Resultat 141 till 160 av 613
-
2011-04-10, 12:39 #141
- Reg.datum
- aug 2007
- Namn
- Daniel
- Ort
- Södertälje
- Inlägg
- 1 111
-
2011-04-10, 12:46 #142AeroPlusGäst
-
2011-04-10, 13:04 #143AeroPlusGäst
Har ni velat ha själva kraftigt påställda bilar och medvetna om att koppling ras kan förekomma av Stertman ?
Camfollowern enligt Jonis kan undvikas om man gör rätt.
Om ni har varit medvetna och varit rapporterade av fel och haveri kan komma förekomma i samband om ni väljer på eget hand påställa
bilarna kraftigt,då finns det verkligen inte så mycket att kritisera och inte vara nöjda med Stertman om det har varit så ?
Då gjorde dom bara det enligt era önskemål.
Så ibland känns det som att det förkommer motsägelse här eller har jag fel?
MvhSenast redigerad av AeroPlus den 2011-04-10 klockan 13:21.
-
2011-04-10, 13:29 #144
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
Det är en självklarhet att man byter camfollowern när man uppgraderar pumpen, i Martins fall gjordes inte det
den kanske såg helt OK ut vad vet jag.
Jag och Martin hade deras steg 3 thats it, kolla Serkans bil nu steg 2.5
som går mins lika bra som min å Martins gjorde, jag menar vi som kund har inte sagt
ett skit angående deras olka steg. Vi valde det värsta Giac hade då, men nu verkar det finnas
ännu värre steg, att kopplingen ryker får man räkna.
-
2011-04-10, 17:28 #145
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Och så var det igång igen, skärpning...
-
2011-04-10, 19:25 #146
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Michel D
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 29
Anri: Tror nog din databox ska sitta som på din pirelli. Min sitter bara med en klick grej ingen ram runt likaså många skodor och andra golfar jag kollat på där? Ingen som vart och pillat på din iomed ramen då??
http://www.rsklubben.se/vb/showthread.php?t=3660
-
2011-04-10, 19:40 #147
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Erik persson
- Ort
- Umeå
- Inlägg
- 498
Ja men herregud... Om det inte kalkyleras med ett ras eller el 2 så kan man ju inte ens fundera på trim tycker jag.
Självklart så tror iaf jag att fabriksbilarna är de mest safe:a jämfört med SAMTLIGA trimfirmor och i mitt fall så är jag beredd på en el annan motgång förr el,senare,
Som skrivet så körs iaf min bil istort sett alltid som folk och jag gillar den lilla extra punchen som ettsteg ett el 2.5 uppgraderings steg kan gemen är i grund o botten en daily driver har kört 135mil i helgen med familjen i full packning på div underlag helt problemfritt med ett snitt än en gång på 0,86/mil och kapacitet för grymma omkörningar.
Det är det som gäler för mig och jag är nöjd som tusan helt klart,
Finns ngn som kan sväva in på topic ngn gång så jag kan se hur mina tider står sig totalt, eller kan jag drygt klappa mig för bröstet och inbilla mig att just nu är min bil den snabbaste R Golfen so far?? (kanske sticker ut hakan nu men ser ju inga tider) men som jag sagt tidigare är ju bara Gtech och inte "på riktigt" vilket ändå måste vägas in ,så det lutar mot EDPS piteå för min skull för att kolla i skarpt läge.
Mvh Erik
-
2011-04-10, 19:44 #148
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
Tack för info Mygel då vet jag, hmm då måste ju någon varit där å pillat..undrar varför
kanske det har samband med immobilizer felkoden jag fick
som dessutom inte gick att radera..skumt
-
2011-04-10, 20:04 #149
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Michel D
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 29
Sådan felkod kommer ju då nån försökt vrida om tändningslåset med en felkodad nyckel bla...
eller kanske fall du nån gång eller om nån annan stoppat i databoxen i nån annans bil? men det borde du ju veta om.
hade du felkoden hela tiden eller dök den bara upp? Men låter riktigt skumt det med fastsättningen..Senast redigerad av mYGeL den 2011-04-10 klockan 20:23.
-
2011-04-10, 20:21 #150
- Reg.datum
- jan 2008
- Namn
- Evil E
- Ort
- Sthlm
- Inlägg
- 135
-
2011-04-10, 20:27 #151
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
Björkvik ligger nära Nyköping.
http://postimage.org/image/t3kkp9b8/
-
2011-04-10, 20:30 #152
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- anri52
- Ort
- stockholm
- Inlägg
- 837
Har aldrig rört boxen, men nu vet jag att det inte ska va någon ram...Tack för infon
-
2011-04-10, 20:46 #153jonisGäst
Vi på V-tech motorsport har race logic gps som vi gärna lånar ut till folk som vill mäta sina bilar. Ni som har golf r kan få prova med trim och orginal. RL finns i Södertälje.
-
2011-04-10, 23:29 #154AeroPlusGäst
Hej !
Jag ser din bil som snabbaste Golf R än så länge i alla fall i kyligt utetemp med 17 hjul.
Men samtidigt är det svårt att få bra jämförelse på GTI klubben,alla som kör R brukar inte vara här.
Tycker att du gör ett seriösare test i ca 20 grader utetemp med org hjul eller sommar.
Du kanske fixar bättre tid 0-100 med sommar däck ?
Som sagt innan gtech stämmer till 100 procent mot racelogic,och racelogic stämmer riktigt bra med stripp tider.
På med sommar hjul och kör 0-200 km/h hade varit kul att jämföra din bil mot Serkans GTI edition 30 med liknande setup,för att se skillnad mellan framhjulsdrift och 4wd
Mvh
-
2011-04-10, 23:40 #155AeroPlusGäst
Hej !
Helt lagligt är det inte.
Det är förbjudet att köra mot varandra även på inhängat område.
Jag har arrangerat 2 gånger liknande event och varit i kontakt med polisen,det är förbjudet all sorts körning där man kör mot varandra.
Det som kan köras är var i sig testar tider separat.
Men även då måste det finnas försäkring,samt ambulans.
Detta är för stort ansvar och skulle det hänta något då skulle jag inte vilja vara i den persons sits som arrangerar detta, då det är han som har hela ansvaret på sig även om alla skriver att allt sker på egen risk.
Mvh
-
2011-04-11, 17:25 #156
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Henrik M
- Medlemsnr
- 2564
- Ort
- Norrland
- Inlägg
- 6 414
Håll er till ämnet.
-
2011-04-12, 10:42 #157GTI30EDITIONGäst
Då lägger vi ett inlägg som handlar om Golf R, för det handlar ju tråden delvis om?
Om jag hade en såpass fin bil och för min plånbok dyr bil som en Golf R så skulle jag överväga både en och 2 ggr innan jag trimmade den överhuvud taget. Om jag sedan mot förmodan skulle optimera bilen så skulle lotten falla på någon av dom TYSKA välkända tuner företagen. Oettinger eller Hohnester tex, eller som sagt åka orginal. Där åker man med bred marginal, man är inte snabbast på event eller på gatan, men det kan vara andra fördelar med att åka med något lägre effekt.
Mvh
-
2011-04-12, 10:57 #158AeroPlusGäst
Den handlar tydligen om prestanda men du är fortfarande inte så långt ifrån off topic.
När du är redan där så håller jag med dig till 110 %,vw är tysk bil som vi alla vet och om det är någon som vet vart gränserna går så är det dom,så om bilen går något sämre så kan kan man leva med detta alla fall skulle jag göra det.
Dessutom testar dom sina acc tider i 25-30 grader utetemp,jämfört med Sverige i kring 0,och prövar sina olika steg i månader innan dom fastställer den till försäljning
MvhSenast redigerad av AeroPlus den 2011-04-12 klockan 11:11.
-
2011-04-12, 23:06 #159
- Reg.datum
- dec 2007
- Namn
- Jimmy Särås
- Ort
- Enköping
- Inlägg
- 626
inte en Golf R, men en sjukt bra tid på 402 meter av AWE och GIAC!
http://www.awe-tuning.com/news/awe-t...ts-big-turbos/
Vi har en manuell Golf R som vi ska göra steg 2,5 plus intercooler och lite mer på inom någon vecka, den räknar vi med kommer kunna matcha Eriks tider med sin DSG!
mvh Jimmy Särås
-
2011-04-12, 23:29 #160
- Reg.datum
- apr 2011
- Namn
- Michel D
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 29
ska bli kul och se tider på den
kommer den vara lika snabb den i videon?
"For this pass, AWE Tuning ran VP109 race fuel and removed the passenger seat and rear seat, the spare tire and the floor mats, standard practice for the drag strip"