. #178

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Glöm inte orginaltråden...

  19. #179
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Eftersom ni redan är inne lite på RS3 som har 2.5 tfsi så kommer här en liten film om en annan bil som har 2.5 tfsi .
    Just denna bil har Milltek sportavgas från Turbon + lite annat.
    Vi får hoppas det går bättre denna gång...

    .

  20. #180

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Vi får hoppas det går bättre denna gång...

    .
    +1 På den
    Senast redigerad av wolfbane1967 den 2011-04-15 klockan 17:51.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin